Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2013, 01:27   #121
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie niet echt in waar u de heldenmoed zoekt bij een oude man die een geweer zou opnemen en hoogstwaarschijnlijk na de eerste minuut al neergekogeld wordt. Dat lijkt me in niets "heldenmoed".
Dan had hij tenminste zijn heldenstatus verdiend. Als hij het niet zag zitten om zelf zijn leven te riskeren, dan moest hij op zijn minst het fatsoen hebben gehad om daar anderen ook niet toe op te roepen vanop zijn veilige kansel. En dit zeg ik als nakomeling van bewonderaars van Cyriel Verschaeve.

Citaat:
IEn u geeft het zelf aan: in die kringen heeft men die episode uit Verschaeves leven niet gezien als lafheid.
De blindheid van mensen die veel verloren hebben en niet onder ogen konden zien dat hun helden waarnaar ze opkeken niet deugden. Als ze dat hadden moeten toegeven, dan zou dit immers ook betekend hebben dat hun strijd en hun verliezen voor niets waren geweest. En dit was voor velen een ondragelijke gedachte.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 december 2013 om 01:28.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 01:28   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dan had hij tenminste zijn heldenstatus verdiend. Als hij het niet zag zitten om zelf zijn leven te riskeren, dan moest hij op zijn minst het fatsoen hebben gehad om daar anderen ook niet toe op te roepen vanop zijn veilige kansel.
Ik zie geen tegenstelling. Een oude man kan jongeren ook raad geven, ook al zit hij niet meer in die levensfase en kan hij de uitdagingen door zijn leeftijd niet meer aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 01:30   #123
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen tegenstelling. Een oude man kan jongeren ook raad geven, ook al zit hij niet meer in die levensfase en kan hij de uitdagingen door zijn leeftijd niet meer aan.
De raad geven om hun leven op te offeren? Sorry, maar dit is echt wel een flauw ekskuus. En dit zeg ik als nakomeling van bewonderaars van Cyriel Verschaeve die gedichten van hem op hun graf hebben staan.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 19 december 2013, 01:30   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De blindheid van mensen die veel verloren hebben en niet onder ogen konden zien dat hun helden waarnaar ze opkeken niet deugden. Als ze dat hadden moeten toegeven, dan zou dit immers ook betekend hebben dat hun strijd en hun verliezen voor niets waren geweest. En dit was voor velen een ondragelijke gedachte.
Welneen, ook hier zie ik hoegenaamd geen tegenstelling. Verschaeve was ten andere geen leider, ook geen held. In die context moet hij geenszins worden geplaatst.
Oud 19 december 2013, 01:31   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De raad geven om hun leven op te offeren? Sorry, maar dit is echt wel een flauw ekskuus. En dit zeg ik als nakomeling van bewonderaars van Cyriel Verschaeve die gedichten van hem op hun graf hebben staan.
Laten we dan maar zeggen dat u de opvattingen van uw ouders niet zo goed verteerd hebt.
Oud 19 december 2013, 01:31   #126
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welneen, ook hier zie ik hoegenaamd geen tegenstelling. Verschaeve was ten andere geen leider, ook geen held. In die context moet hij geenszins worden geplaatst.
En toch wordt hij door zijn bewonderaars in de kontekst van leider en held geplaatst.

westhoek.jpg
Oud 19 december 2013, 01:32   #127
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we dan maar zeggen dat u de opvattingen van uw ouders niet zo goed verteerd hebt.
Grootouders. Zo oud ben ik nu ook weer niet.

westhoek.jpg
Oud 19 december 2013, 01:32   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch wordt hij door zijn bewonderaars in de kontekst van leider en held geplaatst.
Dan is dat slechts voor hun rekening. Verschaeves verdienste plaats ik ten andere in de Vlaamse ontvoogding en in het bijzonder in en rond WO I.
Oud 19 december 2013, 01:35   #129
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is dat slechts voor hun rekening. Verschaeves verdienste plaats ik ten andere in de Vlaamse ontvoogding en in het bijzonder in en rond WO I.
Het aanpappen met de nazi's in de tweede wereldoorlog was een grote fout van hem die niet onder de mat kan worden geveegd.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 december 2013 om 01:41.
Oud 19 december 2013, 01:37   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het aanpappen met de nazi's in de tweede wereldoorlog was een grote fout van hem die niet onder de mat kan worden geveegd.
Ik bekijk de geschiedenis niet in termen van fout en juist. Daarnaast is het heel gemakkelijk vanuit je luie zetel te oordelen over feiten en gebeurtenissen van lang geleden. Collaboratie was heel begrijpelijk voor heel wat Vlaamsgezinden, zeker als je weet dat België bij monde van Leopold III de wapenstilstand had getekend en de superioriteit van het Duitse Rijk zeker in de beginjaren van de oorlog buiten kijf stond.
Oud 19 december 2013, 01:41   #131
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bekijk de geschiedenis niet in termen van fout en juist. Daarnaast is het heel gemakkelijk vanuit je luie zetel te oordelen over feiten en gebeurtenissen van lang geleden. Collaboratie was heel begrijpelijk voor heel wat Vlaamsgezinden, zeker als je weet dat België bij monde van Leopold III de wapenstilstand had getekend en de superioriteit van het Duitse Rijk zeker in de beginjaren van de oorlog buiten kijf stond.
De misdaden van de nazi's waren ook in die tijd naar toenmalige normen al misdadig. De jonge aanhangers van Cyriel Verschaeve waren misschien naïef geweest, maar een oudere intellektueel als Cyriel Verschaeve moest toch beter geweten hebben. Vooral als je weet dat hij ook al de eerste wereldoorlog had meegemaakt. Je niet verzetten tegen een te sterke bezetter is trouwens nog altijd iets anders dan er samen mee gaan vechten voor zijn zaak.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 december 2013 om 01:44.
Oud 19 december 2013, 01:59   #132
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oostfrontstrijders waren in de tweede wereldoorlog voornamelijk katolieke Vlaamse jongeren die samen met de nazi-bezettingsmacht aan het oostfront (de toenmalige Sovjetunie) tegen de "ongelovige bolsjevisten" gingen vechten en daar beestigheden tegenover de plaatselijke bevolking hadden begaan. Ze werden opgestookt door onder andere de katolieke pastoor Cyriel Verschaeve. In dit opzicht zijn ze best te vergelijken met de islamitische Syriëstrijders van vandaag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maartensfonds
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyriel_Verschaeve
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...hadisten.dhtml
http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=53685
Desalniettemin gaat deze vergelijking (uw gelijkstelling) tussen de oostfronters en 'onze'
syrietoeristen niet op. U stelt het allemaal nogal simplistisch voor? Hebt U daarbij dan iets te winnen?

Feit is en blijft dat 'onze' Belgische moslimstrijders gerecruteerd worden door terroristische organisaties en in Syrie onschuldigen verkrachten en ze daarna nogmaals neerleggen of onthoofden. Deze Syrische bevolking vormt voor ons trouwens absoluut geen bedreiging. Meer nog, indien deze gelovige idealisten daar enkel aanwezig zijn om ongelovigen af te slachten, dan staat er ons hier bij ons thuis nog wat te wachten indien hun aantallen een bepaald niveau bereiken.

U zou inderdaad wel het een en ander kunnen vergelijken, maar dat lijkt me eerder een zaak voor... pakweg een Bolsjevieker?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 10:35   #133
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Feit is en blijft dat 'onze' Belgische moslimstrijders gerecruteerd worden door terroristische organisaties ....
Elk verzet tegen Belgie of haar belangen zal per definitie ''terroristisch'' worden genoemd.

Veel mensen ontgaat hier de ironie van de geschiedenis.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 10:53   #134
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Elk verzet tegen Belgie of haar belangen zal per definitie ''terroristisch'' worden genoemd.

Veel mensen ontgaat hier de ironie van de geschiedenis.
Natuurlijk, dat lijkt me toch logisch.
HIER
Oud 19 december 2013, 15:52   #135
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, dat lijkt me toch logisch.
Dan is het VB en NVA ook terroristisch?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 17:18   #136
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dag Salah, dubbelnick Walid bin Khalid ook al van het forum gebanjerd?
Keyboard warrior spelen is natuurlijk gemakkelijker dan effectief naar het Syrische front te trekken

Ik denk wel niet dat je er een reeks maagden voor gaat krijgen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 00:07   #137
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Belkacem en Bontinck verschijnen voor de rechter

Dat werd tijd!

Jammer dat de papa enkel een straf met uitstel heeft gekregen voor zijn losse handjes:Straf met uitstel voor vader Bontinck
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2016, 23:11   #138
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hebben een nieuwe winnaar:

"Ik werkte in Syrië voor een humanitaire organisatie"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...anisatie.dhtml
Toen de rechtbankvoorzitster hem een foto voorlegde waarop hij met een wapen poseerde, antwoordde hij niet in te zien wat daar slecht aan is. Hij ontkende ook de uitspraken van Jejoen Bontinck. Die heeft verklaard dat hij samen met K. een opleidingskamp bezocht had. "Ik ken Bontinck zelfs niet."
HIER
Oud 17 februari 2016, 03:50   #139
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben een nieuwe winnaar:

"Ik werkte in Syrië voor een humanitaire organisatie"

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...anisatie.dhtml
[/indent]
HAPsoluut een topper
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be