![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je mag statistisch bewijzen wat je wil, uiteindelijk gaat het hier om mensen, mensen die voor het overgrote deel een pensioentje krijgt waar ze net mee rondkomen en niet hoeven aan te kloppen bij een OCMW, mutualiteit en andere sociale diensten. Dus het kan misschien voor het Vlaams Rechtvaardigheidsgevoel oneerlijk zijn dat er iemand wat meer heeft dan een ander, de lineaire conclusie dat daarom 'zij die wat meer hebben' het nu met minder moeten stellen is ronduit crimineel en zal de maatschappij ook een pak geld kosten aan gederfde consumptieinkomsten en verhoogde bijdragen in de sociale zekerheid (maar voor dat laatste zullen we het wel op de walen steken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.onthaalmoeder.eu/ """"Er worden kinderen opgevangen op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. En dit telkens van + 7 uur tot + 17u30. Op woensdag worden er dus geen kindjes opgevangen. Afwijkingen zijn steeds te bespreken met onthaalmoeder Heidi."""" 12.30 X 4 = 50 uur op de kop Nee, jij kent misschien geen onthaalmoeders die 50 uur of daaromtrent werken....maar er zijn er wel.... ![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Interessant standpunt. Laat me raden ... jij hebt, of zult, een ambtenarenpensioen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ook soms af waar dat onmetelijke geld vandaan komt....alhoewel...ik heb zo een klein vermoeden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw redenering klopt niet he. Je zegt dat de pensioenen van ambtenaren NIET hoger zijn dan anderen (zie vorige post), dit gekoppeld aan het feit dat ze LAGERE lonen hebben (dat is wel een feit), en dan zeg je dat wij (de anderen) jaloers zijn dat deze groep MEER verdient, en dat je daarvan niks mag wegnemen, of ze vallen in armoede. Wat is het nu, hebben ze nu een hoger of een lager pensioen ? Dat ze een lager loon hebben, dat weet iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vat even samen : Statistiek is een incorrecte wetenschap. In Belgie hebben ambtenaren GEEN hoger pensioen dan prive-werknemers of zelfstandigen. Zeer interessante stellingen heb je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge gaat me hier nu toch niet in alle ernst vertellen dat gij de vrt een hoogwaardige bron van nieuwsgaring vindt zeker? De bloedroede vrt, weet je wel? Maar ik begrijp het al: de vrt is oké als het in jouw kraampje past, maar is rode regimepers als het nieuws dat ze brengen jou niet zint... We zien dat hier wel vaker, dat speciale soort van consistentie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem het zoals ge wilt. Zo lang ik mijn pensioen maar krijg. Ik heb daar namelijk recht op.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ga je nu nog iets voorstellen? Of is het voldoende dat we toegeven dat de ambtenarenpensioenen hoger zijn dat andere categoriën? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ambtenaren hebben gemiddeld statistisch een gemiddeld hoger pensioen dan andere categorieën! Gefeliciteerd, maar ik had daar geen link van Delta Lloyd voor nodig hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als jij klaar bent om de waarheid te aanvaarden, laat het me weten. Het ligt er wel vingerdik op dat je bang bent om uw veel te hoog pensioen te verliezen, maar dit even terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het systeem van de voorlopige twaalfden, is een systeem dat gebruikt wordt wanneer er bij een regeringswissel nog geen goedgekeurde begroting is, zodat de noodzakelijk uitgaven toch kunnen gedaan worden zelfs zonder begroting. Het gaat m.a.w. over een uitzonderingsregeling. Je hebt wel ergens een klok horen luiden, maar de klepel heb je zelfs bij benadering nog niet gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ambtenaren hebben gemiddeld een hoger pensioen, een groot deel van de ambtenaren hebben echter een pensioen dat maar zo beperkt hoger is dat ze net rondkomen. Wel, als je nu de pensioenen van dat deel dat ik nu beschrijf (de categoriën C- D) gaat verlagen, dan gaan die mensen in armoede terecht komen en dan mag JIJ, ja JIJ en de andere Vlaamse Rechtvaardigheidsstrijders daar ook voor opdraaien, via JOUW sociale zekerheid, JOUW gemeentebelastingen en jouw belastingen. Maar dat kan je niet afleiden als je gewoon alles op een hoopje gooit en dan statistisch het verschil gaat bepalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden waarom ik "gewezen" ben, heeft alleszins niets met onwetendheid te maken, maar met mutaties en promoties. Dingen waar jij ab-so-luut niets vanaf weet. Het zou je dan ook sieren om je te onthouden van commentaar over zaken waar jij geen kennis van hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus, beste analyticus, wat is mijn functie, wat is mijn pensioen en wat zijn mijn redenen om statistisch gezever over ambtenaren pensioenen te bekritiseren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag eens linken daar het/de bericht(en) waar ik begonnen ben met schelden en beledigen.
![]() |
![]() |