![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On-topic:
Even nadenken kan perfect deze dure studie overbodig maken. De reden waarom mensen op extreem-rechts stemmen, is identiek aan de reden waarom mensen op andere partijen stemmen: naïef geloof dat politici of partijen hun leven zullen in goede zin veranderen. Al de rest zijn redenen die kunnen herleid worden tot die ene:
![]() |
![]() |
#122 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En Brugge als schatkamer van kultuur, ik ga dat niet betwisten omdat ik zelden in Brugge kom. Betreffende cultuurhistorie zal brugge wel meetellen maar cultuur is iets levends dat je moeilijk naar waarde kan schatten. Hetgeen men historische cultuur noemt is slecht de cultuur van de toplaag. Ik ben echter wel benieuwd of r&b in de toelomst wordt beschreven als cultuurin de boeken? Misschien wordt de Big mac ooit nog wel een oeroud gerecht alla grootmoeders wijze van konijn met pruimen. Zo heb ik onlangs sint baafs nog bezocht in Gent, knap hoor maar wel decadent. Al die pracht en praal terwijl de mensen geen nagel hadden om hun gat te krabben.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 1 oktober 2004 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nu we toch hier zijn, doe maar een nummertje acht ook hoor. Dank u
![]() |
![]() |
#124 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Ik vind zo’n onderzoek gepast en zeker geen weggegooid geld. Het zal aantonen wat er aan te tonen valt: dat Belgen (Vlamingen bij uitstek) oud geworden zijn en dus behoudsgezind en angstig. Angstig omdat ze weten dat een Fatima hun kakbroeken in het oudjesgesticht zal schoonmaken; behoudsgezind omdat ze ervan gruwelen dat een Mohammed uiteindelijk hun fermette zal bezitten. Er zal geen verrassend einde zijn. Dat is waar, maar niet erg. Buitenlandse investeerders zullen weten dat in België onderzoek gedaan wordt naar extreem-rechts en hoe het te bekampen. Die gasten houden niet van extremen. Die houden van stabiliteit. Zo'n onderzoek moet dat benadrukken.[/size][/font]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot welke partij zouden ze behoord hebben voor ze “eigen volk eerst” krijsten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de metser : 1 oktober 2004 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs voor de studie uitgevoerd is beginnen zelfs Steve en Mie het licht te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Om even een andere discussie verder te zetten:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nu goed, áls het drugsgebruik al toeneemt zal het niet bepaald spectaculair zijn: wie behoeft heeft aan genotsmiddelen komt nu ook al aan z'n trekken, alleen zal hij nu gemakkelijker legale dan illegale drugs gebruiken. Bij een volledige legalisatie zal er dus waarschijnlijk eerder een verschuiving plaatsvinden in de gebruikte drugs, maar het total gebruik zal niet spectaculair stijgen: legalisatie zorgt er nl. uiteraard niet voor dat de vraag naar genotsmiddelen plots spectaculair toeneemt. Erg zou zo'n (bescheiden) toename in het gebruik trouwens niet noodzakelijk zijn: het belangrijkste is dat er minder problemen rond drugs zijn, niet dat er gewoon minder drugs zijn. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge vroeger werk had en op een ander 5fr meer kon verdienen dan kon dat zonder problemen,ge deed uw job en iedereen tevreden en belangrijk iedereen werk,laag of hooggeschoold! De waarden die wij toen we jong waren meekregen van thuis uit en van school die bestaan niet meer. Respect daar gaat het om,en dat is er niet meer. Men heeft zolang gesleuteld aan het opvoedsysteem dat het niet meer werkt,alles moet kunnen en niets moet meer. Een overheid die opzij kijkt als het volk om hulp roept is niet bepaald een voorbeeld van goed bestuur. Gedrag,Metser goed gedrag en zeden zijn verwaterd door een systeem dat goede mensen het zwijgen oplegt,en anderen een voorbeeld geeft van aan ons raken ze toch niet dus we doen maar verder. Het land van melk en honing bestaat nog alleen in de hoofden van zij die er wel bij varen,maar voor veel mensen is het meer water en brood. Zolang er werk was en inkomen heb ik niemand horen zagen,zolang er geen onveiligheid op straat was heb ik niemand horen zagen,maar het leven is niet zo eenvoudig meer,en als ouderen nu zagen dan zal het daar wel mee te maken hebben. Niemand heeft de wijsheid in pacht,gij niet ,ik niet,en anderen niet,maar een beetje meer gezag en een beetje meer respect en onze wereld zou er mss helemaal anders uitzien,en dan hadden we die onozele politieke correctheid waarschijnlijk niet nodig,en zouden we ons leven kunnen leven met minder misdaad en minder ingehouden woede. Om kort te zijn,het gaat niet goed in ons landje en alles op een bepaalde partij steken gaat niet op! Dat onze regering eens eerst werk maakt van wat ze de laatste jaren heeft laten verloederen,of we gaan van kwaad naar erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moet men ook geen studie maken van de thermometer maar van de ziekte en dat hebt ge uitstekend beschreven. Steeds meer mensen krijgen zelfs moeite om hun eigen kinderen in bedwang te houden. Egoïsme lijkt wel een deugd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Vreemdeling
|
![]() Nu ikke. L-O-T-T-O
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn dochter is 18+ en met wat verhalen die soms thuiskomt. En mijn zoon is 27 slechts een generatie verschil en toch merk ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog maar eens een studie. De bevriende studiebureau's verdienen nog maar eens goed, wij betalen het met onze centen en daarna gaan ze weer eens tussen de soep en de patatjes zeggen dat dat onveiligheidsgevoel maar subjectief is.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 oktober 2004 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |