Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2013, 11:08   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Arrr!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 12:00   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Je vat het perfect samen. Mensen doen niet zomaar iets: bij alles horen regels. Kent iemans de regels niet doet ie het niet.

Wij hebben hier wat bittere armoede nodig. Enkel dan zal de kutvlaam iets beseffen.
Geduld is een schone zaak.

Geduld en Di Rupo II.
Oud 5 december 2013, 12:13   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is gewoon het logische gevolg.

Geef een ambtenaar de macht om boetes uit te delen, en die zal ook boetes uitdelen.

Het werkt zoals met politici, ze hebben de macht om zaken te verplichten en te verbieden en wat zien we? Ze verplichten en verbieden zaken, niet omdat dit zou noodzakelijk zijn, maar enkel omdat ze het kunnen.
Geef aan een of andere willekeurige tooghanger een tricolore band als het kermiskoers is, en hij waant zich brigadegeneraal van de verkeerspolitie: mensen tegenhouden, schofferen, terroriseren, en vermeende autoriteit etaleren.
Oud 5 december 2013, 12:14   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Geef aan een of andere willekeurige tooghanger een tricolore band als het kermiskoers is, en hij waant zich brigadegeneraal van de verkeerspolitie: mensen tegenhouden, schofferen, terroriseren, en vermeende autoriteit etaleren.
Inderdaad, dat is onderdeel van mijn punt dat ik maakte; veel van de Belgen zijn zo gefrustreerd dat ze, eens de kepi op het hoofd staat, denken dat ze Hitler zijn.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 december 2013 om 12:15.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 12:44   #125
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Pardon? Van jou 'mogen ze veel meer flikken afknallen'?

Op het moment dat je er plezier aan beleeft wanneer mensen sterven, puur omdat hun (nochtans zeer noodzakelijke) job je niet aanstaat, heb je zéér dringend psychiatrische hulp nodig, want dan scheelt er iets serieus in je bovenkamer. In jouw geval, en je constante stoerdoenerijberichten hier lezend, vermoed ik een acuut gebrek aan aandacht...
Helaas geen gebrek aan aandacht maar eerder een gebrek aan rustig en vooral in anonimiteit leven. Maar dat is nog een tweetal weken en dan ben ik in België verdwenen. En ginder ga ik mij niet zo vervelen dus zal ik wel niet meer op dergelijke forums als hier gaan lullen. Een dubbel probleem opgelost
En ja van mij mogen ze meer flikken afknallen. Ik zie daar geen enkel probleem in. Want ik beschouw een flik niet als een mens. En trouwens 6 miljard mensen op deze klotebol. Wat zijn dan enkele flikken meer of minder.

Citaat:
Wat is dat nu voor een onzin.

Dus jij vindt het normaal, én getuigen van een gezonde psychische gezondheid, wanneer iemand er plezier aan beleeft als mensen die een bepaald beroep uitoefenen dat jou niet aanstaat (en omdat je een paar keer een boete hebt gekregen) vermoord wordt?

Ik noem zo'n mensen gestoord. Als ik dan z'n charmante familieverhaaltje lees ben ik daar nog meer van overtuigd.

En ja, dat is wel zo.
Elke flik is zelf een gefrustreerde pippo die enkel die job doet omdat hij zoveel mogelijk mensen wil kloten. En omdat hij snel geld wil verdienen zonder zich moe te maken. En velen omdat ze corrupt zijn of zelf onfrisse praktijken aan het uitsteken zijn. Dus wie een flik verdedigt zegt eigenlijk dat iedereen drugsdealer, wapenhandelaar of pooier mag worden.

En noem mij gestoord. Dat charmante familieverhaaltje is iets dat nog geweten is en vooral nog heel braaf is. Ik zou heel andere zaken kunnen vertellen maar jij noemt dat toch stoerdoenerij. Plus ik denk dat veel mensen dan even misselijk worden (en het gaat niet altijd over flikken. Laat ons zeggen dat ik bijvoorbeeld al die beelden van uit Syrië nog amusement vind).
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 12:53   #126
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is zoals de controle in de luchthaven. Vooral Marokaanse of Turkse stylo's en breezersletten die een apenkostuum aanhebben en denken dat ze instaan voor de ganse veiligheid van de luchthaven. Altijd lachen geblazen want ik daag die steeds uit. En dan oppassen want de supervisor van 23 jaar in zijn rood hemd komt dan. Met zijn vigilis teken op zijn kiekenborst. Ik ken wel de Wet Tobback en wat ze mogen en vooral niet mogen beter dan die stylo's Ooit al die boeken bestudeerd omdat een portier dacht dat hij mijn ID mocht vragen. Einde carrière voor de jongen. Idem met de Generaals bij een kermiskoers. Of die juffrouwkes aan de schoolpoorten. Die mogen NIETS! Het beleefd vragen en als je zegt kust ze mogen ze enkel nog hun excuus aanbieden en u mooi doorlaten. Enkel de luchthaven heeft een paar uitzonderingen maar dan nog, het is en blijft veel blufpoker van de boys & girls in apenkostuumeke
Oud 5 december 2013, 12:54   #127
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Helaas geen gebrek aan aandacht maar eerder een gebrek aan rustig en vooral in anonimiteit leven. Maar dat is nog een tweetal weken en dan ben ik in België verdwenen. En ginder ga ik mij niet zo vervelen dus zal ik wel niet meer op dergelijke forums als hier gaan lullen. Een dubbel probleem opgelost
En ja van mij mogen ze meer flikken afknallen. Ik zie daar geen enkel probleem in. Want ik beschouw een flik niet als een mens. En trouwens 6 miljard mensen op deze klotebol. Wat zijn dan enkele flikken meer of minder.

Elke flik is zelf een gefrustreerde pippo die enkel die job doet omdat hij zoveel mogelijk mensen wil kloten. En omdat hij snel geld wil verdienen zonder zich moe te maken. En velen omdat ze corrupt zijn of zelf onfrisse praktijken aan het uitsteken zijn. Dus wie een flik verdedigt zegt eigenlijk dat iedereen drugsdealer, wapenhandelaar of pooier mag worden.

En noem mij gestoord. Dat charmante familieverhaaltje is iets dat nog geweten is en vooral nog heel braaf is. Ik zou heel andere zaken kunnen vertellen maar jij noemt dat toch stoerdoenerij. Plus ik denk dat veel mensen dan even misselijk worden (en het gaat niet altijd over flikken. Laat ons zeggen dat ik bijvoorbeeld al die beelden van uit Syrië nog amusement vind).
Je aandachtshoerderij begint een beetje zielig te worden...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 12:57   #128
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is zoals de controle in de luchthaven. Vooral Marokaanse of Turkse stylo's en breezersletten die een apenkostuum aanhebben en denken dat ze instaan voor de ganse veiligheid van de luchthaven. Altijd lachen geblazen want ik daag die steeds uit. En dan oppassen want de supervisor van 23 jaar in zijn rood hemd komt dan. Met zijn vigilis teken op zijn kiekenborst. Ik ken wel de Wet Tobback en wat ze mogen en vooral niet mogen beter dan die stylo's Ooit al die boeken bestudeerd omdat een portier dacht dat hij mijn ID mocht vragen. Einde carrière voor de jongen. Idem met de Generaals bij een kermiskoers. Of die juffrouwkes aan de schoolpoorten. Die mogen NIETS! Het beleefd vragen en als je zegt kust ze mogen ze enkel nog hun excuus aanbieden en u mooi doorlaten. Enkel de luchthaven heeft een paar uitzonderingen maar dan nog, het is en blijft veel blufpoker van de boys & girls in apenkostuumeke
LOL! Je 'daagt ze uit'? Mijn God wat ben jij toch een stoere jongen. In werkelijkheid doe je gewoon niks, braaf knikken en dan wat de stoere komen uithangen op internet.
Oud 5 december 2013, 13:12   #129
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je aandachtshoerderij begint een beetje zielig te worden...
Weeral dezelfde reactie Het begint wel eentonig te worden.

Citaat:
LOL! Je 'daagt ze uit'? Mijn God wat ben jij toch een stoere jongen. In werkelijkheid doe je gewoon niks, braaf knikken en dan wat de stoere komen uithangen op internet.
Nogmaals dezelfde reactie En als eens op de luchthaven door de fouillering geweest? Dat is een lachertje. En ja ik daag die uit door dingen die niet mogen in de handbagage te steken (bijvoorbeeld iets stom, een kurkentrekker). Weet je trouwens wat een minuut discussie daar geeft : meters file achter u aan de detectiepoort. En tientallen mensen die dan die stylo stilletjes aan het uitlachen zijn.

Maar ik begin meer en meer medelijden met sommige individuen hier te hebben. Het is duidelijk dat die niet leven maar geleefd worden. Wat doe jij dan? Braaf aanschuiven en als zo een 18-jarige stylo tegen u iets zegt bibberen Get a life
Oud 5 december 2013, 13:20   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nogmaals dezelfde reactie En als eens op de luchthaven door de fouillering geweest? Dat is een lachertje. En ja ik daag die uit door dingen die niet mogen in de handbagage te steken (bijvoorbeeld iets stom, een kurkentrekker). Weet je trouwens wat een minuut discussie daar geeft : meters file achter u aan de detectiepoort. En tientallen mensen die dan die stylo stilletjes aan het uitlachen zijn.

Maar ik begin meer en meer medelijden met sommige individuen hier te hebben. Het is duidelijk dat die niet leven maar geleefd worden. Wat doe jij dan? Braaf aanschuiven en als zo een 18-jarige stylo tegen u iets zegt bibberen Get a life
Er zijn inderdaad veel mensen die, zelfs al rijden ze maar 35 waar 50 toegelaten is, toch het gaspedaal lossen als ze een combi zien.

Het wordt er van kleins af aan ingekweekt, luisteren en zwijgen, geen initiatief tonen, eerst toestemming vragen en dergelijke meer. Stilzitten, niet opvallen, mooi in het rijtje lopen, alles is verboden of verplicht.
Oud 5 december 2013, 13:35   #131
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat klopt maar hier heb je het over de smurfen. En inderdaad ik beken ik doe dat ook. Dat is onbewust en zoals bij iedereen een natuurlijke reactie. Maar na een seconde is die "fout" gewaar geworden en dan geef je toch terug iets meer gas. Zonder het te gaan zoeken natuurlijk.

Maar we waren hierboven bezig over die mannen met hun V-teken op hun borst. Die privé bewakingsbedrijven. Die mogen NIETS doen, enkel kijken en rapporteren.
Oud 5 december 2013, 13:38   #132
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er zijn inderdaad veel mensen die, zelfs al rijden ze maar 35 waar 50 toegelaten is, toch het gaspedaal lossen als ze een combi zien.

Het wordt er van kleins af aan ingekweekt, luisteren en zwijgen, geen initiatief tonen, eerst toestemming vragen en dergelijke meer. Stilzitten, niet opvallen, mooi in het rijtje lopen, alles is verboden of verplicht.
Ja maar er moet wel tucht zijn. Als je kinderen niet in de rij laat lopen moorden zij elkaar uit.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 14:19   #133
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Je vat het perfect samen. Mensen doen niet zomaar iets: bij alles horen regels. Kent iemand de regels niet doet ie het niet.

Wij hebben hier wat bittere armoede nodig. Enkel dan zal de kutvlaam iets beseffen.
Bittere armoede in combinatie met neoconservatieve tendensen kan tot verschillende dingen leiden. Mogelijke veranderingen kunnen een emanciperend karakter hebben, maar kunnen eveneens tot een stevigere omarming van orde en tucht leiden. Als mensen echt arm worden zou het zelfs kunnen leiden tot een revival van de katholieke kerk.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 14:20   #134
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Bittere armoede in combinatie met neoconservatieve tendensen kan tot verschillende dingen leiden. Mogelijke veranderingen kunnen een emanciperend karakter hebben, maar kunnen eveneens tot een stevigere omarming van orde en tucht leiden. Als mensen echt arm worden zou het zelfs kunnen leiden tot een revival van de katholieke kerk.
Ik was dronken toen ik dat schreef.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 16:47   #135
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:

Geloof er geen zak van. Een internet tough guy ben je, niks meer en niks minder. Grote mond op internet, en in werkelijkheid braafjes knikken. Hoe groter je bek op internet, hoe kleiner in werkelijkheid. Compensatie heet dat.

Citaat:
Wat ik doe als ik vlieg? Ik doe normaal. Mensen die speciaal iets in hun rugzak steken dat er niet in mag om 'de security uit te dagen', zijn buitengewoon kinderachtig en zielig. En dan nog wat zogezegd een showtje gaan verkopen en wat discussiëren als dat gevonden wordt? Laat me niet lachen. Erg droevig. Ik heb betere dingen te doen. En trouwens, die 'tientallen mensen die die 'stylo' staan uit te lachen volgens u, die storen zich in werkelijkheid vooral aan u, degene die daar een scène staat te verkopen. Enfin, als je dat daadwerkelijk zou doen ...
Oud 5 december 2013, 18:33   #136
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:

Citaat:

Citaat:

peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 18:43   #137
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Oud 5 december 2013, 18:50   #138
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geloof er geen zak van. Een internet tough guy ben je, niks meer en niks minder. Grote mond op internet, en in werkelijkheid braafjes knikken. Hoe groter je bek op internet, hoe kleiner in werkelijkheid. Compensatie heet dat.

Wat ik doe als ik vlieg? Ik doe normaal. Mensen die speciaal iets in hun rugzak steken dat er niet in mag om 'de security uit te dagen', zijn buitengewoon kinderachtig en zielig. En dan nog wat zogezegd een showtje gaan verkopen en wat discussiëren als dat gevonden wordt? Laat me niet lachen. Erg droevig. Ik heb betere dingen te doen. En trouwens, die 'tientallen mensen die die 'stylo' staan uit te lachen volgens u, die storen zich in werkelijkheid vooral aan u, degene die daar een scène staat te verkopen. Enfin, als je dat daadwerkelijk zou doen ...
het blijkt te kloppen ! er zijn camerabeelden van het stoere gedrag.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...4TQ9EFeZVM8d-q
Oud 5 december 2013, 19:20   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
het blijkt te kloppen ! er zijn camerabeelden van het stoere gedrag.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...4TQ9EFeZVM8d-q
Zieke!
Oud 6 december 2013, 00:05   #140
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat heeft zéker nut !!!
Een klein beetje discipline aanleren, van jongsaf aan.
Het begint met per twee in de rij te gaan staan
Het eindigt met gedwee gas-boetes te betalen...En zonder in opstand te komen uw land onder de voet laat lopen door vreemdelingen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be