Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2014, 19:29   #121
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Gezien je reactie eerder, ook de paters en nonnen dan? Het wordt eerlijk gezegd een beetje moeilijk om een degelijke planning te maken als iedereen z'n eigen vijanden wil afknallen. Kunnen we niet beter al die verschillende groepen als één groep beschouwen?
Je kan ook bijlessen volgen " begrijpelijk lezen " of een afspraak maken bij een oogarts.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 19:43   #122
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee tandem: het islamitisch bidden (daarover gaat het) gebeurt vijf maal per dag.
Wellicht was dat 'aarsluchten' de aanleiding om er ook een kaars voor te zetten, sorry. Maar dat bidden heeft wel een voordeel, zeker wanneer we die drones gaan gebruiken, wie dan nog naast de roos schiet moet echt wel blind zijn, denk je niet?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 19:44   #123
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Je kan ook bijlessen volgen " begrijpelijk lezen " of een afspraak maken bij een oogarts.
Dat is een optie, de paters en de nonnen er terug uithalen dan?
Oud 11 juli 2014, 19:56   #124
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zet een kaars voor je aars vannacht, opdat ik weet dat je op me wacht.
Best wel geen scheten laten!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 20:02   #125
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zou je daar mensen mee kunnen uitschakelen? Alle middelen zijn goed vandaag, als we maar kunnen uitschakelen, dat is het doel.
Oud 11 juli 2014, 21:32   #126
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dacht wel zoiets, en jij gelooft dat staat en geloof gescheiden zijn? Waarom denk je dat je nu een aantal jaar van je leven mag opofferen om langer te gaan werken? Omdat er geen geld genoeg is? Ik zou er toch nog eens over nadenken.
Neen ik geloof dat niet. Een secularisme is de beste oplossing tot samenleven. Het zal natuurlijk in het begin uitzweten zijn, maar eens de nieuwere generaties er in geboren worden loopt dat systeem vanzelf in.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 22:17   #127
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen ik geloof dat niet. Een secularisme is de beste oplossing tot samenleven. Het zal natuurlijk in het begin uitzweten zijn, maar eens de nieuwere generaties er in geboren worden loopt dat systeem vanzelf in.
Je hebt het dan over het onderstaande?

Citaat:
Het onderscheid tussen differentiatie en dissociatie

Juist omdat de evolutie verloopt volgens processen van differentiatie en integratie, kan er in elk afzonderlijk stadium iets misgaan – hoe groter de diepte van de Kosmos, hoe groter het aantal mogelijke ziekten. En zoals we hebben gezien treedt een van de meest voorkomende evolutionaire stoornissen op wanneer differentiatie ontaardt in dissociatie, of dat nu is op ontogenetisch of op fylogenetisch niveau. In de menselijke evolutie bijvoorbeeld is het één ding om lichaam en geest te differentiëren, maar iets heel anders om ze te dissociëren. Het is één ding om cultuur en natuur te differentiëren maar iets heel anders om ze te dissociëren. Differentiatie vormt de inleiding tot integratie, dissociatie leidt tot rampen.

De menselijke evolutie (zoals elk andere evolutie) wordt gemarkeerd door een reeks belangrijke differentiaties, die volkomen normaal en bovendien cruciaal zijn voor de evolutie en integratie van het bewustzijn (alleen door differentiatie kan een eikel uitgroeien tot een eik). Maar in elk stadium kunnen deze differentiaties ontaarden in dissociatie, zodat diepte wordt omgezet in ziekte, groei in kanker, cultuur in een nachtmerrie, bewustzijn in foltering. Een elke evenwichtige beschrijving van de geschiedenis is niet alleen een kroniek van de noodzakelijke differentiaties van de bewustzijnsevolutie, maar ook van de pathologische dissociaties en vervormingen waarmee deze maar al te vaak gepaard gaat.
Oud 11 juli 2014, 22:43   #128
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik niet, je verwijst hier wellicht naar hoe we van al die kadavers afgeraken? Ik weet dat het geen gedachte is die bruist van ethiek maar we volgen hier nu even het plan van het VB (ic Joris). Die kadavers zou je inderdaad kunnen opbranden, ik zou het dan wel koppelen aan die sociaal duurzame samenleving die we blijkbaar ambiëren. Ik weet echter niet hoeveel energie het uitroeiingsplan dan zou opleveren, een dergelijke berekening laat ik aan de experten. Misschien kan de VB-studiedienst zich hierover eens buigen, interessante suggestie wellicht.

Ik had het eigenlijk over het vervolg, nadat de volledige Islam verdwenen is. Mensen gaan immers geen plan ondersteunen zonder te weten welk persoonlijk voordeel ze hieruit kunnen halen, begrijp je? Eigenlijk stelt zich de vraag of we dan zeker zijn dat alle vijanden uit de weg zijn geruimd, ik denk persoonlijk dat er nog zijn. Hadden er eerder al een paar geïdentificeerd.
Je legt mij, en het VB, veel te veel woorden en meningen in de mond vriend.

Verbrandingsovens? Ben je gek? Weet je wat voor een energierekening (en verkwisting) dat oplevert?

De verstandigste, en duurzaamste, oplossing is begraven in een massagraf. Maar wel op een degelijke wijze.
Zorgen dat er geen nare dingen in het grondwater komen en zo.
Een kleiput die je zo kan afdekken dat de massa lijken op natuurlijke wijze vergaan lijkt mij nog het beste. Het vrijkomende vocht opvangen en zuiveren voor je het in de waterlopen lost en de eventuele droge resten vermalen.

Was het zoiets onpersoonlijks en harteloos dat je per se wilde horen van mij?

Wel indien je verantwoordelijkheid wil opnemen voor de gemeenschap zijn harde beslissingen soms noodzakelijk en ik sta bij mijn woorden.

Let wel, al die talloze slachtoffers zijn effecten in jullie scenario's.

Wat mij betreft is om te beginnen de islam hier verdrijven, zonder daarom per se tot hun niveau te zakken en massavernietiging toe te passen, een eerste vereiste.

Ik zou ook geen derde wereldoorlog beginnen. Misschien doen zij dat wel.

Indien je de plaatselijke jeugd blijft bestoken met het verschil van het leven voor een jong mens in het vrije Westen en onder de islam sterft dat bijgeloof sowieso uit...

En gewoon voor de keuze stellen...
Een land dat de islam buiten gooit en de Westerse normen en wetten aanneemt kan bij de club komen, niet door de jongelui naar hier te halen maar door hen te helpen hun eigen land in de 21ste eeuw binnen te slepen ...
Eens kijken hoe lang zo een premiddeleeuws bestel bestand is tegen zijn eigen jeugd...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2014, 22:47   #129
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Het is toch altijd leuk een Tandem in het panel te hebben die denkt met slimmigheden 'de nare waarheid' aan de kaak te kunnen stellen...
Maar uiteindelijk altijd eindigt met rechtstreekse en onrechtstreekse hintjes naar 18/88 (doe ik het zo goed Tandem? ) en hopeloze overdrijvingen ...

Het houdt natuurlijk wel de draad in leven.
Dank je wel, Tandem...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2014, 07:14   #130
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt het dan over het onderstaande?
Neen een secularisme zou de maatschappij moeten verlossen van religieuze kwal(l)en. Zo zou halal voedsel nog niet ter discussie komen omdat iedereen inziet dat het welzijn van het dier lijdt onder de religieuze slachtingen.
Gordijnen naaien tot boerka's had al decennia geleden opgelost kunnen zijn met dit.
Maar politici zien enkel euro's en rode stembolletjes in onze ogen, that's it.
Dus wat zit ik nog naïef om een secularisme te vragen terwijl een riot gun veel meer dan woorden bereikt.
Oud 12 juli 2014, 07:24   #131
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het is toch altijd leuk een Tandem in het panel te hebben die denkt met slimmigheden 'de nare waarheid' aan de kaak te kunnen stellen...
Maar uiteindelijk altijd eindigt met rechtstreekse en onrechtstreekse hintjes naar 18/88 (doe ik het zo goed Tandem? ) en hopeloze overdrijvingen ...

Het houdt natuurlijk wel de draad in leven.
Dank je wel, Tandem...
Geen dank, het leven biedt veel opties, we mankeren nog enkel dat plan van je. Je weet ook wel waarom veel mensen het VB de rug toekeren, het is roepen dat er vanalles gaat gebeuren maar er gebeurt helemaal niets. Gelukkig is dat geen zaak van het VB enkel, steeds meer mensen worden zich bewust en nemen kennis van informatie waarover politiek niets zegt tegen de bevolking, heb je enig idee hoe dat komt? Merk op, dit is een zeer ernstige vraag, niet zomaar wat.
Oud 12 juli 2014, 07:35   #132
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen een secularisme zou de maatschappij moeten verlossen van religieuze kwal(l)en. Zo zou halal voedsel nog niet ter discussie komen omdat iedereen inziet dat het welzijn van het dier lijdt onder de religieuze slachtingen. Gordijnen naaien tot boerka's had al decennia geleden opgelost kunnen zijn met dit. Maar politici zien enkel euro's en rode stembolletjes in onze ogen, that's it. Dus wat zit ik nog naïef om een secularisme te vragen terwijl een riot gun veel meer dan woorden bereikt.
Wat je met secularisme bedoelt is uiteindelijk iets dat diepgaander gronden kent, het is een dynamiek die steeds terugkomt en binnen een bepaalde evolutionaire context geplaatst dient te worden. Vandaag gebeurt net hetzelfde, dit uit zich in een tendens om te ijveren voor een sociaal duurzame samenleving. Het gaat derhalve niet zozeer over de 'kerk' als dusdanig maar over het zich bevrijden van onderdrukking en manipulatie. Oppervlakkig gezien zal je het misschien 'religieuze kwalen' noemen, het is een mooie term om te zeggen dat een hiërarchie altijd ten prooi kan vallen aan ego- ern etnocentrisme, hierdoor ontstaat een pathologie die elke ware progressie stagneert en tot een tegenreactie leidt, het 'secularisme'.
Oud 12 juli 2014, 07:39   #133
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je legt mij, en het VB, veel te veel woorden en meningen in de mond vriend. Verbrandingsovens? Ben je gek? Weet je wat voor een energierekening (en verkwisting) dat oplevert? De verstandigste, en duurzaamste, oplossing is begraven in een massagraf. Maar wel op een degelijke wijze. Zorgen dat er geen nare dingen in het grondwater komen en zo. Een kleiput die je zo kan afdekken dat de massa lijken op natuurlijke wijze vergaan lijkt mij nog het beste. Het vrijkomende vocht opvangen en zuiveren voor je het in de waterlopen lost en de eventuele droge resten vermalen. Was het zoiets onpersoonlijks en harteloos dat je per se wilde horen van mij? Wel indien je verantwoordelijkheid wil opnemen voor de gemeenschap zijn harde beslissingen soms noodzakelijk en ik sta bij mijn woorden. Let wel, al die talloze slachtoffers zijn effecten in jullie scenario's. Wat mij betreft is om te beginnen de islam hier verdrijven, zonder daarom per se tot hun niveau te zakken en massavernietiging toe te passen, een eerste vereiste. Ik zou ook geen derde wereldoorlog beginnen. Misschien doen zij dat wel. Indien je de plaatselijke jeugd blijft bestoken met het verschil van het leven voor een jong mens in het vrije Westen en onder de islam sterft dat bijgeloof sowieso uit... En gewoon voor de keuze stellen... Een land dat de islam buiten gooit en de Westerse normen en wetten aanneemt kan bij de club komen, niet door de jongelui naar hier te halen maar door hen te helpen hun eigen land in de 21ste eeuw binnen te slepen ... Eens kijken hoe lang zo een premiddeleeuws bestel bestand is tegen zijn eigen jeugd...
Wel Joris, ik wil gerust m'n verantwoordelijkheid nemen. Hebben nog niet zo lang geleden jullie voorzitter aangeschreven met het verzoek om eens deftig en volwassen te reflecteren over een aantal zaken. Welke reactie denk je dat we gekregen hebben? We, de bevolking.
Oud 12 juli 2014, 07:41   #134
Peche
Banneling

Standaard

Tandem, ik bedoel wat Marcus Aurelius ermee bedoelde.
Modernisatie en weg met onze eeuwenoude taboevolle paradigma's.
Oud 12 juli 2014, 08:09   #135
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Tandem, ik bedoel wat Marcus Aurelius ermee bedoelde. Modernisatie en weg met onze eeuwenoude taboevolle paradigma's.
Ben ik het mee eens, je zal dan tegelijkertijd ook het paradigma van vandaag mogen wegwerken, aan alternatieven geen gebrek. Die middeleeuwen lijken vandaag wel, bijna onwaarschijnlijk dat we dat anno 2014 nog mogen (moeten?) vaststellen.
Oud 12 juli 2014, 12:39   #136
Peche
Banneling

Standaard

We mustn't be overcome by evil, but overcome evil by good.

Thoughts become reality.
We zouden in feite gewoon vrede moeten prediken op dit forum.
Alles kaat koet mannen!
Oud 12 juli 2014, 12:56   #137
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
We mustn't be overcome by evil, but overcome evil by good. Thoughts become reality. We zouden in feite gewoon vrede moeten prediken op dit forum. Alles kaat koet mannen!
Zouden we kunnen doen, wetend dat innovatie ook creatieve destructie impliceert, kunnen we ook destructie prediken. Het risico bestaat natuurlijk dat sommigen dat weer al te letterlijk zullen nemen, wellicht uit onvrede en onmacht. Met dit Islam verhaal net hetzelfde, trek het gewoon door naar het aantal vijanden dat je kan identificeren en straks is gewoon heel de mensheid weg. Het is een optie die ook tot vrede zal leiden, er zijn dan immers geen mensen meer die elkaar alsmaar willen vernietigen. Anno 2014, en Piet, wat hebben we geleerd?
Oud 12 juli 2014, 15:46   #138
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Chemische oorlogvoering!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2014, 07:13   #139
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Zouden we kunnen doen, wetend dat innovatie ook creatieve destructie impliceert, kunnen we ook destructie prediken. Het risico bestaat natuurlijk dat sommigen dat weer al te letterlijk zullen nemen, wellicht uit onvrede en onmacht. Met dit Islam verhaal net hetzelfde, trek het gewoon door naar het aantal vijanden dat je kan identificeren en straks is gewoon heel de mensheid weg. Het is een optie die ook tot vrede zal leiden, er zijn dan immers geen mensen meer die elkaar alsmaar willen vernietigen. Anno 2014, en Piet, wat hebben we geleerd?
Wat stel je dan voor? Het gewoon verbieden/uitroeien?
Veel succes. Ik geef zoiets niet mee aan de kinderen.
Ik zie dat mensen zich fanatieker zijn gaan uiten nadat er massaal aandacht is op gesmeten. Er is bewust verwarring en chaos gecreëerd, en wij dansen allemaal mee op de strings. Componeren onze eigen liedjes erop, sommige zijn intussen heel begaafd.
Maar ge kunt vuur niet met vuur bestrijden, zo steekt ge alleen maar verder de wereld in de fik tot er niets van overschiet. En ja inderdaad Tandem, dan is er ook vrede. Maar niet de vrede die ik wil.

Wat heb ik geleerd anno 2014? Wij moeten terug in contact komen met onze menselijkheid. En onze menselijkheid niet laten drijven door angst of kwaad. We musn't be overcome by evil, but overcome evil by good.
Wie 1 hoofd ontneemt om een idee uit te roeien, zal met 1 hoofd niet toekomen.
Oud 13 juli 2014, 07:52   #140
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat stel je dan voor? Het gewoon verbieden/uitroeien?
Veel succes. Ik geef zoiets niet mee aan de kinderen.
Ik zie dat mensen zich fanatieker zijn gaan uiten nadat er massaal aandacht is op gesmeten. Er is bewust verwarring en chaos gecreëerd, en wij dansen allemaal mee op de strings. Componeren onze eigen liedjes erop, sommige zijn intussen heel begaafd.
Maar ge kunt vuur niet met vuur bestrijden, zo steekt ge alleen maar verder de wereld in de fik tot er niets van overschiet. En ja inderdaad Tandem, dan is er ook vrede. Maar niet de vrede die ik wil.

Wat heb ik geleerd anno 2014? Wij moeten terug in contact komen met onze menselijkheid. En onze menselijkheid niet laten drijven door angst of kwaad. We musn't be overcome by evil, but overcome evil by good.
Wie 1 hoofd ontneemt om een idee uit te roeien, zal met 1 hoofd niet toekomen.
Mee eens. Het enige wat helpt is onderricht, iets wat op vlak van religie helemaal niet gebeurd, en zeker niet betreft de ontstaansgeschiedenis van de verschillende godsdiensten. Ze hebben allen boter op hun hoofd.
Islam:
http://www.youtube.com/watch?v=x2sCIZPOeJ8
Christendom:
http://www.youtube.com/watch?v=zcASM4mhR5g
Judaïsme:
http://www.youtube.com/watch?v=sawWSvHjqEE
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be