![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik snap ook die drang niet naar zoveel mogelijk THC, om dan aan te moeten lengen met tabak, een bewezen gevaarlijke drug. Zeker omdat die hoge THC bevattende soorten relatief weinig CBD bevatten, dat feitelijk als een soort antagonist werkt en heel wat neveneffecten vermijdt, het heeft bv een anxiolytische en antipsychotische werking. Ik meende zelfs dat een zuivere CBD joint het effect van een gewone joint kan omkeren, een of andere Canadese kweker had daar ooit eens een filmpje over gepost op Youtube maar ik vind het niet direct terug. Maar dat laatste is slechts anecdotisch. Ik meen wel begrepen te hebben dat een regel als de 15% die Nederland wou invoeren, zeer onpraktisch is omdat het van je sample afhangt omdat cannabis nu eenmaal zeer heterogeen van structuur is: het kan zijn dat een staal van de ene kant van de plant meer bevat dan de andere. Ook hier is verbieden geen goed idee denk ik dan. Het kan geen kwaad om wel een marge mee te geven als regel (maar dan moet het natuurlijk gelegaliseerd zijn) en vooral goed voor te lichten. Per slot van rekening vinden we het hier in België normaal om pintjes te drinken ipv wodka, wat toch ook zwakker spul is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed we proberen nog maar eens ..ik geef tenminste toe misschien niet al te intelligent te zijn....dus herhaal mij nog eens welk argument jij persoonlijk hebt tegen legalisering behalve dan dat je ervan uitgaat dat 'de meesten' (althans in Vlaanderen)dat ook zijn ? Iets anders vind ik niet terug in je schrijfsels. Ik lees het graag. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2015 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"ik doe het niet, en ik vind dat het zo moet, dus gij moet dat ook zo doen." Is het hele punt nu net niet dat de gebruiker zoiets zelf voor zich moet uitmaken met eerlijke en juiste info voor handen? Laat de gebruiker daarin zelf zijn weg vinden? Als ze mij vragen: ervaar jij een drugprobleem? Zeg ik altijd: enkel de wet! Laatst gewijzigd door Peche : 25 februari 2015 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot twee maal toe heb ik uw eigen woorden gequot en nog blijft ge rond de pot draaien. Niet dat ik iets anders verwacht had. Dat probleem heeft men met alle verslaafden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. En daarmee heb ik zijn onvermogen en zijn totale nulliteit aangetoond. Nu moet hij nog leren leven met zijn nulliteit. Van zodra hij daarmee verzoend is, zal hij geen andere forummers meer lastigvallen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan dan ook nog enkel bier en sterke drank verkopen zonder alcohol. Dan mag je drinken en met de wagen rijden. Daarom, zelfs als cannabis hier toegelaten wordt, dan nog zal men bij de gangsters goedkoper aan beter spul geraken.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 februari 2015 om 11:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet altijd, de ene wiet is de andere niet. Het verschil in soorten is merkbaar verschillend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet uw best dat is al iets .....maar het lukt (nog) niet echt ...het heeft niet veel zin om met u in discussie te treden over zulkse materie....je bent er met alle respect te dom voor. Probeer het anders eens over voetbal dat zal misschien nog lukken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2015 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk vindt ge wel wat geschikte gesprekspartners in een coffeeshop Doei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zeker de bedoeling om een effect te voelen...daarin heb je gelijk....echter mijn vraag naar jou toe .....Is het om die reden beter om het illegaal te houden dan ? Ik hoor dat in de Nederlandse coffeeshops toch heel veel mensen kiezen voor zachte soorten wiet en niet noodzakelijk op zoek zijn naar hoge thc.....wel naar een goede verhouding thc cbd Natuurlijk ben ik voor het legaliseren voor medicinaal gebruik.Als je bedenkt dat morfine medicinaal kan worden gebruikt (en terecht) dan kan ik het me anders moeilijk voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over de vraag of cannabis moet gelegaliseerd worden in België/Vlaanderen. Daarvoor kunnen voor- en tegenargumenten worden gegeven, en kan uiteraard verwezen worden naar het buitenland, maar dan wel op een relevante manier. Geen links droppen in het wilde weg en dan staan schuimbekken en persoonlijke beledigingen uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan dit wel beamen, hoewel ik slechts sporadisch gebruik. Zelf heb ik graag meerdere soortjes voor handen. Wanneer ik in het bos wandel of op den buiten fiets, ga ik ook iets ander roken dan wanneer ik met maten voor den tv hang.
|
![]() |
![]() |