![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het haalbaar zou zijn, maar ik vind het de moeite waard daarover na te denken.
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals linkse dromers in het leven "krijgt" men godverdomme geen kansen. Men pakt ze! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook niet vergeten: de budgetten van harvard en co zijn astronomisch ivg met europese universiteiten. Dat kan ook, want in europa zijn het instituten met een publiek en maatschappelijk doel. De topuniefs in de vs zijn veelal zelfstandig, zeer duur en zeer elitair. Ze overleven op basis van patentinkomsten, contractonderzoek, donoren, inschrijfgelden. In europa leven ze vooral van publiek geld. Maar helaas voor u: ze kennen ook tenure en de proffen daar gedragen zich net zoals de proffen hier. Alleen hebben ze veel meer geld om mee te spelen. Amerika is overigens ook een land waarin hoger onderwijs echt onbereikbaar is voor velen, zeker als je geen beurs kan binnenhalen. Niet echt een situatie waar ik naartoe wil gaan. State universities, dat is ongeveer het niveau van en lokale hogeschool hier, vragen nog steeds 7000 euro tutition voor in state residents. Voor master en phd opleidingen wordt dat erg veel. Kansen moet je ook kunnen nemen. |
|
![]() |
![]() |