Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 10 april 2014, 16:30   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste verraadt uw woordgebruik (Kutmarokkaantjes) veel over uw eigen racistische overtuigingen.

Kijk, hier rekende ik nu op zie! Ik had niet veel hoop dat onze linkse jongen niet wist dat de term "KUTMAROKKAANTJES" in Vlaanderen geïntroduceerd werd door Yves Desmet van De Morgen.
Het is een uitdrukking die ik het Vlaams Belang nooit heb horen gebruiken.

Maar goed, het is genoteerd Nebur. We weten nu tenminste met zekerheid dat Yves Desmet zijn racistische overtuigingen heeft verraden door dat woord te gebruiken.

Oud 10 april 2014, 16:49   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Kijk, hier rekende ik nu op zie! Ik had niet veel hoop dat onze linkse jongen niet wist dat de term "KUTMAROKKAANTJES" in Vlaanderen geïntroduceerd werd door Yves Desmet van De Morgen.

Maar goed, het is genoteerd Nebur. We weten nu tenminste met zekerheid dat Yves Desmet zijn racistische overtuigingen heeft verraden door dat woord te gebruiken.

Enkel in bepaalde mate, als jij 't zegt verschilt 't in gradatie!

SDX is offline  
Oud 10 april 2014, 17:58   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Zeker?
Ik dacht eerder dat de term door Pim Fortuyn werd geïntroduceerd...
Another Jack is offline  
Oud 10 april 2014, 18:14   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zeker?
Ik dacht eerder dat de term door Pim Fortuyn werd geïntroduceerd...
In Vlaanderen?

Ik denk eerder dat het Wilders was, maar eigenlijk doet dat er niet toe. FEIT is dat Yves Desmet niet vies was van de term waar ik, hier en nu, een etiket voor krijg opgeplakt.

Het had De Winter eens moeten zijn....

Maar DeSSmet van De Morgen, in beter tijden de grote bewonderaar van SS van Hasselt, (Steve Stevaert) kwam er probleemloos mee weg.

D�*�*r gaat het om. Om de dubbelhartigheid waarmee er wordt geoordeeld en veroordeeld.
Oud 10 april 2014, 18:28   #125
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
De partij heeft het cordon van binnenuit nog eens extra goed op slot gedaan. Geen ranzige slogan van Dewinter deze keer, maar gewoon eerlijkheid in Reyers Politiek: Annemans en Pas bevestigden daar nogmaals dat het Belang een zweeppartij is, die nooit aan de macht wenst deel te nemen. Vanaf nu krijgen we dan ook geen geklaag meer over het cordon vanwege VB'ers?
Het ergste wat n-va kan overkomen is het opheffen van het imaginaire cordon sanitaire t.o.v. het VB.

Dan lopen alle overlopers en masse terug naar hun habitat.
Henri1 is offline  
Oud 10 april 2014, 19:21   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het ergste wat n-va kan overkomen is het opheffen van het imaginaire cordon sanitaire t.o.v. het VB.

Dan lopen alle overlopers en masse terug naar hun habitat.
Bulshit!

Het ergste dat de N-VA kan overkomen is dat ze zich in de federale regering laten loodsen, om daar verbrand te worden. Dat lukte met de VU, en dat zal zonder twijfel opnieuw gebeuren met de N-VA.
Oud 10 april 2014, 21:53   #127
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Woehahahahaha !!!!
daiwa is offline  
Oud 10 april 2014, 22:13   #128
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ten eerste verraadt uw woordgebruik (Kutmarokkaantjes) veel over uw eigen racistische overtuigingen. Ten tweede maak ik een groot onderscheid tussen een racistische mening (Kutmarokkanen) en een racistische daad (Marokkanen vergassen). Ik hoop dat u dat ook doet gegeven uw overtuigingen.
OMFG!!!
Laat ge u nu toch bij uw kloten pakken van de Knuppel.
Dat komt ervan als ge politiek correcter wilt zijn dan de paus (i.c. Yves De Smet)

Uw soortje weet niet meer wat een echte racist is.
Het is uw schuld dat niemand dat 'rassisme'geblaat nog ernstig neemt, integendeel, velen vinden het een geuzennaam intussen.
Persoonlijk vind ik 'kutmarokkaantjes' véél te vergoelijkend en véél te sympathiek.
Ik zal u maar besparen hoe ik die bruine criminelen betitel.
Oud 10 april 2014, 22:17   #129
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik niet in de barak ben, dan kunt ge uw dagske nog goedmaken, nietwaar?
Enfin, ik heb er ook plezier van.
Beter dat ge die politiek correcte onnozelaars eens een poepje laat ruiken dan Belgicisten te ambeteren die het goed menen met hun land en hun volk.
Oud 11 april 2014, 08:29   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ik niet in de barak ben, dan kunt ge uw dagske nog goedmaken, nietwaar?
Enfin, ik heb er ook plezier van.
Beter dat ge die politiek correcte onnozelaars eens een poepje laat ruiken dan Belgicisten te ambeteren die het goed menen met hun land en hun volk.
Maar Staaf toch! JIJ zou toch moeten weten dat jouw land en jouw volk niet mijn land en mijn volk is?
Mijn land en mijn volk werd in 1830 geannexeerd door jouw volk.
Mijn volk werd door jouw volk van zijn moederland gesepareerd, gekoloniseerd, gediscrimineerd, en door een resem grendels plus een cordon sanitaire machteloos gemaakt. Jouw volk heeft mijn volk niet letterlijk maar figuurlijk beide handen afgekapt. En d�*t, SUPERstaaf, gaat tot op de dag van vandaag door.

Om mijn volk schuldgevoelens aan te praten wordt het racisme, separatisme en, hou je vast, EGOISME verweten. En waarom? Omdat het van jouw fraaie volk wil separeren en niet langer als negerkes door jouw fraaie francofone hansworst en volk wil gebruikt worden.

Het woord "solidariteit" wordt in jouw kloteland even hard verkracht als de woorden: racisme, fascisme, separatisme, democratie en, hou je vast, "voor vvorst, voor vrijheid en voor recht"!

Een volk dat vrij is en rechten heeft mag zijn staatshoofd KIEZEN. In jouw kloteland kunnen de Vlamingen anno de 21ste eeuw zelfs hun "vertegenwoordigers" niet meer kiezen, en dit dankzij de bereidwillige samenwerking van jouw grondig verbelziekte, BELGISCHE collaborators.
Oud 11 april 2014, 08:31   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Staaf toch! JIJ zou toch moeten weten dat jouw land en jouw volk niet mijn land en mijn volk is?
Mijn volk werd door jouw volk van zijn moederland gesepareerd, gekoloniseerd, gediscrimineerd, en door een resem grendels plus een cordon sanitaire machteloos gemaakt. Jouw volk heeft mijn volk niet letterlijk maar figuurlijk beide handen afgekapt. En d�*t, SUPERstaaf, gaat tot op de dag van vandaag door.

Om mijn volk schuldgevoelens aan te praten wordt het racisme, separatisme en, hou je vast, EGOISME verweten. En waarom? Omdat het van jouw fraaie volk wil separeren en niet langer als negerkes door jouw fraaie francofone hansworst en volk wil gebruikt worden.

Het woord "solidariteit" wordt in jouw kloteland even hard verkracht als de woorden: racisme, fascisme, separatisme, democratie en, hou je vast, "voor vvorst, voor vrijheid en voor recht"!

Een volk dat vrij is en rechten heeft mag zijn staatshoofd KIEZEN. In jouw kloteland kunnen de Vlamingen anno de 21ste eeuw zelfs hun "vertegenwoordigers" niet meer kiezen, en dit dankzij de bereidwillige samenwerking van jouw grondig verbelziekte, BELGISCHE collaborators.
Wen er maar aan.
Another Jack is offline  
Oud 11 april 2014, 08:46   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp wil je Nederlander worden.
Dat hoeft geen groot probleem te zijn hoor.

Citaat:
In Nederland wordt niemand racisme aangepraat.
Citaat:
Tsja, waar is het wél perfect?

Citaat:
Cfr. supra.
Jouw Nederlandse volk zit ook met een monarch (dit ter info voor je hals over kop je valiezen pakt, een Nederlandse vlag bestelt, en het Wilhelmus van buiten leert)
Oud 11 april 2014, 09:01   #133
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel van die Belgicisten heb ik hier anders nog niet gezien. Zelfs democraat Superstaaf is het eigenlijk alleen maar te doen om zijn portemonee. Niks mis mee overigens.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 april 2014, 09:09   #134
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Veel van die Belgicisten heb ik hier anders nog niet gezien. Zelfs democraat Superstaaf is het eigenlijk alleen maar te doen om zijn portemonee. Niks mis mee overigens.
Ook in een echte demokratie gaat het om ieders portemonnee.
Niks mis mee overigens.
Oud 11 april 2014, 10:44   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks mis mee overigens.
Vermits België geen democratie is.....

....is de vraag om wiens portemonnee het gaat in een particratie.....
Oud 11 april 2014, 10:46   #136
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks mis mee overigens.
Laat dan misschien wel de "goed menen met hun land en hun volk" bullshit achterwege.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 april 2014, 12:41   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Laat dan misschien wel de "goed menen met hun land en hun volk" bullshit achterwege.
Lap!
Die zit!
Oud 11 april 2014, 13:01   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw Nederlandse volk zit ook met een monarch (dit ter info voor je hals over kop je valiezen pakt, een Nederlandse vlag bestelt, en het Wilhelmus van buiten leert)

Ik WIST dat dit ging komen!

Het verschil tussen de Nederlandse en de Belgische monarchie is dat het Belgische koningshuis tot het meest disfunctionele ter wereld verklaard werd. Bovendien gunnen de leden van het geslacht Saksen Coburg elkaar het licht in de ogen niet.

Ook als Nederlander zou ik tegen een onverkozen koningshuis stemmen. In tegenstelling tot in België wéét ik echter zeker dat ik aan het kortste eind zou trekken. Met andere woorden, in Nederland KIEST, in tegenstelling tot in België, een meerderheid voor dat middeleeuws instituut.

Voor de Nederlanders is hun koningshuis blijkbaar wél functioneel. Hun nieuw vvorst heeft zich trouwens vrijwillig akkoord verklaard met een protocollaire functie. Daar kan jouw taaie Flip een puntje aan zuigen.

Vergeet intussen ook niet dat het aan het Belgisch separatisme te "danken" is dat jij je een "fiere" Belg kunt noemen. Ik kruip onder de grond van schaamte dat mij niet alleen mijn vaderland is ontstolen, maar dat er zelfs voor het behoud van mijn moedertaal moest gevochten worden. Niet toevallig de taal die het Nederlands vvorstenhuis tot haar volk spreekt, maar ook de taal die de allochtonen van Duitschen bloed en bodem die in België de troon bezetten, na twee eeuwen nog steeds niet fatsoenlijk onder de knie hebben.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2014 om 13:02.
Knuppel is offline  
Oud 11 april 2014, 13:08   #139
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik WIST dat dit ging komen!

Het verschil tussen de Nederlandse en de Belgische monarchie is dat het Belgische tot meest disfunctionele verklaard werd. Bovendien gunnen de leden van het geslacht Saksen Coburg elkaar het licht in de ogen niet.
De familiale relaties binnen de familie zijn niet relevant.
Het ging om een al dan niet verkozen staatshoofd.
En op dat vlak scoren België en Nederland remise: hun staatshoofd is onverkozen.

Citaat:
Ook als Nederlander zou ik tegen een onverkozen koningshuis stemmen. In tegenstelling tot in België wéét ik echter zeker dat ik aan het kortste eind zou trekken. Met andere woorden, in Nederland KIEST, in tegenstelling tot in België, een meerderheid voor dat middeleeuws instituut.
Je mag me steeds eens doorlinken naar het referendum + uitslag waarin het Nederlandse volk zich uitspreekt over het al dan niet behouden van hun monarchie.

Citaat:
Vergeet intussen ook niet dat het aan het Belgisch separatisme te "danken" is dat jij je een "fiere" Belg kunt noemen.
Er bestaat nu eenmaal goed en fout separatisme...

Citaat:
Ik kruip onder de grond van schaamte dat mij niet alleen mijn vaderland is ontstolen, maar dat er zelfs voor het behoud van mijn moedertaal moest gevochten worden. Niet toevallig de taal die het Nederlands vvorstenhuis tot haar volk spreekt, maar ook de taal die de allochtonen van Duitschen bloed en bodem die in België de troon bezetten, na twee eeuwen nog steeds niet fatsoenlijk onder de knie hebben.
Un moment de honte est si vite passé....
Oud 11 april 2014, 14:31   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk Staafje. Ik weet niet of jij het (nog) weet maar Nederland was één van de twee EU-landen dat zijn burgers een referendum gunde over de Europese grondwet. Er was nochtans van tevoren geweten dat de Nederlanders tegen zouden stemmen.
De Belgen kregen niet alleen die kans niet. Ook Di Rupo durfde in 2005 geen referendum aan.
Wat het vervolg was op het enige nep-referendum dat ooit in België werd gehouden weten we ook.

Het verschil tussen Nederland en het deel van Nederland dat door de separatisten werd afgescheurd is dat de Nederlanders hun koningshuis allang hadden gewipt als een meerderheid dat wenste. In Nederland k�*n er immers een referendum gehouden worden. In België niet. Niet alleen omdat de grondwet het hier niet toelaat, maar ook omdat het bindend referendum nooit in de Belgische grondwet zal geraken.

Er bestaat in Nederland nochtans ook een republikeinse strekking, maar die is veel minder uitgesproken dan in België.

Nederland heeft hoe dan meer kans op het behoud van zijn monarchie dan België. Al was het maar omdat er in Nederland geen sprake is van het splitsen van het land. In België daarentegen wijden alle kranten daar al jaren volop aandacht aan. Niet in het minst in verkiezingstijd.

In België beschikken we alleen over peilingen die de populariteit van het Belgisch koningshuis hebben gemeten. Daaruit blijkt dan er in Vlaanderen lang geen meerderheid meer voor bestaat. Als je je geliefde vvorsten wilt behouden zul je naar Wallonië moeten verhuizen. Jammer genoeg zijn die ook niet tuk op een monarchie waar ze alleen voor moeten opdraaien.
Citaat:
Citaat:
Walen willen republiek met Elio Di Rupo als president
donderdag 23 mei 2013

Slecht nieuws voor prins Filip. Een meerderheid van de Walen kiest voor een republiek als België zou splitsen met Elio Di Rupo als president en Namen als hoofdstad.
Een nipte meerderheid van de Walen (53 procent) zou bij een splitsing van België kiezen voor een republiek Wallonië, dus zonder koningshuis. Dat besluiten de kranten van Sudpresse uit een peiling uitgevoerd door Ipsos.

President Elio Di Rupo

Als het ooit zover komt, krijgt Elio Di Rupo de meeste stemmen bij een presidentsverkiezing. “De relatie tussen Wallonië en het paleis is een verstandshuwelijk", duidt politoloog Michel Hermans de republikeinse voorkeur. "De monarchie heeft haar nut in België met zijn gemeenschappen, maar niet in een autonoom Wallonië."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be