![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laat al maar, ze willen nu al van onze jeugd eentonige robots maken die bij elke impuls automatisch een vierkantswortel gaan trekken
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het staat er bij bij elke vraag hoeveel ze gemiddeld hadden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna 1/3 weet niet dat Leuven de hoofdplaats van Vlaams Brabant is bvb. Het is toch in het lager dat ze u zoiets moeten aanleren? 30% weet dat Arlon de hoofdplaats is van Luxemburg? De helft kan Zweden niet aanduiden? Nog geen 20% weet wie Netanyahu is? 2/3 weet niet wie Mao is?
ik kan nog een half uur doorgaan... Ik vind dat schandelijk, doch ik ben niet verbaasd |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ben je daar nu mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De rest is toch echt belachelijk gemakkelijk! Laatst gewijzigd door Zondag : 9 april 2014 om 00:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat van dat hoog intelectueel niveau bij hen is me nog niet opgevallen.... Daarentegen, dat van die schulden merk ik dagelijks via allerlei lasten en taksen.
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet niet kunnen tellen als je maar een visitekaartje hebt met een lange onuitspreekbare titel er op. Met een tablet kunnen ze overweg als geen andere maar ze weten zelfs niet meer waar hun ouders wonen.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik liep dood op de foto's van huidige Blegische politici. Die hun smoelen interesseren me eigenlijk geen kloten.
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De focus is te zwaar doorgeslaan naar de pedagogische kant van het lesgeven ipv kennisoverdracht. En dit heeft een weerslag op de leerkrachtenopleidingen en de jonge leerkrachten: ze hebben zelf ook niet veel verstand meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen leraren: ook in andere beroepen komt dat voor.
Vandaag was ik in een grote boekhandel. Iedereen weet dat de boekhandels nu allemaal allerlei werken over WO I aanbieden. Een verkoopster wist wel w�*�*r de boeken lagen maar wist NIET dat WO I = '14-'18 !!! Amaai, ga daarmee naar de oorlog ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Ik denk trouwens dat het inderdaad waar is wat de leerkrachten die reageren hierop zeggen: de opleiding en het takenpakket van een leerkracht is gewoon niet meer zoals het moet: ze zijn te veel met klasmanagement en administratie bezig, dat focusen op de inhoud er soms niet meer inzit (of veel minder). Met als gevolg dit.
Ik zou dus ook eerder de fout leggen bij de opleiding ipv de leerkracht zelf. Bijscholingen zijn ook bijna altijd gericht op de vorm ipv de inhoud. Advies: maak er 4 jaar van en focus ten minste 1 jaar volledig op de inhoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat klopt, de meeste mensen zijn ronduit onwetend als het op algemene kennis aankomt, je hoeft zelfs niet eens veel af te wijken van je zogezegde 'domein' of kennisveld om flaters van formaat tegen te komen -> ik zal nooit die reisagente vergeten die vroeg waar "Florence" lag .. en toen mijn moeder het over "Firenze" had viel haar frank nog niet, lolz, of een andere die vroeg "waar "Laos-Vientiane wel niet lag" .. LOL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
simpel laat ge het niveau zakken en begrijpt ge niet dat die mensen ooit nr de werkvloer doorstromen met alle gevolgen vandien, dan zijde ni goe bezig. dat is er wat in ALLE opeisingen gebeurd ingenieurs kunnen nu hun bachelor over een jaar of 6 spreiden en hun master idem. als zo'n architect mijn huis ga zetten dan vrees ik er voor, ook al heeft hij uiteindelijk het juiste papieren gehaald moogt ge een examen 4 �* 5 herhalen zult ge het ooit wel op chance halen zekers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pls Sonny gaan we nu ook al over de vorm zitten neuten .. Oki oki, ik zal in het vervolg de zin met een hoofdletter starten (wanneer ik met je chat) lolz .. Trouwens ik heb ook een job: werk zoeken ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 9 april 2014 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'het staat allemaal op internet' .. mja .. en ik voeg eraan toe dat de jeugd van tegenwoordig voor een groot deel hoe langer hoe minder algemene kennis en cultuur lijkt te hebben .. en dan heb ik het over de jeugd in het algemeen hé, erg dat die later bvb. voor een klas komen te staan .. idd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Minister-President
|
![]() 91 op 92.
Ik had enkel Monti niet meer herkent... Als amper de helft Stalin kan herkennen, weet ik genoeg... :s