![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn die mensen geen "echte Franstaligen" en "geen Vlamingen" volgens u? Als dit het geval is, bent u zeer bekrompen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gelieve U dus eerst te richten tot de Franstalige feestvierders elk jaar in september. Ook bijna twee eeuwen na de feiten. Het zit diezelfde Franstaligen blijkbaar nog zeer diep. Mij ook, maar ik zal op mijn manier het Verloren Vaderland gedenken en dat in mei in het stemhokje.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 februari 2014 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit kan de enige conclusie zijn uit uw verhaal. Belgie is een samenvoeging van resten ,van Nederland ,van Frankrijk en van Duitsland. Deze restjes stampot ,kun je moeilijk een land noemen. Dit blijkt ook uit de voortdurend politieke problemen en zeer lange regeringsvorming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De Belgische Revolutie werd, zoals trouwens quasi alle revoluties, (omwentelingen) door een burgerlijke elite, politieke theoretici en intellectuelen voorbereid (de Franse door de Philosophes. de Russische door Marx, Hegel, Lenin, de Iraanse door Komeiny en zijn volgelingen...)Na het voorbereidende denkwerk kwamen de politici in actie. Bij ons dankzij wat men het Monsterverbond van alle politiek partijen tegen de Nederlanders is gaan noemen. De laatste stap was de mobilisatie van de middenstand en de arbeidersklasse die de legereenheden op het terrein gingen vormen, de gewapende mankracht. Dit proces afdoen als "separatisme' is een comfortabele historische leugen die Vlaamse separo-nationalisten regelmatig uit hun verroeste clichédoos gaan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Tot daar het democratisch gehalte van de flaminganten.
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan de Belgische Revolutie met het gekende separatisme als gevolg was pure improvisatie. Dat separatisme was zelfs niet gepland en aanvankelijk niet eens gewild; men wilde maximaal een bestuurlijke scheiding. De vonk sloeg in de pan toen de proletariërs om den brode op straat kwamen, het was in oorsprong een proletarische revolutie die nadien door een volksvreemde frankofiele bourgeoiskaste werd gekaapt. De gebeurtenissen volgden even snel als chaotisch mekaar op en voor de francofiele arrivisten het goed en wel wisten zaten ze met hun gat op het rode fluweel, en de blauwkieltjes die vielen van de regen in de drop nadat ze voor de bourgeois de kastanjes uit het vuur haalden. Bovendien kroop diezelfde revolutie werkelijk door het oog van de naald. Het was een puur toeval dat het lukte en geen wetmatigheid zoals gij het tracht oor te stellen. En dat is nu net één van de redenen waarom ik mij nooit zal kunnen verzoenen met B., ik wil mij niet identificeren met wat de grillen van het lot brengen. De Nietzscheaanse Übermensch neemt zijn lot zelf in handen in de plaats van zich te laten leven door de gebeurtenissen. Het VKN, d�*t was een gepland en doordacht geopoltiek koncept op het Kongres van Wenen; het herstel van het Europese evenwicht met een vuist naar de Franse agressor, nadat die ons kon terroriseren doordat de Nederlanden al twee eeuwen in verspreide slagorde hem het hoofd moesten bieden. Eindelijk waren geen "zuidelijke Nederlanders" meer maar terug gewoon volwaardige Nederlanders, zoals we dat tot in de Franse tijd waren en zoals we ons tot dan genoemd hebben.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 februari 2014 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Welke restjes Frankrijk dan volgens u?
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Ook zij ,de Belgicisten, gebruiken regelmatig hun clichedoos.. Aan elke gebeurtenis in de geschiedenis zitten verschillende verhalen en mensen pakken dat deel ,dat in hun politieke kraam te pas komt. Dus niks nieuws onder de zon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
waar dan?
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vlamingen die zowieso al weinig te maken willen hebben met bemoeizuchtige kaaskoppen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De relletjes in Brussel hadden een andere oorzaak, daar de Brusselse burgerij zich er aanvankelijk tegen verzette en burgerwachten oprichtte om zich te beschermen tegen het janhagel van de straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
200 jaar geleden dat was toen, met de problematiek en inzichten van die tijd. Het is nu 2014, aan de historie van toen heeft men geen zak meer aan. Geen politicus - met gezond verstand - die zich daardoor zal laten leiden. Gedurende de afgelopen twee eeuwen waren het bovendien twee aparte volken die zich ieder voor zich, apart van elkaar, verder ontwikkeld hebben. Totaal onzinnig om dat te willen verbinden. Nederlandse interesse? Het speelt niet eens, laat staan dat het een item zou zijn. Geen (serieuze) politicus die zich er zelfs mee bezig houdt. Waarom zouden ze ook? Er speelt een problematiek in een ander land waar ze niets mee te schaften hebben. Wat samengaan met Vlaanderen betreft? Ze hebben, vooral nu, wel iets beters te doen dan hun tijd besteden aan dagdromerij Tja, een lange regeringsvorming. Bij ons dienen kabinetten hun tijd niet eens uit. België is nog steeds een staat zoals ook de UK. Vlaanderen is geen staat, de Vlamingen zijn vooral eerst nog steeds Belg. Op een wereldkampioenschap voetballen tegen de Nederlanders, zul je eens zien hoeveel er dan Belg zullen zijn ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 26 februari 2014 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() (Maw lach niet zo onnozel door de identifikaties van al dan niet hooligans tot norm te verheffen.)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |