Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2004, 22:08   #121
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Op zich maakt dat inderdaad geen blaas uit voor die bedrijven, maar ik bedenk net wel, wat gaat Brussel dat kosten? Of niet opbrengen, zo'n 500.000 vlaamse expats?

food for thougt?
Voor Brussel maakt dat ook niets uit. Als gij hier werkt, betaalt gij hier uw belastingen, of gij nu een Brusselaar zijt of niet.
Oud 30 september 2004, 22:23   #122
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Alé, ik ben hypocriet en selectief en gij beschikt over ne glazen bol. Bedankt voor deze verhelderende bijdrage, het was leuk discussiëren met u.

Ik vraag mij trouwens af waar ge die 22% werkloosheid in Brussel van haalt. Zowel Eurostat LFS, NIS EAK en WAV verstrekken een cijfer van rond de 18%.
En dan spreek ik nog niet over het feit dat de werkloosheidsgraad eigenlijk een compleet nietszeggende parameter is, de activiteitsgraad toont duidelijk aan dat de kloof veel minder spectaculair is! (Vlaams Gewest: 66,8% vs. Brussels Hoofdstedelijk Gewest: 63,1%) En zelfs het verschil in werkzaamheidsgraad ligt beneden de 10%. Aah ja, Monaco heeft trouwens ook een werkloosheidsgraad van iets meer dan 3%.
En dan spreek ik nog niet over het feit dat het aantal mensen dat werkt volkomen triviaal is. Het is immers niet het aantal 'actieven' dat de bevolking telt dat van belang is, maar wel de hoogte van het totale inkomen dat zij genereren. Het belangrijkste argument in deze ganse discussie blijft trouwens het feit dat er in Brussel 20% van het BNP wordt geproduceert, maar laten we dat vooral helemaal geen rekening mee houden hoor.
intelligente post
ik voeg er graag aan toe dat de VS in de praktijk meer dan 50 miljoen werklozen telt (op minder dan 300 miljoen mensen)
en vreemd genoeg (), is dit het rijkste land ter wereld
Oud 30 september 2004, 23:44   #123
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Dit was van gisteren, toen mijn internet thuis niet werkte:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Brussel zonder Vlaanderen maar met Wallonië? Good luck zou ik zeggen...
Waarom met Wallonie?
Citaat:
So? Zitten ze in die andere grootsteden met een werkloosheid van 22% Zitten ze in die andere steden met verregaande communautaire problemen?
Ik neem aan dat jij een onafhankelijkheid dan dus niet als oplossing ziet van communautaire problemen. Ik zie hoge werkeloosheid niet als een probleem alsdusdanig dat niet kan opgelost worden. De fiscale maatregelen zorgen daar wel voor. Ik denk trouwens niet dat er 22% werkeloosheid is in Brussel. Meer hierover hieronder.
Citaat:
Gij zijt echt zowat het arrogantste klootzakske van het forum hé? Als het in uw wereldstad toch zo goed is, waarom zijt ge het dan afgetrapt naar de VS?
Omwille van de loonslast en de opportuniteit zit ik in de VS. Is mijn schrijven irrirant voor ons bazeke. Koop u een dikker velleke.

Citaat:
Ik neem aan dat je, als goede Belg zijnde, de Walen onder je vleugels neemt? Dus ook 5 miljard euro? Dus ook weer x-aantal werklozen?
Het gesprek gaat over hoe Brussel het kan teren zonder Vlaanderen. Wallonie heeft daar niets mee te maken. Ik neem aan dat je liever over iets anders begint omdat je in denial bent tov het BNP dat voor 20% in Brussel gegenereerd wordt?

Citaat:
Dus jaagt ge het personeel van uw bedrijven weg?
Neen.

Citaat:
Franstaligen leren meestal maar één tweede taal en die brabbelen ze dan ook nog uit...
Mijn frans is beter dan het Nederlands van de gemiddelde Waal, laat staan het Engels. Trouwens, dat ze minder leren is niet hun schuld, maar dat van hun onderwijs, dat nu eenmaal een trapje lager staat dan bij ons.
Goh zeg, en mijn Nederlands, Engels en Frans zijn beter als dat van de gemiddelde Vlaming. Dat zegt de ballen. Het argument dat de Walen nu eenmaal minder leren en minder performant zijn begint afgezaagd te worden. Ik zit hier toch ook niet te brallen over de boerkes uit Vlaanderen? Houdt dat misschien voor de demagogische discussies met Belgiscisten van het niveau van de BUB. Misschien is dat het kaliber waar je thuishoort.
Citaat:
Tommeke, de bal spelen, jongen, niet de man... Mijn Nederlandse spelling is niet optimaal, ik weet het, daar hoef jij me niet op te wijzen.
Kom kom, als je een fout schrijft in uw argumentatie dat jouw talenkennis superieur is aan die van de Walen, moet ge ertegen kunnen dat er iemand uw neus inwrijft. Dat is niet op de man spelen, dat is volledig on topic.
Citaat:
Hoe ga je de werkloze Brusselaars opleiden? Zonder kosten? Komaan hé...
Jij hebt blijkbaar niet door dat dat een enorme kost is. Daar gaat je gunstig fiscaal klimaat, want iemand moet het immers gaan betalen en van ons zal het niet meer komen.
Ach natuurlijk, het eeuwige argument dat de Vlamingen nu eenmaal slimmer, performanter en beter opgeleid zijn. Het Brusselse gepeupel, dat kan helemaal die jobs niet ontvangen. Ge vraagt u waarschijnlijk ook af waarom dat minderwaardige plebs niet dankbaarder is zeker? we draaien 20% van het BNP in Brussel, en krijgen daarvan via vlaanderen slechts 2/3e van de belastingen voor. Je schijnt niet te snappen dat migranten belastingen betalen in het land waar ze werken. Je weet wel, een vlaming die in Brussel woont enz. In gelijke omstandigheden, heeft Brussel een schaalvoordeel op Vlaanderen. De kosten om een gelijk genererende infrastructuur te onderhouden liggen lager omwille van de kortere afstanden. Bij een gelijke belasting, en het maakt nu echt niet uit of het van mohammed, Jan, Jean-Pierre of Billy Bob komt, heeft Brussel meer spek over.

Citaat:
En als volgens jou het franstalig onderwijs toch gelijk staat aan het nederlandstalig, waarom zijn er dan - en kijk nu goed - 22% werklozen? Het is voor die bedrijven in Brussel immers beter om Brusselaars aan te trekken dan Vlamingen en toch zijn er 500.000 Vlamingen nodig in Brussel? LOL. Ga je Monaco nu al vergelijken met Brussel?
Trouwens, als goede Belg zijnde, ga je natuurlijk de solidariteit met Wallonië overnemen? Waar zit je dan met je fiscaal voordeel of je schaalvoordeel?
Het ging over Brussel dat alleen verder gaat en hier komt ge weer met Wallonie af. De vergelijking met andere dwergstaten is zeer op zijn plaats in het geval van een alleenstaand Brussel. Door het schaalvoordeel kunnen zulke staten gunstige fiscale maatregelen hanteren waardoor ze een ton kapitaal aantrekken. Het initieel relatief goedkope vastgoed helpt zeker in het begin ook mee. Zo zit de economie nu eenmaal in elkaar. Ge moogt dan als de loonslast in Brussel 50% lager ligt als in Vlaanderen nog eens komen leuren met het feit dat ge toch wel zo slim zijt.
Oud 1 oktober 2004, 09:12   #124
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Dries schreef :

Citaat:
Los van het feit of die rangschikking al dan niet iets waard is, zijt ge blijkbaar dan nog slecht op de hoogte ook; de ULB staat immers op gelijke hoogte met de KUL. (Bron: http://ed.sjtu.edu.cn/rank/2004/top500(101-201).htm)

Die andere universiteit in het Brusselse, de VUB, levert zo weinig kwaliteit af dat de gemiddelde impact van VUB-onderzoek het hoogste van Vlaanderen is. (Bron: De Standaard van 10/06/04)
Mea culpa. Ik heb de resultaten van hun voorlaatste onderzoek opgesomd ! Hiervoor : mijn verontschuldiging aan allen.

Je twijfels over die Chinese cijfers voor België, kan ik bijtreden. Ik zie niet in hoe b.v. den ULB uit het "niet" plots toch opduikt in die lijst !

Dat artikel in de Standaard ken ik ook. De Standaard geeft duidelijk aan dat b.v. de resultaten op het gebied van de "menswetenschappen" niet in het China-onderzoek werden opgenomen. Het is ten andere in deze materie dat de VUB scoort; spijtig genoeg niet op puur wetenschappelijk en op innovatief gebied. Noteer dat die spijtig eerlijk gemeend is. Ten andere een euvel dat niet alleen voor de VUB geldt.

Beste Groeten en werkelijk bedankt voor het wijzen op mijn onvergeefbare omwisseling !
Oud 1 oktober 2004, 09:21   #125
predator
Parlementslid

Standaard

Gm10 schreef :

Citaat:
ik voeg er graag aan toe dat de VS in de praktijk meer dan 50 miljoen werklozen telt (op minder dan 300 miljoen mensen)
Bron ?

Want je bron is "tamelijk sterk verkeerd" !

Kaats de bal niet terug door te verzijzen naar die "81". Wél juist. Hoe is het mogelijk zo'n cijfers. Ten andere bij mijn navraag, moest ik Frans praten ! Dat onderzoek, in dat tweetalig Instituut, is voornamelijk verricht door personen met de taal van Molière als moedertaal.

Beste Groeten.
Oud 1 oktober 2004, 09:39   #126
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Gm10 schreef :

Bron ?

Want je bron is "tamelijk sterk verkeerd" !

Kaats de bal niet terug door te verzijzen naar die "81". Wél juist. Hoe is het mogelijk zo'n cijfers. Ten andere bij mijn navraag, moest ik Frans praten ! Dat onderzoek, in dat tweetalig Instituut, is voornamelijk verricht door personen met de taal van Molière als moedertaal.

Beste Groeten.
Bron heb hier ik al eens gepost, stond in de tjevengazet

"Het aantal werklozen dat niet meer naar werk zoekt, steeg volgens het Bureau voor Arbeidsstatistieken (Bureau of Labor Statistics) sinds juni 2000 met 4,4 procent tot 66,6 miljoen. Deze ontmoedigde mensen zijn niet in de officiële werkloosheidscijfers opgenomen, zoniet zou het cijfer 22,5 procent bedragen in plaats van de 5,5 procent waar president George W. Bush het op houdt. "

en waar blijft de bron voor die 81%, meneer de academicus?
Oud 1 oktober 2004, 10:30   #127
predator
Parlementslid

Standaard

Gm10 schreef :

Citaat:
en waar blijft de bron voor die 81%, meneer de academicus?
Je weet even goed als ik dat dat het :

Nationaal Instituut voor de Statistiek

is gm10, hoopvolle academicus in wording.

Gm10, 't is toch eigenaardig ... Hier op dit forum is het precies een boksmatsch tussen Brusselaars-Vlamingen. In de Geenpark, de "gelegenheid" juist voor de hoofdingang van FC Anderlecht, daar drinken ze samen een pot en spreken de brusselaars zonder moeite en bij voorkeur vlaams en de vlamingen zonder problemen en bij voorkeur frans; leg dat maar eens uit aan iemand die er niet bij was. I.p.v. FC Anderlecht gaan we over Verbroedering A, Fraternité Anderlechtoise pour les francophones, praten zeker. Maar die scheidsrechter ... een valserik gm10 ... Maar die Aruna ... dat ze hem snel verkopen ...

Ach ja, gm10. In de cijfers die je daar citeert over de States, heeft dát bureau het vastgestelde aantal Mexicaanse en ander hispanic illegalen opgenomen. Deze mensen zijn geen, allez laten we zeggen "vermoeide" werklozen, maar "wettelijk verplichte" werklozen. Een mexicaan b.v. die illegaal over de grens geraakt, kan zonder problemen één jaar, heu ... onderbetaald werkt krijgen (fruitteelt, huispersoneel). Ná dat jaar ... vergeten kan hij het de illegaal. De straffen voor een werkgever die hem in dienst zou nemen en gesnapt wordt zijn onnoemelijk zwaar ... zijn faillissement is praktisch onvoorkoombaar ... Naast de basisboete, verschilt de bijkomende boete van staat tot staat ... Werkelijk doeltreffend de amerkaanse behandeling van illegalen. Tomb kan er misschien nog iets over vertellen ! Ze zouden er in Zeebrugge én in de metropool én in la capitale, pardon, de hoofdstad én zo zijn we opnieuw bij ons onderwerp, nog iets kunnen van leren ...
Oud 1 oktober 2004, 10:38   #128
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gm10 schreef :

neen, ik wil geen academicus worden

aan de andere kant weet ik wel dat het NIS geen bron is
een bron is een document

dus voor de zoveelste maal: waar kan ik die cijfers terugvinden? ik wil dus niet weten wie dit volgens jou gezegd heeft, maar welk document ik in de bib kan gaan opzoeken

Citaat:
Gm10, 't is toch eigenaardig ... Hier op dit forum is het precies een boksmatsch tussen Brusselaars-Vlamingen. In de Geenpark, de "gelegenheid" juist voor de hoofdingang van FC Anderlecht, daar drinken ze samen een pot en spreken de brusselaars zonder moeite en bij voorkeur vlaams en de vlamingen zonder problemen en bij voorkeur frans; leg dat maar eens uit aan iemand die er niet bij was. I.p.v. FC Anderlecht gaan we over Verbroedering A, Fraternité Anderlechtoise pour les francophones, praten zeker. Maar die scheidsrechter ... een valserik gm10 ... Maar die Aruna ... dat ze hem snel verkopen ...

aaaaaah
den anderlecht, dat is tenminste een ploeg zie

Citaat:

Ach ja, gm10. In de cijfers die je daar citeert over de States, heeft dát bureau het vastgestelde aantal Mexicaanse en ander hispanic illegalen opgenomen. Deze mensen zijn geen, allez laten we zeggen "vermoeide" werklozen, maar "wettelijk verplichte" werklozen. Een mexicaan b.v. die illegaal over de grens geraakt, kan zonder problemen één jaar, heu ... onderbetaald werkt krijgen (fruitteelt, huispersoneel). Ná dat jaar ... vergeten kan hij het de illegaal. De straffen voor een werkgever die hem in dienst zou nemen en gesnapt wordt zijn onnoemelijk zwaar ... zijn faillissement is praktisch onvoorkoombaar ... Naast de basisboete, verschilt de bijkomende boete van staat tot staat ... Werkelijk doeltreffend de amerkaanse behandeling van illegalen. Tomb kan er misschien nog iets over vertellen ! Ze zouden er in Zeebrugge én in de metropool én in la capitale, pardon, de hoofdstad én zo zijn we opnieuw bij ons onderwerp, nog iets kunnen van leren ...
ik stel verheugd vast dat je de cijfers aanvaardt

Laatst gewijzigd door gm10 : 1 oktober 2004 om 10:40.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 15:04   #129
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gm10 schreef :

Alle publicaties van het NIS zijn gratis downloadbaar van hun website:
http://www.statbel.fgov.be/home_nl.asp

Ik nodig u uit om de link te geven, want deze domme Brusselaar kan de desbetreffende publicatie niet vinden. Voor een genie in zowel de informatica als de economie, wat jij naar eigen zeggen bent, zal het dan ook geen probleem zijn om ons te verlichten met een weblink.
Oud 1 oktober 2004, 16:51   #130
predator
Parlementslid

Standaard

Beste forumgenoten :

Er wordt hier maar gegoocheld met bronnen. Ziehier een voorbeeld :

Citaat:
Derde aanval van leerling tegen leraar in atheneum Elsene

Een leerling van het koninklijk atheneum Madeleine Jacquemotte in Elsene heeft donderdagmiddag in de school zijn vroegere lerares boekhouding aangevallen en op de grond geduwd. Het slachtoffer is werkonbekwaam en heeft vrijdag geen les gegeven. Het is het derde incident in een week tijd.

Vorige week vrijdag werd een leerkracht van het Franstalige atheneum aangevallen toen hij aan bushalte stond. Een oud-leerling van de school werd even verdacht en opgepakt, maar de politie moest hem laten gaan Dinsdag kreeg een zwangere leerkracht Nederlands een stomp in haar buik. De dader werd voorlopig geschorst.

De directie van de school wil de feiten niet minimaliseren, maar relativeert ze wel. "De lerares boekhouden geeft al drie jaar les op onze school en heeft nog nooit last gehad van geweldplegingen. Haar gewezen leerling is voorlopig geschorst en we beraadslagen over de vraag of hij eventueel definitief van school wordt gestuurd", aldus de prefect van het atheneum. Hij benadrukt nog dat de dader voorheen nooit betrokken was bij gewelddadige feiten.

De andere leraars van het atheneum voelen zich niet bepaald onveilig op school. "Ik heb nooit een onveiligheidsgevoel als ik hier les geef", zegt de nieuwe lerares Nederlands. Toch zijn de leerkrachten sinds het incident bijeengekomen om gezamenlijk te reageren op het geweld. "We willen een krachtig signaal geven dat dit soort gedrag totaal onaanvaardbaar is", luidt het
De "bron" is terug te vinden op de site :

www.hln.be

De feiten zijn niet helemaal juist weergegeven én de bron is nochtans een site op het internet (sic) ! Snuif voor wie het aanbelangt !

Conny Craut, 33 jaar jong, heeft in Kontich een zonnebankcentrum, maar om het financieel aan te kunnen, werkt ze overdag als leerkracht Nederlands. "Omdat er een personeelstekort is, mag je zonder pedagogisch diploma Nederlands geven aan Franstalige jongeren. Vorig jaar deed ik dat al op een andere school" vertelt ze. en verder :
"Toen ik op 1 september arriveerde op dat Atheneum te Elsene, merkte ik onmiddellijk welk vlees ik in de kuip had. Het stikt er van probleemjongeren :
-stoelen vliegen door de klas;
-de gsm wordt gebruikt zonder toestemming;
-in de gangen staan ze jointjes te roken;
-de leraars krijgen geen respect én worden constant bedreigd !".
Disdagmorgen was het weer zover. Ze haalde er een toezichter bij; de school heeft extra toezichters in dienst genomen omdat het er zo "plezierig" aan toegaat. De betrokken leerling werd uit de klas gehaald. Tijdens de leswisseling kwam hij opnieuw binnen. Hield een stoel boven het hoofd en dreigde : "Denk je dat ik niet durf?".
Wat later kwam de Vlaamse leerkracht, op de gang de jongens van die klas opnieuw tegen. "Waarschijnlijk Stoelmans" duwde een andere scholier zo hard tegen Conny aan dat die met jongen met zijn volle gewicht op de zes maand zwangere leerkracht viel.
Gezien haar zwangerschap, liet ze zich onmiddellijk onderzoeken door haar gynaecoloog, in het Antwerpse Universitaire Ziekenhuis. Diagnose : een foetomaternele fransfusie. In lekentaal : dat is een scheurtje in de moederkoek, waardoor babybloed in het bloed van de moeder terrecht komt. In het slechtste geval kan de foetus helemaal leegbloeden en sterven. Daarop werd klacht neergelegd bij de politie van Kontich.

Wie heeft er nu gelijk :

- die site;
- of Predator.

Ik zal het kort houden : Predator.

Bewijs : dit verhaal kan je ook terugvinden in de krant van 1 oktober én wel degelijk in De Nieuwe Gazet/HLN, blz. 7, kranteneditie **. Je kan je ook altijd tot de politie van Kontich wenden ...

Op die blz. stond over die probleemschool nog een hetvolgende. Een journalist van die krant belde naar dat atheneum voor bijkomende inlichtingen. Hij moet zich van nummer vergist hebben. Hij kreeg als antwoord : "Sorry meneer, maar je bent in Evere. Tot begin van vorig schooljaar droegen we dezelfde naam als die probleemschool maar dat kostte ons inschrijvingen. Van de onderwijsminister mochten we onze naam veranderen in Koninklijk Atheneum van Evere."

Voor wie het niet moest weten, met het franstalig Brussels onderwijs is er niets aan de hand ... zeker niet met zijn ... onveilig kwaliteitsgebrek !

Bedankt voor de aandacht.

Beste Groeten.
Oud 1 oktober 2004, 16:56   #131
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forumgenoten :

www.hln.be

De feiten zijn niet helemaal juist weergegeven én de bron is nochtans een site op het internet (sic) ! Snuif voor wie het aanbelangt !

Conny Craut, 33 jaar jong, heeft in Kontich een zonnebankcentrum, maar om het financieel aan te kunnen, werkt ze overdag als leerkracht Nederlands. "Omdat er een personeelstekort is, mag je zonder pedagogisch diploma Nederlands geven aan Franstalige jongeren. Vorig jaar deed ik dat al op een andere school" vertelt ze. en verder :
"Toen ik op 1 september arriveerde op dat Atheneum te Elsene, merkte ik onmiddellijk welk vlees ik in de kuip had. Het stikt er van probleemjongeren :
Disdagmorgen was het weer zover. Ze haalde er een toezichter bij; de school heeft extra toezichters in dienst genomen omdat het er zo "plezierig" aan toegaat. De betrokken leerling werd uit de klas gehaald. Tijdens de leswisseling kwam hij opnieuw binnen. Hield een stoel boven het hoofd en dreigde : "Denk je dat ik niet durf?".
Wat later kwam de Vlaamse leerkracht, op de gang de jongens van die klas opnieuw tegen. "Waarschijnlijk Stoelmans" duwde een andere scholier zo hard tegen Conny aan dat die met jongen met zijn volle gewicht op de zes maand zwangere leerkracht viel.
Gezien haar zwangerschap, liet ze zich onmiddellijk onderzoeken door haar gynaecoloog, in het Antwerpse Universitaire Ziekenhuis. Diagnose : een foetomaternele fransfusie. In lekentaal : dat is een scheurtje in de moederkoek, waardoor babybloed in het bloed van de moeder terrecht komt. In het slechtste geval kan de foetus helemaal leegbloeden en sterven. Daarop werd klacht neergelegd bij de politie van Kontich.

Wie heeft er nu gelijk :

- die site;
- of Predator.

Bewijs : dit verhaal kan je ook terugvinden in de krant van 1 oktober én wel degelijk in De Nieuwe Gazet/HLN, blz. 7, kranteneditie **. Je kan je ook altijd tot de politie van Kontich wenden ...

Op die blz. stond over die probleemschool nog een hetvolgende. Een journalist van die krant belde naar dat atheneum voor bijkomende inlichtingen. Hij moet zich van nummer vergist hebben. Hij kreeg als antwoord : "Sorry meneer, maar je bent in Evere. Tot begin van vorig schooljaar droegen we dezelfde naam als die probleemschool maar dat kostte ons inschrijvingen. Van de onderwijsminister mochten we onze naam veranderen in Koninklijk Atheneum van Evere."

Voor wie het niet moest weten, met het franstalig Brussels onderwijs is er niets aan de hand ... zeker niet met zijn ... onveilig kwaliteitsgebrek !

Beste Groeten.
Dus het bovenstaande bericht moet aantonen dat Vlaanderen 81% van de Belgische productie voor zijn rekening neemt?
Oud 1 oktober 2004, 16:57   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forumgenoten :

www.hln.be

Wie heeft er nu gelijk :

- die site;
- of Predator.

Beste Groeten.
en in NL steken ze de leraars dood
en in Frankrijk steken ze moslimsmeisjes in brand die met een fransman uitgaan
en in antwerpen knuppelen ze onschuldige joden neer

europees probleem, mr. de academicus
Oud 1 oktober 2004, 17:56   #133
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dus het bovenstaande bericht moet aantonen dat Vlaanderen 81% van de Belgische productie voor zijn rekening neemt?
Maar neen TomB, ge hebt er weer niets van begrepen hé. Hij schreef anders heel duidelijk waar het om te doen was hoor en ik citeer: "Wie heeft er nu gelijk: - die site; - of Predator. Ik zal het kort houden : Predator."

Altijd hetzelfde met die socialisten als TomB.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:20   #134
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Maar neen TomB, ge hebt er weer niets van begrepen hé. Hij schreef anders heel duidelijk waar het om te doen was hoor en ik citeer: "Wie heeft er nu gelijk: - die site; - of Predator. Ik zal het kort houden : Predator."

Altijd hetzelfde met die socialisten als TomB.
Doh!
Oud 1 oktober 2004, 18:50   #135
PAJOT
Banneling

Standaard

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...ONECST001b.xls

Cijfers 2002 - 2003 niet berekend voor het Brussels Gewest.

Aandeel in 2001 :
Vlaams Gewest : 57,23 %
Brussels Hoofdstedelijk Gewest : 19,19 %
Waals Gewest : 23,58 %

Vlaanderen (Vlaams Gewest + Brussels Hoofdstedelijk Gewest ) : 76,42 %
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 18:52   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Aandeel in 2001 :

vlaanderen dus 57%
en met hoeveel zijn die juist? 60%

pas bon, hein
Oud 1 oktober 2004, 19:04   #137
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aandeel in 2001 :

Wat een underperformance van Vlaanderen tov Brussel. Het wordt hoog tijd dat de Brusselaars de geldstroom naar die luierikken stopzet.
Oud 1 oktober 2004, 19:52   #138
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat een underperformance van Vlaanderen tov Brussel. Het wordt hoog tijd dat de Brusselaars de geldstroom naar die luierikken stopzet.
Brussel is zo rijk, dat hét thema van de laatste jaren in het Brussels Parlement is : hoe gaan we de enorme financiële put waarin het Gewest zich bevindt oplossen ...

Citaat:
De KBC-studie naar de financiële stromen tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel werd voorgesteld op het tweedaagse colloquium over fiscale autonomie.
Uit de studie blijkt dat de transfer vanuit Vlaanderen naar Wallonië en Brussel in de jaren negentig met 50 miljard frank steeg tot 186,5 miljard frank in 1996. Deze transfer vloeit voor 63,2% (117,9 miljard frank) voort uit de sociale zekerheid, voor 22,3% (41,5 miljard frank) uit de financieringswet voor deelgebieden en voor 14,5% (27,1 miljard frank) uit de uitgaven van de federale overheid.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 19:58   #139
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is zo rijk, dat hét thema van de laatste jaren in het Brussels Parlement is : hoe gaan we de enorme financiële put waarin het Gewest zich bevindt oplossen ...
ik dacht dat brussel een goede leerling was op gebied van de begroting, maar bon, ik kan verkeerd zijn

Laatst gewijzigd door gm10 : 1 oktober 2004 om 19:58.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2004, 21:17   #140
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah natuurlijk, Vlaanderen gaat met al dat geld lopen, het gros van de belastingen op die omzet wordt immers federaal geheven en verdeeld op basis van woonplaats, niet arbeidsplaats. Brussel levert alle infrastructuur en Vlaanderen gaat met de opbrengst lopen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be