Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 1 oktober 2004, 10:34   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lawrence_O0007
Maar enfin wat is da nu weer voor een onozel reactie???

Als ik morgen ni meer ga werken heb ik ook niks meer. Ok al zijn het maar 8 uur minder... Stick to reality ja?! Punt is dat vlaanderen nu net die 100.000 werkers MEER heeft ( 60% vlamingen actief tegenover 40% bij de walen, afgerond ) zegt genoeg denk ik. Lees de F.E.T eens wat meer. Het zal u cijfergegevens en wijsheid bij brengen. Vooral veeeel wijsheid.
ik lees de FET, die cijfers zag ik nooit
misschien ligt het aan de afronding

jij snapt het niet
als brussel onafhankelijk wordt, betalen les flamands die er naartoe pendelen hun inkomensbelasting niet meer aan "Belgie", maar aan Brussel
van de belgische belastingen krijgt vlaanderen zijn deel
wat zal het krijgen van de brusselse? nada
Oud 1 oktober 2004, 10:35   #122
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegenen die in het bxl gewest hun macht misbruiken zijn dus wel WALEN e.
de walen wonen in wallonie, in brussel wonen brusselaars

dat bedoel ik dus he, jullie snappen niet eens de basis
Oud 1 oktober 2004, 10:42   #123
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

Is "Brusselaar" nu ook al een appart ras.
Niet zeveren jongen. De franssprekende Brusselaars zijn van oorsprong Walen, enkele Belgisistische Kl..tz...en die hun Vlaamse moedertaal verloochenen niet te na gesproken.
Brussel was oorspronkelijk een Vlaamse stad, dat de voertaal er nu, mede door toedoen van vreemde inwijkelingen frans is, wijzigt niets aan dit gegeven.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 1 oktober 2004, 10:45   #124
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik lees de FET, die cijfers zag ik nooit
misschien ligt het aan de afronding
Misschien ook niet. Read closer.

Citaat:
als brussel onafhankelijk wordt, betalen les flamands die er naartoe pendelen hun inkomensbelasting niet meer aan "Belgie", maar aan Brussel
1) Niemand heeft gesproken over brussel onafhankelijk. Vlaanderen onafhankelijk en brussel, wel, hoeveel % v.d. bedrijven is vlaams/frans? Hoeveel % v.d. bevoling is vlaams/frans? Als de vlaamse bedrijven uit bxl weg gaan zal het schoon worden. Hebben ze meer plaats om stempellokalen te bouwen.
2) Anders laten we BXL tweedelig ; de vlaamse bedrijven betalen aan vlaanderen, de waalse aan wallonie. Fair toch?

3) En idem dito. Al de walen die naar vlaanderen pendelen om er te werken dokken ook. And guess what? Iets zegt me dat er meer walen in vlaanderen zullen komen werk zoeken dan omgekeerd.

Ik heb niets tegen die mensen in wallonie, maar ze stemmen wel op de PS omdat ze weten dat dat hun verzekering is tegen vlaamse onafhankelijkheid. Als wij moesten stoppen met transfers is het game over.
lawrence_O0007 is offline  
Oud 1 oktober 2004, 10:48   #125
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Is "Brusselaar" nu ook al een appart ras.
Niet zeveren jongen. De franssprekende Brusselaars zijn van oorsprong Walen, enkele Belgisistische Kl..tz...en die hun Vlaamse moedertaal verloochenen niet te na gesproken.
jij bent waarschijnlijk zo'n nijdig jonkie he, niet gehinderd door enige historische kennis van zaken
brussel is oorspronkelijk een brabantse stad, het brabant dat trouwens een grote rivaal was van vlaanderen (ze vochten met de fransen in 1302)

maar neen, de brusselaar is geen ras apart, maar de inwoner van het gewest brussel
de brusselaar spreekt tegenwoordig meer frans dan nederlands, maar zeggen dat het "walen" zijn, wel dat is complete onzin

Citaat:
Brussel was oorspronkelijk een Vlaamse stad, dat de voertaal er nu, mede door toedoen van vreemde inwijkelingen frans is, wijzigt niets aan dit gegeven.
een Brabantse stad, mijn vriend, geen vlaamse
Oud 1 oktober 2004, 10:48   #126
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Hmm en op welke partijen denk je dat de franstalige Bxl-aars stemmen? Vlaamse of waalse? Aha. En stel dat een bxl-aar op de SP stempt. Zal die PS dan mee heulen met de waalse PS? Of ook niet?

Case closed. De bxl-franstalige partijen denken aan het hachje van wallonie en vice versa met de vlaamse. Bxl is 'unassigned territory'. Momenteel toch nog
Oud 1 oktober 2004, 10:53   #127
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ook niet. Read closer.
om te beginnen is het in VL 66%, geen 60%
je cijfers trekken op niks

Citaat:

1) Niemand heeft gesproken over brussel onafhankelijk. Vlaanderen onafhankelijk en brussel, wel, hoeveel % v.d. bedrijven is vlaams/frans? Hoeveel % v.d. bevoling is vlaams/frans? Als de vlaamse bedrijven uit bxl weg gaan zal het schoon worden. Hebben ze meer plaats om stempellokalen te bouwen.
hoeveel vlaamse bedrijven zitten er dan wel in brussel???? ik ken er geen 1
de bedrijven die in brussel zitten (althans de grote werkverschaffers) zijn internationale bedrijven
ge moet hier niet afkomen met vlaamse kmo's, die zitten in vlaanderen

Citaat:
2) Anders laten we BXL tweedelig ; de vlaamse bedrijven betalen aan vlaanderen, de waalse aan wallonie. Fair toch?
dat zijn je zaken niet
hou je bezig met je eigen affaires (=vlaanderen)

Citaat:
3) En idem dito. Al de walen die naar vlaanderen pendelen om er te werken dokken ook. And guess what? Iets zegt me dat er meer walen in vlaanderen zullen komen werk zoeken dan omgekeerd.
no problemo
zo moet het zijn

Citaat:
Ik heb niets tegen die mensen in wallonie, maar ze stemmen wel op de PS omdat ze weten dat dat hun verzekering is tegen vlaamse onafhankelijkheid. Als wij moesten stoppen met transfers is het game over.
de enige manier om daarmee te stoppen is belgie splitsen
en dan verliest vlaanderen om te beginnen al veel meer dan ze teruggeven
mij niet gelaten hoor, mijn vlaamse familie is hardwerkend en kan tegen een stootje, en zal wellicht niet al te veel hinder ondervinden hiervan
Oud 1 oktober 2004, 10:53   #128
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Even een vraagje tussendoor (ik heb geen zin om alweer een nieuw DHL topic te openen hiervoor):

Ik hoorde van de ministers dat een MD-11 als een lawaaierig toestel wordt geclasseerd. Waarop is deze klassificatie gebaseerd? Een MD-11 voldoet aan de Stage III eisen en is veel geluidsarmer dan haar voorloper de DC-10. De vrachtversie van de Boeing 777 is nog niet ontworpen, laat staan gebouwd. Dat is dus een oplossing die soieso nog niet meteen gebruikt kan worden. Of een volgeladen 777 stiller zal zijn dan een volgeladen MD-11 durf ik sterk te betwijfelen.

Even toevoegen:
Citaat:
Chapter 3 aircraft include: Airbus A300, 319 and 320, Bae-146, B737-300 and -400, B747-300 and -400, B757, B767, B777, Fokker 70 and 100, DC-8 equipped with new, quieter engines. DC-10-30, MD-11 and MD-80.

[size=2]The newest Chapter 3 aircraft more than met the demands of Annex 16 concerning noise. Truly low-noise planes, they include: the Airbus A330 and A340, the B767-600, B737-700, B737-777, B737-800 and the Fokker 70 and 100.[/size]
http://www.maa.nl/en/html/algemeen/c...oise/noise.asp

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 1 oktober 2004 om 11:06.
Griffin is offline  
Oud 1 oktober 2004, 10:55   #129
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm en op welke partijen denk je dat de franstalige Bxl-aars stemmen? Vlaamse of waalse? Aha. En stel dat een bxl-aar op de SP stempt. Zal die PS dan mee heulen met de waalse PS? Of ook niet?

Case closed. De bxl-franstalige partijen denken aan het hachje van wallonie en vice versa met de vlaamse. Bxl is 'unassigned territory'. Momenteel toch nog
onzin
het gaat hier over de brusselaar, niet over de PS
de brusselaar voelt zich brusselaar, geen waal
en de walen hebben trouwens al even veel voeling met brussel als de vlamingen

dat weet iedereen die daar ooit gewoond heeft
Oud 1 oktober 2004, 10:56   #130
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Even een vraagje tussendoor (ik heb geen zin om alweer een nieuw DHL topic te openen hiervoor):

Ik hoorde van de ministers dat een MD-11 als een lawaaierig toestel wordt geclasseerd. Waarop is deze klassificatie gebaseerd? Een MD-11 voldoet aan de Stage III eisen en is veel geluidsarmer dan haar voorloper de DC-10. De vrachtversie van de Boeing 777 is nog niet ontworpen, laat staan gebouwd. Dat is dus een oplossing die soieso nog niet meteen gebruikt kan worden. Of een volgeladen 777 stiller zal zijn dan een volgeladen MD-11 durf ik sterk te betwijfelen.

Even toevoegen:

http://www.maa.nl/en/html/algemeen/c...oise/noise.asp
Men meet dit met de schaal van de brulkikkers.
Geertje is offline  
Oud 1 oktober 2004, 11:21   #131
PieterN
Burger

PieterN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard

Citaat:
onzin

Voor België is er nog maar 1 oplossing over : België splitsen in 3 europese regio's met een volledige autonomie : Vlaanderen / Brussel / Wallonië
Waar Brussel een volledig nieuw statuut krijgt als europese hoofdstad
Oud 1 oktober 2004, 11:29   #132
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

B777: Operating empty 139,025kg (306,500lb) [gebaseerd op de passagiersversie], max takeoff optionally 229,520kg (506,000lb), or 233,600kg (515,000lb), or 247,210kg (535,000lb). 108185kg payload dus, of pak nog maximaal 16000kg extra dus 124000kg ongeveer (aangepast aan vrachtversie die lager empty weight heeft).

MD-11: Operating empty 113,920kg (251,150lb), standard max takeoff 273,314kg (602,555lb), optional 285,990kg (630,500lb). [gebaseerd op de vrachtversie]. payload van 160000kg ongeveer.

Met andere woorden: minder payload, dus waarschijnlijk meer nachtvluchten nodig als er wordt overgeschakeld op B777's.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 1 oktober 2004, 11:44   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
B777: Operating empty 139,025kg (306,500lb) [gebaseerd op de passagiersversie], max takeoff optionally 229,520kg (506,000lb), or 233,600kg (515,000lb), or 247,210kg (535,000lb). 108185kg payload dus, of pak nog maximaal 16000kg extra dus 124000kg ongeveer (aangepast aan vrachtversie die lager empty weight heeft).

MD-11: Operating empty 113,920kg (251,150lb), standard max takeoff 273,314kg (602,555lb), optional 285,990kg (630,500lb). [gebaseerd op de vrachtversie]. payload van 160000kg ongeveer.

Met andere woorden: minder payload, dus waarschijnlijk meer nachtvluchten nodig als er wordt overgeschakeld op B777's.
Om nog maar te zwijgen van de economische kost, ... en de millieukost ...

Wat is het duurst en meest belastend, 2 B777's die opstijgen of 1 MD11 ?
Herr Flick is offline  
Oud 1 oktober 2004, 12:14   #134
Tegendradigaard

Standaard

Ik meen gehoord te hebben op mijne radio (maar die isniet altijd even betrouwbaar) dat het Bierset is geweest die zich heeft aangeboden aan DHL en niet omgekeerd ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 1 oktober 2004, 12:16   #135
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik meen gehoord te hebben op mijne radio (maar die isniet altijd even betrouwbaar) dat het Bierset is geweest die zich heeft aangeboden aan DHL en niet omgekeerd ?
Dat zal wel, de Franstaligen zijn al een hele tijd aan het bedelen bij DHL om hen in Bierset te krijgen. Wie weet krijgen ze daar net zo'n subsidies als in Leipzig?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 1 oktober 2004, 12:17   #136
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
om te beginnen is het in VL 66%, geen 60%
je cijfers trekken op niks
euuuh! Wrong!

VL 57%, wal 43%

Citaat:
hoeveel vlaamse bedrijven zitten er dan wel in brussel???? ik ken er geen 1
de bedrijven die in brussel zitten (althans de grote werkverschaffers) zijn internationale bedrijven
ge moet hier niet afkomen met vlaamse kmo's, die zitten in vlaanderen
Belgacom, proximus bvb.

Citaat:
de enige manier om daarmee te stoppen is belgie splitsen
en dan verliest vlaanderen om te beginnen al veel meer dan ze teruggeven
Verklaar?
Wat geeft wallonie terug? Arbeidskrachten? Die hebben we in vlaanderen meer en beter want ze spreken om te beginnen al 2 talen meer als we de modus v.d. bevolking bekijken.
Oud 1 oktober 2004, 12:18   #137
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat zal wel, de Franstaligen zijn al een hele tijd aan het bedelen bij DHL om hen in Bierset te krijgen. Wie weet krijgen ze daar net zo'n subsidies als in Leipzig?
Zou wel eens kunnen. en met wiens geld denk je? Ironisch he.

Greets
Oud 1 oktober 2004, 12:20   #138
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
onzin

De franstalige brusselaars zullen meetrekken met de walen dat is het punt. Zij stemmen ook op waalse partijen. Dus zijn ze voor mij walen punt. En aangezien vlaanderen in het verleden al zo veel betaald heeft mogen wij er bxl zeker bij krijgen.
Oud 1 oktober 2004, 12:41   #139
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij bent waarschijnlijk zo'n nijdig jonkie he, niet gehinderd door enige historische kennis van zaken
brussel is oorspronkelijk een brabantse stad, het brabant dat trouwens een grote rivaal was van vlaanderen (ze vochten met de fransen in 1302)

maar neen, de brusselaar is geen ras apart, maar de inwoner van het gewest brussel
de brusselaar spreekt tegenwoordig meer frans dan nederlands, maar zeggen dat het "walen" zijn, wel dat is complete onzin

een Brabantse stad, mijn vriend, geen vlaamse
Hoever wil je teruggaan in de geschiedenis om aan te tonen dat Brussel of Brabant niet Vlaams zijn? Liefst beginnen ergens voor 1100.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 1 oktober 2004, 12:55   #140
Tegendradigaard

Standaard

Was DHL der toen ook al ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be