![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Master, PhD zijn postgraduate diplomas met focus op onderzoek en de academische wereld. Veel bedrijven beseffen dat niet. |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Minister-President
|
Klopt volledig. Ergens deden onze universiteiten dus ook aan misbruik en uitbuiting, vooral van buitenlandse doctoraatsstudenten (veelal niet-westers). In de periode 2007-2008 hebben wij hier fel tegen gestreden, dit aan alle Vlaamse uniefs. En we hebben ons doel van 'Gelijk loon voor gelijk werk' dan ook grotendeels bereikt. Alle beurzen werden bijna getopt tot op het niveau van het FWO, die 'traditioneel' het beste betalen. Enkel met het al dan niet toekennen van vakantiegeld en eindejaarspremie zijn er nog steeds wat ongelijkheden. Bij FWO krijg je dat als een 'normale' werknemer, vele interne beurzen van de uniefs zelf voorzien dat niet. Zorgt toch ook al voor een loonkloof tussen de van meer dan 2.000 euro per jaar. Maar vroeger spraken we soms over verschillen van 10.000 euro op jaarbasis tussen sommige doctorandi onderling. Dat is finito.
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn ook andere meer concreet op management gerichte hoger gediplomeerden. Soms ben je beter af met iemand zonder diploma's die onderaan de ladder is begonnen in het bedrijf en die alle échelons heeft doorlopen en die openstaat om bij te leren.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 augustus 2014 om 12:03. |
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als jij veel werkte, heb je letterlijk op papier, veel werk van anderen tegoed. Je geld afgeven zonder tegenprestatie wil zeggen dat je voor anderen werkte, dat anderen profiteren van werk dat eigenlijk nog voor jou moet gedaan worden. Geld faciliteert eigenlijk in essentie tit-for-tat overeenkomsten tussen een veelvoud van werkers. Waarom zou iemand onvrijwillig moeten werken voor diensten of goederen die hem niet interesseren, of voor mensen met wie hij niet authentiek solidair is?
|
|
|
|
|
#125 |
|
Minister-President
|
Bedrijven hebben meestal zowel doeners als denkers nodig. Iemand die veel denkt, maar weinig doet kan ook een meerwaarde zijn, zolang hij met dat denken maar iets ken bijdragen aan dat bedrijf.
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor iemand mij onmiddellijk in de rede valt: het is voor mij vanzelfsprekend dat men sociale fraudeurs, karaottentrekeers en profiteurs van ons sociaal systeem er uitgooit en ook zwaar sanctioneert. Het zijn meestal diegenen die het meeste welstand hebben en de meeste rijkdom tentoon spreiden, die het meeste lopen te z**ken over onze hoge belastingdruk en de loonkost. Die zijn inderdaad hoog, maar de meerderheid van de bevolking krijgt er veel voor terug. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 1 augustus 2014 om 12:15. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U ziet het merendeel der mensen blijkbaar als van nature niet-solidaire egoïsten. Daar volg ik u niet in. Ik schat het merendeel van mijn medemensen hoger in: als van nature altruïstische, authentiek-solidaire, zorgende wezens. Citaat:
Dat lijkt op het eerste zicht egoïstisch, tenzij je het wat ruimer bekijkt: iemand die voor zichzelf instaat, is de gemeenschap niet tot last, vraagt geen afgedwongen of vrijwillige solidariteit, en is dus heel wat socialer dan sommigen het willen doen voorkomen. Als die zelfzorgende mens ook nog eens voor voor zijn gezin (kinderen, ouders of andere hulpbehoevende of nog niet zelfredzame verwanten) verantwoordelijkheid en zorg op zich neemt, dan kan je hem al helemaal geen egoïsme meer aanwrijven. Als iedereen voor zelfzorg en gezinszorg de vruchten van zijn arbeid mag aanwenden zonder overheidssdiefstal ten voordele van de innende instantie en de door hen onderhouden parasieten, dan is gedwongen solidariteit nauwelijks nog nodig of zo verwaarloosbaar klein dat niemand er nog aanstoot aan neemt. Citaat:
Gooi profiteurs uit het systeem, en laat ze waar mogelijk ten onrechte verkregen geld of goed restitueren. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 augustus 2014 om 12:26. |
|||||
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In plaats van een huis te bouwen voor een ander, alle producten in de supermarkt te maken en alles nog wat je daar als laag-bij-de-gronds materialistisch gedoe van anderen wil krijgen, wil je dat dat allemaal van anderen afgepakt wordt, aan jou gegeven (je bent dus TOCH in materialisme geinteresseerd), maar je wil niks doen voor die anderen dat die anderen WEL wat waard vinden. Je zal zelf wel uitmaken wat zij moeten krijgen in ruil voor wat je hen hebt laten afpakken om je materiele noden allemaal te voldoen. Wat jij gewoon doet is de staat als handlanger gebruiken in een diefstal, meer niet. Troost U, ik doe dat ook, maar ik besef dat tenminste. Jij gaat er nog prat op bovendien dat je dat volkje aan het verheffen bent met uw gedwongen tegenprestatie !
|
|
|
|
#130 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Echter, ik zie niet goed in waarom ik tot slaaf moet herleid worden om jouw economisch vrijblijvende pleziertjes te financieren.
|
|
|
|
#131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik 10 000 Euro verdien op vrijwillige ruil basis, is er iemand die wat ik voor hem/haar heb gedaan MEER waard vond dan 10 000 Euro. Ik heb dus al meer dan mijn eigen inkomen voor anderen gepresteerd. Dat lijkt mij al een grote vorm van solidariteit. Veel groter dan economisch vrijblijvend "het volk verheffen" dat daar niet om vraagt.
|
|
|
|
#132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
invullen op de stipjes. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Konstantin Tsiolkovsky, Goddard en Oberth vergeten ? Von Braun heeft de theorie in de praktijk gezet, lees: een werkende raket gebouwd. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
kijk naar de verkiezingsuitslag en nieuwe regering.
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
Ergens wel logisch ... als je solidariteit op een dermate groteske manier verplicht dat niemand nog eens iets uit zichzelf kan doen, dat je het geloof in het goede van de mensheid verliest.
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat eens horen?
|
|
|
|
|
#139 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gedachten en ideeën zijn dingen die heel duur verkocht kunnen worden. Ik zie dus niet in waarom dat hier in de discussie als argument zou gelden.
Een heel groot deel van de (prive) economie gaat over het kopen van ideeen, of het betalen van mensen om ideeen te hebben.
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niet omdat ze zich beter zouden voelen en wat minder bestolen worden door al diegenen die aan de ontvangende kant van de gedwongen solidariteit staan. Nee, om die een beetje laten te bekomen om terug nog meer kunnen af te staan. Met andere woorden, terwijl de egoistische ontvangers van solidariteit de zee aan het leegvissen zijn tegen een ijltempo, stellen de winnaars van de verkiezingen voor van het leegvissen een beetje te matigen, zodat er nog wat vis zal overschieten morgen. Maar dat kunnen de egoistische ontvangers van solidariteit natuurlijk niet hebben. Die willen ALLE vis, waar hij zit, en nu direct !
|
|