Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 22 mei 2014, 02:26   #121
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Serieus?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=88920
eno2 is offline  
Oud 22 mei 2014, 02:30   #122
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jammer dat een dergelijke onbeschaamde apologie van het racisme mag blijven staan van Moderatie. Onvoorstelbaar eigenlijk.
Even nuance aanbrengen. Niet aan de uitspraken van Superstaaf, want die behoeven geen nuance; de walgelijkheid en het gebrek aan humanisme loopt er van af. Daarom dat ik dit topic ook gestart ben: om die walgelijkheid aan te klagen.

Nu, langs de ene kant verdedig ik de moslims/Marokkanen/'bruinen' of wie het Blok/Belang ook aanvalt, vanwege mijn persoonlijke overtuigingen: tolerantie en de vrijheid van ieder individu.

Langs de andere kant verdedig ik ook het feit dat het Blok/Belang en haar aanhangers die walgelijke uitspraken kunnen doen; ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Racisme valt voor mij ook onder het uiten van een mening. Ik ben het niet eens met wat ze zeggen, maar ik zal hun recht om het te zeggen wel altijd verdedigen. Net zoals ik ook het recht van commi's verdedig om op te roepen tot de proletarische revolutie.

Zolang het maar niet in de praktijk gebracht wordt, kan het mij niet schelen waar ze toe oproepen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze het mogen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 22 mei 2014, 06:22   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Even nuance aanbrengen. Niet aan de uitspraken van Superstaaf, want die behoeven geen nuance; de walgelijkheid en het gebrek aan humanisme loopt er van af. Daarom dat ik dit topic ook gestart ben: om die walgelijkheid aan te klagen.

Nu, langs de ene kant verdedig ik de moslims/Marokkanen/'bruinen' of wie het Blok/Belang ook aanvalt, vanwege mijn persoonlijke overtuigingen: tolerantie en de vrijheid van ieder individu.

Langs de andere kant verdedig ik ook het feit dat het Blok/Belang en haar aanhangers die walgelijke uitspraken kunnen doen; ook zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting. Racisme valt voor mij ook onder het uiten van een mening. Ik ben het niet eens met wat ze zeggen, maar ik zal hun recht om het te zeggen wel altijd verdedigen. Net zoals ik ook het recht van commi's verdedig om op te roepen tot de proletarische revolutie.

Zolang het maar niet in de praktijk gebracht wordt, kan het mij niet schelen waar ze toe oproepen. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze het mogen.
Wij zijn het perfect eens
Oud 22 mei 2014, 06:29   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel jammer en tenenkrullend. Maar blijkbaar huldigen ze hier de regel dat, zolang je niet daadwerkelijk oproept tot het plegen van een misdrijf, je hier mag zeggen wat je wil. Hoe smerig dat ook mag zijn.
Omdat het dan ook wettelijk toegelaten is en geen racisme is als je niet oproept tot een misdrijf, he.

Ik haat die uitholling van termen zoals "racisme" en "fascisme" omdat ze dan enerzijds misbruikt worden om perfect legitieme maar politiek oncorrecte gedachten de mond te snoeren, en omdat je anderzijds de erge kant aan racisme en fascisme uitholt.

Als het op hetzelfde niveau geplaatst wordt om Joden in een gaskamer te steken, of om te stellen dat er een maatschappelijk probleem is met het gedrag van aanhangers van de Islam, dan begrijp je wat ik bedoel. Als Bart De Wever en Hitler op hetzelfde niveau geplaatst worden, zie je het ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2014 om 06:30.
patrickve is offline  
Oud 22 mei 2014, 07:41   #125
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het dan ook wettelijk toegelaten is en geen racisme is als je niet oproept tot een misdrijf, he.
En religies worden blijkbaar vrijgesteld volgens bovenstaande definitie.
Als je ziet wat er eigenlijk in het OT en de koran staat....

Citaat:
Ik haat die uitholling van termen zoals "racisme" en "fascisme" omdat ze dan enerzijds misbruikt worden om perfect legitieme maar politiek oncorrecte gedachten de mond te snoeren, en omdat je anderzijds de erge kant aan racisme en fascisme uitholt.
Juist.

Citaat:
Als het op hetzelfde niveau geplaatst wordt om Joden in een gaskamer te steken, of om te stellen dat er een maatschappelijk probleem is met het gedrag van aanhangers van de Islam, dan begrijp je wat ik bedoel. Als Bart De Wever en Hitler op hetzelfde niveau geplaatst worden, zie je het ook.
Ik zou zelfs stellen dat diegenen die een politiek puntje trachten te scoren ten nadele van N-VA en/of BDW, door verwijzen naar de holocaust (of de opkomst ervan) of Hitler, IMHO de holocaust minimaliseren.
En staat minimaliseren niet gelijk aan negationisme?

Dewael heeft zich in het verleden ook al schuldig gemaakt hieraan, zijn grootvader ten spijt.

Laatst gewijzigd door hamac : 22 mei 2014 om 07:44.
hamac is offline  
Oud 22 mei 2014, 09:23   #126
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, straffe koffie!
Miauw! is offline  
Oud 22 mei 2014, 09:25   #127
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ja, daar heb je wel gelijk in. En met Nebur ben ik het ook grotendeels eens.
Miauw! is offline  
Oud 22 mei 2014, 09:47   #128
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nounou, ik kan veel erger hoor...

Citaat:

Je zal het misschien raar vinden, maar hier ben ik het voor 100% met je eens.
Ik vind dat het perfect moet kunnen dat mensen oproepen om ons land te laten overspoelen van vreemdelingen, die we moeten pamperen en onderhouden, die we moeten onze maatschappij laten ontwrichten door onaangepast te blijven en ons hun shariawetten op te dringen, en dat alles onder het mom van misbruikte begrippen zoals humanisme en solidariteit.
Moet kunnen.
Maar ik moet dan van mijn kant het recht behouden om mijn gedacht daarover te ventileren, op welke wijze dan ook.
Oud 22 mei 2014, 10:13   #129
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volledig mee eens. Nu ja, racisme en fascisme zijn niet de enige woorden die worden misbruikt. Woorden zoals solidariteit, verdraagzaamheid, neoliberalisme, populisme, discriminatie (en ik zal nog wel een paar woorden vergeten zijn) zijn intussen zo vaak misbruikt en uit hun context gehaald, dat ze elke betekenis hebben verloren.
stropdrager is offline  
Oud 22 mei 2014, 10:15   #130
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Bakkes dicht, dit filmpje bewijst alles over stereotypes.

http://www.youtube.com/watch?v=8ABRlWybBqM
Dus?

Omdat veel mensen van nature al racistische neigingen hebben mogen we geen kritiek meer hebben op het immigratiebeleid ofzo?
Nietzsche is offline  
Oud 22 mei 2014, 10:16   #131
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies. Vindt ge het dan niet oneerlijk om iemand die wel afstand gedaan heeft van zijn nationaliteit hier kan blijven, en iemand die dat niet deed buiten vliegt?
Oneerlijk? niemand hoeft van mij buiten te vliegen, zolang ze zich maar gedragen.
Nietzsche is offline  
Oud 22 mei 2014, 10:52   #132
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door holigan-brugge Bekijk bericht
ik leesde hier van een persoon HET VLAAMS BELANG IS NIET RASIST GENOEG.
awel dat klopt als een bus , als je iets wil zien veranderen moet je hoge koppen mee krijgen in de strijd , en zonder verkiezingen, grijp de macht met een paar tanks , en met wat machine geweren. en wie niet mee doet de kogel zonder pardon.stamp alle vreemdelingen uit belgie en het is opgelost.

maar een dictatuur is iedereen gelijk voor de wed.
1huis is 1 huis ,1 auto is 1 auto dit is dictatuur. wie rijk is heeft af, wie arm is krijgt bij.
moest ik het voor zeggen hebben , zou het zeer snel veranderen , en niet iedereen kan leven met de uitspraken maar er zijn er toch ook veel die denken als ik wees gerust...

zal u een duidelijk voorbeeld geven. een zelfstandige die euros schulden maakt en gezinnen kapot maakt om dat hij de geleverde goederen niet leverd of vermaakt kan bv in nederland ongestoort te werk gaan . en ze verklaren zich faiet en starten opnieuw.

een gewoon koppel die in de armoede komt of in de schulden word gestraft voor het leven of komt in een zogezegde schulsanering te recht wat infeite niets opbrengt.

inplaats van al hun wetten zullen ze beter het iets harden aanpakken want er is veel onrecht die politieker niet eens beseffen wat het inhoud leven met 50 euro per week.

om je haren van recht te komen infeite..

daarom ik zeg je rechtuit , vlaamsbelang is een goede partij maar veel te zwak je moet een stinkbom leggen die duizend jaren verder leeft net zoals hitler dan veranderd er iets

moest hitler vandaag terug komen naar zijn duitland hij krijgt een hart aanval lol
Zou jij niet beter eens teruggaan naar het 1e leerjaar?
Miauw! is offline  
Oud 22 mei 2014, 10:54   #133
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauw.
Nietzsche is offline  
Oud 22 mei 2014, 10:59   #134
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is misschien ne "master in de journalistiek" die denkt van zo de massa tot betere ideeen te brengen
Bob is offline  
Oud 22 mei 2014, 11:06   #135
holigan-brugge
Banneling

Standaard

Citaat:
ben jij niet de veraader die zou weglopen bij het eerste schot... nee ik moet niet terug naar eerste leerjaar ik maar weet wel dat ik rechtuit ben dan jij daar durft ik al mij euros op zetten.. want ik fil je in een battle levens weg juist als de nazis dat is kort en bondig gezegt.

Laatst gewijzigd door holigan-brugge : 22 mei 2014 om 11:07.
holigan-brugge is offline  
Oud 22 mei 2014, 11:08   #136
holigan-brugge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is misschien ne "master in de journalistiek" die denkt van zo de massa tot betere ideeen te brengen
de massa haha , de massa loopt op de rechte lijn en doet wat van hem gevraagd word ik niet dat is het verschil.
holigan-brugge is offline  
Oud 22 mei 2014, 11:19   #137
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke punten van het programma van het VB zijn te walgelijk om in de praktijk te worden gebracht ?
Pericles is offline  
Oud 22 mei 2014, 11:25   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door holigan-brugge Bekijk bericht
de massa haha , de massa loopt op de rechte lijn en doet wat van hem gevraagd word ik niet dat is het verschil.
Alhoewel ik mij afvraag of Uw schrijffouten "natuurlijk" zijn, of speciaal voor "de gelegenheid" gemaakt worden. Men moet uiteindelijk wel ne speciale zijn om geen rekening te houden met de spellingcorrector in de tekstverwerker.
Bob is offline  
Oud 22 mei 2014, 11:31   #139
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat een dergelijke onbeschaamde apologie van het racisme mag blijven staan van Moderatie. Onvoorstelbaar eigenlijk.
waar staat dat racisme? btw, druk dan de rode vierkant he, indien geen racisme ga je wel af als een gieter...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 22 mei 2014, 11:32   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alhoewel ik mij afvraag of Uw schrijffouten "natuurlijk" zijn, of speciaal voor "de gelegenheid" gemaakt worden. Men moet uiteindelijk wel ne speciale zijn om geen rekening te houden met de spellingcorrector in de tekstverwerker.
Ik gok op "speciaal voor de gelegenheid gemaakt worden", hij schrijft meer spelfouten dan ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be