![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen geraniums moeten kopen dit jaar, want met de zachte winter hebben die van vorig jaar het overleefd. En ze bloeien zo goed als nieuwe.
Geraniums kan je trouwens tegen de vorst binnenhalen en laten overwinteren. Je hoeft niet elk jaar nieuwe te kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net op het nieuws gehoord: de stad heeft het budget geschrapt, maar de districten kunnen perfect bloemekes in hun straten laten planten.
Waar de Schoof woont, plaatst de gemeente redelijk wat blommekes. Dat is inderdaad fleurig en schoon. Maar inderdaad, dat kost centen, en ge kunt een euro maar één keer uitgeven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Nieuwe uitgaven die belangrijker zijn dan bloemekes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af in hoeverre de Lage Landen moerasgebied was vooraleer de Romeinen genocidepraktijken uitvoerden tegen de Keltische stammen.
Dit vind ik uiterst belangrijk omdat de ene overstroming volgt op de andere. Kan het zijn dat er een relatie bestaat tussen grond en water en dat water daar een geheugen voor heeft opgebouwd? En dat we beter maar op hoogte bouwen of huizen bouwen op steigers? Ga dat uitleggen aan Francophones die de grenzen open willen blijven stellen en iedereen een knuffeltje wilt geven bij aankomst. En geen weet heeft van hoe het water loopt. Hoe kleiner hoe sterker, klinkt als een anomalie maar naar de volgende dertig, veertig jaren toe, is dat een investering. Het is ook een vorm van vrijheid en geeft veel meer speelruimte dan andere landen die gebonden zijn door dit en door dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De grap is echter dat het tot augustus geduurd heeft alvorens één van die klagers überhaupt gemerkt heeft dat er geen "baskets" meer werden opgehangen. Ze zullen ze nogal gemist hebben sedert al die tijd. ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ha, ge weet het.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij het begin van deze draad werd precies al hetzelfde uitgelegd - http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=24 - maar niemand van de klagers neemt daarvan nota. Als ze maar op de N-VA kunnen kappen, alleen ze nemen meestal jet verkeerde thema - zoals nu - en hun gebhttp://forum.politics.be/showpost.php?p=7265029&postcount=24ash komt als een boemerang terug op hun kop. Als de cafébazen hun eigen bloemetjes ophangen, dan is het zogezegd probleem van de baan. Alleen houdt dan ook het gezeur op en dat is niet de bedoeling.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 1 augustus 2014 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit een brief gekregen van de sociale huisvestingsdienst dat ik dringend mijn gras in de voortuin moest maaien. Het waren margrieten (de grote) waar mensen voor stil stonden, maar die uitgebloeid waren en ik wachtte even op de uitzaaiing. Laat de burgers in een straat zelf met elkaar overleggen wat esthetisch mooi is en qua groeien haalbaar. Misschien moeten basisregels bij iedereen bekend zijn; dat bv de stoep vrij moet blijven en dat afgestorven eenjarigen op tijd verwijderd moeten worden. Enkele basisregeltjes. En op een voetbalpleintje ga je geen pompoen planten want die gaat zes meter ver, enz. Maar kijk naar het positieve; misschien is er wel een oude man of een oude vrouw die met een gietertje komt aanlopen, en anders gewoon weer binnen zit. Op pleintjes waar weinig autoverkeer is kunnen gemakkelijk planten groeien waar een voorbijganger een besje van kan meeplukken. En de mate waar in die planten standhouden (zoals ik gezien heb op dat kleine pleintje in Antwerpen) kan als een simpele barometer dienen om te kijken of vast te stellen hoe het zit in die buurt. Stel dat iemand samen met anderen iets aanplanten, en de volgende dag is alles uitgetrokken en gemolesteerd, of een tijdje nadien, tja dan weet je een beetje hoe laat het is. Overgaan op stekelbessen is mijn advies dan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vele gemeenten verdelgen niet meer. Ze maaien een meter of zo van de weg, en de rest blijft. Zelfs in parken in Leuven wordt er niet meer gemaaid als vroeger. Twee of drie meter van de wandelweg, en de rest van de planten kan bloemen en zaad werpen. In welke gemeente is men nog niet bijgebeend? |
|
![]() |
![]() |