Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2015, 20:04   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als ik de output bekijk van de VRT, dan denk ik dat zij een soort eeuwig fatwua uitgesproken hebben over positief economisch nieuws.
Als ze spreken over economie geraken ze niet verder dan de beurs de getalletejs af te lezen, trommelen ze daar en would be wanna be belegger pauleke op, en hebben zij blijkbaar nog nooit gehoord van jaarlijkse vergaderingen, moet ern ieman dde verslagen van de Rvb bestuderen en lezen, worden nooit over productintroducties en vernieuwingen gesproken, nooit over investeringen van kmo's etc
Would be belegger pauleke werkt al jaren niet meer voor VRT...
Sinds 2011 werkt hij samen met VTM op contractbasis.

Je leeft een beetje in het verleden hee brother
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 21:04   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Nee, maar als je nieuws en duiding brengt, en de cartoons waar het eigenlijk allemaal om draait niet toont lijkt het volgens mij meer op zelfcensuur.
Volgens u. Daarmee is uiteindelijk alles gezegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 22:41   #123
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
als ik de output bekijk van de VRT, dan denk ik dat zij een soort eeuwig fatwua uitgesproken hebben over positief economisch nieuws.
Als ze spreken over economie geraken ze niet verder dan de beurs de getalletejs af te lezen, trommelen ze daar en would be wanna be belegger pauleke op, en hebben zij blijkbaar nog nooit gehoord van jaarlijkse vergaderingen, moet ern ieman dde verslagen van de Rvb bestuderen en lezen, worden nooit over productintroducties en vernieuwingen gesproken, nooit over investeringen van kmo's etc
Paul D'Hoore is sinds een paar jaar bij de VRT niet meer van de partij. Dat u dit ontgaan is omdat u allang niet meer naar deze vakbondszender vol dorre bureaucratische onheilsberichten wenst te kijken is normaal. De sjagrijnigheid is er de regel t.e.m. in het weersbericht.
De luiheid kent er geen grenzen. Voor plaatselijke berichtgeving buiten een straal van circa 40 km rond Brussel is er geen tijd. Voor een behoorlijke montage met kort gebald nieuws ook niet. Deskundigen worden nagenoeg nooit uitgenodigd, dat kost te veel werk achteraf.

Jan met de pet wordt echter zevenmaal ondervraagd: heb je iets gehoord?, heb je iets gezien?, wat vindt u ervan?, wat vindt de buurt ervan?, wat vinden u kinderen/grootouders ervan?, wat zijn uw emoties?, zal u dat kunnen verwerken?, wat met de trauma's?, moet de overheid hier geen steun bieden?, is de psychologische begeleiding wel voldoende?, enz...

Technische informatie m.b.t. tot het gebeuren of de eenvoudige wetenschappelijke achtergrond wordt nooit aangeboord. Alles komt precies uit de lucht vallen. Een brug over een kanaal stort in door gebrek aan onderhoud en betonrot en men heeft het over de wegsignalisatie.

Geen wonder dat ik qua binnenlands nieuws de voorkeur geef aan de franstalige zenders en qua buitenlands nieuws ook buitenlands kijk.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 22:41   #124
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Paul D'Hoore is sinds een paar jaar bij de VRT niet meer van de partij. Dat u dit ontgaan is omdat u allang niet meer naar deze vakbondszender vol dorre bureaucratische onheilsberichten wenst te kijken is normaal. De sjagrijnigheid is er de regel t.e.m. in het weersbericht.
De luiheid kent er geen grenzen. Voor plaatselijke berichtgeving buiten een straal van circa 40 km rond Brussel is er geen tijd. Voor een behoorlijke montage met kort gebald nieuws ook niet. Deskundigen worden nagenoeg nooit uitgenodigd, dat kost te veel werk achteraf.

Jan met de pet wordt echter zevenmaal ondervraagd: heb je iets gehoord?, heb je iets gezien?, wat vindt u ervan?, wat vindt de buurt ervan?, wat vinden u kinderen/grootouders ervan?, wat zijn uw emoties?, zal u dat kunnen verwerken?, wat met de trauma's?, moet de overheid hier geen steun bieden?, is de psychologische begeleiding wel voldoende?, enz...

Technische informatie m.b.t. tot het gebeuren of de eenvoudige wetenschappelijke achtergrond wordt nooit aangeboord. Alles komt precies uit de lucht vallen. Een brug over een kanaal stort in door gebrek aan onderhoud en betonrot en men heeft het over de wegsignalisatie.

Geen wonder dat ik qua binnenlands nieuws de voorkeur geef aan de franstalige zenders en qua buitenlands nieuws ook buitenlands kijk.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 23:06   #125
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Velen hier zeggen 'je suis Charlie'. Als we kijken wie Charlie was dan staat het blad voor een zeer links denkend mens. Het verheugt mij dus dat velen zich hier op het forum in Charlie herkennen. Zij die Charlie tijdens het leven nog voor 'communist' zouden hebben aanzien, erkennen zich nu in Charlie. Voor dit forum is dat een primeur. Elke dag lees ik hier rechtse berichten, maar sinds woensdag is bijna iedereen hier (als) Charlie. Zo'n massale en vooral plotse bekeringen tot links zijn ongezien. Ik ben blij dat iedereen zich een (linkse) Charlie voelt vandaag.

Was het maar waar dat iedereen die hier 'ik ben Charlie' zegt, effectief zoals de mensen achter Charlie zijn. Helaas is hun gedachtengoed juist vaak het tegenovergestelde...
Charlie Hebdo werd niet aangevallen omwille hun linkse of rechtse gedachtegoed maar omwille van vrije meningsuiting. Het zijn nu de politici zowel links als rechts die oproepen om diezelfde vrije meningsuiting, die ze luidkeels willen beschermen, deze verder aan het beperken zijn. En daar kots ik op.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 01:04   #126
Mirushetnieuws
Burger

Mirushetnieuws's schermafbeelding

Standaard

Als je voor het behoud van vrije meningsuiting was dan zeg je beter: "Je suis Achmed". De man stierf ter verdediging van de vrijheid om rioolhumor op de wereld los te laten, want laat ons eerlijk zijn - veel meer dan dat was en is Charlie Hebdo niet.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 08:34   #127
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Als je voor het behoud van vrije meningsuiting was dan zeg je beter: "Je suis Achmed". De man stierf ter verdediging van de vrijheid om rioolhumor op de wereld los te laten, want laat ons eerlijk zijn - veel meer dan dat was en is Charlie Hebdo niet.
Die man stierf omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was, meer niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 08:36   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die man stierf omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was, meer niet.
Hij was op de verkeerde plaats noch het verkeerd moment. Hij was een politieagent met een taak. Alleen kon hij onmogelijk op tegen dergelijk zwaarbewapend gespuis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 11:03   #129
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hij was op de verkeerde plaats noch het verkeerd moment. Hij was een politieagent met een taak. Alleen kon hij onmogelijk op tegen dergelijk zwaarbewapend gespuis.
Die man was collatoral damage. Dan ben je wel degelijk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 04:55   #130
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

't Scheldt is Charlie

De liberalen zijn criminele islamterroristen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 07:35   #131
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen; ik ben niet volledig zoals Charlie. Ik ben geen voorstander van het feit dat alles zomaar kan gezegd worden in elke context. Stel dat een aantal mensen naar de begrafenis van de slachtoffers komen en spotprenten tonen waarmee gelachen wordt met de dood van de slachtoffers, zal ik die vrijheid van die mensen niet a la Voltaire met mijn leven beschermen. Ik zal het eerder gepast vinden dat dergelijke spotprenten over de slachtoffers tijdens een serene sfeer op een begrafenis worden verwijderd.
En ik denk dat veel mensen met mij vinden dat niet alles gezegd moet kunnen worden gelijk wanneer. Iemand die luid in de lach schiet op een begrafenis en de nabestaanden openlijk belachelijk maakt, dient op dat moment buiten de kerk gezet te worden, vind ik. Niet alles moet zomaar kunnen.
Maar goed dan dat ze die aanslag hebben gepleegd. Teveel is trop.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 07:37   #132
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Dit topic stierf een schielijke dood in 2015. Moge het in vrede rusten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 07:53   #133
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Links, rechts... allemaal dikke zever.
Oud 8 oktober 2020, 08:52   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Links, rechts... allemaal dikke zever.
Allee man, we vullen de begrippen links en rechts in naar believen en iedereen is tevreden.

Dat kan inderdaad alleen als die begrippen betekenisloos zijn.
Oud 8 oktober 2020, 11:45   #135
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allee man, we vullen de begrippen links en rechts in naar believen en iedereen is tevreden.

Dat kan inderdaad alleen als die begrippen betekenisloos zijn.

Zo denk ik er ook over.
Rechts erkent dat ze in de eerste plaats alleen aan zichzelf denken.
Ze steken dat niet onder stoelen of banken en komen er eerlijk voor uit.
En iedereen drumt in de rechtse hoek.
En links beweert dat ze werken voor de gemeenschap.
Alleen blijft de vraag of er gewerkt wordt.
Ik merk alleen stilstand aan beide kanten.
Wel wordt er verhoopt op een bende overlopers.
Waar geen van beide kanten een stap vooruit mee zal doen.
Ik ken die bende. In het beste geval spelen ze Mata Hari in beide groepen.
En het eindresultaat is een opvangcentrum voor verwaarloosde dieren die niks meer presteren maar wel vreten uit alle schuiven.
De democratie bestaat niet meer. Het is gewoon een betekenisloze woordenbrij geworden.
Geen erg echter. Maar dat verschil van visies aanleiding kan geven tot maffiadaden en plundering van privaat bezit is een gevaarlijk feit.
En daar werkt zowel rechts als links volop aan mee. Rechts voert uit en links sluit de ogen.
Meer presteren beide groepen niet. Plunderen is het oogmerk van allen.
En dit ten koste van de democratie.
Ik stel mezelf de vraag niet meer wanneer deze democratie volledig zal verdwijnen. Democratie brengt niks op. Voor niemand.
Niemand maakt zich dan nog zorgen daaromtrent.
Er is dus geen verschil meer tussen rechts en links.

Laatst gewijzigd door werkman : 8 oktober 2020 om 12:01.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 06:29   #136
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Dit gaat hartaanvallen veroorzaken vrees ik.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 maart 2021 om 06:35.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2021, 13:09   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Dit gaat hartaanvallen veroorzaken vrees ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be