![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het advies aan Wilders is dus de boodschap te brengen onder de vlag van theologische context. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de inquisitie zou ik maar zwijgen.... die werd opgericht naar analogie met de vorige islamitische heersers in Andalousië.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 maart 2014 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() En de kruistochten waren van oorsprong beschermingsmaatregelen... tegen islamitische agressie. Islam= gedwongen bekering...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De grootste groep allochtonen in Nederland bestaat met stip uit:
- Indonesiers en Duitsers (2009): 764.000 > 23,15% - Westers Indonesische allochtonen: 11,63% - Duitse allochtonen: 11,51% Limburg kreeg te maken met een sterke afname van de bevolking, dit stabiliseerde zich door een toename aan allochtonen: Duitsers, als wel door ook Polen Marokkaanse + Belgische allochtonen o Marokkaanse allochtonen: 342.000 > 10,36% (16,5 miljoen) o Belgische allochtonen: 113.000 > 3,42% (16,5 miljoen Belgen en Marokkanen als groep o Belgen: 113.000 (25,39%) o Marokkanen: 342.000 (76,85%) Totaal: 445.000 Wat zien we in het straatbeeld ten aanzien van deze twee groepen allochtonen? Eén op de vier is een Belgische allochtoon (lastpak). Aangezien huizen goedkoop werden voor Belgen neemt het aantal Belgische allochtonen sinds een aantal jaren toe 1 jan 2009 Inwoners Nederland: 16,5 miljoen Allochtonen: 3,3 miljoen Westers allochtoon: o Indonesiers 384.000 o Duitsers: 380.000 o Belgen: 113.00 o Britten: 78.000 o Ex Joegoslaven: 78.000 o … Totaal: 1.400.000 Grootste groep niet westers allochtoon: o Turken: 378.000 o Marokkanen: 342.000 o Surinamers: 339.000 o Antillianen: 135.000 Totaal: 1.194.000 Amsterdam kent stedelijk het grootste aantal nationaliteiten ter wereld - Landelijk gezien woont ±20% van alle Marokkanen in Amsterdam - Aandeel Marokkanen: 70.000 (2014) op 810.000 á 1,6 miljoen inwoners - Percentueel: 4,37% á 8,64% Eind november 2013 telde de gemeente Amsterdam 810.084 inwoners. Op 1 december 2012 haalde de gemeente voor het eerst sinds de jaren zeventig het inwoneraantal van 800.000. De grootstedelijke agglomeratie telde in augustus 2013 ongeveer 1,6 miljoen inwoners |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Dat Wilders niet bijster slim is
![]() Hij had van deze groep allochtonen eerst de Belgen aan moeten pakken. Als de kleinere groep gelukt was, zou de rest van deze groep lastpakken een eitje zijn geweest ![]() Belgen en Marokkanen als groep: o Belgen: 113.000 (25,39%) o Marokkanen: 342.000 (76,85%) Totaal: 445.000 Wat zien we in het straatbeeld ten aanzien van deze twee groepen allochtonen? Eén op de vier is een Belgische allochtoon (lastpak). Laatst gewijzigd door Adrian M : 24 maart 2014 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als Belgen criminele overlast veroorzaken moeten ze aangepakt worden en als de situatie escaleert zoals in dat andere geval dan brengen wij alle begrip op voor het standpunt minder Belgen.
Wat mij betreft vul je er oude mijngangen mee op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Met de Belgen als eerste wordt die groep met een eerste slag gelijk gereduceerd met 113.000 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sturen wij dan alle Nederlanders terug?
Precieze aantallen heb ik niet bij de hand maar het in elk geval gaat om behoorlijke cijfers. De huizenprijzen zijn hier ook lang een stuk goedkoper geweest dan in Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 24 maart 2014 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Partijlid
|
![]() Horzels voor de juiste God:
Ook stuur ik een zwerm horzels voor jullie uit, die de Chiwwieten, de Kanaänieten en Hethieten zullen verjagen. Maar ik verdrijf hen niet allemaal in één jaar, anders zou het land verwilderen en zouden er te veel wilde dieren komen; ik zal het geleidelijk doen, totdat jullie met zo velen zijn dat je hun land in bezit kunt nemen. Ik zal jullie een gebied geven dat zich uitstrekt van de Rode Zee tot aan de zee waaraan de Filistijnen wonen, en van de woestijn tot aan de Eufraat. De bewoners van dat hele gebied geef ik in jullie macht, en jullie zullen hen verdrijven. Sluit geen verbond met hen of met hun goden. Zij mogen niet in jullie land blijven, anders zouden ze jullie ertoe verleiden hun goden te vereren en tegen mij te zondigen. Dat zou jullie ondergang zijn.’ Een gouden raad in Godsgewaad: verdrijf, verwoest en verover: Nu 33/53 In de vlakte van Moab, aan de Jordaan ter hoogte van Jericho, zei de Heer tegen Mozes: ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Wanneer jullie de Jordaan oversteken naar Kanaän, moeten jullie de bewoners van dat land verdrijven. Vernietig al hun stenen met afbeeldingen en al hun gegoten beelden, en verwoest de offerplaatsen. Neem het land in bezit en ga er wonen, ik geef jullie dit land in eigendom. De grote schoonmaak: laat eens likken: Dt 33/27-29 Van oudsher is God een schuilplaats, zijn armen dragen u voor eeuwig. Hij dreef uw vijand op de vluchten droeg u op: “Vernietig hem!” … De vijand moet uw macht erkennen, hij zal het stof van uw voeten likken. Vernietig en moord alleen in naam van de juiste Heer: : Joz 6/18-21 Dus vernietig de stad maar maak niets buit, zodat u niet Israëls eigen kamp aan de vernietiging prijsgeeft en Israël in het ongeluk stort. … Toen de ramshoorns klonken, brak het volk uit in een donderend geschreeuw. De muur stortte in en iedereen klom de stad binnen vanaf de plaats waar hij zich bevond. Ze namen de stad in en doodden alles wat erin was, zowel mannen als vrouwen, zowel kinderen als bejaarden, zowel runderen en schapen als ezels. Een Pekod-velletje voor de winter: Jr 50/21 Trek op tegen Merataïm, ruk op tegen de inwoners van Pekod. Volg ze, vel ze en vernietig ze spreekt de Heer, doe alles wat ik jullie heb bevolen. Integratie is onrein: 2 Kor 6/17 Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Uit het wetboek van de Heer: 2 K 23/24 Ook zuiverde Josia het land van geestenbezweerders, waarzeggers, huisgoden, afgoden, kortom, van alle verfoeilijke praktijken die in Juda en Jeruzalem voorkwamen. Zo kwam hij na wat beschreven stond in het wetboek dat de priester Chilkia in de tempel van de Heer had gevonden. Medelijden is voor mietjes: Js 2/8-9 Ze vulden hun huizen met afgoden, vereerden wat zij zelf hadden gemaakt, goden die ze vormden met hun eigen handen. Ze zullen vernederd worden, buigen zullen ze. Nee, vergeef het hun niet Ook lief voor vrouwen: Lv 12/1-2 De Heer zei tegen Mozes: ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Wanneer een vrouw een kind baart en het is een jongen, blijft ze zeven dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. Op de achtste dag moet het kind besneden worden. Daarna duurt het nog drieëndertig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling; tijdens deze periode mag ze niets aanraken dat heilig is en de Heer toebehoort, en mag ze het heiligdom niet binnengaan. Heet van de bijbelnaald: 2/3 uitgeroeid de rest "gelouterd" in vuur Zach 13/7-9 Zwaard, ontwaak! Verhef je tegen mijn herder, tegen de man met wie ik mij verbonden heb, spreekt de Heer van de hemelse machten. Dood de herder, zodat de schapen verdwalen. Weerloos als ze zijn zal ik ze treffen. In heel het land, spreekt de Heer van de hemelse machten, zal twee derde worden uitgeroeid en omkomen; slechts een derde deel zal worden gespaard. Dat deel zal ik louteren in het vuur: ik zal hen smelten als zilver en zuiveren als goud. Zij zullen mijn naam aanroepen en ik zal antwoorden. Ik zal zeggen: ‘Dit is mijn volk,’ en zij zullen zeggen: ‘De Heer is onze God.’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Om de ruil eerlijk te houden krijgen jullie er 20.500 Marokkanen bij 2009: 113.000 Belgen in Nederland 2010: 133.500 Nederlanders in België Verschil: 20.500 Maar mochten jullie die Nederlanders willen houden, kunnen van de opengevallen plaatsen bij ons Marokkanen een baan hebben. Scheelt weer 113.000 Marokkanen minder de grens over. Dat Wilders daar niet opgekomen is ![]() De arme Nederlanders wordt overigens al gesommeerd België te verlaten ![]() België wil af van 'arme' Nederlanders 20/02/14 België sommeert een groeiend aantal Nederlanders te vertrekken, omdat zij een belasting vormen voor het sociale zekerheidssysteem. In 2012 ging het om 202 Nederlanders, in 2013 om 305. Zij kunnen niet worden uitgezet, maar krijgen het bericht dat zij binnen dertig dagen het Belgische grondgebied moeten verlaten. België trekt steeds vaker de verblijfsvergunning in van EU-onderdanen. Daarnaast beoordeelt het land nieuwe aanvragen van EU-burgers aandachtiger dan voorheen, om misbruik van de sociale voorzieningen te voorkomen. Het zijn vooral Roemenen en Bulgaren die hun verblijfrecht verliezen. In 2011 trok België van 989 EU-onderdanen de verblijfsvergunning in. In 2012 gebeurde dit al met 2.407 EU-burgers en vorig jaar raakten 2.712 EU-burgers hun verblijfsrecht kwijt. Die aantallen zijn opvallend hoger dan in Nederland, waar in 2012 aan 590 EU-onderdanen werd gevraagd het land te verlaten. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...rlanders.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn gemeente is een zeer grote feestzaal, waar vroeger steevast elke inwoner zijn huwelijksfeest had gehad. Ondertussen zijn zulke feesten voor de modale vlaming onbetaalbaar geworden, en de eigenaars van de feestzaal deden ze van de hand. Gekocht door.... Marokkanen. Die zaal is steevast volgeboekt (twee zalen dus één voor de mannen en één voor de vrouwen! met zelfs achteringang en vooringang). Waar vlamingen dus geen geld meer voor hebben, hebben allochtonen dat wel. Geen Vlaming die er nog binnengeraakt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB-route |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
België dreigt dichter/vertaler uit te zetten “België staat op het punt de Nederlandse dichter Willem Groenewegen uit te zetten naar zijn vaderland. Vruchteloos probeerde hij het afgelopen jaar een verblijfsvergunning aan te vragen. Enkel een beroepsprocedure rest hem. Groenewegen dreigt een ‘onredelijke belasting’ te vormen voor onze welvaartsstaat,” berichtte het Vlaamse nieuwsmedium Apache gisteren. Willem Groenewegen, dichter en vertaler, is vooral bekend van de Engelse vertalingen die hij maakt van poëzie van Nedervlaamse dichters – onder meer de Belgische Dichter des Vaderlands Charles Ducal, Arjen Duinker, Rutger Kopland, Els Moors en Leonard Nolens. Als poëzievertaler verdient hij zijn brood. In februari 2013 vond hij een betaalbaar appartement in Antwerpen. Hij ondertekende een huurcontract voor twee jaar en vestigde zich in België. Apache: “Groenewegen wilde ook Belg worden en een verblijfsvergunning aanvragen. Als burger van een lidstaat van de Europese Unie kon dat geen probleem vormen. Een wijkagent die een routinecontrole uitvoerde in zijn huis wist hem te vertellen dat hij zich binnen acht dagen diende te melden bij de stadsdiensten. Daar kreeg hij te horen dat hij een hele stapel documenten moest binnenbrengen die werden overgemaakt aan de Dienst Vreemdelingenzaken. Dat deed hij. Na drie maanden werd gemeld dat de verstrekte informatie onvoldoende was: er moest nog een reeks formulieren worden ingevuld. Weer drie maanden later en nadat hij in totaal ongeveer 50 documenten had overgemaakt, viel het verdict. Op 19 augustus kreeg Groenewegen te horen dat hij het Belgische grondgebied zal moeten verlaten. De reden: Willem Groenewegen kon niet aantonen dat hij over voldoende inkomsten beschikt en dus bestaat de theoretische kans dat hij de Belgische overheid of het Antwerpse OCMW om steun zal vragen. ” Groenewegen: “Ik verdien niet veel, maar ik red mezelf. Ik heb zelf een vertaalbedrijf, en daarmee weet ik al jarenlang rond te komen.” Groenewegen ging tegen de beslissing van de Dienst Vreemdelingenzaken in beroep bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen. Op 30 januari (Gedichtendag in Vlaanderen en Nederland) 2014 kwam zijn zaak voor. Op de zitting kon hij een steunbetuiging van het Vlaams Fonds voor de Letteren voorleggen. In de loop van februari 2014 wordt het vonnis bekendgemaakt. Els Cleemput, woordvoerster van Staatssecretaris voor Migratie Maggie De Block: “Elk dossier wordt apart bekeken: daar valt geen lijn in te trekken. (…) Maar er moet altijd een gegronde uitleg zijn.” Peter Casteels, Apache-journalist: “Daarmee beschikt de Belgische overheid niet enkel over voldoende instrumenten om Nederlandse dichters het staatsburgerschap te ontzeggen, maar kan zij ook de stroom Roemenen en Bulgaren waar sinds januari van dit jaar voor wordt gevreesd indammen. Enkel EU-burgers met een aantoonbare carrière zijn welkom. Vertaalwerk en poëzie schijnen daar alvast niet toe te behoren.” http://nederlandsepoezie.eu/?p=1430 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Veel meer dan een administratieve formaliteit, een soort verzekering waar aan je bijdraagt en een gebied waar je een afgesproken taal met elkaar spreekt is een nationaliteit voor mij niet.
Wel ben ik van mening dat het systeem met dubbele nationaliteit op termijn een aflopende zaak moet zijn, bijvoorbeeld van bij de tweede generatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland is een tweede nationaliteit alleen nog mogelijk als er sprake is van landen die niet toestaan dat een nationaliteit wordt losgelaten. De staat wil daar geheel van af, ook wat betreft deze landen en blijft daarover onderhandelen. Doelstellling; Men kan alleen Nederlander zijn. Geen en/en Gezinshereniging is in Nederland een tamelijk moeilijke zaak geworden. Als de EU Nederland niet had teruggevloten, onrechtmatig strenge eisen, zou het nu nog moeilijker zijn geworden. Overigens geldt dit ook voor westerse allochtonen zoals Amerikanen, Britten, Australiers etc. De eisen zijn even streng als voor niet westerse allochtonen. Ook de regels voor autochtone Nederlanders zijn sterk aangscherpt. 10 jaar in het buitenland gewoond en niet minimaal een jaar in Nederland gedurende die tijd ... Nederlander af. Waar weinigen van op de hoogte zijn, geémigreerd en weer terugkeren naar Nederland is moeilijker geworden. De opstelling van de staat lijkt meer geworden te zijn dat een geëmigreerde Nederlander min of meer als een buitenlander wordt gezien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom onderhandelen met andere landen over dubbele nationaliteiten? Laat ze gewoon gedwongen kiezen tussen de Nederlandse en bv Marokkaanse nationaliteit. Trouwens als de Marokkaanse koning zijn onderdanen verbiedt om hun Marokkaanse nationaliteit te verzaken, is er toch maar één oplossing.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2014 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Wilders al zei: '' Haal alle oproepen tot vervolging, geweld en moord er uit en je houd nog een boekje over zo dik als een Donald Duck.''
|
![]() |
![]() |