Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 26 februari 2014, 19:05   #121
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je hebt er geen gedacht van hoe leuk ik het vind, de krampachtigheid waarmee de N-va'ers zich verplicht voelen om officiëel, demonstratief de neus op te halen voor het VB.
Hoe hoger ze op de partijladder staan, hoe meer ze moeten faken om tegen het VB en alles waar het voor staat te zijn.
En laat nu net het VB de enigen zijn die op communautair vlak bijna identiek dezelfde opvattingen huldigen.
Wat een verleidelijk potentiëel aan stemmen en zetels moet de N-Va daar links laten liggen om een V-meerderheid officiëel of zelfs maar de facto te kunnen gebruiken.

Natuurlijk zullen de traditionele partijen nooit toelaten dat het cordon doorbroken wordt.
Zelfs als het VB een allochtonenknuffelpartij wordt, zijn ze nog niet gewenst omdat ze het land willen splitsen!
De N-Va'ers die het cordon durven doorbreken, vliegen van het fluwelen cordon waar ze nu inzitten onherroepelijk in het sanitaire, waar elke staatsgevaarlijke partij ingaat.
Zegt de man die er echt op rekent dat het uit de hand loopt. Ziekelijk.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:06   #122
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Much to do about nothing...
Neen hoor, het is belangrijk.
Homans doet een Tobbakske.
Niet zo drastisch, maar toch...
De splitsingspartij N-Va boekt eindelijk haar eerste succes, zij het in eigen rangen.
Oud 26 februari 2014, 19:06   #123
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De splitsingspartij N-Va boekt eindelijk haar eerste succes, zij het in eigen rangen.
behalve hier op het forum zal daar morgen al niet meer over gepraat worden.
Oud 26 februari 2014, 19:08   #124
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft Smeyers al een nieuwe partij opgericht?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:08   #125
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Dat moet nog bewezen worden. Het verdwijnen van De Winter en Annemans samen met het xenofobe discours zou het VB misschien terug de wind in de zeilen kunnen geven als ze daarmee de socio-economische Vlaamsgezinde linkervleugel kunnen opvullen.
Het VB kan enkel de wind in de zeilen krigen als ze haar comunautair programma afzweert.
Dan kan ze de rangen van de traditionele partijen vervoegen (ongeacht haar stemmen- en zetel-oogst.
Als ze dan hun 'racistische' discours weer wat aanscherpen, krijgen ze zelfs mijn stem.
Oud 26 februari 2014, 19:11   #126
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Het VB kan enkel de wind in de zeilen krigen als ze haar comunautair programma afzweert.
Dan kan ze de rangen van de traditionele partijen vervoegen (ongeacht haar stemmen- en zetel-oogst.
Als ze dan hun 'racistische' discours weer wat aanscherpen, krijgen ze zelfs mijn stem.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:12   #127
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Smeyers al een nieuwe partij opgericht?
Eerst eens aandachtiger lezen wat ik plaatste:
Ik schreef niet dat Smeyers een Casaerke deed.
Ik schreef dat Homans een Tobabckske deed.
Bovendien nog geen al te drastisch.
Oud 26 februari 2014, 19:13   #128
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zo verbaasd kijken, kameraad.
Ik zal het je nog wel eens uitleggen.
Oud 26 februari 2014, 19:13   #129
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Doe geen moeite.
De N-VA wil onder geen beding haar waarmerk van "democratische" partij verliezen. De partijen waar de voorliefde van de N-VA naartoe gaat staan immers te loeren op een kans om dat te doen.

Volgens Rik Torfs heeft de N-VA haar opgang aan het cordon sanitaire te danken. Aan kiezers dus die beseften dat hun partij door het cordon machteloos werd gemaakt en uit arren moede dan maar N-VA stemden.

Ik denk dat Vlijmscherp zich vergist en dat het de reactie van zijn partij op Smeyers zal zijn die haar 1% of meer van de stemmen zal kosten. Aalstenaars laten niet met zich sollen.

Vergeet niet dat het OOK uit electoraal belang was dat Van Overmeire wél zijn "bruine" verleden werd.....heu...."vergeven" door de N-VA. Hij kreeg immers wél een nieuwe kans. OOK van "de grote arbiter".
Mooie analyse, Knuppel.
Oud 26 februari 2014, 19:18   #130
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst eens aandachtiger lezen wat ik plaatste:
Ik schreef niet dat Smeyers een Casaerke deed.
Ik schreef dat Homans een Tobabckske deed.
Bovendien nog geen al te drastisch.
Homans zei gewoon dat het VB-nationaal nog niet salonfähig is, maar wijst Smeyers niet terecht. Want wat Smeyers als voorwaarde formuleert, is wat in de meeste N mensen hun hoofd daaromtrent leeft.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:18   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Laat maar, vergeet mijn post.
Te laat, Vette Pois(s)on.
Hier op 't forum is de eerste barst in de gelederen van de N-Va (stemmers) een feit.
Op termijn is het haar lot dat ze net als haar voorgangers, de Volksunie, ID21, Spirit, het Vlaams Blok, en het Vlaams Belang volledig uiteengespeeld wordt.
Oud 26 februari 2014, 19:23   #132
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. bouche bée .. het blok hanteert een racistisch discours .. en u ondersteunt dit .. happy days are here again ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 26 februari 2014 om 19:24.
4x10E6 is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:33   #133
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Te laat, Staaf
Hier op 't forum is de eerste barst in de gelederen van de traditio (stemmers) een feit.
Op termijn is het het lot van de traditionelen dat ze volledig uiteengespeeld worden.
.. bent u nou helemaal loos .. wat u gemeen- en genoegzaam maar natuurlijk ook verkeerdelijk als traditio's bestempelt .. waren nooit op elkaar ingespeeld .. laat staan dat er ooit sprake was / zou zijn van een gelid ..

4x10E6 is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:36   #134
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te laat, Vette Pois(s)on.
Hier op 't forum is de eerste barst in de gelederen van de N-Va (stemmers) een feit.
Op termijn is het haar lot dat ze net als haar voorgangers, de Volksunie, ID21, Spirit, het Vlaams Blok, en het Vlaams Belang volledig uiteengespeeld wordt.
Je vergeet De Lijst Dedecker.

Als N-VA en het Vlaams Belang verworden zijn tot éénzetelpartijen zal er wel een nieuwe anti-establishment of semi-anti-establishment partij opduiken.

Dat is maar goed ook. Het establishment heeft steeds de neiging te perverteren. Daarom dient er een continue dreiging te zijn in een democratie dat de macht gebroken kan worden vanuit de oppositie.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 26 februari 2014, 19:48   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homans zei gewoon dat het VB-nationaal nog niet salonfähig is, maar wijst Smeyers niet terecht. Want wat Smeyers als voorwaarde formuleert, is wat in de meeste N mensen hun hoofd daaromtrent leeft.
Homans die over salonfähigkeit heeft. Van wie hebben we dat nog gehoord?

Wat een baarlijke nonsens, trouwens!
Het VB mag op regionaal, op Vlaams of "nationaal" nog salonfähiger worden dan le roi de Belgique, dan nóg geraken ze niet van het cordon af. Je wéét dat evengoed als ik.

Wat bedoelt Homans daar trouwens mee? Dat weet niemand. We weten alleen dat het VB er (volgens Homans) op achteruit is geboerd in Antwerpen wat betreft jouw "salonfähigkeit".

Het kan kloppen dat de meeste mensen akkoord zijn met de voorwaarden van Smeyers, maar zeker weet je het niet. Mensen als Superstaaf zijn het daar in alle geval NIET mee eens want voor hem is het VB niet '"racistisch" genoeg. Flauw, ik weet het, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat niemand het criterium voor iemand anders kan bepalen. Ook Homans niet. Homans echoot alleen maar de regimepartijen na.

In tegenstelling tot wat jij beweert wijst Homans Smeyers wél terecht. En wel op heel expliciete wijze, namelijk met deze woorden:" Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om met hen in zee te gaan". Me dunkt dat dat héél wat anders is dan wat Smeyers liet uitschijnen.
Oud 26 februari 2014, 20:02   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmmmm, ze heeft het daar wel over het Antwerps VB, strekking-Dewinter.
Dat kan best zijn, maar die strekking deelt niet alleen in Antwerpen de lakens mee uit.

Ik vind trouwens dat Homans overdrijft. Sinds Annemans voorzitter werd is Dewinter (toch voor mijn gevoel) niet langer meer het dominante gezicht van de partij.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 februari 2014 om 20:03.
Knuppel is offline  
Oud 26 februari 2014, 20:14   #137
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat kan best zijn, maar die strekking deelt niet alleen in Antwerpen de lakens mee uit.

Ik vind trouwens dat Homans overdrijft. Sinds Annemans voorzitter werd is Dewinter (toch voor mijn gevoel) niet langer meer het dominante gezicht van de partij.
De dag dat Annemans durft De Winter op al was het maar de meest subtielste wijze terug te fluiten, willen we daar misschien ooit eens geloof aan hechten.
DucDEnghien is offline  
Oud 26 februari 2014, 20:27   #138
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. bouche bée .. het blok hanteert een racistisch discours .. en u ondersteunt dit .. happy days are here again ..
Niet goed gelezen: het VB hanteert een afgezwakt, lauw 'racistisch' discours.
Ze gaan w.m.b. niet ver genoeg.
Oud 26 februari 2014, 20:31   #139
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet goed gelezen: het VB hanteert een afgezwakt, lauw 'racistisch' discours.
Ze gaan w.m.b. niet ver genoeg.
.. poging twee dan maar .. het blok gaat volgens u niet ver genoeg in hun racistisch discours .. mocht het blok een racistisch tandje bijsteken, dan zou u voor hen stemmen .. zeg nu niet dat u nu voor het nv-a stemt ..

4x10E6 is offline  
Oud 26 februari 2014, 21:07   #140
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. poging twee dan maar .. het blok gaat volgens u niet ver genoeg in hun racistisch discours .. mocht het blok een racistisch tandje bijsteken, dan zou u voor hen stemmen ..
Bijna juist.
Mocht het VB communautair-unitaristisch zijn, en echt racistisch, dan hebben ze mijn stem.

Citaat:
zeg nu niet dat u nu voor het nv-a stemt ..
De analyse moet toch makkelijk zijn.
De N-Va is minder racistisch als het VB, maar wel even separatistisch.
Antwoord zelf of ik N-Va stem...
Het is een weggever.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be