![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen? | |||
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Hier een paar alcoholvrije chauffeurs;
https://www.youtube.com/watch?v=xfoC1RiMCiQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Neen,vind ik niet. Kben dus ook voor regularisatie. Maar waar ga je de grens leggen?
Het stoort me niet dat iemand een jointje rookt of een pintje drinkt. Maar bij die pintjes is er een wettelijke grens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan toch niet dat die tien dagen poepeloere rondlopen. Waarom dan die tien dagen niet rijden of werken?
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Omdat het 10 dagen in je bloed blijft, en dus vindbaar is. De voorstanders van regularisatie kunnen met grenswaarden afkomen hé. Doen ze eens een nuttige studie. Bij regularisatie gaan we ook de chauffeur van de schoolbus controleren hé. Of de piloot nadat zn vliegtuig gecrasht is. Gelijke rechten =gelijke plichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Als Peche naar Nederland rijdt, een paar jointjes rookt in de coffeeshop, om dan met zn "grammetje ????" terug te rijden. Dan is ie stoned.
Hopelijk moet ie de dag daarop niet met een kraan werken. Alléz, voor zijn collega's dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens uit uw link : Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Zoals reeds gezegd, kheb geen probleem met de jointjes roker. De meeste die ik ken blijven dromerig, lachend, en grappig. Na een nachtje slaap functioneren ze normaal. Kheb er ook al gekend die voor het werk er nog gauw eentje opstaken. Dat werkte zelfs positief bij precisiewerk. Waardoor hun werk voor de middag beter was dan hun werk na de middag. Maar om dat zonder serieuze studie, algemeen toe te laten. Dat kan niet. Wil jij in een vliegtuig met een secure piloot s'morgens. Maar die wel steken laat vallen s'middags?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zodus? Het is kortom veel veiliger dan alcohol, dus je moet het ene toelaten of het andere verbieden. Zo werkt een eerlijk systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nu geef je wel details prijs... kent gij mij? Ik blow trouwens niet in de shop en niet onderweg naar huis. Ziet dat ze mij tegenhouden en den doemp vangt ze, no talking out of that one! Binnen buiten en low profile naar huis. De dag daarop zijn we ontnuchtert en vatten we het leven aan als brave burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe lang duurt het voordat je terug in staat bent om te rijden of te werken? Blijkbaar is er daar veel verwarring over.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er dan niets mis met de manier van opsporen? 't Zou mooi worden als ze een alcoholtest invoeren die tot tien dagen na een pint kan aantonen dat je gedronken hebt, dan gaat niemand meer werken.
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik functioneer dan ook normaal. Dus mn vraag aan de voorstanders van gelijkheid is; Wat zijn de grenswaarden? Heeft één onderzoeker dat al eens onderzocht? Of willen ze dat niet onderzoeken? Blijkbaar zijn er enorm veel onderzoekers, maar zo een vraag hebben ze zich nog niet gesteld. Dus voor alle pseudo-wetenschappers. Wat zijn de limieten die een buschauffeur in zn bloed mag hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk is dat een moeilijk te beantwoorden vraag. Hoe goed/slecht kan iemand rijden die dagelijks drinkt/blow onder invloed en hoe goed/slecht rijdt iemand die het sporadisch doet? Best is nooit zeker? Maar ik vind wel dat wanneer iemand zijn roes uitgeslapen heeft en een sterke maaltijd genuttigd heeft wel kan werken en rijden. Sowieso zero alcohol tijdens het rijden, want er zijn er al zat na 1 pint. Het rechtse zure discours ^^ Sommige bedrijven moedigen aan ziek te werken, want 3x ziek = ontslag. Ik zag met mijn mexicaanse griep meer af op het werk dan als ik stoned ben. En zoals je zegt, ze zouden eens tests moeten invoeren die alcohol tot tien dagen erna traceert. Let vooral op het feit dat de meeste contra reacties komen van mensen die allicht nog nooit één teug genomen hebben. De feiten spreken voor zich, het wordt tijd dat mensen ze erkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja...
En als ik rondsurf vind ik enkel terug dat het effect na een paar uur verdwenen is. Lijkt me zelfs veiliger dan een paar pinten als je uitgaat want daar duurt het langer bij. ![]()
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel succes bij je stoned piloot na je paar uur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling