Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2014, 18:25   #121
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Hoop dat ze meteen die kerstversiering ook afschaffen.
Uiteindelijk is het toch pure kitch.

En pure verspilling.

Les is more.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:28   #122
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan heb jij tenminste een geranium voor uw deur.
Ik heb geen geraniums moeten kopen dit jaar, want met de zachte winter hebben die van vorig jaar het overleefd. En ze bloeien zo goed als nieuwe.

Geraniums kan je trouwens tegen de vorst binnenhalen en laten overwinteren. Je hoeft niet elk jaar nieuwe te kopen.
Oud 1 augustus 2014, 18:28   #123
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Uiteindelijk is het toch pure kitch.

En pure verspilling.

Less is more.
Inderdaad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:31   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Net op het nieuws gehoord: de stad heeft het budget geschrapt, maar de districten kunnen perfect bloemekes in hun straten laten planten.

Waar de Schoof woont, plaatst de gemeente redelijk wat blommekes.
Dat is inderdaad fleurig en schoon.

Maar inderdaad, dat kost centen, en ge kunt een euro maar één keer uitgeven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:35   #125
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De N-VA verbiedt de mensen van te ademen!
Zeg dat wanneer je gestikt ben. Nu is het nog even te vroeg want ze hebben nog niks gedaan.
Oud 1 augustus 2014, 18:41   #126
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Het lijkt wel alsof 700000 € een peulschilletje is voor jou!.
Voor mij niet. Wel voor een stad met meer dan een half miljoen inwoners.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:43   #127
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik veronderstel dat
a) de lijken pas na een tijdje uit de kast gevallen zijn
b) de begroting nu beter werd opgesteld, rekening houdend met de honderden lijken die uit de kast vielen
c) voor de lol gaan ze niet bezuinigen, dus het zal wel nodig zijn.

Hoe had je reageerd als ze de OCMW toelagen zouden bevriezen of zo? helemaal moord en brand geschreeuwd?
Zevert niet hé zeg! Ofwel is de kas leeg, ofwel is ze niet leeg! Als jij anderhalf jaar nodig hebt om te ontdekken of er al dan niet geld in een portemonnee zit die je hebt gekregen, dan ben jij niet van de allerrapste...
Oud 1 augustus 2014, 18:44   #128
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Zevert niet hé zeg! Ofwel is de kas leeg, ofwel is ze niet leeg! Als jij anderhalf jaar nodig hebt om te ontdekken of er al dan niet geld in een portemonnee zit die je hebt gekregen, dan ben jij niet van de allerrapste...
Nieuwe uitgaven die belangrijker zijn dan bloemekes?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 18:45   #129
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
En ze gaan stiekem België splitsen!!!!!!!
Ik vraag me af in hoeverre de Lage Landen moerasgebied was vooraleer de Romeinen genocidepraktijken uitvoerden tegen de Keltische stammen.

Dit vind ik uiterst belangrijk omdat de ene overstroming volgt op de andere.

Kan het zijn dat er een relatie bestaat tussen grond en water en dat water daar een geheugen voor heeft opgebouwd?

En dat we beter maar op hoogte bouwen of huizen bouwen op steigers?

Ga dat uitleggen aan Francophones die de grenzen open willen blijven stellen en iedereen een knuffeltje wilt geven bij aankomst. En geen weet heeft van hoe het water loopt.

Hoe kleiner hoe sterker, klinkt als een anomalie maar naar de volgende dertig, veertig jaren toe, is dat een investering. Het is ook een vorm van vrijheid en geeft veel meer speelruimte dan andere landen die gebonden zijn door dit en door dat.
Oud 1 augustus 2014, 18:52   #130
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wees nu eens ernstig. Als zij die aan de macht waren, zij die het beleid hebben bepaalt, zij die het personeel hebben aangeworven om alles in goed banen te leiden en te kontroleren... niet verantwoordelijk zijn voor al hetgeen er goed of mis gelopen is, dan weet ik het ook niet meer.
Toch jammer dat vorige schepen van financiën en die van Stadsontwikkeling en ruimtelijke ordening van de vorige legislatuur ondertussen ook opereren onder N-Va-vlag...
Oud 1 augustus 2014, 19:10   #131
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Nieuwe uitgaven die belangrijker zijn dan bloemekes?
Ja, en wat heeft dat te maken met het feit dat je blijkbaar anderhalf jaar nodig hebt om tot de conclusie te komen dat de stadskas die je van de vorige legislatuur geërfd hebt, leeg is?
Oud 1 augustus 2014, 19:15   #132
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ja, en wat heeft dat te maken met het feit dat je blijkbaar anderhalf jaar nodig hebt om tot de conclusie te komen dat de stadskas die je van de vorige legislatuur geërfd hebt, leeg is?
Van die lege kas wist men al van veel vroeger.
De grap is echter dat het tot augustus geduurd heeft alvorens één van die klagers überhaupt gemerkt heeft dat er geen "baskets" meer werden opgehangen.
Ze zullen ze nogal gemist hebben sedert al die tijd.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 19:18   #133
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou maar grijze plaveien leggen. Eenmalige kost, weinig onderhoud, én op termijn één grote besparing.
Aantwarpe wordt er natuurlijk niet mooier op, maar alla, het zijn besparingen.
Bekijk het toch positiever.
Oud 1 augustus 2014, 19:18   #134
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zou maar grijze plaveien leggen. Eenmalige kost, weinig onderhoud, én op termijn één grote besparing.
Aantwarpe wordt er natuurlijk niet mooier op, maar alla, het zijn besparingen.
Bekijk het toch positiever.
Oud 1 augustus 2014, 19:22   #135
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat ben ik blij niet in Antwerpen te leven!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De Antwerpenaren zijn ook blij dat je niet in A. woont.
Ha, ge weet het.
Oud 1 augustus 2014, 19:30   #136
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Eigenlijk is het bebloemen van de straten en pleinen een bevoegdheid voor de districten. Ik snap niet waarom de stad daar nog een budget voor had.

Bloemen fleuren district Antwerpen op

Het district Antwerpen (van N-VA districtsburgemeester Zuhal Demir) neemt in ieder geval de verantwoordelijkheid ten volle op.
Het is dan ook de niet bedoeling de waarheid te achterhalen, maar wel om de hypocriete verontwaardigde uit te hangen.
Bij het begin van deze draad werd precies al hetzelfde uitgelegd - http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=24 - maar niemand van de klagers neemt daarvan nota.
Als ze maar op de N-VA kunnen kappen, alleen ze nemen meestal jet verkeerde thema - zoals nu - en hun gebhttp://forum.politics.be/showpost.php?p=7265029&postcount=24ash komt als een boemerang terug op hun kop.

Als de cafébazen hun eigen bloemetjes ophangen, dan is het zogezegd probleem van de baan.
Alleen houdt dan ook het gezeur op en dat is niet de bedoeling.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 1 augustus 2014 om 19:34.
Oud 1 augustus 2014, 19:51   #137
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
U stigmatiseert: = haattopic.
Oud 1 augustus 2014, 20:09   #138
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
En wee de onverlaat die dan wat (franse) lelies durft aan te planten.

Of gaat men de groenwerkers vervangen door een logge en overbetaalde (maar o zo handig om mensen die niets kunnen in te pistoneren) administratie die alle aanplanten naar plaats en soort zal goed- of afkeuren?
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Ik heb ooit een brief gekregen van de sociale huisvestingsdienst dat ik dringend mijn gras in de voortuin moest maaien.

Het waren margrieten (de grote) waar mensen voor stil stonden, maar die uitgebloeid waren en ik wachtte even op de uitzaaiing.

Laat de burgers in een straat zelf met elkaar overleggen wat esthetisch mooi is en qua groeien haalbaar.

Misschien moeten basisregels bij iedereen bekend zijn; dat bv de stoep vrij moet blijven en dat afgestorven eenjarigen op tijd verwijderd moeten worden. Enkele basisregeltjes.
En op een voetbalpleintje ga je geen pompoen planten want die gaat zes meter ver, enz.

Maar kijk naar het positieve; misschien is er wel een oude man of een oude vrouw die met een gietertje komt aanlopen, en anders gewoon weer binnen zit.

Op pleintjes waar weinig autoverkeer is kunnen gemakkelijk planten groeien waar een voorbijganger een besje van kan meeplukken. En de mate waar in die planten standhouden (zoals ik gezien heb op dat kleine pleintje in Antwerpen) kan als een simpele barometer dienen om te kijken of vast te stellen hoe het zit in die buurt.

Stel dat iemand samen met anderen iets aanplanten, en de volgende dag is alles uitgetrokken en gemolesteerd, of een tijdje nadien, tja dan weet je een beetje hoe laat het is. Overgaan op stekelbessen is mijn advies dan.
Oud 1 augustus 2014, 20:12   #139
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik stel voor dat je eens in de plantsoenen van 't stad begint te rommelen. Eens kijken hoe rap je een GAS-boete aan je been hebt.
Dat doe je toch in overleg? Niet zomaar wild wild.
Oud 1 augustus 2014, 20:17   #140
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In onze straat staan ook bomen, en vele daarvan werden versierd door een bloemperkje dat de straatbewoners er plantten en onderhielden.
Tot de gemeente besloot om eens wat onkruid te gaan verdelgen, en onze slimme ambtenaren dat spul rond elke boom, ook op de bloemperkjes smeten.
Even nadenken over wat je doet kan volgens mij al flink wat besparingen opleveren.
Volledig mee eens.

vele gemeenten verdelgen niet meer.

Ze maaien een meter of zo van de weg, en de rest blijft.

Zelfs in parken in Leuven wordt er niet meer gemaaid als vroeger. Twee of drie meter van de wandelweg, en de rest van de planten kan bloemen en zaad werpen.

In welke gemeente is men nog niet bijgebeend?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be