Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 september 2004, 16:24   #121
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Knuppel
De ervaring heeft ons geleerd dat na het toegeven aan tweetaligheid, de franstalige eentaligheid komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als dat de beste bestuursvorm garandeert en tevreden burgers oplevert in Machelen, dan behoort zeker iemand die elders woont daar vrede mee te nemen..
Smiley: Ik ben toevallig een inwoner van Machelen en ik zie de toenemende verfransing + islamisering met lede ogen aan.

Citaat:Oorspronkelijk bericht door Knuppel
Jij zou je zelfs met evenveel plezier laten Arabiseren.

Citaat:
Wass muss sein, muss sein.
Voorbeeld: In Australie heeft men een brulkikker ingevoerd die zo succesvol is in de voortplanting dat hij de inheemse soorten bedreigd, zonder maatregelen zullen de inheemse soorten verdwijnen.

Antwoord van Superstaaf: So what? Wass muss sein, muss sein.

Het gat in de ozonlaag wordt alsmaar groter.

Superstaaf: So what? Wass muss sein, muss sein.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 september 2004 om 18:47.
smiley is offline  
Oud 30 september 2004, 16:40   #122
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat bedoel je met "toenemende verfransing"? Meer en meer Franstaligen die in Machelen zich vestigen, bijvoorbeeld?
Everytime is offline  
Oud 30 september 2004, 18:58   #123
smiley

Standaard

Ja dat bedoel ik. Massale inwijkeling vanuit Brussel met toenemende verfransing en tegenwoordig ook islamisering tot gevolg. Vilvoorde en Zaventem hebben van hetzelfde laken een broek. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt. Als je het bekijkt door de ogen van superstaaf dan is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht. Tussen haakjes: Al diegenen die zich overal ter wereld voor het behoud van de inheemse planten en diersoorten inzetten zouden dan ook beter stoppen met wat ze doen. (zie het vb van de brulkikker) Wass muss sein, muss sein. weet je wel. De een spreekt van "cultuurverrijking", de andere ziet echter iets anders dan een "cultuurverrijking" maar ziet in plaats van een cultuurverrijking veeleer een vervanging van de ene cultuur door de andere. Het is gewoon een kwestie van tijd...

Laatst gewijzigd door smiley : 30 september 2004 om 18:59.
smiley is offline  
Oud 30 september 2004, 19:02   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Ja dat bedoel ik. Massale inwijkeling vanuit Brussel met toenemende verfransing en tegenwoordig ook islamisering tot gevolg. Vilvoorde en Zaventem hebben van hetzelfde laken een broek. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt. Als je het bekijkt door de ogen van superstaaf dan is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht. Tussen haakjes: Al diegenen die zich overal ter wereld voor het behoud van de inheemse planten en diersoorten inzetten zouden dan ook beter stoppen met wat ze doen. (zie het vb van de brulkikker) Wass muss sein, muss sein. weet je wel. De een spreekt van "cultuurverrijking", de andere ziet echter iets anders dan een "cultuurverrijking" maar ziet in plaats van een cultuurverrijking veeleer een vervanging van de ene cultuur door de andere. Het is gewoon een kwestie van tijd...
Ze hebben toch het recht in Machelen te gaa
Everytime is offline  
Oud 30 september 2004, 19:03   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben toch het recht in Machelen te gaan wonen, als ze het willen.
Everytime is offline  
Oud 30 september 2004, 19:15   #126
smiley

Standaard

Om terug te keren naar het vb van de brulkikker. De vraag is. Ben je voor het behoud van de inheemse soorten of niet?
smiley is offline  
Oud 30 september 2004, 20:07   #127
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om terug te keren naar het vb van de brulkikker. De vraag is. Ben je voor het behoud van de inheemse soorten of niet?
We zijn allemaal van dezelfde soort.
Ik maak me geen kopzorgen omwille van futiele verschillen in details zoals huidskleur, geboorteplaats, afkomst, taal......................
Oud 30 september 2004, 20:25   #128
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak me geen kopzorgen omwille van futiele verschillen in details zoals huidskleur, geboorteplaats, afkomst, taal......................
Ik eis stemrecht voor koeien! We zijn allemaal uit dezelfde moleculen opgebouwd. Ook bomen zouden moeten kunnen meeregeren. Als het aantal blaadjes op de grond even is : JA!, als het oneven is: NEE!

Toch simpel systeempje.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 30 september 2004, 21:00   #129
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Ik eis stemrecht voor koeien!
Mij niet gelaten.
Op voorwaarde dat die koeien het ook eisen uiteraard.
Oud 2 oktober 2004, 08:36   #130
smiley

Standaard

Citaat:
U bent dus voor de verarming ipv voor de verrijking.
smiley is offline  
Oud 3 oktober 2004, 16:54   #131
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Mij niet gelaten.
Het kan jou niet schelen als je overgeleverd bent aan de gratie van een koe?

Oud 3 oktober 2004, 19:43   #132
Bruno232
Banneling

Bruno232's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde krijgen de laatste tijd meer en meer meldingen binnen van het feit dat de vestiging van de keten Makro te Machelen tweetalige opschriften gebruikt en dat de omroepen en mededelingen steevast zowel in het Nederlands als in het Frans gebeuren.
En dan? Willen ze dat het alleen in het Frans is ofzo?
Bruno232 is offline  
Oud 3 oktober 2004, 20:09   #133
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Het kan jou niet schelen als je overgeleverd bent aan de gratie van een koe?
Is het verschil zo groot met ezels?
Oud 14 oktober 2004, 21:28   #134
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

twee-talige bordjes? waar vallen ze nu toch weer over? hebben de VBj nou echt niks beters te doen?
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 15 oktober 2004, 14:52   #135
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
Tweetalige bordjes? Waar vallen ze nu toch weer over? Hebben de VBJ nou echt niks beters te doen?
Ik vind dat een zeer terechte opmerking van VBJ. Dit soort ondermijningen van de eentaligheid in Vlaanderen liggen aan de basis van de verfransing.

Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 15 oktober 2004 om 14:52.
Oud 15 oktober 2004, 22:35   #136
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno232
En dan? Willen ze dat het alleen in het Frans is ofzo?
Franskiljons !
Hans1 is offline  
Oud 15 oktober 2004, 22:42   #137
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Waarom boycotten jullie dan gewoon niet die tent... Bedrijven denken met hun portomonnai, dus hou je centen dan gewoon bij je.
Oud 16 oktober 2004, 12:34   #138
eniotna
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, in Landen heeft men zich al heel vlug - zelfs toen de toen nog kleine gemeenten van de latere fusiegemeente Landen deel uitmaakten van de provincie Luik - gekeerd tegen iedere verfransingspoging. Dat leverde nogal wat spanningen op tussen Luik en de plaatselijke burgemeesters.
Is dat waar? Ik heb er nooit van gehoord. Ik wist wel dat ze deel uitmaakte van de provincie Luik maar ik heb van problemen gehoord toen het aan Brabant werd aangesloten.
eniotna is offline  
Oud 16 oktober 2004, 18:31   #139
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Verhuizen? Ik prakkezeer der niet over! Nee hoor, gewoon stilletjes laten doodbloeden, dat Vloms en stukje bij beetje het Frans invoeren; een Ikeaatje hier, een Makrootje daar...
Hahaha, vooralsnog is jouw Frans Raf, de enige 'wereldtaal' die structureel in aantal sprekers afneemt
Oud 17 oktober 2004, 11:34   #140
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
MAKRO MACHELEN

“STOP FRANSTALIG IMPERIALISME”

De Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde krijgen de laatste tijd meer en meer meldingen binnen van het feit dat de vestiging van de keten Makro te Machelen tweetalige opschriften gebruikt en dat de omroepen en mededelingen steevast zowel in het Nederlands als in het Frans gebeuren.

Machelen is een gemeente gelegen in het ééntalig Nederlands landsgedeelte.

De Franstaligen hebben de eentaligheid van Vlaanderen nooit aanvaard en blijven de grenzen van Vlaanderen in vraag stellen. Hun doel: een tweetalig statuut afdwingen voor de Vlaamse gemeenten in de brede rand rond Brussel en uiteindelijk aanhechten tot het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dat is onaanvaardbaar!

De Vlaams Blok Jongeren hekelen dan ook de lafheid en zwakheid van de Vlaamse regering én de Vlaamse meerderheidspartijen in de federale regering.

Het gebruik van deze tweetalige opschriften en het feit dat de omroepen en mededelingen in zowel het Nederlands als in het Frans gebeuren, beschouwen wij als een regelrechte toegeving aan hen, die voor de Vlaamse gemeenten in de rand rond Brussel een tweetalig statuut willen afdwingen. Aan diegene, die Machelen bij Brussel willen aanhechten.

Of vindt de directie van de Makro te Machelen het wenselijk dat Machelen aangehecht zou worden aan Brussel en zo een tweetalig statuut zou verkrijgen?

Daarom heeft het bestuur van de Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde vandaag schriftelijk aan de directie van de Makro te Machelen gevraagd deze tweetalige opschriften te verwijderen en de omroepen en mededelingen voortaan enkel, zoals het hoort, in het Nederlands te laten gebeuren.

Indien deze vraag onbeantwoord zal blijven, zullen de Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde, om deze wantoestand aan te klagen, een ludieke actie organiseren.

Vlaanderen heeft nood aan onafhankelijkheid om de verfransing voorgoed te stoppen en de Vlaamse belangen optimaal te kunnen verdedigen.

Stop het Franstalig imperialisme!

Namens het bestuur van de Vlaams Blok Jongeren arr. Brussel-Halle-Vilvoorde,

Jörgen Noens
Voorzitter Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde
Help, help, de wereld vergaat!

Teveel speeltijd zeker?

Zoek u een lief!
Het Skill Effect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be