Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2013, 13:36   #121
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Ah ik dacht dat je over een linkse signatuur sprak.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 13:45   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ah ik dacht dat je over een linkse signatuur sprak.
vermits alles wat niet links is, blijkbaar onder extreem rechts wordt geklasseerd, neem ik aan dat alles wat niet rechts is onder links wordt geklasseerd. koekie van eigen deeg heet zoiets.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:09   #123
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk wie de kerststal verleden jaar heeft gevandaliseerd. Gezien er geen nadere specificaties worden vrijgegeven kunnen we eventueel vermoeden dat deze vandalenstreek eventueel in het draadje "waar krijgen mensen iets tegen allochtonen" zou kunnen passen. Indien het over een stoere racistische Vlaming zou gegaan hebben, stond zijn stamboom al in het lang en breed gepubliceerd in de krant.
Oeps, en op pagina 1 was je nog zo verontwaardigd dat ik beweerde dat je insinueerde dat de kerststal gevandaliseerd werd door allochtonen:

Citaat:
kan je me even quoten waar ik stel dat de vandalenstreken door allahtonen werden uitgevoerd?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:12   #124
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb hier nergens gezegd dat er geen kerststal stond omwille van "de moslims". Ik heb trouwens ook nooit gezegd dat het verwijderen van de kerststal in het justititepaleis gebeurde omwille van "de moslims". Waarom ze die versieringen niet meer wensen te zetten moet je aan de verwijderaars vragen. De politiek correcte onderkruipende linksmensen dus.
Zoals ik in deze post, die je toevallig negeerde, al schreef, weet je heel goed dat die verwijderde kerstversiering in het Brusselse justitiepaleis een broodje aap verhaal bleek te zijn dat je nu al 6 jaar met regelmatig opnieuw probeert te slijten. Zonder enige gêne blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 december 2013 om 14:13.
Oud 23 december 2013, 14:16   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals ik in deze post, die je toevallig negeerde, al schreef, weet je heel goed dat die verwijderde kerstversiering in het Brusselse justitiepaleis een broodje aap verhaal bleek te zijn dat je nu al 6 jaar met regelmatig opnieuw probeert te slijten. Zonder enige gêne blijkbaar.
welk bron haal jij aan om te beweren dat het een broodje aap verhaal is?
mijn bron vermeldt alvast BELGA als bron.

Ik heb uw post trouwens niet genegeerd. Ik heb uw post gemeld bij de moderatie omdat er voor de zoveelste keer een persoonlijke belediging in vermeld staat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2013 om 14:17.
Oud 23 december 2013, 14:22   #126
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb wel Chantalleke Pauwels horen pleiten voor het afschaffen van "kerst" in kerstmarkt. Dat moest Winterfeest worden... en zo geschiedde.
En weer neem je een loopje met de waarheid. De kerstmarkt heet natuurlijk nog steeds gewoon kerstmarkt, net zoals er dus ook nog steeds een kerststal staat.

Maar de activiteiten rond het eindejaar bleven niet beperkt tot een kerstmarkt en kerststal. Ondertussen kwamen daar op verschillende locaties doorheen de stad nog andere activiteiten bij zoals een ijspiste, een reuzenrad, allerlei optredens,... En het is dat wat men "de winter in Antwerpen" is gaan noemen, naar analogie van de zomer van Antwerpen. Er is dus niets afgeschaft, maar iets nieuws bijgekomen.
Oud 23 december 2013, 14:31   #127
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welk bron haal jij aan om te beweren dat het een broodje aap verhaal is?
mijn bron vermeldt alvast BELGA als bron.
Op een link klikken is blijkbaar te moeilijk.

Citaat:
Er is geen sprake van dat de kerstbomen en andere kerstversiering in het Brusselse justitiepaleis moeten verdwijnen. Dat heeft minister van Justitie Laurette Onkelinx laten weten.

Ze ontkent zo een bericht in La Dernière Heure.
Jouw originele bron was overigens niet BELGA, maar La Dernière Heure, zoals je ook zelf had kunnen lezen. En blijkbaar geloof jij klakkeloos alles wat in de krant heeft gestaan. Zolang het in je kraam past natuurlijk.

Citaat:
Ik heb uw post trouwens niet genegeerd. Ik heb uw post gemeld bij de moderatie omdat er voor de zoveelste keer een persoonlijke belediging in vermeld staat.
Ik begrijp dat je een post die je werkwijze hier op het forum illustreert graag verwijderd zou zien.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 december 2013 om 14:40.
Oud 23 december 2013, 14:38   #128
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zoals bij de moslims de "ramadan" dikwijls ontaard in nachtelijke vreet en zuipfestijnen, doen christenen en atheïsten hetzelfde tijdens hun feestdagen... het "nieuwe" verschijnsel is dat moslims van de derde en vierde generatie in Westeuropa ingewekenen
ook de westerse (pardon christelijke ?) feestdagen flink(s) meedoen : dat zou men integratie kunnen noemen.

Vanzelfsprekend bestaan er "orthodoxen" zoals bij de christenen, joden, bhoeddisten
en andere getuigen van Jehova.... Moeten er "thuislanden" voor de stille getuigen (sic!)
van de mislukte multiculturele samenleving ingericht worden ?

Laat ons "protea" nieuw leven inblazen : de mensheid in vakjes opdelen onder de leiding van een gematigde rechtse dictatuur ! Weg met de dictatuur van het linkse lompenproletariaat een "nieuwe" heilsarmee aan de macht !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:47   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Zoals bij de moslims de "ramadan" dikwijls ontaard in nachtelijke vreet en zuipfestijnen, doen christenen en atheïsten hetzelfde tijdens hun feestdagen... het "nieuwe" verschijnsel is dat moslims van de derde en vierde generatie in Westeuropa ingewekenen
ook de westerse (pardon christelijke ?) feestdagen flink(s) meedoen : dat zou men integratie kunnen noemen.
Ooit gehoord over overlast veroorzaakt door kerstdiners, nachtmissen... zoals er ieder jaar wel in de kranten te lezen staat als het ramadan is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:48   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Vanzelfsprekend bestaan er "orthodoxen" zoals bij de christenen, joden, bhoeddisten
en andere getuigen van Jehova.... Moeten er "thuislanden" voor de stille getuigen (sic!)
van de mislukte multiculturele samenleving ingericht worden ?
De multiculturele samenleving is mislukt. Lees eens een paar bijdragen van het Groen!-parlementslid Vander Taelen. Daar hij in Brussel woont, weet hij maar al te goed waarover hij spreekt en schrijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 14:50   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

[quote=Edina;6942988]Op een link klikken is blijkbaar te moeilijk.
Citaat:
Onkelinx ontkent dat nu. Volgens de minister staan de versierde kerstbomen er nog altijd en werden slechts enkele andere versieringen weggenomen om de zichtbaarheid en de soberheid in het paleis te vrijwaren.
Laat me raden: de kerststal?

of toch?
Citaat:
De kerstversiering van twee bureaus aan de ingang van het justitiepaleis in Brussel is even nadat ze werd opgehangen, verwijderd.

Citaat:
Jouw originele bron was overigens niet BELGA, maar La Dernière Heure, zoals je ook zelf had kunnen lezen. En blijkbaar geloof jij klakkeloos alles wat in de krant heeft gestaan. Zolang het in je kraam past natuurlijk.
dit hoef je dus niet te geloven omdat het in de krant staat?
link

Nochtans vermeldt dit artikel BELGA wel degelijk als bron.

Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2013 om 14:58.
Oud 26 december 2013, 00:25   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik heb 'm gevonden, die fameuze 'kerststal' in A'pen. (Achter glas)
Er staat 'n figuur in met 'n kind in d'r armen, 'n hoop oude kastjes, kistjes e.d., nóg 'n vrouwelijke figuur plus 'n bord met 'n hoop info over mensen die naar Amerika vertrokken ooit...ik snap 't verband niet, zal wel aan m'n rechtse hersenen liggen zeker.

Voor de rest is A'pen wel mooi versierd hoor!

De schaatsbaan, reuzenrad, 't schoon verdiep etc...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2013, 10:01   #133
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op de markt van Brussel staat een mega-grote kerststal ( stijl Bokrijk ) EN een mega-grote kerstboom. EN een massa bewonderaars die zichzelf verdringen om er een glimp van op te vangen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2013, 10:12   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb 'm gevonden, die fameuze 'kerststal' in A'pen. (Achter glas)
Er staat 'n figuur in met 'n kind in d'r armen, 'n hoop oude kastjes, kistjes e.d., nóg 'n vrouwelijke figuur plus 'n bord met 'n hoop info over mensen die naar Amerika vertrokken ooit...ik snap 't verband niet, zal wel aan m'n rechtse hersenen liggen zeker.

Voor de rest is A'pen wel mooi versierd hoor!

De schaatsbaan, reuzenrad, 't schoon verdiep etc...
Waarschijnlijk een verwijzing naar het Red Star museum dat dit jaar zijn deuren opende.

Oud 26 december 2013, 10:49   #135
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat me raden: de kerststal?
.
onderzoek is bezig wie de kerst stal.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 15:28   #136
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nu eigenlijk is dit een achterhoede gevecht: het aandeel aan praktiserende katholieken in Vlaanderen (zelfs exlusief allochtonen) is niet bijzonder groot dus die kerststal representeert zelf maar een minderheid van de Vlaamse gemeenschap.

Dat stadsbesturen dus beslissen om de naam 'kerst' te schrappen is niet onlogisch. Winterfeesten en wintermarkten zijn veel zinniger.
Oud 27 december 2013, 16:04   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu eigenlijk is dit een achterhoede gevecht: het aandeel aan praktiserende katholieken in Vlaanderen (zelfs exlusief allochtonen) is niet bijzonder groot dus die kerststal representeert zelf maar een minderheid van de Vlaamse gemeenschap.

Dat stadsbesturen dus beslissen om de naam 'kerst' te schrappen is niet onlogisch. Winterfeesten en wintermarkten zijn veel zinniger.
zelfs atheisten en vrijzinnigen vierden nochtans op 24 december kerstavond en niet winteravond volgens mij.

Die naamsverandering dient helemaal niet om de nietgelovigen te plezieren! die dient om de andersgelovigen niet op de woestijnteen te trappen.

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2013 om 16:04.
Oud 27 december 2013, 16:11   #138
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ze vierden iets ja, maar niet kerst in de katholieke zin. Dus die kerststallen zijn niet belangrijk.
Oud 3 januari 2014, 01:53   #139
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi, weg met die kerst-zever. Tijd om er weer deftige Joelse lichtfeesten van te maken
Die zullen ze ook wel komen verstoren, maak je geen zorgen. Of het zou moeten zijn dat die Joelfeest-vierders uit hetzelfde hout gesneden zijn als de Vikings van vroeger jaren.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be