![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat we in een sociaal systeem leven, daarom. Wat jij voorsteld is een verpaupering van een land, het laten afbrokkelen onder de noemer "vrije keuze".
Gevolg zou zijn, geen verlichte banen, geen straten, geen vuilophaling, geen ziekteverzekering of dan enkel tegen betaling, kortom pure armoede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dan hoef ik jouw rechten niet cynicus
en waarom zouden we het niet omdraaien en zeggen geen plichten zonder rechten als jij de rechten van de andere niet respecteerd op bvb de mogelijkheid om een menswaardig te leiden waarom zouden zij jouw rechten dan respecteren ? Je recht op veiligheid bvb of op eigendom. als je ooit je zin zou krijgen dan zal je nooit meer veilig op straat kunnen komen het leger zal je niet kunnen beschermen want jij vergeet dat de armen en het zg sociaal profitariaat in de meerderheid is. maar ik heb het je al gezegd he hoe meer jouw gedachtegoed aan belang wint hoe groter de maatschappelijke relevantie van het vierde wereld syndicaat wordt doe dus maar voort zoals je bezig bent.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belasting op kinderen? Te gek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Inkomsten: - De armste helft: 2/3 van het arbeidersloon gaat naar de staat. - De rijkste helft: Kapitaal kent wettelijke vluchtwegen en wordt bijna niet belast. Uitgaven: - De armste helft: uitkeringen, sociale huisvesting, ... - De rijkste helft: 12% van het staatsbudget gaat via de staatsschuld aan rente naar deze groep, subsidies voor opera, gratis hoger onderwijs (maken zij véél meer gebruik van), ... [size=3]Sociaal zijn komt dikwijls over als herverdelen van rijk naar arm. De werkelijkheid is dat de herverdeling er niet is. Elk deel van de bevolking is een ontvanger van de staat. Slechts een zeer kleine minderheid ontvangt meer dan ze bijdragen. Voor de rest is het zo goed als vestzak-broekzak.[/size] Mijn idee daarrond is dus dat we het vestzak-broekzak gedeelte afschaffen en dat geld gewoon bij de burgers laten. De besparing aan administratie nemen we er op de koop toe bij. (Cfr. het leefloon van Vivant stoelt ook op dit beginsel, alleen behouden ze het vestzak-broekzak beginsel) Met 11% BBP (weerom studie uit Nederland) kan men de basistaken van de staat betalen. (Er zullen dus wegen zijn en de lamp zal branden. ![]() Door al deze herverdelingsmechanismen krijgen burgers de reflex om aan de overheid een oplossing te vragen voor hun problemen ipv de problemen vanuit hun eigen kracht trachten op te lossen. Op die wijze worden wij afhankelijk van de keuzes die politici maken voor ons met ons geld. Ik heb niet de indruk dat politici van een betere soort zijn dan de gemiddelde burger. In tegendeel, ik denk zelfs dat ze sluwer en doortrapter zijn dan de ergste criminelen. Moeten wij hen ons lot in handen geven? Ik eis mijn zelfbeschikkingsrecht op.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mijn vraag blijft echter hoe doorbreken we die spiraal ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moet je nu toch ook niet meer weten? Je hebt nooit geantwoord wat jij zou doen met je bedrijf waarvan de omzet stagneert (zoals gewoonte) en een verhoogde bedrijfsuitgave waardoor je winst nihil tot schulden herleid wordt. Kosten verlagen toch? Goedkopere leveranciers aanspreken? De basis goedkoper maken dus. Wel dat is wat wij zeggen. Zie de armen als een bedrijf in nood, nood aan goedkopere leveranciers. Zo krijg je mogelijks een klare kijk op de zaken eens, als bedrijfsleider. Tussen haakjes, ik heb ook een bedrijfje en toch zie ik de noodzaak. Er staan waarschijnlijk meer mogelijke handelsrichtingen op mijn handelsregister dan dat jij ooit kan samen krijgen. Toch zie ik de noodzaak van een breed spectrum basis behoeften die noodgedwongen nu moeten ingevuld worden of het is te laat. Wil je gezonde bedrijven? Maak dan eerst een gezonde buurt! Ik bedoel financieel want de rest is voor de groenen onder ons, niet minder belangrijk trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() Kindervergoeding tot max. drie kinderen, diegene die er meer willen moeten er maar zelf voor opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
De tweede fout die ze maken is de prijs van de kosten omlaag rekenen. In werkelijkheid ben je altijd op zoek naar de laagste prijs-kwaliteit-verhouding maar veronderstellen dat als de kosten te hoog zijn er plots leveranciers zijn die goedkoper zijn en daardoor uw kosten zullen dalen is iets te veel goodwill thinking. Er blijft niets anders over dan de kost op zich uitschakelen. Schrappen in de uitgaven. Citaat:
In werkelijkheid sluit je een bedrijf dat zo weinig omzet heeft dat zelfs kostenreductie geen oplossing is om iet of wat winst te maken. Je spendeert uw tijd en middelen aan een ander bedrijf dat wel potentieel heeft. Maar met mensen kan je dat niet doen. Daar blijft alleen nog het maken van kansen over. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ons stelsel nu is zo geregelmenteert dat wie een stap vooruit zet als een halve schurk behandeld wordt. Geen wonder dat velen hun hangmat willen omruilen voor een waterbed.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In een normale wereld heb je een spaargedrag onafhankelijk van je neukgedrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anders gaat het toch stilletjes worden vrees ik. Nee weet ik wel zeker. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus maak mij aub geen blaaskens meer wijs. Als ik per toeval bij ooit zou uitkomen dan weet ik nu al op voorhand dat ook jij de prijs alleen in aanmerking zult nemen. Dus daar gaat uw uitleg over "slechte bedrijfsleiders" / heb nog geen andere tegen gekomen in dit geval. Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Mambo,
Ik heb niet de indruk dat je een groot economisch talent hebt. Je zal dan wel goed zijn in andere dingen. Ik hoop het voor u toch. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die middenklasse heeft het nog altijd beter dan de fabrieksarbeider met twee wagens, een eigen huis en de jaarlijkse vliegvakantie. Jazeker, wat zijn we arm. Ik kan niet geloven dat je dit ernstig neemt. Het grootste probleem dat ons land heeft is dat we bovenop onze zeer ruime welstand we ook nog eens eenzelfde bedrag naar de staat laten vloeien. In het bijzonder het armste deel dat via haar arbeid 300% bovenop haar netto loon 'vrijwillig' aan de staat geeft. Het probleem van arm en rijk is dat de rijke zijn kansen heeft weten te benutten en er eigenlijk geen meer nodig heeft. De arme daarentegen wordt met een uitkering koest gehouden maar vooral zijn kansen ontnomen. En het is niet de rijke die die kansen ontneemt maar de 'veelbelovende politicus'. Geloof mij, die kosten van de Robin-Hood-staat moeten terug naar een normaal niveau komen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Overheidsopdrachten hebben over het algemeen zo 'n hoge eisenbundel dat de prijs dan ook vlot de helft duurder is. Citaat:
Onbegrijpelijk! Komaan, iets ernstiger antwoorden hé. Citaat:
Maar het punt was dat hun uitkering geen soelaas brengt. Zij moeten de kans krijgen om een voldoende groot inkomen te verwerven met hun eigen inspanning. De klemtoon moet wel degelijk op kansen scheppen liggen en niet op de conditie van de slaapaccomidatie op zich. Een bedrijfsleider die iemand een job geeft heeft onnoemelijk veel meer gedaan voor die burger dan gelijk welke uitkering die burger daarvoor ontving. Klaar als pompwater.
||||||||
![]() |
![]() |