Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 12:57   #121
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onze staatsschuld? Ons budget? Van staat en van gemeentes? Van ziekenhuizen?
Onze werkgelegenheid? Onze werkzekerheid?
Onze pensioenreserves? De grootte van onze privé pensioenen?
Onze belastingsvoeten? En wat we ervoor terug krijgen qua service ?
Onze industrie? Onze kmo's? Onze uitvoer? Onze investeringen in research en ontwikkeling?
Onze justitie, ons asiel- en immigratiebeleid?
Onze transparantie van staatsfinanciën en staatsgeldstromen?

.
Ik merk daar allemaal maar weinig van. Niet dat alles koek en ei is in ons land, maar:

-de staatsschuld is voor het eerst sinds j�*�*ren gedaald.
-de werkgelegenheid volgens de RVA niet schitterend maar volgens diezelfde RVA doet België in vergelijking met het buitenland het niet zo slecht in de deze crisis.
-onze belastingen zijn hoog, maar we krijgen er heel wat voor terug.
-wat onze economie betreft: de Zwitserse uitzendgroep Adecco ziet duidelijk tekenen van economische verbetering. In het vierde kwartaal van vorig jaar boekte de groep de eerste omzetgroei sinds het tweede kwartaal van 2012. En ook 2014 is positief gestart. De Belgische economie hield wonderwel goed stand in vergelijking met buitenlandse economieën.
-asiel en migratiebeleid: significante vooruitgang sinds Maggie de Block
- transparantie van de staatsfinanciën: wat de poster hiermee bedoelt, is me vokomen duister.

Besluit
Dat doemdenken van de poster, trekt op niet en vele. Eerder de gekende NVA-praat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 13:00.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 13:02   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Van welke intussen ex.burgemeester uit de rand denk je deze open brief komt?
Alles kaat koet.
marie daenen is offline  
Oud 27 maart 2014, 13:06   #123
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=*ALECHIA&n=12073

Mijn vader was niet de enige uit zijn gezin die kleermaker werd. Ook één van zijn broers moest naar Brussel om de stiel te leren omdat dit in eigen streek niet mogelijk was. De Mechelaars hadden blijkbaar meer "chance".

Het was in mijn vaders tijd niet eens mogelijk om beroepsonderwijs in het Nederlands te volgen, dus al zeker geen universitair onderwijs. D�*�*r gaat het om. Wat in Mechelen kon, was NIET mogelijk in Limburg. Ook en zelfs niet inzake beroepsonderwijs.

België was destijds nog unitair. Wie waren de "inrichtende machten" die ervoor verantwoordelijk waren dat Limburgers naar Brussel moesten om er, in het Frans uiteraard, een nochtans eenvoudig beroep te leren?
In ieder geval, uw bewering dat er alleen Franstalig universitair onderwijs was in België tot in de jaren zestig, is flagrant fout. Trouwens, dit is niet uw enige gezegde dat fout was in uw 'forumcarrière'. En het betert er precies niet op.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 13:13.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 13:08   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opatheker Bekijk bericht
In welke wereld leeft u?

En als de economie al zou verbeteren, ligt dat dan aan deze regering, die de ondernemingen kapot belast heeft en als een bende gangsters behandeld?

Of ligt dat aan Duitsland... of aan onze ondernemers, die ondanks dat ondernemersonvriendelijk beleid er toch nog in slagen voorlopig met hun mond boven water blijven.

Of ligt dat aan de politieke benoemingen, die nu volledig terug zijn.?
U bent nog niet zo lang (=??) op dit forum,maar u kletst er al duchtig op los. Het zij zo.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 13:11.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 13:24   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vergeet dit nog System:

Citaat:
25 juli 2013

België wereldtop in sociale uitgaven

België is een van de drie landen ter wereld waar de sociale uitgaven het hoogst liggen. Ons land besteedt meer dan 30 procent van zijn economie aan zijn sociaal vangnet.

Het Belgische sociale vangnet is een van de gulzigste in de wereld. Het absorbeert bijna een derde van de Belgische economie. Dat blijkt uit cijfers van de OESO, de Parijse denktank van de rijke landen.

België trekt in 2013 naar schatting*30,7 procent van zijn bruto binnenlands product (bbp) uit voor uitkeringen, pensioenen en sociale steun. Ons land moet enkel recordhouder Frankrijk (33 procent) en Denemarken (30,8 procent) voor zich dulden.
In het grootste deel van de wereld zitten de sociale uitgaven in de lift. De crisis is de grote boosdoener. Door de economische perikelen vallen steeds meer mensen terug op de sociale vangnetten, zoals werkloosheidsuitkeringen. Bovendien krimpt door de crisis het bbp, de noemer van de breuk, in veel landen.
Ter vergelijking: in heel de OESO ligt de verhouding van sociale uitgaven tegenover het bbp op 21,9 procent. In 2007, voor de crisis, was dat nog maar 19,3 procent. In België stegen de sociale uitgaven in dezelfde periode van 26 tot 30,7 procent.*

Niet enkel in verhouding tot de welvaart die België elk jaar voortbrengt, stijgen de sociale uitgaven. In reële termen liggen de uitgaven vandaag 16 procent hoger dan in 2007. Dat is een pak meer dan in de Europese landen van de OESO. Daar was slechts sprake van een stijging met 8 procent.
De Europese probleemkinderen, zoals Portugal en Griekenland, zijn een uitzondering op de regel. Onder druk van de besparingen daalden de sociale uitgaven, uitgedrukt tegenover het snel krimpende Griekse bbp, in ijltempo: van 24 procent in 2009 tot een verwachte 22 procent in 2013.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...3148.art?ckc=1
Intussen verlieten een hoop grote bedrijven België, wordt jaar na jaar het rekord faillissementen gebroken, stijgt de werkloosheid alsook de schare uitkeringstrekkers, en rollen er nog altijd bakken meer gelukszoekers het land binnen dan De Block er uit werkt.

Mijn partner mocht recent ook kennismaken met de multiculturele verrijking in Antwerpen toen hij door twee mannen werd aangevallen en beroofd. Hij hoorde van de Antwerpse politie dat ze elke dag tientallen pv's moeten opmaken voor dat soort "kleine criminaliteit".

De sociale uitgaven worden bekostigd door de mensen die nog kunnen (en willen) werken. En die zijn er steeds minder.
Welke gek wil er nog werken voor krapuul dat voor zware misdrijven in de bak zit, alles gratis krijgt plus een uitkering daarbovenop? Krapuul dat met de duur betaalde hulp van de echtgenoot van ex.ministerin van just is just Onkeldinges ook nog eens duizenden euro's aan extra inkomsten binnenrijft omdat het ontstellende gebrek aan beleid van onze "verantwoordelijke" beleidsmakers dat mogelijk maakt?

Maar voor de rest kaat alles koet, hoor.
Oud 27 maart 2014, 13:33   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, uw bewering dat er alleen Franstalig universitair onderwijs was in België tot in de jaren zestig, is flagrant fout. Trouwens, dit is niet uw enige gezegde dat fout was in uw 'forumcarrière'. En het betert er precies niet op.
Ik geef toe dat ik een deel miste.
Al wat ik niet miste negeer jij echter.
We weten waarom.

Leuter en lieg er nog maar wat verder op los over hoe goed jouw "verantwoordelijke" prijsbeesten het wel doen. Je zult gauw genoeg merken dat je niet alleen fout was, maar dat je je daar elke dag belachelijker mee maakt.

En dat zal er nooit op beteren. Jij blijft het regime nog bejubelen als je uitkering voor de helft gekort wordt.
Oud 27 maart 2014, 14:01   #127
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toe dat ik een deel miste.
Al wat ik niet miste negeer jij echter.
We weten waarom.

Leuter en lieg er nog maar wat verder op los over hoe goed jouw "verantwoordelijke" prijsbeesten het wel doen. Je zult gauw genoeg merken dat je niet alleen fout was, maar dat je je daar elke dag belachelijker mee maakt.

En dat zal er nooit op beteren. Jij blijft het regime nog bejubelen als je uitkering voor de helft gekort wordt.
Bejubelen, bejubelen. Ik bejubel niemand. Ik stel gewoon vast dat België tot nu toe het helemaal niet zo slecht heeft gedaan.

Vergeet niet dat door het achterbaks gedoe en verrottingsstrategie van de NVA , de nieuwe regering van di Rupo onder een zeer slecht gesternte begon. Nochtans hebben de regeringspartijen de zaken goed rechtgetrokken en dit in een zeer korte periode én in een tij van zware economische crisis. Zelfs buitenlandse instellingen beamen dit. En bijgevolg, een dikke proficiat voor deze regering!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 14:03.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 14:32   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bejubelen, bejubelen. Ik bejubel niemand. Ik stel gewoon vast dat België tot nu toe het helemaal niet zo slecht heeft gedaan.

Vergeet niet dat door het achterbaks gedoe en verrottingsstrategie van de NVA , de nieuwe regering van di Rupo onder een zeer slecht gesternte begon. Nochtans hebben de regeringspartijen de zaken goed rechtgetrokken en dit in een zeer korte periode én in een tij van zware economische crisis. Zelfs buitenlandse instellingen beamen dit. En bijgevolg, een dikke proficiat voor deze regering!
Vergeet vooral de tien jaren durende stijve benen van de franstaligen met EDR op de kop, die heel het land geblokkeerd hebben gehouden totdat ze de Vlamingen terug op de knieën hebben gekregen.
Alles kaat koet; die leugenaar kennen we en u geeft hem nog een dikke proficiat.
Vooral de kop in uw egoïstisch zand houden. U verdientniet beter dan zwaar afgestraft te worden voor uw dwaasheid, maar onze kinderen, wat hebben die u misdaan dat u ze met dit Belgique wil veroordelen tot de ondergang?
marie daenen is offline  
Oud 27 maart 2014, 14:52   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=*ALECHIA&n=12073

Mijn vader was niet de enige uit zijn gezin die kleermaker werd. Ook één van zijn broers moest naar Brussel om de stiel te leren omdat dit in eigen streek niet mogelijk was. De Mechelaars hadden blijkbaar meer "chance".

Het was in mijn vaders tijd niet eens mogelijk om beroepsonderwijs in het Nederlands te volgen, dus al zeker geen universitair onderwijs. D�*�*r gaat het om. Wat in Mechelen kon, was NIET mogelijk in Limburg. Ook en zelfs niet inzake beroepsonderwijs.

België was destijds nog unitair. Wie waren de "inrichtende machten" die ervoor verantwoordelijk waren dat Limburgers naar Brussel moesten om er, in het Frans uiteraard, een nochtans eenvoudig beroep te leren?
De taaltoestand inzake hoger onderwijs was schandalig, dat valt niet tegen te spreken. Ik wil er gewoon op wijzen dat er ook voor de wetswijziging van '30 al enkele (beperkte...) mogelijkheden waren voor zij die in hun moedertaal wilden studeren. Leuven was de eerste die (beperkt) cursussen in het nederlands gaf. Dat was kort voor WO I al zo. Ook in antwerpen waren er enkele mogelijkheden, bv aan de toen befaamde Koloniale Hogeschool. (vanaf begin jaren '20) en later aan de Rijkshandelshogeschool. (nu alletwee opgegaan in Ruca). Heel belangrijk, doch minder gekend is dat het Sint-Aloysius(EHSAL) geheel nederlandstalig les gaf. Schiltz bijvoorbeeld studeerde daar.
De strijd zou echter vooral in Gent plaatsvinden. Vanaf 1920 is daar menig robbertje gevochten om de belofte van Albert I die de regering weigerde in te willigen om de univ te vernederlansen ook nog dikke steun kreeg van de machtige franstalige gentse bourgeoisie. Vanaf '23 kon je kiezen : ofwel 2/3 nederlandse cursus en 1/3 franstalig, ofwel in omgekeerde volgorde. Een infame regeling uiteraard. In 1930 is de volledige vernederlandsing er gekomen.
Wie interesse heeft in geschiedenis, kan ik aanraden om het volgende te lezen : http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...63808443,d.ZG4 het geeft veel details en achtergrondinfo maar toont ook vooral aan waarom bepaalde actoren zo erg tegen waren. En de tegenstanders waren raar maar waar de liberalen en een katholieke premier heeft tot tweemaal toe zijn ontslag moeten gaan aanbieden aan de koning vooraleer men overstag ging.

Als klein ventje hoorde ik van mijn grootouders eigenlijk een dubbele boodschap. De ene kant zei dat als je wilde, dat je nederlands kon studeren en toch hoger onderwijs met succes volgen en dat het bewijs daarvan voor mijn neus stond. Toch was er nul komma nul vlaams nationaal sentiment dat daarbij kwam kijken, dat was gewoon een principiële houding van een bijzonder koppige man.
De andere kant redeneerde anders, die mensen dachten oprecht dat ze hun kinderen 'meer kansen' meegaven door ze naar een franstalige katholieke meisjesschool te sturen. Die dachten zelfs niet aan hoger onderwijs, dat kwam niet bij hen op. In hun beleving was het hoogst haalbare dat hun dochters ergens bureauwerk konden doen in een 'goeie firma' en ze gingen ervan uit dat het patronaat hoedanook franstalig was.

Wat ik lees van jou is nieuw voor mij, ik wist niet dat het onderwijs op taalvlak in limburg zo sterk verfranst was, tot op beroepsniveau. Ik herhaal het : schandalig.
Wie waren de inrichtende machten ? Ik vermoed identiek dezelfde als nu : ofwel het rijk, ofwel de katholieke club. Het lijkt me onbegrijpelijk dat beroepsonderwijs niet in eigen taal is gegeven.
Pandareus is offline  
Oud 27 maart 2014, 14:58   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent nog niet zo lang (=??) op dit forum,maar u kletst er al duchtig op los. Het zij zo.
Je kent hem heel goed hoor
Pandareus is offline  
Oud 27 maart 2014, 15:03   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vergeet vooral de tien jaren durende stijve benen van de franstaligen met EDR op de kop, die heel het land geblokkeerd hebben gehouden totdat ze de Vlamingen terug op de knieën hebben gekregen.
Alles kaat koet; die leugenaar kennen we en u geeft hem nog een dikke proficiat.
Vooral de kop in uw egoïstisch zand houden. U verdientniet beter dan zwaar afgestraft te worden voor uw dwaasheid, maar onze kinderen, wat hebben die u misdaan dat u ze met dit Belgique wil veroordelen tot de ondergang?
Opletten Marie, fobieën zijn nog enigzins grappig om op een forum te lezen, maar pure hysterie is toch eerder verontrustend.
Pandareus is offline  
Oud 27 maart 2014, 15:46   #132
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou 'gij' nu voorbijgestreefd zijn. U zou beter uw Vlaamse taal koesteren in plaats van de Hollanders achterna te lopen.

Bovendien, wie bent u om iemand taalfouten toe te schrijven. Schrijf liever zelf eens zonder fout. Dat zou al een heel wat beter zijn.

Hoe zit dat eigenlijk in het zuiden van het land met het koesteren van de Waalse taal.
GZV is offline  
Oud 27 maart 2014, 16:54   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Hoe zit dat eigenlijk in het zuiden van het land met het koesteren van de Waalse taal.
Gaat ook heel sterk achteruit. Hier net over de taalgrens vanaf Ellezelles en tot in doornik spraken de mensen vroeger naast frans nog een picardisch dialect. De jongeren kennen dat niet meer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Picardisch

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dialecten_van_het_Waals
Pandareus is offline  
Oud 27 maart 2014, 16:57   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zeveren en zeiken betreft heb jij je gelijke niet.

Indien de Franstaligen de nota van De Wever hadden willen lezen, en wat meer "oui" hadden gezegd ipv "NON" was er ook veel eerder een regering geweest. Maar d�*�*r denken jij en je soortgenoten zelfs nooit aan. ZO normaal zijn jullie het gaan vinden dat de toegevingen NIET van de Franstaligen komen maar van de "Vlamingen". Het is mede dankzij "Vlaamse" oelewappers die dit normaal vinden (en zelfs volstrekt strokend met het begrip"democratie") dat de Franstaligen, slag om slinger, de kerk aan HUN kant krijgen.

Ze gaan zich nu zelfs niet meer de moeite doen om de N-VA te "vermijden". Dat is al bij voorbaat "geregeld".
En ook dat juichen dezelfde oelewappers toe.
Oud 27 maart 2014, 17:00   #135
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja, bij politici moet je de lat ook niet al te hoog leggen ...
HRobin is offline  
Oud 27 maart 2014, 17:07   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Tja, bij politici moet je de lat ook niet al te hoog leggen ...
System legt de lat voor politici bijzonder laag, hoor. Toch voor politici die niet tot de traditionele partijen behoren.

Al zouden de traditionele partijen echter niets anders presteren dan van goed brood stront maken, dan nog zou hij hen de hemel in prijzen.
Oud 27 maart 2014, 17:17   #137
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
*PROEST *

gij rekend uzelf daar toch niet bij.

trolololo!
Eduard Khil is offline  
Oud 27 maart 2014, 17:45   #138
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
trolololo!
Betwetertje, begint u zelf maar eens zonder fouten te schrijven. Ja?

Uw post vandaag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
volgens uw belgiscistische kameraden is het nochtans de schuld van de vlaams-nationalisten dat België niet meer unitair is, dat er een taalgrens is etc etc etc

De troepen zijn precies toch niet helemaal opgelijnd

Niet 'belgiscistisch', maar 'belgicistisch'.

Tralalala.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 maart 2014 om 17:48.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2014, 17:51   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw post vandaag:

Tralalala.
Mijnheer Khil wist onlangs te zeggen dat hij 'mandataris' is voor n-va. Ik hoop dat zijn tussenkomsten in de gemeenteraad wat spitsvondiger zijn dan 50% van zijn postings hier die bestaan uit de befaamde woorden : trolololo
Pandareus is offline  
Oud 27 maart 2014, 17:59   #140
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw post vandaag:

Tralalala.
Nochtans heeft Khil gelijk om te reageren op de boodschap van Hollande. Wanneer je proza naar voor brengt zoals dit:

Citaat:
Waarom zou ik meer dan een zin moeten schrijven, toch niet om gespuis van jullie soort te plezieren. als ik jullie maar in den boom kan jagen, dan is mijn dag goed
dan hoef je niet verbaasd te zijn dat je "gepakt" wordt op taalfouten. Ook al heeft het met het onderwerp niets te maken. Voor grofheden "�* la Hollande" zijn er op dit forum individuen die stante pede het gaan uithuilen bij de moderator.
quercus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be