![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mieren staan er om bekend om keiharde werkers te zijn, maar niet de Polyergus Samurai, zij overvallen gerust een nest van andere mieren, kidnappen een aantal die dienst zullen doen als slaven en werken letterlijk tot ze er bij neer vallen. Zodra de voorraad slaven opraakt overvallen ze gewoon een ander nest waar ze het proces herhalen.
Er is een verschil tussen werkgevers. Je hebt de slavendrijvers en je hebt er die het goede voorbeeld geven door hard te werken. Dat negeren vele mensen hier .... Slavendrijvers mogen van mijn part op een zwarte lijst ....
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemiddelde burgers zijn slim genoeg om een paar verlofdagen op te sparen tot het eind v.h. jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel da tis niet moeilijk
1.6miljoen ambtenaren zijn automatisch betaald door de overheid gesyndiceerd, een schande er zijn 1 miljoen doppers die verplicht worden eeen dopkaart van 250 euro te kopen omdat ze anders hun dopgeld te laat krijgen: de monopolist op het uitbetalen van steungeld. Een schande dat ze daar geld voor vragen, maar enfin daar praten ze niet over, waarom doen vakbonden dat niet gratis ? Dan 300euro krijgen van de regering, dus per werkloze inkasseren ze 550euro of een halve maandwedde van die arme mensen, echte uitbuiterseconomie en dat zuigt de begroting leeg, dat doet de mensen in armoede belanden, een keiharde schande, afschaffen die handel. dan zijn er volgens mij 30.000syndicaal afgevaardigden die op kosten van firma's betaald aan syndicalisme doen, dat zouden ze beter ook afschaffen, luiaards financieren om mensen op te ruien in de bedrijven. En dan heb je inderdaad een 500.000 mensen die hun dopkaart jaren betalen nadat ze eens werkloos geweest zijn, en die dan soms stoppen met betalen omdat ze geen goesting of geen voordeel meer zien, en die ze dan weer eens kopen om die vakbondservice te krijgen als ze vinden dat ze eens moeten zich beschermen tegen een of andere baas die ambetant doet, dus voor die heb ik nog respect; Dat zijn dan toch wel 200.000 mensen die echt die kaart nodig hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze stemmen wel wonderwel tegen de vakbonden in de demcoratie, wat een arrogante belangvermeninging dat ze nu denken legitimiteit te hebben op basis van een fictief opgepept ledenaantal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we eerst de vakbond veroordelen voor brandende auto's, laat ze maar betalen, en dan wil ik deze werkwillige die een stakerspiket omverknalt zonder verdere schade eens luisteren. Mensen hebben recht op werk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() noch slagen ze er in om pakweg 10% daarvan te mobiliseren... Moeten we dit interpreteren dat de leden die wegblijven de stakingen/betogingen niet steunen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel dat aan die 400.000 werklozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'k Heb er op facebook ook zo eentje rondlopen. Heeft een gewone functie in een bedrijf. Heeft wellicht al een jaar of twintig anciënniteit, en is devoot vakbonds-delegué voor de rooi. Sympathieke knul hoor, daar niet van, en wellicht het prototype kleine man waar je het over hebt. Is typisch de eerste om vakbondspropaganda te delen en verspreiden, is er als de kippen bij om opiniestukken van verzameld links te delen. En hij is in de voorbije 6 maanden al op twee reizen en minstens evenveel city trips gegaan. Ik wens het hem van harte toe en ik geef hem groot gelijk, maar is dat nu die kleine man? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle hop, alle zelfstandigen rijden niet meer met een Porsche, maar nu met een Maserati
![]() Ik geef toe, ik ken één boekhouder die er een heeft, en het is ne skone ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Drieste besparingen (die ik 100% zou ondersteunen trouwens) zouden zijn: geen dotatie meer aan NMBS (kleine 4 miljard), De Lijn (850 miljoen), Mivb (650 miljoen). Dat is meer dan 5 miljard, uit de losse pols. De weinige keuzes die ze dan al maken, doen op zijn minst al wat gezonde denkprocessen ontstaan. Studenten die zwaar ondermaats presteren geen bis-jaar/verderzetting van hun jaar toestaan, en ze bij voorkeur pre-selecteren via toelatingsproeven is daar maar eentje van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorwaar ik zeg u: "je zal door het stof kruipen voor een aalmoes".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |