![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Ik denk toch dat communies het beste alternatief is. Zeker voor de jeugd. Het zou een must moeten zijn. Beeld het je eens in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ja, zouden dat wereldwijd ook kunnen, zo zouden we bv 20 hr/wk kunnen gaan werken zonder dat we aan luxe moeten inboeten. De grap is dat blijkbaar iedereen dat wil waardoor dat niet lukt, men vergeet gewoon dat samenwerken veel eenvoudiger is. Vraag echter niet naar logisch boerenverstand, zo werkt het niet in deze wereld, zeggen ze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Er zijn landen die het nog doen. Australie bv. Het is toch niet onmogelijk? Het is aan de ouders in de opvoeding alternatieven mee te geven. Minder meegaan met de mainstream maar het systeem naar zichzelf buigen. Nu leeft veel jeugd samen op kot. Waarom enkel studenten en niet iedereen van de jeugd wanneer ze op eigen benen gaan leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen zullen in eerste instantie moeten inzien dat de echte oplossingen niet gaan komen van een paar geinspireerde individuen buiten henzelf, maar dat zijzelf er hun schouders moeten onderzetten en indien er toch zulke figuren opgestaan zijn dat zijzelf hen voortdurend moeten steunen, maar ook in het oog moeten houden om te zien dat ze niet vervallen in de oude waarden. In wezen gaat het inderdaad op een heropvoeding van de mensen, maar dan niet, zoals de sossen menen dat hun opdracht is het plebs kneden volgens bepaalde principes volgens de sossen zelf bepaald, maar de mensen leren om hun eigen waarden en mogelijkheden te kennen en herkennen en erop te vertrouwen en ermee te werken en vooral door in te zien dat iedereen er voor iedereen is en dat het algemeen belang alleen dan gediend kan zijn als het ook werkelijk het algemeen belang is en niet het eigenbelang van het ene of andere lid, nog minder van de ene of andere machtige leider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Ok marie, we gaan de mensheid heropvoeden.
Waar te beginnen? Consumptie? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Hoe voeden we de hele mensheid opnieuw op?
Beginnen bij onszelf, hoe? Veganist worden bv? Auto verkopen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de hele mensheid betreft soms zijn er heel kleine gebeurtenissen die een veel groter effect hebben dan wij maar kunnen vermoeden en is al onze mentale bekommernis om ook maar iets te veranderen gewoon weggegooide tijd. Maar als je naar jezelf luistert zal het nooit kwaad doen om dat toe te passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Liever deze: Indien uw brein zo klein is als een mostertpotje dan kunt u geen grote gedachten vatten. Oud Pekingees spreekwoord. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is iets als de innerlijke wereld, en ja dat gaat zich uiten in de uiterlijke wereld. Bekijk het als je woning, je gaat dat uitstallen met dingen die jou liggen. Maar niet iedereen op de wereld zal wonen zoals jij, en als we het raam opendoen ademen we allemaal dezelfde lucht. Ongeacht hoe we individueel wonen. Ik wil vernemen hoe we dit pragmatischer kunnen toepassen in een collectief. Tips en voorbeelden welke kleintjes een groot effect hebben? Sorry dat ik soms zo'n lastpost kan zijn, ik bedoel het anders wel heel goed met je en heb altijd van je teksten genoten in het subthema godsdienst en levensovertuigingen. Ik leer hier heel veel, maar ik vraag me af of mensen wel aan hun paradigma willen werken. Iedereen heeft zijn besluit al gemaakt en er is geen voorbij komen aan. De muziekindustrie brainwashed ons en onze jeugd en we zetten toch iedere morgend de radio op. Coca cola maakt ons ziek, maar de reclame zegt open happiness. Over een olifant in de kamer gesproken ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen mijn kinderen nog heel klein waren was ik, als moeder, doodsbenauwd voor hen voor later vooral wat de drugsproblemen betrof. Ik heb het geluk gehad dat er toen in mijn gemeente verschillende avonden informatie werd gegeven over drugs en over drugsverslaafden door twee jonge personen die zelf actief met drugsverslaafden werkten en die dus duidelijk wisten waarover er gesproken werd. Ik kan je garanderen dat na die informatieavonden mijn angst voorbij was want ik had begrepen dat drugs niet iets is dat iemand zo maar overvalt, dat daar een hele geschiedenis aan vooraf gaat en dat er bepaalde patronen zijn die maken dat zekere personen, gezien hun voorgeschiedenis gevoelig zijn om in het drugsnet te vallen. Ik heb mijn kinderen altijd zo vrij mogelijk opgevoed, maar hun ook altijd de verzekering gegeven dat wij daar waren als zij ons nodig hadden en ik heb hen wel altijd op hun eigen verantwoordelijkheid gewezen en hen ook geleerd om niet alleen hun eigen kleine wil te zien, maar te begrijpen dat iemand anders de zaken anders kon zien. Dus als de deur tussen ons, de ouders en de kinderen altijd openstaat, als wij van hen niet het onmogelijke eisen zodat ze niets te verbergen hebben wat wil je dan dat ze zich gaan verzuipen in de drugs? De hele drugspreventie lag gewoon in een paar opvoedingsprincipes, een paar kleine dingen die grote problemen hebben voorkomen. Misschien dat het met alles een beetje zo is en doen grote acties dikwijls meer kwaad dan op de juiste plaats het juiste woord te zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 maart 2014 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Ik denk dat Jan iets te snel gescrold heeft, nog 's proberen:
Citaat:
Maar wat me ook boeit, is je mening over deze volzin, die tandem (multigrazie ) copypaste in een eerdere post: “Zoals het boeddhisme vertelt dat elk mens boeddha-natuur heeft, en het hindoeisme leert dat Krishna het kosmisch zelf in elk mens is, zo geldt in de gnostiek op vergelijkbare wijze dat elk mens Christus-natuur heeft.” Heb jij je Christus-natuur al ontmoet, Jan ? Of ben je van mening dat Jezus écht de enige Zoon van God is en geen mens deze hoogste staat bij leven kan bereiken ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 maart 2014 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U neemt toch aan dat die wonderen gebeurden. Of niet soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
"ROTTERDAM - Artiesten als Anouk, René Froger en Gordon en de voetbalfenomenen Dirk Kuyt, John de Wolf en Mario Been bezoeken hem Bovendien - Henk de Gier is 22 jaar kind aan huis bij Feyenoord waar hij als magnetiseur met helende handen spelers ‘storingen in het lichaam vermindert of opheft’. Wat Henk de Gier tot de invloedrijkste paragnost/magnetiseur van Nederland maakt, is volgens zijn cliëntèle behalve zijn opmerkelijke resultaten zijn aardse inborst. ,,Mensen verwachten misschien iemand met een paarse puntmuts vol gouden sterren en wierrook in z’n oren. Mysterieus, gedempt licht, bezwerende gebaren. Maar ik doe m’n werk. Niet als messias-met-baard op sandalen in een sporthal. Moet ik dan roepen: Hier, ik gooi m’n kracht in de lucht. Pak maar wat je nodig hebt. De rest vegen we wel op.’’ http://www.waotips.nl/forum/topic.as...&TOPIC_ID=7380 Een nuchtere 'wondergenezer' uit Rotterdam dus, hier en nu. Gelijkaardige personen die 'storingen in het lichaam' opheffen,zijn ongetwijfeld ook in andere landen te vinden door alle eeuwen heen. I wonder wat je hier van vind. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |