![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondertussen zijn er die moeten overeenkomsten sluiten met de fiscus omdat ze ondanks de enorme verliezen die restaurants maken toch nog kans gezien hebben om een paar miljoen aan belastingen te frauderen. Begrijpe wie het kan.
Of zoals een boekhouder de restauranthouder ziet. Een restauranthouder is iemand die onder de aankoopprijs moet verkopen, die meer belastingen en RSZ moet betalen dan dat hij verdient, en die verplicht is om illegalen en andere zwartwerkers aan te werven om zijn rijke klanten eten te kunnen geven en die het saldo belegt in onroerende goederen en dure wagens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommigen slagen er zelfs in om voor een kleine 6000 Euro aan postzegels in kosten te kletsen terwijl er de laatste 10 jaar maar 120 enveloppen gekocht zijn waarvan er nog 67 in de schuif het bureel lagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
![]() Neen, ik heb geen wasangst. Waar haalt u dat? Ik ruik gewoon niet graag naar sigaretten. Is dat zo abnormaal?
Citaat:
Citaat:
Uw argumenten raken kant noch wal. Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 januari 2015 om 18:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
PS: ik ben niet-roker. Antwoord op volgende: - de witte kassa in de horeca is pure discriminatie (bloemist, bakker, garagist, nucleaire centrales... ?), zelfs binnen de horeca zelf (enkel diegenen die een bepaald % eten verkopen). - openbaring van de cijfers door de overheid waarom de horeca als "zwart" wordt bestempeld. Wat is het business plan met verwachte opbrengst, rekening houdend met het bijkomend aantal werklozen -die bovendien meestal laag geschoold kunnen zijn, en moeilijk werk vinden. - uw eigen vrijwillige medewerking om uw privé en werkplaats aan te sluiten op Brussel gezien uw steun aan het gedwongen worden. Big brother is watching you ![]() .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Ik subsidieer met mijn belastingsgeld al die avonturiers die denken dat ze kunnen koken, een pint kunnen tappen, maar gewoon er geen verstand van hebben. En uw laatste zin is gewoon onbegrijpbaar. Wat is dat over BB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat er genoeg fanatici, gelovigen en fanatiekelingen zijn die alles voor zoete koek slikken wat in hun straatje past weten we inmiddels. Als jij net zo dom wilt gaan doen en dezelfde onzin en achterlijkheden wil gaan herhalen hoef je niet op een fatsoenlijke discussie te rekenen wat mij betreft. Citaat:
Naar je werk ga je om geld te verdienen, naar de kroeg hoef je niet, in tegenstelling tot menig rookvrije hier kennelijk denkt is er geen verplichting om de een of andere kroeg binnen te lopen, daar ga je heen omdat je dat leuk vindt. Als dat minder leuk wordt, ga je er dus niet heen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Restauranthouders die hun zaakjes goed wisten te arrangeren, bezitten nu dikwijls 2,3,4,...horecazaken. Het is normaal dat er met de "witte kassa" x aantal zullen failliet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn er voor de anti-rokers nog geen forums genoeg dat ze er dit hier nog bij willen???
Het is toch zo verdomd simpel . Als je anti-roker bent blijf je gewoon uit bruine kroegen uit PUNT. BTW, vroeger gingen ze daar ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
![]() Citaat:
Maar met uw stelling dat ik niet zweet heb ik het moeilijk. Hoe komt gij daarbij? Dat is voor mij een raadsel. Citaat:
Citaat:
Niemand is verplicht om naar MIJN werk te gaan. Ze kunnen ook naar een bedrijf gaan waar er geen rookverbod is. Daar kunnen ze ook centjes verdienen. Of nog beter: zelf een bedrijf oprichten en expliciet geen rookverbod instellen. Ge ziet, de mogelijkheden zijn oneindig. De hypocrisie van rokers spijtig genoeg ook. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ik u niet teveel geschokkeerd heb met deze dienstmededeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu doet N-VA vanalles, maar van lastenverlaging heb ik nog niets gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.franchise.be/content.php?lng=fr&news_id=2962 http://trendstop.knack.be/nl/detail/...ill-belux.aspx
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 2 januari 2015 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/cnt/oid280039/arch...rbod-in-horeca http://www.rookvrij.be/werkplek/rookvrije_werkplek.html http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-30-juni.dhtml In Nederland de zelfde situatie, er is lange tijd (tot voor enkele maanden) een uitzondering geweest voor zelfstandige café-uitbaters zonder personeel. Nu is die uitzondering er niet meer. In café's waar het personeel volledig afgescheiden werkt van de gastenruimte mag er wel gerookt worden. De basis voor het rookverbod in café's is dus het recht op een rookvrije werkplaats.
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 2 januari 2015 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
-> Dan kan u lachend aantonen dat dergelijke kassa's ook staan bij de bloemist, garagist, nucleaire centrales... Avonturiers? -> 3e keer: als de horeca zo gemakkelijk is, waarop wachten allen die voorstander zijn om zelf geen café te openen?? Easy money door niets te doen, nietwaar? En gezien u BB niet begrijpt, bent u waarschijnlijk iemand die nooit in de horeca heeft gewerkt, noch als kleine zelfstandige. De kassa houdt in dat u rechtstreeks wordt aangesloten en verbonden met Brussel. U wordt vanuit Brussel gecontroleerd op ieder moment van de dag !! -> Wanneer mogen wij uw eigen vrijwillige medewerking om uw privé en werkplaats aan te sluiten op Brussel verwachten gezien uw steun aan het gedwongen worden. U bent absoluut niet overtuigd dat er geen probleem is in BE qua loonlasten, en dat de horeca de enige sector is die zwart werkt? -> BEWIJS hiervan aub ! Het komt erop neer dat Brussel NIETS kan bewijzen, zich baseert op geruchten, en uiteindelijk geen moer geeft om de kleine man ! .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 3 januari 2015 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook niet de verhouding tussen Autogrill Belux en het moederbedrijf in Italie. Mooi ook dat u die tientallen miljoenen winst opgeeft maar ik vind een winst van +- 2.900.000 voor een cijfer van 52.000.000 voor 2012.. Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 januari 2015 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar er valt ook te lezen dat Autogrill Belux in 2013 6.433.839€ aan sociale bijdragen betaalde op zijn personeel. Om aan dat bedrag te komen zal je de bijdragen van heel veel café's moeten optellen, denk ik. Om maar te zwijgen van de investeringen die ze doen. Alle details via deze link: http://www.nbb.be/pub/03_00_00_00_00...00_00.htm?l=nl Wat Starbucks verder doet met de winsten van zijn franchise doet niets ter zake in deze discussie die over uitbating van Horeca-zaken gaat die voor het genoemde merk operationeel in handen is van Autogrill Belux.
![]() |