Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2004, 10:16   #121
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat heb je verkeerd. Mijn antwoord was op Predator (een Vlaams Blokker) die schreef: "Voor de niet-Oostfronters, die hier crimineel de beest hebben uitgehangen, neen, géén amnestie zou ik zeggen ! Maar de meeste van die types zijn al overleden, waarom dan géén streep onder het verleden, op dit gebied, trekken ?"

Kort gezegd: geen amnestie en nooit. Eerherstel blijft mogelijk voor spijtoptanten om de gevolgen voor de nabestaanden weg te werken.
Eerherstel?
Er is al lang eerherstel voor de gerepresseerde flamingant!
Op het ogenblik dat de epuratie nog volop aan de gang was hebben de flaminganten (de échte flandriens) hun handen aan de ploeg geslagen en hebben gewerkt, gewroet, geslaafd, gestudeerd en vooral: ze hebben hun waarden meegegeven aan de volgende generatie.
En kijk nu: De gemiddelde flamingant is hoog opgeleid, solidair, zelfbewust, goed ingelicht over het verleden en wil zich naar aloude traditie van dietse dynamiek opwerpen als verdediger van zijn enige echte heimat VLAANDEREN temidden het avondland.

Alle pogingen van een corrupt, meestal uit economische ex-collaborateurs bestaand establishment om deze geëmancipeerde Vlaming te fnuiken in zijn streven naar onafhankelijkheid zijn futiel gebleken.

Eerherstel zeg je?

Neen hoor... maar een epuratie van Belgicistische collaborateurs daags na de onafhankelijkheidsverklaring dringt zich uiteraard op.
Laat ons dit deze keer zonder de bekende (maar ontkende) excessen doen en aan de wereld duidelijk maken dat het apocalyptische gewriemel van Belgicistich-collaborerende slangenlichamen van vandaag geen noodzaak vormt voor moord, verkrachting en de o zo bekende "witte" rooftochten.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 10:19   #122
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Eerherstel?
Er is al lang eerherstel voor de gerepresseerde flamingant!
Op het ogenblik dat de epuratie nog volop aan de gang was hebben de flaminganten (de échte flandriens) hun handen aan de ploeg geslagen en hebben gewerkt, gewroet, geslaafd, gestudeerd en vooral: ze hebben hun waarden meegegeven aan de volgende generatie.
En kijk nu: De gemiddelde flamingant is hoog opgeleid, solidair, zelfbewust, goed ingelicht over het verleden en wil zich naar aloude traditie van dietse dynamiek opwerpen als verdediger van zijn enige echte heimat VLAANDEREN temidden het avondland.

Alle pogingen van een corrupt, meestal uit economische ex-collaborateurs bestaand establishment om deze geëmancipeerde Vlaming te fnuiken in zijn streven naar onafhankelijkheid zijn futiel gebleken.

Eerherstel zeg je?

Neen hoor... maar een epuratie van Belgicistische collaborateurs daags na de onafhankelijkheidsverklaring dringt zich uiteraard op.
Laat ons dit deze keer zonder de bekende (maar ontkende) excessen doen en aan de wereld duidelijk maken dat het apocalyptische gewriemel van Belgicistich-collaborerende slangenlichamen van vandaag geen noodzaak vormt voor moord, verkrachting en de o zo bekende "witte" rooftochten.
Je was goed begonnen maar slecht geëindigd
Oud 7 september 2004, 10:21   #123
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je was goed begonnen maar slecht geëindigd
Ge moet gene schrik hebben... ik zal alleen uw goederen verbeurd verklaren, uw zus gangbangen en daarna kaalscheren en uw kinderen op de unief en in elk openbaar ambt weigeren.

Je ziet: niets nieuws onder de zon

Btw: 't was toch schoon geschreven hé
Oud 7 september 2004, 10:27   #124
thePiano

Standaard

Citaat:

Btw: 't was toch schoon geschreven hé
Ja inderdaad, ik ben verbaasd dat Uw gemiddelde woordenschat toch meer dan driehonderd woorden bevat. Daarmee zit je ruim boven het gemiddelde van je Blokgeno$$en. Proficiat.
Oud 7 september 2004, 10:30   #125
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, ik ben verbaasd dat Uw gemiddelde woordenschat toch meer dan driehonderd woorden bevat. Daarmee zit je ruim boven het gemiddelde van je Blokgeno$$en. Proficiat.
awel nu ge het zegt: ik ben ook verschoten dat je toch een gedeelte hebt begrepen zie... spijtig dat jij niet tot een cathegorie behoort waar ik jou dan weer kan laten in excelleren...
Oud 7 september 2004, 10:37   #126
thePiano

Standaard

Citaat:
awel nu ge het zegt: ik ben ook verschoten dat je toch een gedeelte hebt begrepen zie... spijtig dat jij niet tot een cathegorie behoort waar ik jou dan weer kan laten in excelleren...
Jeps, dat soort poëzie doet me een beetje denken aan Cyriel Verschaeve.

Lees hieronder maar eens mee hoe Verschaeve Vlaamse soldaten voor het Oostfront ronselde, misschien herken je de stijl wel:

Opgelet: sommige stukken zijn nogal BLOEDIG!

"Vlaanderen en Duitsland, zij zijn in het lot verbonden omdat ze in het bloed verbonden zijn. De slagvelden zijn lots- en bloedsvelden. Om Vlaanderens dierbaar lot zijt gij, Vlamingen, soldaten in het glorierijke Duitse Leger geworden, doch gij zijt er't Legioen Vlaanderen en de Langemarck in geweest en gij hebt er uw bloed voor uw bloed vergoten met bloedsmoed, bloedsgloed en bloedsglorie. 't Bloed der galgvelden in het morgenrood der volkeren. Gij hebt uw bloed op aarde niet laten vallen om er bloedslijk van te maken, gij zondt het de hemel in van uw volk om de gulden stralenmorgen van zijn toekomst te worden. Ook Duitsland vergoot veel van zijn beste bloed voor Vlaanderen, 't Duits bloed is voor ons Oosten, waarvan wij mogen zingen: 'Zie, 't oosten bloost en Vlaanderens zonne gaat aan't dagen'"

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 september 2004 om 10:37.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 10:56   #127
Fieseler

Standaard

Citaat:
Jeps, dat soort poëzie doet me een beetje denken aan Cyriel Verschaeve.

Lees hieronder maar eens mee hoe Verschaeve Vlaamse soldaten voor het Oostfront ronselde, misschien herken je de stijl wel:

Opgelet: sommige stukken zijn nogal BLOEDIG!

"Vlaanderen en Duitsland, zij zijn in het lot verbonden omdat ze in het bloed verbonden zijn. De slagvelden zijn lots- en bloedsvelden. Om Vlaanderens dierbaar lot zijt gij, Vlamingen, soldaten in het glorierijke Duitse Leger geworden, doch gij zijt er't Legioen Vlaanderen en de Langemarck in geweest en gij hebt er uw bloed voor uw bloed vergoten met bloedsmoed, bloedsgloed en bloedsglorie. 't Bloed der galgvelden in het morgenrood der volkeren. Gij hebt uw bloed op aarde niet laten vallen om er bloedslijk van te maken, gij zondt het de hemel in van uw volk om de gulden stralenmorgen van zijn toekomst te worden. Ook Duitsland vergoot veel van zijn beste bloed voor Vlaanderen, 't Duits bloed is voor ons Oosten, waarvan wij mogen zingen: 'Zie, 't oosten bloost en Vlaanderens zonne gaat aan't dagen'"
Ik weet niet echt goed waar U naartoe wil of het moest zijn dat jij denkt dat ik respect heb voor Verschaeve?

Jij begrijpt het echt niet hé.

Zwart- Wit...tjonge tjonge...ik heb echt met je te doen

Ik verdenk er U ten zeerst van sexueel te kicken op het leed aan onschuldigen aangedaan!
Daar is een zeer bekende term voor hoor die heel gemakkelijk klinisch kan worden vastgesteld: parafilie (sexueel-sadisme)
Moeilijk behandelbaar: gedragstherapie

allez... kortom... laat eens naar U kijken of ga eens met iemand spreken
Oud 7 september 2004, 10:58   #128
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik weet niet echt goed waar U naartoe wil of het moest zijn dat jij denkt dat ik respect heb voor Verschaeve?

Jij begrijpt het echt niet hé.

Zwart- Wit...tjonge tjonge...ik heb echt met je te doen

Ik verdenk er U ten zeerst van sexueel te kicken op het leed aan onschuldigen aangedaan!
Daar is een zeer bekende term voor hoor die heel gemakkelijk klinisch kan worden vastgesteld: parafilie (sexueel-sadisme)
Moeilijk behandelbaar: gedragstherapie

allez... kortom... laat eens naar U kijken of ga eens met iemand spreken
Ik begrijp je oprechte bezorgdheid om mijn geestelijk welzijn, maar ik kan je gerust stellen:
ik voel helemaal geen pijn.

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 september 2004 om 10:59.
Oud 7 september 2004, 11:01   #129
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

zijn we nu het enigste land ter wereld zonder de amestie regel

kan iemand dit uitleggen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 11:07   #131
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
zijn we nu het enigste land ter wereld zonder de amestie regel

kan iemand dit uitleggen
Scroll eens terug en lees de voorbije postings, wij blijven niet herhalen hé!
Oud 7 september 2004, 11:08   #132
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Na deze thread nog eens doorgenomen te hebben, is mijn overtuiging alleen nog versterkt :

[size=5]Amnestie , NOOIT !!![/size]
Krachtig en to the point! U bent een verstandig Pietje
Oud 7 september 2004, 11:11   #133
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

dus is belgie achtelijk dat versta ik eronder want enigste in de wereld
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 11:20   #134
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De verzwegen misdaden van het Belgische regime:

http://home.tiscali.be/sterikabv/tofrom03.htm

Wel ik heb dit eens vluchtig gelzen en ik moet zeggen dit zijn nazipraktijken toegepast door "mensen" die uitwaren op wraak, wellust, agressie en geweld.

Het lijkt mij duidelijk dat er hier heel wat onschuldige slachtoffers bij zijn gevallen en dat veel jonge meisjes en vrouwen voor de lol werden verkracht, om hun beestige lusten op te kunnen botvieren. Benieuwd of piano en carlos dit kunnen goedpraten ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 11:24   #135
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je oprechte bezorgdheid om mijn geestelijk welzijn, maar ik kan je gerust stellen:
ik voel helemaal geen pijn.
Warempel een pak van mijn hart...
vergeef me als ik van pure opluchting een klein sprongetje in het zwerk waag...

Het ijskoude angstzweet brak mij uit te weten dat U, off all people, uw wervende invloed op dit forum wegens voor de hand liggende medische redenen zou moeten gaan afbouwen.
Dit ware inderdaad een rem geweest in de verdere aanwas van goed geinstrueerde blokstemmers
Oud 7 september 2004, 11:25   #136
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

J.H., van Boorsem, werd op 3-10-44 door BNBers van Tongeren verplicht in de Gemeenteschool van Boorsem de verstopte en proppensvolle W.C.s met de handen uit te scheppen en te reinigen. Ondertussen kreeg hij voortdurend zware stampen en slagen en werd herhaaldelijk met het aangezicht in de drek geduwd. Toen de W.C.'s zuiver waren, zetten enkele BNBers zich naast de potten, bevuilden ze en dwongen H. hun uitwerpselen met de handen weg te dragen. H., die tuberculeus was, werd verplicht met zware emmers rond de koer te lopen en, toen hij niet meer verder kon, werd hij onder slagen en stampen met de oren over de grond gesleept. Zijn ganse lichaam was bont en blauw, een erge liesbreuk deed zich voor en, op zijn gesmeek, kreeg hij van de chef Alf. Falize van Tongeren, ten antwoord : «Ik ben geen mens, ik ben een beul, ik schiet U niet kapot, ik zal U kapot martelen». Urenlang werd de pijniging voortgezet op de meest geraffineerde wijze. Na door geneesheren ten slotte verzorgd te zijn geworden, werd hij 's anderendaags door voornoemde Falize en een zekere Alf. Heyens uit de kamer gesleurd ; ze deden hem rond de koer lopen, steeds harder, op handen en voeten rondkruipen, op de buik liggen, eindelijk rondwalsen, tot hij bewusteloos liggen bleef.

om fier op te zijn zeker ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 september 2004, 11:27   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terwijl deze geforceerde ondervraging gebeurde, werden de anderen op de speelplaats en ook binnen in de klas (onder het oog van A. G.), door de partisanen van Leopoldsburg op de ergerlijkste manier mishandeld en onteerd : eerst moesten ze, met de handen omhoog, rond de speelplaats lopen, voortgedreven door stokken en zwepen. Daarna op een rij achter elkaar, vóór de school, op ongehoorde wijze gebrutaliseerd : in hun aangezicht gespuwd en gerocheld, in het aangezicht geslagen met de vuist, heel hun lijf bewerkt met geweerkolven, hun kleren verscheurd en beschilderd, geschopt, aangeschreeuwd, uitgescholden, geschud en vernederd. Er waren mensen bij van 60, 70 jaar en ouder. Ondertussen stond het volk van het dorp dit spel af te kijken, terwijl de beste W.B.-mannen van Lommel zelf zich afzijdig hielden; anderen, o.a. F. H. (68), deden flink mee.
Oud 7 september 2004, 11:28   #138
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
om fier op te zijn zeker ?
Is het nu de bedoeling dat wij ook allemaal gruwelijke verhalen over 4 jaar nazi-concentratiekampen gaan opdissen, of ga je't bij eentje laten?

We weten allemaal wel dat de straatrepressie verwerpelijk was, oorlog brengt dikwijls het beste in de mens naar boven maar helaas ook het slechtste. Kijk maar naar Noord-Ossetië in Beslan wat daar gebeurd is.

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 september 2004 om 11:29.
Oud 7 september 2004, 11:29   #139
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enkele tijd daarna kwam de beurt aan de meisjes. Twee zeer brave meisjes werden op een avond uit het huis gehaald door een bende W.B.-mannen, naar hun bureau gebracht en daar het haar afgesneden, verkracht en mishandeld en aan de laagste driften van deze honden overgeleverd. (Dr. Schepkens heeft hier een officieel attest voor afgeleverd.) De voornaamste daders waren de gebroeders V. L. (69), H. (70) e.a.
Zo kregen een achttal meisjes hun beurt. Protesten van Mijnheer Pastoor e.a. hielpen niet.
Enkele dagen nadien werden er verschillende meisjes en een getrouwde vrouw met veel kinderen (weerom 's nachts natuurlijk, door de partisanen van Overpelt en Leopoldsburg gehaald, kaalgeschoren en naar Leopoldsburg gevoerd. Totdat dit lugubere spel door de Engelsen zelf gestopt werd. Een vader, die zijn dochter niet wilde alleen laten gaan, zit nu nog altijd vast.

Over de aard van de beschuldigingen : de diepe grond is gewoonlijk louter naijver en oude familieveten, onder de mom van een beschuldiging tegen hun aangesloten zijn bij het V.N.V.
Oud 7 september 2004, 11:32   #140
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Terwijl deze geforceerde ondervraging gebeurde, werden de anderen op de speelplaats en ook binnen in de klas (onder het oog van A. G.), door de partisanen van Leopoldsburg op de ergerlijkste manier mishandeld en onteerd : eerst moesten ze, met de handen omhoog, rond de speelplaats lopen, voortgedreven door stokken en zwepen. Daarna op een rij achter elkaar, vóór de school, op ongehoorde wijze gebrutaliseerd : in hun aangezicht gespuwd en gerocheld, in het aangezicht geslagen met de vuist, heel hun lijf bewerkt met geweerkolven, hun kleren verscheurd en beschilderd, geschopt, aangeschreeuwd, uitgescholden, geschud en vernederd. Er waren mensen bij van 60, 70 jaar en ouder. Ondertussen stond het volk van het dorp dit spel af te kijken, terwijl de beste W.B.-mannen van Lommel zelf zich afzijdig hielden; anderen, o.a. F. H. (68), deden flink mee.
Omdat je blijft aandringen...... de Hel van Breendonk:

Op 6 mei 1944 wordt ook A-Lager Breendonk helemaal ontruimd en 597 gevangenen worden gedeporteerd naar andere meer oostelijk gelegen concentratiekampen zoals Buchenwald, Dachau, Bergen-Belsen en Neuengamme.

Er blijven nog slechts een 25-tal gevangenen achter. Onder hen is de Nederlandse Jood Roger Van Praag die bijdroeg bij de redding van vele Nederlandse en Belgische Joden.

Vlaamse SS'r Fernand Wijss komt er spoedig achter welke rol Van Praag speelde en maakt hem tot mikpunt van zijn pesterijen. De hele dag jaagt hij de arme man op, wiens enige misdaad was dat hij jood was, en laat hem onder onophoudelijke afranseling met zijn zweep zware kruiwagens met steenbrokken vervoeren. Als Van Praag uitgeput neerzijgt roept Wijss spottend: "Der Jude ist müde."

Wijss roept zijn kompaan Richard De Bodt erbij en samen gooien ze Van Praag met kruiwagen en al in de gracht. Wijss loopt met opzet door de modder en dwingt Van Praag zijn laarzen schoon te maken. Van Praag ziet bijna niks meer want zijn neus en kaak zijn gebroken en zijn ogen dichtgeslagen. Hij moet door zijn medegevangenen gevoed worden. "Jij zult nooit levend Breendonk verlaten. Dat geef ik je op een briefje.", roept Den Beestmensch Wijss hem nog achterna.

Vlaamse SS'r Fernand Wijss (25 jr) bij zijn verhoor na zijn aanhouding in mei 1945: " Ik heb als leider in dit kamp vele ongelukkigen met stok- en zweepslagen gemarteld. Joden heb ik levend begraven en als deze reeds met de eerste lagen zand bedekt waren, en zich omwentelden in hun doodsstrijd heb ik hun toegeroepen dat ze konden ontvluchten. Deze stervende Joden heb ik met ijskoud water begoten om de marteldood te bespoedigen. Nooit heb ik opdracht gekregen gevangenen te fusilleren, maar wel om deze te kisten; ook heb ik geen deel genomen aan de martelingen door elektrische stroom."

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be