Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2014, 16:19   #121
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Typisch... De dieren die wij opeten mogen hun ganse leven in afgrijselijke omstandigheden doorbrengen en afzien tot en met, maar o wee als ze pijn voelen bij de slachting! Terwijl voor de meeste dieren in "onze" vleesfabrieken de slachting, zelfs onverdoofd, vaak nog het minst pijnlijke deel van hun miserabele bestaan is.

Natuurlijk is dat niet het streven. Nog niet zo lang geleden was rechts tegen wetten op dierenmishandeling, want dat was "betuttelend" en "linkse onzin" en "de boeren hebben het al moeilijk genoeg zonder al die zever", enzovoort. Dat maakt hun plotse bezorgdheid over het welzijn van de dieren die door moslims geslacht worden totaal ongeloofwaardig uiteraard...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, daar hebt u een punt!

Ik vind het onverdoofd slachten niet zulk een gruwelijk ding op voorwaarde dat het deskundig gebeurt door mensen die daarvoor werden opgeleid.
Mij laat het leed van al die dieren vierkant koud, tenzij dat de smaak beïnvloedt natuurlijk
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 16:23   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Mij laat het leed van al die dieren vierkant koud, tenzij dat de smaak beïnvloedt natuurlijk
het beinvloedt uiteraard de smaak. Dieren die minutenlang BIJ BEWUSTZIJN hangen leeg te bloeden maken ontzettend veel adrenaline aan, wat het vlees veel taaier maakt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 16:43   #123
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Circe

Als je nu heel goed leest ( en ik ga toch begrijpen dat er een duidelijk verschil is in begripsvorming tussen het NL-nederlands en het Vlaams-Nederlands) kun je duidelijk opmaken van wat ik bedoel: besnijdenis is een vorm van lichamelijke verminking. In die zin dat voorhuidbesnijdenis een meer traditioneel karakter heeft en clitorectomie een duidelijk maatschappelijk merkmaal draagt, naast die van traditie. Het is teken van ondergeschiktheid van de vrouw en derhalve zeer populair bij de Afrikaans-islamitische stammen in het Arabische deel van Oostelijk Afrika.

Mijn opmerking was tussen de regels door cynisch bedoeld. Ritueel slachten mag niet meer, maar het besnijden (alhoewel niet zo dramatisch bij mannen) mag gewoon wel.
Clitorectomie is een vorm van vrouwelijke castratie en ook als zodanig bedoelt.
Oud 20 februari 2014, 17:39   #124
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
van mij mogen ze zelf beslissen als ze meerderjarig zijn.

Maar deze verminkingen worden niet uitgevoerd door meerderjarigen op hun eigen lichaam, maar door ouders die het lichaam van hun zeer jonge kinderen verminken.
De meerderheid van de Amerikaanse mannen worden besneden kort na hun geboorte. Het is daar ingeburgerd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 18:10   #125
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De meerderheid van de Amerikaanse mannen worden besneden kort na hun geboorte. Het is daar ingeburgerd.
Wanneer was jij laatst in Amerika ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 18:17   #126
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wanneer was jij laatst in Amerika ?
Ik heb 2 jaar in New York gewoond en gewerkt en keer er gemiddeld één keer per jaar terug. Misschien moet u eerst eens proberen te informeren via internet vooraleer iemand in het belachelijke proberen te trekken.
Oud 20 februari 2014, 18:28   #127
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-religie.dhtml

Eindelijk, een Europees land dat dierenwelzijn laat primeren op de eisen van religieuze wacko's.
Proficiat Denemarken!
Dierenrechten boven religie is de evidentie zelve, net zoals religie geen aanleiding hoeft te geven tot privileges die afwijken van de normale wetgeving.
Een religie is per slot van rekening niet zoiets als een prioritair voertuig in het verkeer.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 18:44   #128
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ga u helemaal niet beschuldigen van antisemitisme. Wél van een zekere onverdraagzaamheid.

Besnijdenis toegepast op de voorhuid is helemaal geen zware ingreep met afschuwelijke gevolgen. Dat op één lijn gaan plaatsen met de barbaarse genitale mishandeling zoals die (voornamelijk in Afrika) op jonge meisjes wordt toegepast is werkelijk van de pot gerukt. Dat dit hier tóch wordt gedaan getuigt wel van een zekere kwaadwilligheid t.a.v. een religie.
Jouw beschuldiging is maar ten dele waar. Ik vertoon onverdraagzaamheid doch niet in de mate dat er kan worden gesproken van "een zekere".

Mijn onverdraagzaamheid terzake is namelijk verregaand.

Besnijdenis is besnijdenis. Of het nu een "zware ingreep is met afschuwelijke gevolgen" of de "vrij onschuldige besnijdenis van de voorhuid" is gewoonweg irrelevant.

- Je tast de lichamelijke integriteit van minderjarigen aan.
- Je amputeert een lichaamsdeel, hoe klein ook, zonder enige geldige reden.
- Je verminkt namelijk kinderen die daar niet om hebben gevraagd.

En neen, omdat jouw godheid het verlangt is géén geldige reden.

Enne, die kwaadwilligheid waar je het over hebt?

Het is eerder de kwaadwilligheid van de religie(s) naar kinderen toe, niet omgekeerd.

Opzouten die handel.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 februari 2014 om 18:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 20:28   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 2 jaar in New York gewoond en gewerkt en keer er gemiddeld één keer per jaar terug. Misschien moet u eerst eens proberen te informeren via internet vooraleer iemand in het belachelijke proberen te trekken.
Ik heb geen 2 jaar in New York gewoond.
Ik heb NIET de bedoeling iemand of iets in het belachelijke te trekken.
Ik moet me NIET informeren langs internet.
Ik ken Amerika beter dan jij vermoedt.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 20:39   #130
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb geen 2 jaar in New York gewoond.
Ik heb NIET de bedoeling iemand of iets in het belachelijke te trekken.
Ik moet me NIET informeren langs internet.
Ik ken Amerika beter dan jij vermoedt.

Blijkbaar niet op gebied van besnijdenis want de meerderheid van de Amerikaanse mannen zijn inderdaad besneden of ontken je dat?
Oud 20 februari 2014, 20:43   #131
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is lang na niet overal in de VS zo.
Mensen verwarren maar al te vaak de VS met de 5 vierkante meter er van die zij goed kennen. Zelfs in NY verschilt dit al van wijk tot wijk...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 20:56   #132
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is lang na niet overal in de VS zo.
Mensen verwarren maar al te vaak de VS met de 5 vierkante meter er van die zij goed kennen. Zelfs in NY verschilt dit al van wijk tot wijk...
Over gans de USA gaat het om tussen de 50 en 60 procent van kinderen die nu geboren worden. Van de bestaande mannelijke bevolking gaat dat over de 70 procent. Ik heb het net opgezocht maar vertik om het te linken omdat Bodua het ontkend.

Ik was ook verwonderd toen één van mijn Amerikaanse vrienden met dat vroeger vertelde maar ik sta dan ook méér open voor realiteiten dan de doorsnee politic.be forummer die in eigen vijvertje vegeteerd.
Oud 21 februari 2014, 09:39   #133
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, er speelt toch op zijn minst een zekere ambiguiteit vrees ik.

Als de mensen van Gaia bepaalde wantoestanden aanklagen, dan zijn het linkse hippies die hun muil moeten houden en liefst ook nog in elkaar geklopt moeten worden.

Als het gaat over dierenleed veroorzaakt door Moslims, staat zowat het halve land op zijn achterste poten.

Begrijp me niet verkeerd he. Ik ben ook voor het afschaffen van rituele slachtingen. En in die zin verwelkom ik zulke wetten. Maar ik hoop dat we ook de moed hebben om verder te kijken en onze vleesindustrie durven in vraag te stellen.
²
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 11:27   #134
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het net opgezocht maar vertik om het te linken omdat Bodua het ontkend.
Het zal moeten uitdraaien op een wedstrijdje wie-heeft-het-meeste-pieten-gezien-in-amerika om de forummers te overtuigen hoor
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 11:32   #135
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Gaia maakte de laatste jaren enkel 'begeleide bezoeken' aan de religieuze slachtingen en dan nog enkel waar dat betrekkelijk veilig was.
Indien Gaia of jij mij willen overtuigen zullen ze toch net iets meer moeten doen... aan het front.
De hierboven bijgevoegde foto is open en bloot genomen voor de poort van het tijdelijk slachthuis in Molenbeek.
Open en bloot betekent hier dat ik daarvoor uren uittrek en mij daar als VB gemeenteraadslid bekend maakte.
Kom jij dit jaar naar Molenbeek? Ik zal je met plezier de weg wijzen en aanduiden waar de overtredingen gebeuren.
Deze uitnodiging geldt trouwens ook nog steeds aan de rest van Gaia...
lol, Gaia is niet goed bezig want het enige dat ze doen is beelden maken en klacht indienen.

Jouw voorstel is dat ze samen met jou op pad gaan om... beelden te maken. En als ik uwe foto zo zie kan ik me niet van de indruk ontdoen dat die 'uit de heup' geschoten is: 'open en bloot' mijn kluuten
Oud 21 februari 2014, 11:35   #136
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, er speelt toch op zijn minst een zekere ambiguiteit vrees ik.

Als de mensen van Gaia bepaalde wantoestanden aanklagen, dan zijn het linkse hippies die hun muil moeten houden en liefst ook nog in elkaar geklopt moeten worden.
³

Ze mogen zich niet moeien met hun geitewollesokkennaïviteit maar als het tegen de moslims is moeten ze zich persoonlijk voor elk schaap gooien of het zijn geen echten
Oud 21 februari 2014, 13:31   #137
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het zal moeten uitdraaien op een wedstrijdje wie-heeft-het-meeste-pieten-gezien-in-amerika om de forummers te overtuigen hoor
Nee het is gewoon intellectuele oneerlijke wil van niet toe te geven en te lullen over iets dat men niet weet en te vertikken om het op te zoeken. Hieronder een link naar een betrouwbare site maar zo zijn er tientallen die dezelfde cijfers bevestigen.

Voor zover ik weet is 58 % een meerderheid. Maar ik maak me geen illusies zelfs hierop gaat er gelul komen om te pogen zijn grote gelijk te krijgen.

http://www.childtrends.org/?indicato...e-circumcision
Oud 21 februari 2014, 13:41   #138
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee het is gewoon intellectuele oneerlijke wil van niet toe te geven en te lullen over iets dat men niet weet en te vertikken om het op te zoeken. Hieronder een link naar een betrouwbare site maar zo zijn er tientallen die dezelfde cijfers bevestigen.

Voor zover ik weet is 58 % een meerderheid. Maar ik maak me geen illusies zelfs hierop gaat er gelul komen om te pogen zijn grote gelijk te krijgen.

Goh, het verbaast mij ook heel erg. Maar even googelen en het blijkt inderdaad toch wel zo te zijn. Vreemd.

Al heb ik geen idee wat dit in dit topic doet
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 13:46   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over gans de USA gaat het om tussen de 50 en 60 procent van kinderen die nu geboren worden. Van de bestaande mannelijke bevolking gaat dat over de 70 procent. Ik heb het net opgezocht maar vertik om het te linken omdat Bodua het ontkend.

Ik was ook verwonderd toen één van mijn Amerikaanse vrienden met dat vroeger vertelde maar ik sta dan ook méér open voor realiteiten dan de doorsnee politic.be forummer die in eigen vijvertje vegeteerd.
Blijkbaar wordt besnijdenis door de niet-Joodse Amerikanen dan toch niet als een zwaar trauma beschouwd. Me dunkt dat dit feit de mening van Esperanza toch wel in een, op zijn zachtst gezegd, éénzijdig daglicht plaatst. Ik citeer:

Citaat:
- Je tast de lichamelijke integriteit van minderjarigen aan.
- Je amputeert een lichaamsdeel, hoe klein ook, zonder enige geldige reden.
- Je verminkt namelijk kinderen die daar niet om hebben gevraagd.
Als je dat soort mening leest en ernstig neemt, dan zou je beginnen aarzelen om je nagels te knippen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2014, 13:52   #140
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En het is niet eens zo moeilijk om wat informatie daaromtrent te vinden. Gewoon googelen, je vraag goed formuleren en je valt er zo in. Ik citeer even uit Wikipedia:

Citaat:
Data from a national survey conducted from 1999 to 2002 found that the overall prevalence of male circumcision in the United States was 79%.[32] 91% of boys born in the 1970s, and 83% of boys born in the 1980s were circumcised.[32] An earlier survey, conducted in 1992, found a circumcision prevalence of 77% in US-born men, born from 1932–1974, including 81% of non-Hispanic White men, 65% of Black men, and 54% of Hispanic men, vs. 42% of non U.S. born men who were circumcised
Als we onze poco-forummers moeten geloven, dan zijn er in de USA toch wel een pak zwaar verminkte jongetjes...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be