Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2014, 23:40   #121
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Vlamingen die migreren proberen met hard werk en talenkennis zich in de nieuwe maatschappij op te werken. Italianen proberen met criminaliteit en oude familliebanden te heersen. Maffia, al van gehoord?
Maar ze houden in hun nieuwe thuisland even goed nog vast aan hun eigen taal en cultuur, hoe goed geïntegreerd ze ook zijn. En dat mag natuurlijk, dat vind ik zelfs wenselijk.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 23:46   #122
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn Keltische voorouders zijn al eeuwenlang bezet geweest door indringers.
Noren, Romeinen, Franken, Germanen, Oostenrijkers, Hollanders, Spanjaarden. En nu is het goed geweest. Waarschijnlijk ben ik een bastaard uit al deze bezettingen. De Bezetters uit het verleden hadden niet het lef om ons te onderdrukken én tegelijk van onze sociale zekerheid te genieten. Dat is pas onlangs gebeurd. Ik kom je mijn wil opleggen, je bezittingen innemen en je vrouwen pakken, terwijl ik klaag over je onverdraagzaamheid. Dat is nieuw. Maar ja, jouw partij steunt dat. Weet je ook dat er een straf bestaat voor volksverraders?
Jij hebt wel pech, zeg: onderdrukt door allochtonen, je bezittingen én je vrouw afgepakt! Heb je al klacht neergelegd?
Ik moet zeggen: ik ben blij dat ik zoiets nooit heb meegemaakt, want als ik dit zo lees, is dit blijkbaar het trieste lot van alle Vlamingen?

ps: h�*dden we dan al sociale zekerheid in de tijd van de Romeinen, Franken, enz. enz.?

Laatst gewijzigd door Miauw! : 16 mei 2014 om 23:48.
Oud 16 mei 2014, 23:47   #123
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is helemaal niet het geval.

http://en.wikipedia.org/wiki/Italian...language_today

Of kunt u soms andere cijfers voorleggen?
Als thuis een taal niet de gangbare is dan kan je die ook niet spreken????
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2014, 23:54   #124
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vierde generatie Italianen in de VS spreken nog steeds Italiaans en houden vast aan hun cultuur en zijn voor de rest perfect geïntegreerd. Vierde generatie Vlamingen in de VS weten Vlaanderen niet eens liggen, laat staan dat ze de taal nog spreken.
Die Vlamingen zijn dus volgens Jan V.D.B. zogezegd perfect geassimileerd, vermits ze hun Vlaamse roots en taal vergeten zijn of verloochend hebben?
Ik vind het integendeel net enorm belangrijk dat immigranten nog iéts van hun taal en cultuur proberen door te geven aan de volgende generaties, zodat dat niet vergeten wordt.
Een nicht van mij woont met haar gezin in de VS, de jongste is er geboren. De drie kinderen zijn al "echte Amerikaantjes", maar mijn nicht spreekt thuis Nederlands met hen zodat ze hun moedertaal niet zouden vergeten en doet er alles aan zodat ze hun Vlaamse roots niet zouden vergeten.
Oud 17 mei 2014, 00:23   #125
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vierde generatie Italianen in de VS spreken nog steeds Italiaans en houden vast aan hun cultuur en zijn voor de rest perfect geïntegreerd. Vierde generatie Vlamingen in de VS weten Vlaanderen niet eens liggen, laat staan dat ze de taal nog spreken.
ja en ?
1 vb versus 1 vb dus.

trouwens je vergelijkt appelen met peren ...
De emigratie naar bv Detroit is begonnen op het eind van de 18e eeuw met een hoogtepunt in het midden van de 19e eeuw.
...iets meer dan vier generaties dus.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 00:28   #126
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Assimilatie is veel eerder het resultaat van een langzaam proces dan van een keuze.
Dat lijkt me ook

Als het grote aantallen betreft en je bekijkt het op zeer lange termijn kan je natuurlijk ook dat relativeren daar de uitkomst een mix van beide zal zijn en kan moeilijk nog spreken van assimilatie van de nieuwkomers door en naar evenbeeld van de oorspronkelijke bevolking.
Oud 17 mei 2014, 00:29   #127
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benidorm is voor het plebs en kuddedieren. Ik ga niet naar het buitenland om er in mijn eigen taal aangesproken te worden. Hoe laag kan je vallen.
... mee eens maar verder totaal irrelevant
Oud 17 mei 2014, 00:32   #128
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn Keltische voorouders zijn al eeuwenlang bezet geweest door indringers.
Noren, Romeinen, Franken, Germanen, Oostenrijkers, Hollanders, Spanjaarden. En nu is het goed geweest. Waarschijnlijk ben ik een bastaard uit al deze bezettingen. De Bezetters uit het verleden hadden niet het lef om ons te onderdrukken én tegelijk van onze sociale zekerheid te genieten. Dat is pas onlangs gebeurd. Ik kom je mijn wil opleggen, je bezittingen innemen en je vrouwen pakken, terwijl ik klaag over je onverdraagzaamheid. Dat is nieuw. Maar ja, jouw partij steunt dat. Weet je ook dat er een straf bestaat voor volksverraders?

en vertel eens hoe zit dat met uw Keltisch-voorouder geheugen
Oud 17 mei 2014, 00:35   #129
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Integratie vind ik wel een noodzaak, assimilatie absoluut niet. Assimilatie aan wélke Vlamingen trouwens, aan wélke manier van leven, welke normen en waarden? De doorsnee Vlaming bestaat immers niet.
...dat vraag ik me al jaren af
als antwoord krijgt je dan steevast iets in den trend van 'je weet wel wat ons eigen maakt'
als ik dar dan verder op doorboor blijkt die 'ons' maar een heel select groepke die rest volksverraders noemt.
Oud 17 mei 2014, 11:08   #130
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Die Vlamingen zijn dus volgens Jan V.D.B. zogezegd perfect geassimileerd, vermits ze hun Vlaamse roots en taal vergeten zijn of verloochend hebben?
Ik vind het integendeel net enorm belangrijk dat immigranten nog iéts van hun taal en cultuur proberen door te geven aan de volgende generaties, zodat dat niet vergeten wordt.
Een nicht van mij woont met haar gezin in de VS, de jongste is er geboren. De drie kinderen zijn al "echte Amerikaantjes", maar mijn nicht spreekt thuis Nederlands met hen zodat ze hun moedertaal niet zouden vergeten en doet er alles aan zodat ze hun Vlaamse roots niet zouden vergeten.
Dan spreekt u van de eerste generatie. Denkt u dat de tweede of derde generatie nog Vlaams zal spreken? Vergeet het.

U spreekt zichzelf wel serieus tegen: u hebt het over de Vlaamse roots die in Amerika gekoesterd moeten worden. Langs de andere kant vraagt u zich dit af: Assimilatie aan wélke Vlamingen trouwens, aan wélke manier van leven, welke normen en waarden? De doorsnee Vlaming bestaat immers niet. Hallo, Tokio?

Als vreemdelingen terug van hun roots willen proeven, moeten zij hun thuisland maar opzoeken. Op de duur wordt dat hier een willekeur van culturen met de nodige tegenstellingen en wrijvingen. Sorry, als men in het Westen komt wonen, moet men zich gedragen als een Westerling. Ik ga bijvoorbeeld nooit in een moslimland wonen, omdat ik niet als een moslim wil leven. Zo simpel is dat. Trouwens gaan die islamieten voor MIJ een uitzondering maken, omdat ik van een andere cultuur ben? Ik dacht het niet. Bij hen is het aanpassen of opkrassen. Waarom kan dat hier niet?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 mei 2014 om 11:22.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:09   #131
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
"Aan het oud gemeentehuis van Ninove verving de volksnationalistische vereniging Voorpost vanmiddag een Turkse en Marokkaanse vlag door de Vlaamse Leeuw. De vlaggen wapperden aan het balkon, in het kader van een tentoonstelling rond vijftig jaar migratie. Voorpost vond ze echter provocerend."

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...se-Leeuw.dhtml

Goeie actie van Voorpost en dank aan de media om de actie wereldkundig te maken.
Wat is er precies goed aan die aktie ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:10   #132
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wanneer komt er een Vlaamse Vlag aan het stadhuis van Benidorm ,

om 50 jaar Vlaamse Toeristen te vieren
Dan moet de hele Belgische kust vol Waalse "Hanen" gehangen worden.
Oud 17 mei 2014, 11:18   #133
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dan spreekt u van de eerste generatie. Denkt u dat de tweede of derde generatie nog Vlaams zal spreken? Vergeet het.

Als vreemdelingen terug van hun roots willen proeven, moeten zij hun thuisland maar opzoeken. Op de duur wordt dat hier een willekeur van culturen met de nodige tegenstellingen en wrijvingen. Sorry, als men in het Westen komt wonen, moet men zich gedragen als een Westerling. Ik ga bijvoorbeeld nooit in een moslimland wonen, omdat ik niet als een moslim wil leven. Zo simpel is dat. Trouwens gaan die islamieten voor MIJ een uitzondering maken, omdat ik van een andere cultuur ben? Ik dacht het niet. Bij hen is het aanpassen of opkrassen. Waarom kan dat hier niet?
Hoe gedraagt een westerling zich dan?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:47   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan moet de hele Belgische kust vol Waalse "Hanen" gehangen worden.
En die hanen mogen ze dan allemaal op de BQ leggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 11:48   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er precies goed aan die aktie ?
In Vlaanderen Vlaams en op 't Sint Anneke mosselen.
Oud 17 mei 2014, 11:52   #136
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...dat vraag ik me al jaren af
als antwoord krijgt je dan steevast iets in den trend van 'je weet wel wat ons eigen maakt'
als ik dar dan verder op doorboor blijkt die 'ons' maar een heel select groepke die rest volksverraders noemt.
Ik heb een Georgische vriend en die is hier heel zeker geïntegreerd. Om het met zijn eigen woorden te zeggen," In het land waar je gaat wonen, die pet zet je op. Anders moet je daar niet gaan wonen."
Oud 17 mei 2014, 12:07   #137
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In Vlaanderen Vlaams en op 't Sint Anneke mosselen.
Bouchot mosselen of Hollandse ?
Oud 17 mei 2014, 12:10   #138
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bouchot mosselen of Hollandse ?
Normandische.
Oud 17 mei 2014, 12:13   #139
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Normandische.
Als het er maar geen van Vandelanotte z'n mislukt experiment zijn...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 12:16   #140
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat heeft Jack dan nog meer gemeen met Jan behalve de taal?
Je vraagt mij hier concreet naar twee mensen die ik niet persoonlijk ken.

Ik ben van mening dat hoe diverser een samenleving is, hoe minder kans je hebt op sociale cohesie. Hoe verschillender de culturen zijn die je bij elkaar gooit, hoe moeilijker het in de samenleving wordt.

Mensen die zeggen dat Vlamingen niks met elkaar gemeen hebben zijn meestal progressieve bureautafel-geleerden, die zelfs geen kennissen hebben buiten hun sociale klasse, laat staan dat ze ook maar enig benul hebben van andere culturen. Ga eens een maand in Senegal onder de Senegalezen leven, en kom dan zeggen dat Vlamingen niks met elkaar gemeen hebben
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be