Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2015, 09:24   #121
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Terechte vraag.

Volgens mij kan je het dan sowieso onderwerpen aan regels.
Nu is het zo dat de illegale cannabis dikwijls opgefokt wordt gezien er op korte tijd zoveel mogelijk geld moet worden verdiend wat voor de THC gehaltes en de algemene kwaliteit zeker nefast is.
Als het legaal is kan je streng reguleren......of op zijn minst maximaal toekijken op het reguliere verloop....als het illegaal is kan je eigenlijk niks en tast je volledig in het donker.
Als de jeugd dan toch al eens een joint opsteekt vind ik het van groot belang dat ze geen vergif moeten roken....
Misbruiken zullen er wel altijd blijven bestaan.....maar goed ik denk dat heden maar een heel kleine minderheid van de mensen op zoek zal gaan naar een illegaal geneesmiddel als je voor ongeveer dezelfde prijs een generisch legaal middel vindt bij de apotheek.
Doe je dat wel...dan heeft de samenleving en of de overheid zich op zijn minst niks te verwijten....
Zo is het eens gezegd.

Ik snap ook die drang niet naar zoveel mogelijk THC, om dan aan te moeten lengen met tabak, een bewezen gevaarlijke drug. Zeker omdat die hoge THC bevattende soorten relatief weinig CBD bevatten, dat feitelijk als een soort antagonist werkt en heel wat neveneffecten vermijdt, het heeft bv een anxiolytische en antipsychotische werking. Ik meende zelfs dat een zuivere CBD joint het effect van een gewone joint kan omkeren, een of andere Canadese kweker had daar ooit eens een filmpje over gepost op Youtube maar ik vind het niet direct terug. Maar dat laatste is slechts anecdotisch.

Ik meen wel begrepen te hebben dat een regel als de 15% die Nederland wou invoeren, zeer onpraktisch is omdat het van je sample afhangt omdat cannabis nu eenmaal zeer heterogeen van structuur is: het kan zijn dat een staal van de ene kant van de plant meer bevat dan de andere.

Ook hier is verbieden geen goed idee denk ik dan. Het kan geen kwaad om wel een marge mee te geven als regel (maar dan moet het natuurlijk gelegaliseerd zijn) en vooral goed voor te lichten. Per slot van rekening vinden we het hier in België normaal om pintjes te drinken ipv wodka, wat toch ook zwakker spul is.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 09:26   #122
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar kerels zet dat idee van opgefokte cannabis toch eens uit je kop!
Klagen wij dat onze aardbeien te zoet zijn misschien?

Als het dan legaal op de markt komt, ga je medigebruikers toch niet de pharma industrie blijven forceren door wat taboes tussen de oren?
We klagen niet over de aardbeien, maar zoals ik in mijn laatste bericht reeds zei: we drinken hier ook geen wodka of andere sterke drank als hoofdconsumptie, dat is toch meestal bier of wijn.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 09:36   #123
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lees nog eens uw eigen post en kijk wie "de meeste" gebruikte.
Als ge niet begrijpend kunt lezen is de kans trouwens klein argumenten te lezen.
Dat ik een allusie maakte op jouw schrijfsels heb je dus niet begrepen ? Erg is dat ....en maakt het er niet makkelijker op.

Maar goed we proberen nog maar eens ..ik geef tenminste toe misschien niet al te intelligent te zijn....dus herhaal mij nog eens welk argument jij persoonlijk hebt tegen legalisering behalve dan dat je ervan uitgaat dat 'de meesten' (althans in Vlaanderen)dat ook zijn ? Iets anders vind ik niet terug in je schrijfsels.
Ik lees het graag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2015 om 09:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 09:47   #124
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
We klagen niet over de aardbeien, maar zoals ik in mijn laatste bericht reeds zei: we drinken hier ook geen wodka of andere sterke drank als hoofdconsumptie, dat is toch meestal bier of wijn.
Maar ge doet dan toch net hetzelfde als al die andere prohibitionisten?
"ik doe het niet, en ik vind dat het zo moet, dus gij moet dat ook zo doen."

Is het hele punt nu net niet dat de gebruiker zoiets zelf voor zich moet uitmaken met eerlijke en juiste info voor handen?
Laat de gebruiker daarin zelf zijn weg vinden?
Als ze mij vragen: ervaar jij een drugprobleem? Zeg ik altijd: enkel de wet!

Laatst gewijzigd door Peche : 25 februari 2015 om 09:48.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 10:18   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ik een allusie maakte op jouw schrijfsels heb je dus niet begrepen ? Erg is dat ....en maakt het er niet makkelijker op.
Dat is inderdaad erg.
Tot twee maal toe heb ik uw eigen woorden gequot en nog blijft ge rond de pot draaien.
Niet dat ik iets anders verwacht had.
Dat probleem heeft men met alle verslaafden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 10:27   #126
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw artikel klopt niet.

Het is zeer riskant om cannabis te gebruiken. In landen als Saoedi-Arabië kan het zelfs dodelijk zijn, terwijl in andere landen zoals de VS het gebruik van cannabis je kan veranderen in een werkslaaf met een oranje kostuumpje aan. In Nederland kan de teelt van cannabis, zelfs de zogezegd gedoogde hoeveelheid van 5 planten of minder, strikt voor eigen gebruik, ervoor zorgen dat je je huis kwijt raakt voor 3 maanden, ook al ben je zelf eigenaar. Het volstaat er een lamp boven te hangen.

Het gebruik van cannabis is dus zeker niet onschuldig door de juridische repressie ervan. Hierin hebben de prohibitionisten dus gelijk. Cynisch he?
Zo is het .. maar dat stopt niemand hoor.
Oud 25 februari 2015, 10:59   #127
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je kunt lang wachten.
Klopt. En daarmee heb ik zijn onvermogen en zijn totale nulliteit aangetoond. Nu moet hij nog leren leven met zijn nulliteit. Van zodra hij daarmee verzoend is, zal hij geen andere forummers meer lastigvallen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 11:39   #128
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nootmuskaat anders wel.
Hoeveel mensen zijn verslaafd aan nootmuskaat?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 11:45   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar kerels zet dat idee van opgefokte cannabis toch eens uit je kop!
Klagen wij dat onze aardbeien te zoet zijn misschien?

Als het dan legaal op de markt komt, ga je medigebruikers toch niet de pharma industrie blijven forceren door wat taboes tussen de oren?
Dat is de Belgische manier, cannabis zal toegelaten worden als het zo slap is dat het geen effect meer heeft.

We gaan dan ook nog enkel bier en sterke drank verkopen zonder alcohol. Dan mag je drinken en met de wagen rijden.

Daarom, zelfs als cannabis hier toegelaten wordt, dan nog zal men bij de gangsters goedkoper aan beter spul geraken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 februari 2015 om 11:55.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 11:57   #130
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terechte vraag.

Volgens mij kan je het dan sowieso onderwerpen aan regels.
Nu is het zo dat de illegale cannabis dikwijls opgefokt wordt gezien er op korte tijd zoveel mogelijk geld moet worden verdiend wat voor de THC gehaltes en de algemene kwaliteit zeker nefast is.
Als het legaal is kan je streng reguleren......of op zijn minst maximaal toekijken op het reguliere verloop....als het illegaal is kan je eigenlijk niks en tast je volledig in het donker.
Waarom zouden gebruikers overschakelen naar iets wat softer is, met een lager thc-gehalte? Dan gaan ze toch gewoon op zoek naar een sterkere wiet met een hoger thc-gehalte. De bedoeling is om high te worden, anders kun je evengoed sigaretten roken.

Citaat:
Als de jeugd dan toch al eens een joint opsteekt vind ik het van groot belang dat ze geen vergif moeten roken....
Misbruiken zullen er wel altijd blijven bestaan.....maar goed ik denk dat heden maar een heel kleine minderheid van de mensen op zoek zal gaan naar een illegaal geneesmiddel als je voor ongeveer dezelfde prijs een generisch legaal middel vindt bij de apotheek.
Doe je dat wel...dan heeft de samenleving en of de overheid zich op zijn minst niks te verwijten....
Dus je bent alleen voor het legaliseren van medicinaal gebruik?
Oud 25 februari 2015, 12:02   #131
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waarom zouden gebruikers overschakelen naar iets wat softer is, met een lager thc-gehalte? Dan gaan ze toch gewoon op zoek naar een sterkere wiet met een hoger thc-gehalte. De bedoeling is om high te worden, anders kun je evengoed sigaretten roken.
Niet altijd, de ene wiet is de andere niet. Het verschil in soorten is merkbaar verschillend.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 12:02   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad erg.
Tot twee maal toe heb ik uw eigen woorden gequot en nog blijft ge rond de pot draaien.
Niet dat ik iets anders verwacht had.
Dat probleem heeft men met alle verslaafden.
Je moet mijn woorden niet quoten.....je moet argumenten geven om uw stelling te verdedigen maar je bent er niet toe in staat en komt dan aandraven met het doorgedraaide cliché van alle verslaafden (flauwer kun je nauwelijks overkomen).....Als je wil kan je straks met deze verslaafde 15 km gaan lopen in een goed uurtje....

Je doet uw best dat is al iets .....maar het lukt (nog) niet echt ...het heeft niet veel zin om met u in discussie te treden over zulkse materie....je bent er met alle respect te dom voor.
Probeer het anders eens over voetbal dat zal misschien nog lukken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2015 om 12:09.
Oud 25 februari 2015, 12:03   #133
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw punt?
Dat cannabis veel minder gebruikt wordt dan alcohol of tabak, tiens.
Oud 25 februari 2015, 12:04   #134
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen zijn verslaafd aan nootmuskaat?
Was bedoeld als tussendoortje he.....
Oud 25 februari 2015, 12:09   #135
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet uw best dat is al iets .....maar het lukt (nog) niet echt ...het heeft niet veel zin om met u in discussie te treden over zulkse materie....je bent er met alle respect te dom voor.
Probeer het anders eens over voetbal dat zal misschien nog lukken.
Mooi zo.
Waarschijnlijk vindt ge wel wat geschikte gesprekspartners in een coffeeshop
Doei.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2015, 12:17   #136
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus je bent alleen voor het legaliseren van medicinaal gebruik?
Dat kan.....er zullen altijd mensen zijn die willen overdrijven...nu zijn er ook mensen die jenever in hun bier gooien.Maar de meerderheid van de mensen zal toch kiezen voor veiligheid en kwaliteit.
Het is zeker de bedoeling om een effect te voelen...daarin heb je gelijk....echter mijn vraag naar jou toe .....Is het om die reden beter om het illegaal te houden dan ? Ik hoor dat in de Nederlandse coffeeshops toch heel veel mensen kiezen voor zachte soorten wiet en niet noodzakelijk op zoek zijn naar hoge thc.....wel naar een goede verhouding thc cbd

Natuurlijk ben ik voor het legaliseren voor medicinaal gebruik.Als je bedenkt dat morfine medicinaal kan worden gebruikt (en terecht) dan kan ik het me anders moeilijk voorstellen.
Oud 25 februari 2015, 12:20   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo.
Waarschijnlijk vindt ge wel wat geschikte gesprekspartners in een coffeeshop
Doei.
Dag.
Oud 25 februari 2015, 12:23   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat cannabis veel minder gebruikt wordt dan alcohol of tabak, tiens.
Ja en dan ?
Oud 25 februari 2015, 12:28   #139
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De GCoDP is een wereldautoriteit met diverse (ex-)politici en zakenlui. Je mag tegen gezagsargumenten zijn, maar de namenlijst van wie mee die rapporten schrijft, zou iedereen die claimt iets af te weten over hoe met drugs om te gaan op zijn minst moeten uitnodigen om dit rapport van ochottekes 25 pagina's (peanuts) te lezen.

Daarom dat ik bewust niet aan mvd zei dat de bron voor wat hij vroeg op pagina 8 van de pdf staat (12-13 van de folder), in de hoop dat die mens eens iets interessant zou lezen. Ik vraag me af of hij überhaupt die ene pagina zou lezen. Ze zeggen dat je van wiet lui wordt, het is precies van geen wiet te roken dat je lui wordt als ik het zo zie.
En daarom lees ik dus niet zomaar elke link, als er niet specifiek gequote wordt. Er worden daar een aantal heel algemene voorbeelden gegeven, waarvan blijkbaar geen enkele betrekking heeft op België of cannabis. Uw eerder gegeven argument ''minder gezondheidsproblemen door slechte kwaliteit'' bijvoorbeeld: op de pagina's die je linkt gaat het o.a. over heroïne in Rusland. Er wordt verder aangeklaagd dat de doodstraf voor drugsmisdrijven bestaat in 33 landen. Hoe is dat een relevant argument m.b.t. de Belgische casus?

Het gaat hier over de vraag of cannabis moet gelegaliseerd worden in België/Vlaanderen. Daarvoor kunnen voor- en tegenargumenten worden gegeven, en kan uiteraard verwezen worden naar het buitenland, maar dan wel op een relevante manier. Geen links droppen in het wilde weg en dan staan schuimbekken en persoonlijke beledigingen uiten.
Oud 25 februari 2015, 12:28   #140
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor dat in de Nederlandse coffeeshops toch heel veel mensen kiezen voor zachte soorten wiet en niet noodzakelijk op zoek zijn naar hoge thc.....wel naar een goede verhouding thc cbd
Ik kan dit wel beamen, hoewel ik slechts sporadisch gebruik. Zelf heb ik graag meerdere soortjes voor handen. Wanneer ik in het bos wandel of op den buiten fiets, ga ik ook iets ander roken dan wanneer ik met maten voor den tv hang.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be