Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2015, 23:36   #121
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Gelukkig maar, als je de peilingen moet geloven over het aantal mensen dat nog positief staat tegenover migratie...
Ach peilingen.....

Er is 1 echte peiling nietwaar?

En ik stel dus gewoon vast dat 95% van de Belgen stemt op partijen die voorstander zijn van onverminderde fikse immigratie.

Kennelijk is men het daarmee eens of vindt men het onderwerp niet belangrijk genoeg om op onze islamofobe vrienden te stemmen.
Ik zie ook geen nieuwe anti-immigratie partij ontstaan of zo.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 23:50   #122
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach peilingen.....

Zeer doorwrocht argument..

Citaat:
En ik stel dus gewoon vast dat 95% van de Belgen stemt op partijen die voorstander zijn van onverminderde fikse immigratie.
U kan ongetwijfeld bewijzen voor uw "vaststellingen" aanvoeren?

Citaat:
Kennelijk is men het daarmee eens of vindt men het onderwerp niet belangrijk genoeg om op onze islamofobe vrienden te stemmen.
Ik zie ook geen nieuwe anti-immigratie partij ontstaan of zo
Nice try, no cigar. Keep trying.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 23:58   #123
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
U kan ongetwijfeld bewijzen voor uw "vaststellingen" aanvoeren?
Pak de laatste verkiezingsuitslag er eens bij zou ik zeggen...

en dan de statistiekjes...

Oud 3 februari 2015, 00:25   #124
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pak de laatste verkiezingsuitslag er eens bij zou ik zeggen...

en dan de statistiekjes...

Que? Statistiekjes? Verkiezingsuitslag? Welke verkiezingsuitslag? En projecties!
asjemenou! Slaapt u rustig verder.........
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 00:34   #125
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach peilingen.....

Ik zie ook geen nieuwe anti-immigratie partij ontstaan of zo.
Bij mijn weten is geen enkel partij voorstander van onverminderde fikse immigratie.
Kan je mij een link geven naar eender welk partijprogramma waarin dat jargon, omfloerst of onomwonden, wordt gebruikt?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 02:37   #126
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

In gesprek met een maat uit Belgie, gisteren via skype, werd me duidelijk verteld dat de toekomst voor Belgenland en de andere regio's in W.Europa erg somber wordt tegemoet gezien door de lokale inwoners.
Point of no return is volgens velen reeds een tijdje overschreden.
Eurabia is niet langer een toekomstbeeld maar een feit dat (volgens die vriend) tot een nieuwe oorlog zal leiden binnen het volgende decenium en dit op het W. Europese kontinent zelf?
Hopelijk een te somber beeld maar denkelijk correct.

Ben blij weg te zijn en op hetzelfde ogenblik somber. Het laat een wrange smaak want ik zag het al +15 jaar aankomen. Het gezegde "Men heeft de machthebbers die men verdient" is nog nooit zo actueel geweest als vandaag.

Prettig is anders.
-Met spijt geobserveerd.
Oud 3 februari 2015, 10:36   #127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
In gesprek met een maat uit Belgie, gisteren via skype, werd me duidelijk verteld dat de toekomst voor Belgenland en de andere regio's in W.Europa erg somber wordt tegemoet gezien door de lokale inwoners.
Eurabia is niet langer een toekomstbeeld maar een feit dat (volgens die vriend) tot een nieuwe oorlog zal leiden binnen het volgende decenium en dit op het W. Europese kontinent zelf?

Ben blij weg te zijn en op hetzelfde ogenblik somber. Het laat een wrange smaak want ik zag het al +15 jaar aankomen. Het gezegde "Men heeft de machthebbers die men verdient" is nog nooit zo actueel geweest als vandaag.

Prettig is anders.
-Met spijt geobserveerd.
Tja, er zullen altijd mensen bestaan, die alles in het zwart zien. Mijn ervaring rond mij is veel meer positief : men vindt dat die "sombere periode" zal passeren en men ziet vooral dat er nog positieve aspecten in onze samenleving zijn : er is/zijn muziek, de natuur, films, de reizen, entertaining TV-programma's, humoristen, enz.............. Men laat zich vooral niet door zogezegde "opiniemakers" van kranten en kranten in het algemeen beïnvloeden, die gewoon elke dag angst en haat verkopen. Het is trouwens niet voor niets dat het verkoop van de kranten in het algemeen daalt. Het feit dat al die kranten hun website op Internet hebben, speelt misschien ook een rol maar dat stopt niet daar. TV vind ik dan beter op zich te informeren. Ik zal u een voorbeeld geven : vorige zondag heeft het nieuws van France 2 geopend met de overwinning van de Franse handballploeg en geeïndigd met de promotie van een Franse comedie die deze week in de bioscoop uitkomt : dat vind ik juist verstandig TV-nieuws. Een evenwicht tussen het nieuws zoals we het kennen, met zijn lot van slecht nieuws. En dan ook een tijd voor positief nieuws. Als u zich enkel op het slecht nieuws focaliseert en als u vindt dat alles in onze maatschappij slecht is, zal u op het einde zelfmoordplegen.

Laatst gewijzigd door Everytime : 3 februari 2015 om 10:38.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 10:42   #128
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Prettig is anders.
-Met spijt geobserveerd.
die 10% die het altijd zwart inzien, zien het idd nu ook zwart in. de 90% anderen gaan gewoon verder.
Oud 3 februari 2015, 10:54   #129
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die 10% die het altijd zwart inzien, zien het idd nu ook zwart in. de 90% anderen gaan gewoon verder.
10 procent ?
Ik weet niet meer of het op de VRT of op de NOS was, maar volgens de peiling die daar ter sprake kwam, zag bijna 60 procent van de autochtonen verdere immigratie als een serieuze bedreiging.
Je bent toch niet zo simpel van geest om te denken dat alleen VB kiezers de zaken zo zien ,hoop ik ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:15   #130
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U leeft gewoon in de angst, geef het toe.
Ik schijt echt in m'n broek, van het lachen. De argumentatie is weeral stevig onderbouwd, zo kennen we ze, degenen die vastzitten in de belgische klei.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:17   #131
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
10 procent ?
Ik weet niet meer of het op de VRT of op de NOS was, maar volgens de peiling die daar ter sprake kwam, zag bijna 60 procent van de autochtonen verdere immigratie als een serieuze bedreiging.
Je bent toch niet zo simpel van geest om te denken dat alleen VB kiezers de zaken zo zien ,hoop ik ?
In een enquete van Humo stond 's dat 80% van hun lezers weigert naast een marokkaan te wonen. Da' s een beter indicatie vind ik van de realiteit, en van de dingen die eraan komen.

Laatst gewijzigd door Conscience : 3 februari 2015 om 12:17.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:59   #132
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
10 procent ?
"Peilingen", tja, wie gelooft nog zoiets?
Oud 3 februari 2015, 13:01   #133
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Peilingen", tja, wie gelooft nog zoiets?
Toch nog altijd beter dan zijne natte vinger.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 13:08   #134
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
In een enquete van Humo stond 's dat 80% van hun lezers weigert naast een marokkaan te wonen. Da' s een beter indicatie vind ik van de realiteit, en van de dingen die eraan komen.
Bron? En zelfs als het waar zou zijn, betekent zo'n "peiling" of "Internet poll" helemaal niets. Ze hebben bovendien helemaal niets te weigeren : vrij verkeer van de personen. Wonen Marokkanen naast hen, hebben ze geen andere keuze die te accepteren.................oftewel verhuizen.
Oud 3 februari 2015, 13:16   #135
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron? En zelfs als het waar zou zijn, betekent zo'n "peiling" of "Internet poll" helemaal niets. Ze hebben bovendien helemaal niets te weigeren : vrij verkeer van de personen. Wonen Marokkanen naast hen, hebben ze geen andere keuze die te accepteren.................oftewel verhuizen.
Voil�*, en zo zijn de migrantenbuurten ontstaan. "Zij" kwamen, en de autochtonen verhuisden stelselmatig..................tot er geen enkele autochtoon meer overbleef.
Wat er wel overbleef, waren een soort "Bronx-buurten" (cfr. Kuregem-Anderlecht, buurten rond Metrostations "Beekkant", "Zwarte Vijvers", "Graaf van Vlaanderen", "Ribaucourt"........ Ja, gezellig die multiculturele samenleving

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 februari 2015 om 13:17.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 13:32   #136
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Bij mijn weten is geen enkel partij voorstander van onverminderde fikse immigratie.
Goh, echt?

Oud 3 februari 2015, 13:35   #137
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, echt?

G Annemans heeft ooit een demografische studie verspreid ...

herinner je je die paniekscene van FDW na een verkiezing waar hij nog een winst verwachtte, toen hij uitdager was tegen PJ ? ... wel eigenlijk zat de onmogelijkheid van zijn verwachtingen al vervat in die demografische studie van Annemans ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 13:42   #138
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
10 procent ?
Jaja, maar hij wil zeggen dat 90% van die 40% veel meer is dan die 60% die verdere immigratie ziet als een serieuze dreiging.

Begrijp je, dat is forumwiskunde, het is 50/50, maar er is maar 20% kans op...
Oud 3 februari 2015, 13:44   #139
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voil�*, en zo zijn de migrantenbuurten ontstaan. "Zij" kwamen, en de autochtonen verhuisden stelselmatig..................tot er geen enkele autochtoon meer overbleef.
Wat er wel overbleef, waren een soort "Bronx-buurten" (cfr. Kuregem-Anderlecht, buurten rond Metrostations "Beekkant", "Zwarte Vijvers", "Graaf van Vlaanderen", "Ribaucourt"........ Ja, gezellig die multiculturele samenleving
Hallo? Boven mij wonen Zwart-Afrikanen en nog boven hen autochtonen. Niemand is verhuisd en we plannen helemaal niet te verhuizen.
Dat die racisten maar verhuizen als ze dit willen : die Marokkaanse buren zijn in hun rechten, ze hebben het recht daar te wonen. De schuld komt dus van hun buren die te dom en te bekrompen zijn om te begrijpen dat andere culturen bestaan. Het is juist omdat zo'n racisme bestaat dat de immigratie zich moet versterken. Het is juist omdat het Vlaams-Nationalisme bestaat dat de Franstalige vanwege in Vlaanderen zich moet versterken. We zijn voordelig in die situatie aangezien de wet : vrij verkeer van de personen. Mensen zijn vrij zich te vestigen en zich te verplaatsen waar ze willen. En het is alles wat telt.

Laatst gewijzigd door Everytime : 3 februari 2015 om 13:45.
Oud 3 februari 2015, 15:10   #140
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo? Boven mij wonen Zwart-Afrikanen en nog boven hen autochtonen. Niemand is verhuisd en we plannen helemaal niet te verhuizen.
Dat die racisten maar verhuizen als ze dit willen : die Marokkaanse buren zijn in hun rechten, ze hebben het recht daar te wonen. De schuld komt dus van hun buren die te dom en te bekrompen zijn om te begrijpen dat andere culturen bestaan. Het is juist omdat zo'n racisme bestaat dat de immigratie zich moet versterken. Het is juist omdat het Vlaams-Nationalisme bestaat dat de Franstalige vanwege in Vlaanderen zich moet versterken. We zijn voordelig in die situatie aangezien de wet : vrij verkeer van de personen. Mensen zijn vrij zich te vestigen en zich te verplaatsen waar ze willen. En het is alles wat telt.
ja manneke, en wij moeten ons natuurlijk aanpassen aan hen die naar hier komen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 februari 2015 om 15:11.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be