![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat rode driehoekje staat blijkbaar niet bij alle onderwerpen er bij.
De loonkosten zijn te hoog. Zeer eenvoudig op te lossen. Van belasting op werken over gaan naar belasting op consumptie. Sociale voordelen zijn dan niet meer gebonden aan de lonen maar aan de sociale belasting. Die hoogte kan men bepalen naar gelang de belangrijkheid van het product. Lage bijdragen voor primaire producten, hoge bijdragen voor luxe producten. Producten die uit landen komen die geen sociaal vangnet, geen milieubeleid, geen pensioenstelsel geen ziekte systeem, enz.. hebben dragen dan toch bij aan ons zelf gekozen stelsel. Het zou nog beter zijn om dat te koppelen aan een GEZINSBASIS inkomen (een gezin is een groep personen die op hetzelfde adres wonen) Daarna zouden de lonen kunnen teruggebracht worden tot, zegge, €5 /uur ( eventueel te verhogen met studie toeslag) Wanneer een werkgever meer wil betalen. Ok maar dan wel niet meer aftrekbaar van de winsten. Overigens. Wie weet er hoeveel ECHTE werklozen er zijn (dus ook deze die gewoon een ander statuut hebben om toch maar niet in de lijst van werklozen voor te komen + alle nepjobs) en hoeveel ECHTE jobs er beschikbaar zijn. Mijn gok 1000000 voor 50000 jobs. Het eerste stijgt ieder jaar en het tweede daalt ieder jaar. Als er mensen zijn die willen brainstormen hierover. Altijd welkom. Voorwaarde is wel dat je kan lezen wat er staat en NAdenken.
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen moet dit werk ook gedaan worden. En wordt er dan beroep gedaan op nieuwe migranten (oostblokkers), die nog wel gemotiveerd zijn (krijgen zo maar geen belgische uitkeringen, kunnen tamelijk eenvoudig werken onder het statuut van zelfstandige zodat ze ontsnappen aan een stuk van de veel te hoge belgische lasten). Maar zo kunnen we wel bezig blijven. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Hier werken nu officieel Oosterblokkers met een loonkost van 14 euro. Netto houden ze daar in hun land 10 euro aan over. Daardoor houden ze daar , bij een werkmaand van 150 uur , 2 maal zoveel aan over als een schooldirectrice of een dokter. Zou het niet beter zijn om naar, alternatieve, oplossingen te zoeken dan als een klein kind te kankeren. Goed. Dat vraagt wat meer inspanning maar het zou zich kunnen lonen.
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 27 juli 2014 om 15:37. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Is de prijs van producten en diensten ook te laag?
|
|
|
#130 | |
|
|
Citaat:
Het rammelt langs alle kanten. We zullen beginnen bij het begin. Een economie draait op het creëren van producten en diensten. Die moeten geconsumeerd worden, anders heeft het geen zin om ze te creëren/produceren. Daaruit volgt dus dat de economie draait op consumptie in evenwicht met de productie. Wat gebeurt er in hoofde van de mensen als je consumptie enorm gaat belasten? Er wordt meer gespaard. En als het toch een gegeerd goed zou zijn, dan zal alles uit de kast gehaald worden om de prijs te drukken waarop de consumptietaks geheven wordt. Aankopen in buitenland, tussenpersonen uitschakelen, inboeten aan kwaliteit, ... Hele sectoren zullen gedoemd zijn te verdwijnen. Sommige producten zullen te goedkoop worden in vergelijking met andere producten die te duur zullen worden. Het eerste leidt tot verspilling. Het tweede heeft als gevolg dat het niet meer gekocht wordt. Praktisch wil dit zeggen dat je uit het Schengenakkoord moet stappen en terug fysieke controlepunten moet installeren aan de grenzen.
|
|
|
|
#131 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 27 juli 2014 om 17:02. |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Eens kijken of jij goed hebt nagedacht.
Een economie draait op het creëren van producten en diensten. Fout. Het kapitalischme draait op het creëren van producten en diensten. Daarom moeten producten ook zo snel mogelijk na het verstrijken van de garantie stuk gaan en moeten de herstellingskosten zo veel mogelijk opgeschroefd worden. Dat is kassa kassa.(een voorbeeld. De sturing van de automaat van een Ford fusion is defect. Nieuwe printplaat kost 550 Euro. Maar zij kan hersteld worden. Kosten 4 euro aan onderdelen en 4 uur werk aan 70Euro/uur. Opsporen, herstellen en controleren. Totaal 284 +21%btw = 444Euro. Maar een vriend die in de productie zit van dergelijke printplaten (Oostbloklanden) weet mij te vertellen dat deze hooguit 50 Euro aan de ford fabriek kost. Diensten hebben geen meerwaarde daar het de burger is die voor de kosten van deze diensten opdraait via de belastingen of bijdragen. Wat gebeurt er in hoofde van de mensen als je consumptie enorm gaat belasten? Er wordt meer gespaard. Eigenlijk wil ik je dat zien bewijzen. Je mag niet vergeten dat je met hetzelfde inkomen na de omzetting van belasting op werk naar belasting op consumptie ook dezelfde koopkracht hebt. Eigenlijk zelfs meer want nu gaat de staat ook inkomsten hebben uit ingevoerde producten wat nu nauwelijks het geval is. i.p.v. een brood 2,2 Euro (80% bestaat uit loonkosten probeer het maar eens uit te rekenen) te betalen ga je het maar 50 cent meer betalen. Hetzelfde geld voor de groenten, het fruit, (De pluk nu gesubsidieerd van uw centen) de kapper, de loodgieter, het verplegend personeel, de beenhouwer, enz., enz. Ge gaat dus meer geld beschikbaar hebben voor de aankoop van je TV. Daarbij gaat die tv nu eigenlijk levenslang mee gaan omdat de herstelling zo goed als niets kost. Sommige producten zullen te goedkoop worden in vergelijking met andere producten die te duur zullen worden. Het eerste leidt tot verspilling. Het tweede heeft als gevolg dat het niet meer gekocht wordt. Dus als ik het goed begrepen heb ga jij dan 4 broden eten i.p.v. één? Ik zou ook niet weten waarom ik nu geen TV meer zou kopen omdat die x keer duurder is dan vroeger. Ik houd nu ook meer over voor de aankoop van duurdere producten temeer daar deze ook veel duurzamer zijn en denk ook eens aan de gigantische afvalberg die grotendeels weg valt. Heeft u er een idee van hoeveel , nog perfect te herstellen, TV's er jaarlijks op de afvalberg terecht komen? 100000, 250000, half miljoen, 1 miljoen? Zeg het maar. Praktisch wil dit zeggen dat je uit het Schengenakkoord moet stappen en terug fysieke controlepunten moet installeren aan de grenzen. Eens kijken of jij goed hebt nagedacht. Waarom? Als je wat over de grens hebt gekocht heb je 24 uur de tijd om je bij de douane te melden om de verschuldigde bijdragen te betalen. (kasticket meebrengen) Doe je dat niet en krijg je controle dan betaal je gewoon het kwadraat van de ontdoken belastingen. Dat is hoog maar uiteindelijk heb je daar vrijwillig voor gekozen. Ik heb met deze hoge boetes geen probleem. Bij een TV zou dat dan wel eens tot 1 miljoen Euro kunnen oplopen. Ben benieuwd of jij het risico durft te lopen. Het grote voordeel is dat wij terug zelf producten kunnen gaan maken die nu door kinderen in China , India en dergelijke worden gemaakt door mensen die nauwelijks genoeg verdienen om niet te verhongeren. Geloof mij, ik ben mij er zeer wel van bewust dat er problemen zullen bestaan maar mij heeft men geleerd dat problemen er zijn om opgelost te worden. Als je er van overtuigd bent dat je geen problemen kan oplossen heeft deze discussie natuurlijk weinig zin. Maar dan moet je ook je frustraties niet afreageren op politiekers die alleen aan hun welzijn denken en hun middelvinger naar u opsteken.
|
|
|
#133 | |||||||||||||||
|
|
Citaat:
Sorry, dan haak ik af. BTW, post je normaal niet met een andere account? Citaat:
Maar de druk op de producent gaat ingeval van uw systeem nog toenemen. Een wasmachine van €200 excl. BTW kost nu €242 en één van €1000 kost €1210. Verschil bedraagt €968. Stel dat je een BTW gaat invoeren van 100% op huishoudtoestellen. Dan kost die ene €400 en de andere €2000. Verschil bedraagt nu €1600. Nochtans blijft het principe gelden dat je elke Euro slechts één keer kunt uitgeven. Hoeveel BTW zou je willen doorrekenen voor huishoudelectra? Citaat:
Hoeveel marge heeft een fabrikant op de wagens die hij produceert? Dan heb ik het niet over de catalogusprijs, maar de kost versus de reële verkoopprijs - de marge voor de garage. Hoeveel BTW zou je doorrekenen voor een wagen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het verschil tussen de belastbare prijs van product A en product B €100 bedraagt, dan stijgt dat verschil evenredig met de factor BTW. Een Chinese wasmachine van €180 excl. BTW gaat dan nog minder kosten dat de dure Miele van €1000 excl. BTW. En zo zullen de eerste correcties en uitzonderingen geboren worden in uw systeem, bovenop de 1000-en-1 verschillende tarieven voor verschillende producten? Citaat:
Hoeveel BTW zou je willen heffen op een brood? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou ook altijd een extra pak sla en tomaten in de frigo leggen. Is de sla verlept, hop de composthoop op. Citaat:
Verder, hoe houd je het voor de fabrikant winstgevend als de verkoop ineen zakt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hongerdood? Citaat:
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 27 juli 2014 om 20:03. |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
#134 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik post altijd met dit account.
Jij houd vast aan BTW terwijl ik het daar nergens over heb. Ik heb het over sociale belasting. Die sociale taks kan gewoon berekend worden. Men neemt de kostprijs van een product. Filtert daar de sociale lasten uit en dat deel word de sociale belasting. M.a.w. als de Chinezen die wasmachine willen invoeren dan zullen zij die sociale lasten moeten betalen die wij daardoor mislopen. Weg oneerlijke concurrentie. En waar haal je vandaan dat ik dat basisloon uit de btw wil bekostigen. Heb je er eigenlijk een idee van hoeveel mensen er in België door de overheid worden betaald? Een opsomming. Alle nationale en regionale politiekers, leraars, gemeente en staatsambtenaren, gemeente en staatsarbeiders, medisch personeel, zorgverleners, rechtspraak, gevangenis personeel, gevangenen, zieken, werklozen, nep statuten, politie, brandweer, leger, bedrijven die gebouwen en wegen onderhouden en bouwen en nog tientallen die ik nu vergeten ben. Nee dus. Net zoals je niet weet hoeveel TV's er jaarlijks op de afvalberg terecht komen. Nochtans kan je dat allemaal te weten komen door een beetje na te denken. Ik ben een democraat en dat betekend automatisch dat ik antikapitalist ben. Als jij denkt dat kwaliteit iets met de prijs te maken hebt dan leef je nog een paar eeuwen terug. De prijs van een product word bepaald door wat een gek er voor geeft. En als die wasmachine van Miele in België, of volgens dezelfde regels als in China, word gemaakt kost die ook maar ca 200 euro. Of dacht je dat er goud in die van 1000 euro zat. Nu word die prijs van 1000 Euro bereikt door dat 80% van de prijs is opgebouwd door loonlasten en sociale bijdragen binnen Europa. Hoewel de kans groot is dat die ondertussen ook al in China word gebouwd en de fabrikant gewoon een grotere winstmarge neemt. Er zijn al verschillende studies over gemaakt (google maar). Maar men kan , met de huidige materiaalkennis, vrij goed voorspellen wanneer een onderdeel het gaat begeven. Ik zal eens vragen aan mijn buurman of hij mij de factuur wil geven. Maar je kan het ook gewoon even navragen bij de eerste de beste Ford verdeler. De vraag is niet hoeveel marge een dealer op een auto heeft maar hoeveel die auto in onderdelen kost. De winst van de dealer zit hem in de extravagante prijs die hij voor zijn onderdelen en werkuren aanrekend. Natuurlijk blijft de koopkracht gelijk. Als je 10 veelgebruikte primaire producten 10 Euro goedkoper maakt en een luxe product 100 euro duurder is het resultaat gelijk. Het belangrijkste verschil zit hem er in dat primaire en dus noodzakelijke producten behoorlijk goedkoper worden en luxe (= overbodige) producten gewoon duurder worden. Brood. Dacht je echt dat een brood 50 cent aan materiaal kost? Zal ik je even voorrekenen. Ik ga een brood halen. Dat moet genomen, gesneden, verpakt en afgerekend worden. Daarvoor heeft de bediende 3 minuten nodig (als ze vrij snel is). Dat kost de bakker aan loon en sociale bijdragen 1.5 Euro (€ 30/ uur inclusief lasten). Dan praten we nog niet over winkelhuur, verwarming, verlichting en het bakken van het brood. En dat allemaal van die 2.07 Euro ex. btw dat een brood opbrengt. Nog zo zeker dat een brood 50 cent aan materiaal kost? Voor de rest merk ik op dat u voor kinderarbeid bent. Echt sociaal voelend noem ik dat.. En alle problemen kunnen opgelost worden als je maar wilt. Dus het is alleen een kwestie van willen. Als je niet wilt. Ja, dat is dan voor uw rekening.
|
|
|
#135 | |||||||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van waar moet dat basisloon anders betaald worden? Welke inkomsten zijn er dan nog buiten de belasting op consumptie? Ik kan niet in uw kop kijken he. Jij komt met een voorstel af waar wij maar over moeste nadenken. Hoeveel % moet die sociale belasting dan kosten? Hoeveel bedraagt het basisinkomen? Citaat:
Wat is de gemiddelde ouderdom van de TV die wordt weggegooid? Voldoet hij nog aan de sterk veranderende noden? Citaat:
Trouwens, Miele is net als haar compagnon Liebherr Duitse makelij. Is uw voorstel gericht op België of Europa? Verder is de prijs meer dan alleen de kostprijs van productie. Een Miele gaat 15 tot 20 jaar mee. Dat wil zeggen dat ze in die tijd geen wasmachine kunnen slijten aan hetzelfde gezin. Een bedrijf houdt rekening met marktaandeel en doorlooptijd binnen dat marktaandeel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natte vinger? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft iedereen hetzelfde basisinkomen ongeacht beroep, studies, ...? Hoe kan men extra inkomen verwerven? Citaat:
Hoeveel winst mag hij maken? Of moet hij het ook stellen met een basisinkomen? Citaat:
|
|
|
|
#136 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wat denk je dat een belasting op consumptie is?
Gewoon belasting op consumptie. Wat dacht jij dat een paard was. Een ezel met lange poten en korte oren? Alle gekheid op een stokje. Het gaat over een van de vele vormen van belasting. Inkomensbelasting, huisvuilbelasting, accijnzen, Rijbelasting, vennootschapsbelasting, enz., enz. Ga jij die nu allemaal BTW noemen? De belastingen hebben meestal een doel. De sociale belasting dient om de kosten van ONS sociaal stelsel te betalen. Je kan dat geld uit je rechter zak nemen of uit je linker zak. Uiteindelijk gaat het in beide gevallen even veel kosten. In ons huidig systeem word het bij de loonkosten geteld. Alleen in bepaalde andere landen zijn die loonkosten veeeel lager doordat er geen sprake is van enig sociaal vangnet. Hierdoor verliezen wij arbeidsplaatsen met de massa en stijgen onze kosten voor dat vangnet. De chinezen (en anderen) halen hier dus jobs weg waardoor ons aantal werklozen stijgt waardoor meer geld nodig is om ons sociaal vangnet te financieren en waardoor de belastingdruk dus ook stijgt. Want het zijn niet de chinezen die de werkeloosheid van de mensen die hun job verliezen even terug betalen. Stel eenvoudig. Wij hebben elk een bakkerswinkel. Maar ik heb een politiek vriendje bij de belastingen die kan regelen dat ik alles in het zwart kan doen en dat men mij daar niet voor gaat pakken. Ik kan dus mijn brood verkopen, dat even goed is als dat van u, voor 1,5 Euro en er nog meer winst op maken dan jij. Denk je dat de mensen, omwille van uw mooie ogen, uw brood gaan kopen voor 2,2 Euro? Wie denk je dat gaat overleven? Door de invoering van de sociale belasting zullen de chinezen nu ook een bijdrage leveren aan ons sociaal stelsel. Landen met wel een sociaal stelsel kunnen ook overschakelen naar belasting op consumptie en dus ook HUN sociaal stelsel op deze manier financieren of gewoon niet exporteren naar ons land. Let wel dat wij, door de scheiding, het product waarschijnlijk zelf goedkoper kunnen maken dan het uitvoerend land. Op die manier kan ieder land probleemloos zijn eigen sociaal vangnet maken zonder dat dit invloed heeft op import of export. Er zijn nog ander belastingen die ik van naam wil veranderen. accijnzen bvb. die zou ik gezondheidsbelasting willen noemen. Fabrikanten (die maar 2 doelstellingen hebben. A. Winst maken. B. nog meer winst maken. En om dat laatste te bereiken is men bereid om zelfs mensen te vergiftigen). Misschien ben je nog te jong om er voorbeelden van te kennen, maar geloof me, ze bestaan. Ik denk bvb. aan de giftige smaakmakers vetten, suiker en zout. Voor beide laatste zijn er alternatieven maar die zijn duurder en worden dus niet (grootschalig) gebruikt. Als men nu zorgt dat de alternatieven goedkoper zijn dan de giftige. Wat denk je dat de fabrikanten dan gaan doen? Wie gaat die berekening maken? Wel de fabrikant heeft die al gemaakt. of denk je dat hij een product maakt en daar dan een willekeurige prijs op plakt in de hoop dat hij daar geld aan verdiend. Nee hoor, dat is allemaal precies uitgerekend. Die prijs (en de winstmarge) kan dan nog verhoogd worden als de fabrikant een grote vraag verwacht, als hij de enige is die een dergelijk product maakt, of een merknaam aan het product kan verbinden, of een grootscheepse reclame campagne voorziet. Allemaal dingen die de prijsbepaling beïnvloeden. Waarom is die oneerlijk? Wij hebben ook ooit op dat punt gestaan waar zij nu staan. Ach ja? Wanneer?Ik kan mij daar niets van herinneren en ik ben veel ouder dan jij. Wanneer en waar hebben wij goedkope producten geleverd aan welstellende landen en daar dan jobs weggekaapt? Wel, je wilde de inkomsten uit arbeid toch vervangen door een belasting uit consumptie? Van waar moet dat basisloon anders betaald worden? Welke inkomsten zijn er dan nog buiten de belasting op consumptie? Ik kan niet in uw kop kijken he. Jij komt met een voorstel af waar wij maar over moeste nadenken. DAT WAS HET IDEE. MAAR DAT SCHIJNT NIET ZO GOED TE LUKKEN. Een basisloon in niet je ganse loon. Om behoorlijk rond te komen zal je moeten gaan werken. Het bedrag dat je nodig hebt om dat basisloon voor alle mensen te betalen is niet zo groot omdat meer dan de helft van de bevolking al door de staat, rechtstreeks of onrechtstreeks, word betaald. Doe een beetje moeite en zoek het op. Dat hoort onder de term nadenken. Voor de rest heeft de staat ook nog andere inkomsten. Kijk naar de eerste paragraaf. Hoeveel % moet die sociale belasting dan kosten? Dat is geen %. Dat word per groep producten bepaald en is dus afhankelijk van de hoeveelheid sociale lasten die er nu in begrepen zijn Hoeveel bedraagt het basisinkomen? Wel dat is onderwerp van een studie. Wat is te veel? Wat is te weinig? Kom zelf eens met een idee. Probeer dan ook wat rechtvaardig te zijn. De reden waarom ik DIT doe is dat ik probeer mensen aan het (na) denken te zetten en met oplossingen te komen die het leven van jan modaal, en waarschijnlijk ook van u, kunnen veraangenamen. Wat is de gemiddelde ouderdom van de TV die wordt weggegooid? Een beetje googelen en je vind 10 jaar (dit hanteert de rechtspraak in Nederland) En een beetje nadenken. We hebben een bevolking van 12.000.000 mensen en waarschijnlijk meer dan 6.000.000 TV's die elke 10 jaar moeten worden vervangen. We praten dus over zeshonderd duizend stuks die jaarlijks op de schroothoop terecht komen . Goed voor meer dan 6000 ton GIFTIG afval. Ook die kosten moet de staat, en dat bent u (niet de fabrikant), betalen. Voldoet hij nog aan de sterk veranderende noden. Ha.Ha. Dat is een klapstuk. Noden worden geschapen door de fabrikanten (kassa, kassa) Denk je dat 30 jaar geleden iemand een GSM miste? Of een 3D TV. Of een van die andere duizend zaken die we nu als vanzelfsprekend beschouwen omdat de reclame ons verteld dat we die dingen absoluut niet kunnen missen. Wat is primair, secundair en overbodige luxe? Primaire dingen zijn dingen die men nodig heeft om te overleven. Dat je dat niet wist. Secundaire? waar word dat vermeld. Maar geen probleem, als bovenstaande maar met wat meer comfort. Een radiootje een tv'tje, een computer (belangrijk in een democratie), wasmachine, enz. Overbodige luxe. Een villa, een 3D TV met 60"scherm, super stereo installatie aston martin en natuurlijk ook nog een bentley. Ga maar zelf verder. Heeft iedereen hetzelfde basisinkomen ongeacht beroep, studies, ...? Ja. Daarvoor is het een basis inkomen. Het is de bedoeling dat je van dat inkomen kan leven op voorwaarde dat je de broeksriem wat aan trekt. Maar je zal niet moeten bezuinigen op gezonde voeding, of medische kosten. Werkeloosheidsuitkering, ziekengeld enz. vervallen. Alleen nog voor invaliden en langdurig zieken, na bvb. 3 maanden. Maar dat is eigenlijk een ander onderwerp. Hoe kan men extra inkomen verwerven? Wat dacht je van werken. De ander opmerkingen zijn vroeger reeds uitvoerig, of in deze posting, beantwoord. Gewoon even goed lezen. Van de volgende reacties verwacht ik dat die opbouwend zijn. Vind je iets niet goed. Geen probleem. Maar vertel dan wel even uw oplossing.
|
|
|
#137 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Eigenlijk kan het ,met wat moeite, gewoon uitrekenen. Kijk je facturen na van water, gas en elektriciteit en je bent al aardig op weg. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we netto, zoals in Griekenland , ca 250 euro per maand minder gaan verdienen. Voor iemand met 5000 Euro is dat natuurlijk niet de moeite om zich druk over te maken. Temeer omdat men daarvoor wel een middel zal vinden om dat te compenseren.
|
|
|
|
#138 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2014 om 10:47. |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
|
Citaat:
Het is niet moeilijk om de reden van die stijging te vinden, hoor. En het heeft niets met de Chinezen te maken. "Je moet alleen willen nadenken".
|
|
|
|
#140 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Besparen op het overheidsapparaat. Helaas kan dat alleen door het drastisch verminderen van het aantal politieke mandatarissen. Die hebben allemaal een zelfstandigen(?) statuut en een bijverdienste en die moeten we dus geen werkloosheidsvergoeding betalen. Ambtenaren die we ontslagen moeten we wel een inkomen bezorgen en dan is de vraag hoeveel besparen we dan netto met iedere ambtenaar die we ontslagen. Kan iemand de berekening maken?
|
|