Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2015, 15:27   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als Pegida weigert de rol van de neoliberale hervormingen in te zien, alles. Dan is Pegida gewoon een zoveelste bliksemafleidertje van het establishment om de bevolking de echte oorzaken van de problemen te doen vergeten.
Neoliberale hervormingen ?
bliksemafleidertje ?
establishment ?
ECHTE OORZAKEN ? ? ?
Wil je deze zaken eens KONKREET uitleggen ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 januari 2015 om 15:28.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 16:03   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals ik in een ander draadje schreef : ik geef hen vooralsnog het voordeel van de twijfel en zet ze niet weg in de hoek van uiterst rechts en de biernazi's. Maar verwijzingen naar een 'christelijke cultuur' zijn ofwel stille pogingen om iets binnen te smokkelen in de discussie ofwel wil men bewust het initiatief niet pluralistisch maken.
Dat kan, en mag. Maar dan gaan veel mensen er zich ver van weghouden.
Pegida zou beter dergelijke slinkse truuken niet toepassen.
Het begint allemaal nogal een een vlaams blok enscenering te lijken...
Straks zien we Tanguy Veys, Alexandra Colen, Annick Ponthier en Marc Joris nog duiveluitdrijvingen doen.
Waarom toch steeds die oikofobie? Met judeo-christelijke cultuur wordt de Europese cultuur bedoeld, gebaseerd op eeuwenoude Keltische en indo-germaanse gebruiken. (oei, nu gebruik ik het woord "Germaans"... )M.a.w. de cultuur waar zo ongeveer driekwart van de wereld naartoe wil. Maar hier mag je dus niet pleiten om die te behouden en te verbeteren, want blijkbaar zijn al die culturen die hun eigen uitzichtloze toestanden creëeren, veel beter en veel verrijkender.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 16:28   #123
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zo hard zal je hem dan toch niet gevolgd hebben.

Noord-Koerdisch. Van oorsprong. Ondertussen is de werking van dat 'clubje' (dat vele duizenden leden telt) uitgebreid naar Zuid en West-Koerdistan.
Niet dat dat er überhaupt toe doet. Je draait volledig rond de kwestie heen. De enige gewapende organisatie die door Pegida bij naam wordt genoemd is - niet toevallig - een seculiere Koerdische organisatie die als enige weet stand te houden tegen IS.

De PKK wordt gezien als terroristische organisatie in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa. In Turkije en Duitsland is de PKK verboden.[4][5]

Methoden Terreuraanslagen, zelfmoordaanslagen, moord, bedreiging, afpersing, wapen- en drugshandel, mensensmokkel, prostitutie .

Er daar kunnen ze wat van, Apo was daar de beste in.

Waarschijnlijk de reden van de Duitse Pediga om tegen wapenleveranties te zijn tegen dat stel criminelen.
Oh, er zullen vast " vrijheidstrijders" bij de PKK zijn, de organisator's binnen dat clubje, neen.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2015, 18:59   #124
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Opa schrijft berichtjes tegen het terrorisme!
Wat deed je voor de rest ook alweer, smiley?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 17:05   #125
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Neoliberale hervormingen ?
bliksemafleidertje ?
establishment ?
ECHTE OORZAKEN ? ? ?
Wil je deze zaken eens KONKREET uitleggen ?

Massamigratie is het logische gevolg van een economisch stelsel dat de hele wereld als één grote "vrije markt" ziet (een doctrine dat gemakkelijk als 'marktfundamentalisme' kan omschreven worden). Een wereld waarin kapitaal vrij kan bewegen zonder rekening te moeten houden met lokale gebruiken, democratie, sociale rechten of economische/ecologische noden, is een wereld waar de grote massa van de bevolking weinig keus meer heeft dan ("vrij") rond te migreren, de "investeerders" achter na en de welvaartstransfers achter na.

Plus, massamigratie is een heel handig middel om de sociale rechten van de gewone bevolking hier zowel als in de landen van herkomst zwaar onder druk te zetten. Concurrentie op de arbeidsmarkt. Massamigratie is gewoon een instrument om weerbare samenlevingen te ontwrichten. Daar lijden zowel de migranten als de autochtonen én de herkomstlanden onder en daar profiteert alleen de elite van.

De echte oorzaak van islamisering, zo die er al is (en voor veel gettowijken is dat inderdaad zo) is dus het marktfundamentalisme. De doctrine gehuldigd door allerlei 'kosmopolieten' zoals Verhofstadt en co, die de wereld graag als één grote Global Village zien.

En net dat wil Pegida blijkbaar niet inzien.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 17:06   #126
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom toch steeds die oikofobie? Met judeo-christelijke cultuur wordt de Europese cultuur bedoeld, gebaseerd op eeuwenoude Keltische en indo-germaanse gebruiken. (oei, nu gebruik ik het woord "Germaans"... )M.a.w. de cultuur waar zo ongeveer driekwart van de wereld naartoe wil. Maar hier mag je dus niet pleiten om die te behouden en te verbeteren, want blijkbaar zijn al die culturen die hun eigen uitzichtloze toestanden creëeren, veel beter en veel verrijkender.
Als vrijzinnig heiden heb ik helemaal geen boodschap aan die "joods-christelijke" onzin.
Oud 16 januari 2015, 17:10   #127
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
De PKK wordt gezien als terroristische organisatie in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Europa. In Turkije en Duitsland is de PKK verboden.[4][5]
Het Verzet was ook illegaal tijdens het Naziregime, dus dat zegt weinig.

Citaat:
Methoden Terreuraanslagen, zelfmoordaanslagen, moord, bedreiging, afpersing, wapen- en drugshandel, mensensmokkel, prostitutie .
Wat de aanslagen en zo betreft, daar kan ik in komen. Zelfmoordaanslagen? Daar wil ik wel eens meer over weten.
Drugshandel? Idem.
Prostitutie? Idem. Weet je dat de meerderheid van de PKK uit vrouwen bestaat?

Citaat:
Waarschijnlijk de reden van de Duitse Pediga om tegen wapenleveranties te zijn tegen dat stel criminelen.
Die "redenen" zouden veel geloofwaardiger zijn moest de PKK niet de enige organisatie zijn die met naam genoemd wordt.
Zelfs Aartsvijanden Al Qaeda en IS worden niet bij naam genoemd.
De enige die bij naam genoemd wordt door een zogenaamde anti-islambeweging is net de seculiere organisatie die de Islamfundamentalisten het hardst aan het bestrijden is.

Citaat:
Oh, er zullen vast " vrijheidstrijders" bij de PKK zijn, de organisator's binnen dat clubje, neen.
Jij kent die organisators?
Oud 16 januari 2015, 17:38   #128
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Massamigratie is het logische gevolg van een economisch stelsel dat de hele wereld als één grote "vrije markt" ziet (een doctrine dat gemakkelijk als 'marktfundamentalisme' kan omschreven worden). Een wereld waarin kapitaal vrij kan bewegen zonder rekening te moeten houden met lokale gebruiken, democratie, sociale rechten of economische/ecologische noden, is een wereld waar de grote massa van de bevolking weinig keus meer heeft dan ("vrij") rond te migreren, de "investeerders" achter na en de welvaartstransfers achter na.

Plus, massamigratie is een heel handig middel om de sociale rechten van de gewone bevolking hier zowel als in de landen van herkomst zwaar onder druk te zetten. Concurrentie op de arbeidsmarkt. Massamigratie is gewoon een instrument om weerbare samenlevingen te ontwrichten. Daar lijden zowel de migranten als de autochtonen én de herkomstlanden onder en daar profiteert alleen de elite van.

De echte oorzaak van islamisering, zo die er al is (en voor veel gettowijken is dat inderdaad zo) is dus het marktfundamentalisme. De doctrine gehuldigd door allerlei 'kosmopolieten' zoals Verhofstadt en co, die de wereld graag als één grote Global Village zien.

En net dat wil Pegida blijkbaar niet inzien.
Bolleke, dankjewel voor deze rationele uitleg !
Massamigratie heeft als 1ste doel (denk ik) de lonen in onze landen omlaag drukken.
Parallel hiermee hebben we de islamisering. Dat is een zaak die Verafstoot & C° onderschat hebben.
Het zij zo.
Gelukkig hebben ONZE veiligheidsdiensten in Verviers bewezen dat ze niet moeten onderdoen voor de "slimme" Fransen !
Dat is wel (een beetje ?) geruststellend.

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 januari 2015 om 17:45.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 22:59   #129
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
7. Mensen in Europa hebben het recht te leven, te werken, uit te gaan en zich te kleden zoals zij willen, zowel thuis als op straat, zonder intimidatie, beledigingen en geweld vanuit islamistische hoek.
Puntje 7 van hun manifest spreekt boekdelen.

de moslims worden blijkbaar de nieuwe untermenschen voor Pegida, met verschillende rechten.

Hoe rijmt "Mensen in Europa hebben het recht te leven, te werken, uit te gaan en zich te kleden zoals zij willen" met "Hoofddoeken verbieden" aka "Moslims mogen zich niet kleden hoe zij willen" ?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 16 januari 2015 om 23:01.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 01:16   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als vrijzinnig heiden heb ik helemaal geen boodschap aan die "joods-christelijke" onzin.
u hoeft zich niet joods-christelijk te voelen als vrijzinnige. Maar je leeft wel in die cultuur. vb. monogamie is hier de norm, niet haremvorming. De tien geboden zijn nog steeds min of meer de basis van onze omgangsvormen etc.. etc..

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 januari 2015, 01:17   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Puntje 7 van hun manifest spreekt boekdelen.

de moslims worden blijkbaar de nieuwe untermenschen voor Pegida, met verschillende rechten.

Hoe rijmt "Mensen in Europa hebben het recht te leven, te werken, uit te gaan en zich te kleden zoals zij willen" met "Hoofddoeken verbieden" aka "Moslims mogen zich niet kleden hoe zij willen" ?
Bij mijn weten mogen wij ons hier niet in zwarte SS uniformen hullen terwijl we uit Mein Kampf scanderen. Als nazi-foob had ik die lijn toch graag doorgetrokken.

Oud 17 januari 2015, 01:29   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...

monogamie is hier de norm,...
Ik verkies toch 'open en bloot'.

Daar hebben kwezels het doorgaans véél moeilijker mee

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 10:43   #133
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het Verzet was ook illegaal tijdens het Naziregime, dus dat zegt weinig.

Wat de aanslagen en zo betreft, daar kan ik in komen. Zelfmoordaanslagen? Daar wil ik wel eens meer over weten.
Drugshandel? Idem.
Prostitutie? Idem. Weet je dat de meerderheid van de PKK uit vrouwen bestaat?

Die "redenen" zouden veel geloofwaardiger zijn moest de PKK niet de enige organisatie zijn die met naam genoemd wordt.
Zelfs Aartsvijanden Al Qaeda en IS worden niet bij naam genoemd.
De enige die bij naam genoemd wordt door een zogenaamde anti-islambeweging is net de seculiere organisatie die de Islamfundamentalisten het hardst aan het bestrijden is.

Jij kent die organisators?
Misschien dat je een topic kan starten over de terroristische organisatie PKK, het lijkt mij verstandig om deze topic niet te verzieken met een welles nietes spelletjes over een clubje dat zelfmoord aanslagen, aanslagen en criminele activiteiten in haar vaandel hebben staan. De echte verdedigers voor een Koerdische staat daar gelaten.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 14:45   #134
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is niet omdat we niet meer in een christelijke maatschappij leven, dat onze christelijke geschiedenis geen invloed heeft op onze Westerse waarden. Je moet "christelijk" dan ook niet lezen als christelijk-religieus, maar wel als Westerse waarden die gevormd zijn door eeuwenlange (christelijke) geschiedenis.

Ik ben zelf niet gelovig, maar dat neemt niet weg dat onze Westerse waarden in grote mate beïnvloed zijn door wat er de laatste honderden jaren gebeurd is. Het EVRM bijvoorbeeld kan je niet los zien van zijn ontstaansgeschiedenis. Dat je onze huidige waarden, met inbegrip en met respect voor de ontstaansgeschiedenis, wenst te bewaren, daar is nu eens NIETS mis mee.
Je kan de EVRM inderdaad niet los zien van de eeuwen van bloedvergieten die eraan vooraf gingen, dat is waar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Die website is vals opgericht door tegenstanders van pegida om geld van hen trachten af te troggelen. Stelen.

Ik lees hier op hun Facebook site (de enige echte) dit

De media heeft ons gevonden. Op naar de 5000 volgers! De eerste manifestatie komt er sowieso aan!
(géén geld storten via de vermelde website in het artikel, aangezien we van die site niets afweten)
-------------------------------------------------
Nogmaals voor alle duidelijkheid: de website die om geld vraagt is geen initiatief van ons! Wie of wat daarachter zit, weten we niet, dus gelieve geen geld te geven via die website! Deze Facebook-pagina is het enige geldende communicatiekanaal voor Pegida Vlaanderen.

https://www.facebook.com/pegidavlaanderen
De kopie die klaagt dat ze gekopieerd wordt. Grappig.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 17 januari 2015 om 14:59.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 15:53   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

IS snijdt koppen van mensen af;
dat heb ik in Duitsland nog niet gezien.

Ik wil kunnen protesteren tegen de islamiseringspogingen door moslims die in Vlaanderen wonen en tegen islamiseringspogingen door links gerichte Vlamingen.

Bijvoorbeeld:
ik wil in Vlaamse straten liever geen, en zeker niet teveel, symbolen zien die ongelijkheid tussen m en v uitdrukken
ik wil geen eten in Vlaamse gemeenschapscholen zien dat "gezegend is door een geestelijke, of soortgelijk religieus goedgekeurd"
ik hoor liever niet van die zaken als dat homo's van hoge torens moeten gooien met hun hoofd naar beneden
ik ben teveel dierenliefhebber om een uitzondering toe te laten op de wet op het dierenwelzijn voor het slachten van schapen
ik heb mijn ogen nogal open getrokken toen ik las in de krant dat een vrouwelijke Franse flik weigerde deel te nemen aan de minuut stilte ter nagedachtenis van de overledenen van Charlie en Jodenshop

Ik ben erge voorstander van scheiding van staat en kerk; godsdienstbeleving niet teveel op straat, laïsistische overheid enz. enz.

Als die pegidinges Duitsland en Vlaanderen er over zijn volgens de linkiewinkies, dan vraag ik me af wat het wel mag zijn, die vrije meningsuiting in dit geval tegen een godsdienst.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 16:37   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik verkies toch 'open en bloot'.

Daar hebben kwezels het doorgaans véél moeilijker mee
net daarom dat het een "basis" is.

Ondertussen is seriële monogamie veel meer de norm, tegenover vroeger waar manlief zich veel meer tegoed kon doen aan de in het donker rondlopende katjes.

Nog altijd is haremvorming hier geen norm (ook niet voor de rest van de harem: elke minnares denkt of wil denken dat ze de enige is).

Oud 17 januari 2015, 19:09   #137
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
IS snijdt koppen van mensen af;
dat heb ik in Duitsland nog niet gezien.

...

.
NSU-moorden

De groep die zichzelf Nazionalsozialistische Untergrund (NSU) noemde pleegde tussen 2000 en 2007 tien moorden: op acht personen van Turkse afkomst, een Griek en een Duitse politieagente.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 19:18   #138
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
NSU-moorden

De groep die zichzelf Nazionalsozialistische Untergrund (NSU) noemde pleegde tussen 2000 en 2007 tien moorden: op acht personen van Turkse afkomst, een Griek en een Duitse politieagente.
Toch is dit nog steeds niet te vergelijken met wat ISIS doet. Je kan toch lastig ontkennen dat de meeste terroristen van nu moslims zijn.

Internationaal gezien staan moslims gewoonweg in de spotlight wat dat betreft.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 19:20   #139
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

ah

Laatst gewijzigd door Drukazz : 17 januari 2015 om 19:21.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 19:25   #140
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Toch is dit nog steeds niet te vergelijken met wat ISIS doet. Je kan toch lastig ontkennen dat de meeste terroristen van nu moslims zijn.

Internationaal gezien staan moslims gewoonweg in de spotlight wat dat betreft.
Indien wij hier dezelfde wetteloosheid zouden hebben dan zouden de moorden gevoelig stijgen. Kijk maar naar de oorlogen in Joegoslavië een paar jaar geleden.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be