Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2014, 15:15   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Als je in je jeugd op regelmatige basis je zuurverdiende centjes (ja moest daar weekend werk voor doen) onder dwang moest afgeven aam Mohammed en Achmed, gaat dit je visie op multiculturaliteit enigszins beïnvloeden.

Als je in je jeugd getuige bent van een kameraad die wordt afgetroefd door een meute jongeren met migratieachtergrond, gaat dit je visie op multiculturaliteit enigszins beïnvloeden.

Als je huisdokter is neergeknuppeld met een baseballknuppel voor 20 euro door enkele minderjarige jongeren (de man is enkele dagen later in het ziekenhuis overleden, maar het kon niet bewezen worden dat de knuppel zijn doodsoorzaak was) gaat dit de visie enigszins beïnvloeden.
Voor de rest zijn we gewoon allemaal racisten...

Als je als flamand ooit de eer en het genoegen krijgt in de région �* part entière lessen (én examens ) Nederlands & Duits te mogen geven aan jonge francophones met migratieachtergrond, bestaat hopelijk de (water-)kans dat je vroeg of laat een eigen visie ontwikkelt op 'multiculturalité' (binnen het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles ondertussen héél voorzichtig in vraag gesteld en ooit wellicht door 'interculturalité' vervangen).

Die ontwikkeling van een eigen visie kan (niet 'zal') worden gestimuleerd door deelname aan 'journées de formation', dagen waarin leerkrachten zélf ook (nog) eens mogen genieten van de meest hedendaagse didactiek & pedagogiek die de inrichtende machten van het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles zich durven te permitteren

Ik zal het kort houden: in 'leiding gevende' kringen van het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles - en heus niet alleen dáár - wordt met niet langer stilzwijgende bewondering (en een tikkeltje afgunst) gekeken naar dit:

http://www.inburgering.be/en

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 15:17   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Meer drinken, dan maak je al die miserie zelf nooit mee !
Zou hij jouw raad ter harte nemen denk je?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 15:22   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik ga enkel op zaterdag als bejaarde wat rondwandelen in supermarkten, kopen doe ik er niets, maar het is een plezier om meneren te jennen.

Dat klinkt wel tamelijk bejaard, ja

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 15:40   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als je als flamand ooit de eer en het genoegen krijgt in de région �* part entière lessen (én examens ) Nederlands & Duits te mogen geven aan jonge francophones met migratieachtergrond, bestaat hopelijk de (water-)kans dat je vroeg of laat een eigen visie ontwikkelt op 'multiculturalité' (binnen het Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles ondertussen héél voorzichtig in vraag gesteld en ooit wellicht door 'interculturalité' vervangen).

Maar voorlopig hoort die flamand alleen dat hij meer belastingen moet betalen en het geld voor zijn pensioen op is omdat gij lessen (én examens ) Nederlands & Duits moogt geven aan jonge francophones met migratieachtergrond.

Laatst gewijzigd door Bobke : 2 april 2014 om 15:44.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:15   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik zit in met het lot van Fifi, niets anders.
Trouwens, ik draag altijd veiligheidsschoenen, als je op mijn tenen trapt doe je je eigen pijn.
Ik heb ook altijd schoeisel met stalen tippen, ik noem ze liefkozend "mijn shitkickers".
Oud 2 april 2014, 16:25   #126
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voil�*, perfect! U accepteert dus zonder probleem dat anderstaligen in uw gemeente/stad leven!
Tja , ze mogen spreken wat ze willen , maar hoe ga je mekaar (leren)begrijpen ??
Is het simpeler dat wij Vlamingen ALLE talen leren van diegene die hier komen wonen ,
of is het handiger dat degene die hier willen komen wonen , de streektaal aanleren ??
Ze mogen wel hun eigen taal zondermeer blijven behouden & spreken !!

Citaat:
Ze maakt zich zorgen voor niets. Multiculturele samenleving is een realiteit die nooit zal verdwijnen, laten we realist zijn. Kortom, als een deel van de Vlaamse jeugd daarmee een probleem heeft, pech voor hen maar dat zal niets veranderen.
http://filesforum.politics.be/showpo...78&postcount=4
http://filesforum.politics.be/showpo...2&postcount=49

Citaat:
Omdat ik er zie niets verkeerds mee vind. Omdat ik voor een open wereld en niet voor een bekrompen wereld ben.
Wat als de binnengekomen cultuur of culturen u niet (willen) aanvaarden ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:38   #127
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
meneer is hier vrienden aan het maken

enneuh, definitief serieus op zijn pik getrapt door Another Jack.
Ben jij een dubbelaccount van AJ? Niemand neemt die man serieus, behalve jij blijkbaar. De vlD-Obama-alliantie
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:42   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ben jij een dubbelaccount van AJ? Niemand neemt die man serieus, behalve jij blijkbaar. De vlD-Obama-alliantie
Draag jij ook steeds schoenen met stalen tippen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:46   #129
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou hen moeten leren meer open te zijn.
Inderdaad. Maar dan iedereen. Open staan voor het feit dat niet alleen de koran en de sharia normen en waarden meegeven en dat die andere normen ook moeten worden gerespecteerd. Open staan en accepteren dat wij een andere zienswijze hebben op de samenleving, open staan en begrijpen dat het behoorlijk spreken van de taal een basisvereiste is om deel uit te maken van een gemeenschap. Open staan voor het idee dat je je na vier generaties niet kunt blijven verstoppen achter het stopwoord racisme. Open staan voor het idee dat crimineel gedrag, ook door jonge jongens, niet aanvaardbaar is. Zelf open staat voor pluraliteit. Open staan voor de suggestie dat een goede man of vrouw niet noodzakelijk uit de bergen van Marokko moet komen. Open staan voor de vaststelling dat je geen integratie kan eisen en tegelijkertijd de andere gemeenschap en haar ideeën, normen en waarden a priori afwijst als niet halal. Open staan voor het feit dat Vlaanderen Europees is en haar fundamentele culturele en filosofische roots (Grieks-Romeins-Christelijk) daar liggen. Open staan voor het gegeven dat discriminatie en rasisme weldegelijk in twee richtingen werkt en geen exclusieve eigenschap is van de Vlaming. Open staan voor het idee dat je je misschien wel moet aanpassen. Open staan voor de oproep duidelijk afstand te nemen van extremisme. Open te staan voor het idee dat Sinterklaas en de Kerstboom geen belediging zijn voor uw geloof, noch enige vorm van racisme uitmaken. Open te staan voor een minimum aan respect voor de samenleving waarvan je blijkbaar eist deel uit te kunnen maken. Open te staan voor het gedacht dat niet alles op uw voorwaarden kan. Open te staan voor de bepalingen van het EVRM ook als ze niet in uw kraam passen.... enz
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 16:57   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch is multiculturaliteit een pluspunt. Ik heb jaren in Schaerbeek gewoond, omringd door Arabieren en ik heb nooit problemen met hen gehad. Waar ik nu woon, leven Zwart-Afrikanen boven mij en ik heb ook nooit problemen met hen gehad. Die menging van verschillende culturen, talen in eenzelfde land heb ik juist zeer graag.
Die bekrompen Vlamingen, die ze ondervroegen, dromen misschien van een Vlaanderen waarin geen enkele Franstalig of vreemdeling leeft maar dat is gewoon een utopie. Het zijn Vlamingen die op zichzelf geplooid zijn, die schrikken als ze een andere taal dan het Nederlands in Vlaanderen horen......................zelfs als men het maar over toeristen heeft.
Men zou hen moeten leren meer open te zijn.
ja, t'is dat die vreemdelingen zo open-minded zijn..........

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 17:00   #131
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, t'is dat die vreemdelingen zo open-minded zijn..........
Anderzijds lijkt vreemdelingen voordoen hoe het allemaal wèl moet toch een populair idee. Voor open te zijn TOV hen dan weer niet.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 17:03   #132
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Draag jij ook steeds schoenen met stalen tippen?
Neen,kheb zweetvoeten.Na mn dienst doe ik die botinnekes dus uit.Kben er zelf vies van.Maar kdenk dat ze in moeilijke omstandigheden beter zijn dan "le coq sportif".Wat hebben stalen tippen dan weer met de Vlaamse jeugd te maken?
Stoort het je dat kinderen ven "stalen tippen" verder kunnen tellen?Moeilijkere testen doorstaan?Slimmer zijn dan hun leerkrachten?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 17:39   #133
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Inderdaad. Maar dan iedereen. Open staan voor het feit dat niet alleen de koran en de sharia normen en waarden meegeven en dat die andere normen ook moeten worden gerespecteerd. Open staan en accepteren dat wij een andere zienswijze hebben op de samenleving, open staan en begrijpen dat het behoorlijk spreken van de taal een basisvereiste is om deel uit te maken van een gemeenschap. Open staan voor het idee dat je je na vier generaties niet kunt blijven verstoppen achter het stopwoord racisme. Open staan voor het idee dat crimineel gedrag, ook door jonge jongens, niet aanvaardbaar is. Zelf open staat voor pluraliteit. Open staan voor de suggestie dat een goede man of vrouw niet noodzakelijk uit de bergen van Marokko moet komen. Open staan voor de vaststelling dat je geen integratie kan eisen en tegelijkertijd de andere gemeenschap en haar ideeën, normen en waarden a priori afwijst als niet halal. Open staan voor het feit dat Vlaanderen Europees is en haar fundamentele culturele en filosofische roots (Grieks-Romeins-Christelijk) daar liggen. Open staan voor het gegeven dat discriminatie en rasisme weldegelijk in twee richtingen werkt en geen exclusieve eigenschap is van de Vlaming. Open staan voor het idee dat je je misschien wel moet aanpassen. Open staan voor de oproep duidelijk afstand te nemen van extremisme. Open te staan voor het idee dat Sinterklaas en de Kerstboom geen belediging zijn voor uw geloof, noch enige vorm van racisme uitmaken. Open te staan voor een minimum aan respect voor de samenleving waarvan je blijkbaar eist deel uit te kunnen maken. Open te staan voor het gedacht dat niet alles op uw voorwaarden kan. Open te staan voor de bepalingen van het EVRM ook als ze niet in uw kraam passen.... enz
2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 17:46   #134
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch is multiculturaliteit een pluspunt. Ik heb jaren in Schaerbeek gewoond, omringd door Arabieren en ik heb nooit problemen met hen gehad. Waar ik nu woon, leven Zwart-Afrikanen boven mij en ik heb ook nooit problemen met hen gehad. Die menging van verschillende culturen, talen in eenzelfde land heb ik juist zeer graag.
Die bekrompen Vlamingen, die ze ondervroegen, dromen misschien van een Vlaanderen waarin geen enkele Franstalig of vreemdeling leeft maar dat is gewoon een utopie. Het zijn Vlamingen die op zichzelf geplooid zijn, die schrikken als ze een andere taal dan het Nederlands in Vlaanderen horen......................zelfs als men het maar over toeristen heeft. Men zou hen moeten leren meer open te zijn.
Tja, je moet proberen jezelf te troosten met om het even wat voor nepredenen bij de vaststelling dat de multiculinvasie gewoon een complete gevaarlijke mislukking is!
Je zult wel de enige niet zijn die nooit problemen heeft gehad met Arabieren en Afrikanen in je omgeving, maar we moeten het complete plaatje bekijken nietwaar?
Ik wacht nog steeds op een antwoord op de vraag: welk Europees land beschouwt de overstromende multicul als een verrijking voor zijn maatschappij? Welke landen het als een mislukking zien, dat weten we.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 17:50   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meneer heeft nooit problemen gehad, en meneer heeft iets graag.
En dan moet elke andere mens ook maar geen problemen hebben, en dat graag hebben.

Ik had de indruk dat het filmmeisje van femme de la rue zo heel eventjes van een ander gedacht was.
Ik had de indruk dat mensen die het nog al hebben voor de dieren, niet zo gediend zijn met sommige slachtmethodes.
Ik had de indruk dat sommige feministen ook niet gelukkig zijn met sommige houdingen.
Niet alle homo's gaan even graag op vakantie naar de thuislanden van sommige mensen die verondersteld worden om later voor onze pensioenen te werken.
Mensen die op appartementen wonen, zien vaak node aan hoe vuil en afval opgestapeld worden onderaan de traphallen en in de kelders, door mensen die maar niet uitgelegd willen worden hoe wij graag samen leven.
Mensen die een bepaalde visie op het recht hebben, begrijpen de principes van de sharia niet zo goed.
Mensen met een extreem laag pensioen, in weerwil van levenslang werken en bijdragen, kijken verwonderd op naar uitkeringen allerhande die hun pensioentje ver overstijgen.
Cipiers spreken vaak (in Vlaanderen toch) twee talen. Maar geen 22.

En ik kan zo nog uren doorgaan.
Inderdaad. Maar dat interesseert "hen" geen bal. Ze komen hoogstens tot de conclusie dat je toch maar een racist bent.
Oud 2 april 2014, 17:51   #136
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch is multiculturaliteit een pluspunt.
Niemand heeft me ooit kunnen aantonen wat er positief aan is.

Citaat:
Ik heb jaren in Schaerbeek gewoond, omringd door Arabieren en ik heb nooit problemen met hen gehad.
Waar ik nu woon, leven Zwart-Afrikanen boven mij en ik heb ook nooit problemen met hen gehad.
'Nooit problemen', is maar normaal, dat is absoluut geen pluspunt.
Ook zonder multiculturaliteit hebben we doorgaans geen problemen.

Citaat:
Die menging van verschillende culturen, talen in eenzelfde land heb ik juist zeer graag.
Wat jij graag hebt, is daarom nog geen pluspunt voor de rest van de maatschappij.
De maatschappelijke meerkost van Arabieren en Afrikanen is echt véél te hoog enkel maar om jou te plezieren.
Als je van bruine mannekes rondom jou houdt, ga daar dan op eigen kosten van genieten in een of andere negorij.

Citaat:
Die bekrompen Vlamingen, die ze ondervroegen, dromen misschien van een Vlaanderen waarin geen enkele Franstalig of vreemdeling leeft maar dat is gewoon een utopie.
Waarom zou een blank Europa een utopie zijn?
Het heeft al bestaan.
Als we het allemaal nastreven kan het er weer komen.

Citaat:
Het zijn Vlamingen die op zichzelf geplooid zijn, die schrikken als ze een andere taal dan het Nederlands in Vlaanderen horen......................zelfs als men het maar over toeristen heeft. Men zou hen moeten leren meer open te zijn.
In uw multiculturele wereldje zou je ook eens wat Vlamingen moeten toelaten, want je bent behept met een massa vooroordelen tegenover hen.
Oud 2 april 2014, 17:54   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik er zie niets verkeerds mee vind. Omdat ik voor een open wereld en niet voor een bekrompen wereld ben.
Nogal zwakke uitleg!
Het is bijvoorbeeld omdat ik niet een toekomstige bekrompen wereld wil dat ik niet meer open sta voor bepaalde godsdiensten met dito aanhangers die nog in de middeleeuwen zitten...
Oud 2 april 2014, 18:02   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Wat een bullshit. Vlaanderen is véél opener dan de francophonie in dit land. De francophonie heeft gewoon het 'geluk' dat vele migranten al Franstalig zijn. De afgelopen decennia werd door Franstalige politici de open deuren-politiek gevoerd om zo de Vlaamse meerderheid in België te kunnen breken.

Los hiervan zijn Franstaligen véél meer in zichzelf gekeerd dan de Vlamingen. Franstaligen zijn quasi volledig opgesloten in hun francophonie en weten amper wat er buiten die francophonie in de wereld gebeurt. Ze kijken maar naar één richting: la France, la France, la France.

Vlamingen daarentegen zijn meestal meertalig, kijken voor hun stadsvernieuwing vaak naar Scandinavië, Nederland, Duitsland,... de muziekgroepen die in het Engels zingen zijn niet meer te tellen, er zijn ook Vlamingen die in het Frans zingen en hiermee grote successen boeken in Frankrijk, idem voor Spaans en Duits, Vlaamse festivals zijn internationale bijeenkomsten geworden die meer buitenlanders trekken dan de Olympische Spelen en waar het Engels(!) de voertaal is geworden, de Vlaamse televisie programmeert series uit de meest diverse landen (met ondertiteling, dus niet gedubd zoals in la francophonie waardoor men zich alweer afzondert van élke andere taal!), en zo kan ik nog een tijdje doorgaan...

Dus Vlaanderen voorstellen als in zichzelf gekeerd is de grootste ONZIN die er bestaat, en al zéker komende van een Franstalige die behoort tot een gemeenschap die amper buiten de Francophonie kijkt!

Kijk trouwens eens hoe uw gemeenschap er aan toe is: http://www.rtbf.be/video/detail_la-c...nie?id=1907684[/QUOTE]
Dat moet maar eens meer in de openbaarheid gegooid worden om de mond te snoeren van die francofonen en francofielen die het anders uitbazuinen en vooral hun eigen bevolking een rad voor de ogen draaien, want bij hen "gaat alles goed", ze steken ons straks voorbij!

Laatst gewijzigd door andev : 2 april 2014 om 18:04.
Oud 2 april 2014, 18:02   #139
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze maakt zich zorgen voor niets.
Gigantische werkloosheid, criminaliteit, maatschappelijke en financiële overlast is niks om je zorgen over te maken?
Welke debiel heeft jou die onzin wijsgemaakt?

Citaat:
Multiculturele samenleving is een realiteit die nooit zal verdwijnen, laten we realist zijn. Kortom, als een deel van de Vlaamse jeugd daarmee een probleem heeft, pech voor hen maar dat zal niets veranderen.
Als er voldoende jongeren het fabeltje van de ons tegen wil en dank opgedrongen multicul doorhebben, dan zal het rapper gedaan zijn dan jij denkt.
En die enquete zou je tot nadenken moeten stemmen.
Oud 2 april 2014, 18:03   #140
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nogal zwakke uitleg!
Het is bijvoorbeeld omdat ik niet een toekomstige bekrompen wereld wil dat ik niet meer open sta voor bepaalde godsdiensten met dito aanhangers die nog in de middeleeuwen zitten...
We moeten openstaan voor achterlijke religies opdat we ze op tijd kunnen buiten houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be