![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Turkije zij er kerken in catacomben te vinden. In de meeste islamitische landen helemaal géén. Maar daar zul je de linkse wereldverbeteraars nooit over horen piepen.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie niet in wat dat hier mee te maken heeft? het gaat hier toch over directe democratie in Zwitserland?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() In Egypte stonden er heel wat Koptische kerken (met de klemtoon op stonden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de geschiedenis van dit land werd er 1 keer een referendum georganiseerd. De verschillen in stemgedrag tussen Vlamingen en Walen waren zeer groot en België stond op de rand van een burgeroorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/search?q=cordo...w=1221&bih=595 http://www.architectenweb.nl/aweb/ar...dia.asp?id=345
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=MBKQ5bv9-2E
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 november 2013 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt,de uitslag van het referendum gaf aan dat er een kleine meerderheid der belgen was die koning Leopold III wilden handhaven in zijn functie... Maar dat was buiten de heethoofdige franstaligen uit het zuiden gerekend waar de gewelddadige protesten schering en inslag waren,en die steeds meer escaleerden... Democratie op zijn belgisch dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij mogen zeggen en kiezen wat we willen. Zij mogen altijd in hun voordeel beslissen zonder dat we er iets kunnen aan veranderen.
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En minaretten willen zetten lijkt mij toch niet echt een teken van integratie. Als ik de Zwitserse wetgeving bekijk is het me overigens quasi een raadsel hoe een miltante moslim ooit aan de Zwitserse nationaliteit kan zijn geraakt... bewijzen geintegreerd te zijn is er een expliciete vereiste. Ik heb het stille vermoeden dat daar wel een hoop bedrog mee gepaard zal zijn gegaan... En ik zeg wel degelijk militante moslim want minaretten willen neerplanten wijst voor mij niet bepaald op een gematigd en geintegreerd karakter...
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik word daar ook horendol van... An sich is dat toch iets merkwaardigs want het gaat mij niet om de religieuze connotaties erbij maar in eerste instantie om het geluid (jammerend gekweel) an sich.. dus ook interpretatie van en horen van geluid moet ergens cultureel zijn..
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uw vergelijking zet je u op het niveau van iemand die kinderen betast, maar zegt dat dat niet verkeerd is omdat er anderen kinderen verkrachten.
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij spreekt over assimilatie, niet over integratie... Citaat:
Want als ik u zo lees, is iedere Moslim die zijn geloof wilt beoefenen in een "aangepast" gebouw, wat zijn goed recht is, een militant die niet geïntegreerd is.
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, net zoals ik een christen die in een islam land na er verklaard te hebben 'geintegreerd' te zijn een kathedraal wil neerpoten militant vind, denk ik hetzelfde van de moslim die in pakweg Zürich absoluut minaretten wil gaan zetten.
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het minaretten initiatief. Omdat in de grondwet gaan schrijven dat minaretten verboden zijn, zonder te definiëren wat een minaret eigenlijk is, ook onnozel is. Het wachten is tot de eerste moslimvereniging een bouwvergunning voor een klokketoren indient. Dat geeft overigens aan dat de Zwitserse directe democratie een probleem heeft. Volksinitiatieven wijzigen de grondwet. En dat heeft als gevolg dat de grondwet ondertussen een lappendeken is, met een hoop dingen die er eigenlijk niet in thuishoren. Een grondwet hoort te beperken wat de staat mag doen, niet wat de burgers mogen doen. Maar daar moeten we dus mee leven. Ik zou toch alvast adviseren aan de voorstanders van de directe democratie in Vlaanderen om, als het zover komt, dit toch beter te doen. (Let wel, ik ben een groot voorstander van het volksinitiatief. Ik wil alleen maar aangeven dat het geen wondermiddel is). Andere voorbeelden van onnozele iniatieven: Het verbod op genetische manipulatie, het leger afschaffen, en het komende referendum over een basisinkomen.
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik wou zeggen, is dat Zwitserland inzake verdraagzaamheid en naleving van de godsdienstvrijheid geen lessen te krijgen heeft van moslims en politiek correcte wereldverbeteraars. Als je echt zo bezorgd bent om godsdienstvrijheid, klaag dan eerst de situatie aan in de moslimlanden. Gek genoeg heb ik jou dit nog niet zien doen op dit forum. In Zwitserland zijn er islamitische verenigingen, die vrije bijeenkomsten mogen houden, er zijn moskeeën en er worden nog steeds moskeeën opgericht. Oudere moskeeën mogen hun minaret behouden en er worden geen moskeeën vernield. En toch zit je hier te mekkeren over een beperking van de godsdienstvrijheid. En inderdaad, Egypte is geen democratie; net zoals zowat alle moslimlanden ter wereld. Islam en democratie is geen goede combinatie. Geen wonder dus dat het met de godsdienstvrijheid in die landen triestig gesteld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het lijkt me zoiets dat typisch uit de Belgische Franstalige waandenkwereld komt, men denkt dat de abstracte grondwet de realiteit bepaald. Ze vergeten daarbij dat de map het terrein niet is. Citaat:
Citaat:
Wonderen zijn inderdaad niet meer zo gewenst zoals ze bijvoorbeeld in de middeleeuwse tijdsgeest gewenst werden. En inderdaad, alles kan beter normalerwijze, zoals het referendum ook al een verbetering zou zijn van de (mis) toestand die we vandaag hebben. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 november 2013 om 12:47. |
||||||
![]() |
![]() |