![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Hoe verklaren we echter die vissen en dat brood? ![]() Effe serieus, mijn nichtje had een kinderbijbel waarin het mannafenomeen werd uitgelegd. Blijkt dat er in die woestijn een soort rups leefde die zich inpopte in een wit omhulsel dat eetbaar is en een zoete smaak heeft. Als die rupsen massaal uit hun poppen kwamen bleven die lege, zoete omhulsels over. Zo leek het alsof het brood had gesneeuwd. Dan dat verhaal van de Rode Zee, die was moerassig, de Joden wisten gewoon een pad door dat moeras en te voet zal dat makkelijker gegaan zijn dat met paarden en karren. Die werden door het moeras verzwolgen, de Joden vormen qua vertellen geen uitzondering en de beeldspraak is dan ook dat die zee zich voor hen opende en zich weer sloot voor de achtervolgende Egyptenaren. Kwestie van het verhaal wat sappiger te maken. En zo kunnen al die wonderen verklaard worden, Mozes en zijn staf die water uit de rotsen haalde? Gewoon een wichelroede ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 8 oktober 2004 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() ik vind overigens niet alle christenen hypocriet, men mag geloven wat hij of zij wil. Doe dat vooral en spread the word als m dat goed doet. Waar ik alleen kippenvel van krijg op de verkeerde plaatsen is het beetje neerkijken op de heidenen die, en Kantineke deed het op vrij duidelijke wijze ook, ons wil duidelijk maken dat een ongelovige het Grote Geluk van een Christen niet kent. Dat vind ik bullshit. Grote bullshit. Geluk valt niet te meten aan iemand die we nog nooit hebben gezien en waarvan sommigen onder ons geloven dat Hij bestaat al weten we niet waar en we weten ook niet wat hij nu eigenlijk voor belofte in petto heeft. Het geluk dat ik ken bestaat hier op aarde, van een goed liedje (aangepast omdat Superstaaf er rare gedachtes bij kreeg...;-0), een heel mooi boek, een goede tongzoen doet ook wonderen of een avondje in mijn eentje door de stad langs de Coupure wandelen. dat iemand anders zijn geluk haalt uit een Almachtige, moet hij nzelf weten en dat is prima, maar vertel mij niet dat ik wat mis. Als ik al iets mis, is het de realiteitszin van een heleboel mensen in mijn directe omgeving. Of de menselijke zijde van een overgrootdeel op deze aarde.
Hypocriet vind ik nog meer het verhaal dat Jezus van iedereen houdt, dat Hij al zijn onderdanen als zijn kinderen beschouwt, maar de homosexuelen eigenlijk toch niet. iemand die een zonde begaat en er voor biecht wordt terug in Zijn armen genomen, iemand die verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht die moet toch nog even zichzelf bekeren en pas terugkomen als hij of zij in heeft gezien dat dat toch niet echt de bedoeling is. Ik had ooit zo'n klasgenootje en ik kreeg haar maar niet aan het verstand gepeuterd dat liefde tussen mensen nooit verkeerd kan zijn, indien wederzijds en op de juiste gronden. Homosexualtitei is ondertussen zodanig aan de orde van de dag dat ik vind, dat mocht er een God bestaan, hij toch op zijn minst zijn normen moet aanpassen aan deze tijd. Moet ik ook doen. We slachten elkaar hier in Europa ook niet meer af omdat de een protestants is en de ander katholiek. Ik pas me aan aan deze tijd, mogen Hij en zijn gelovigen ook wel een beetje doen. Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 8 oktober 2004 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wedden dat je wonderbaarlijk veel eten zal overhebben, terwijl iedereen steevast beweert 'meer dan genoeg' gegeten te hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mozes ([size=1]bij het maken van een plasje achter een grote steen-nvdS®S[/size]) sloeg Mozes zijn 'staf' tegen de rotsen, en er kwam water uit ([size=1]uit zijn 'staf'-niet uit de rotsen-oen!-nvdS®S[/size])
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 oktober 2004 om 09:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die gangbangthread heeft blijkbaar iets losgemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga me daar nooit bij neerleggen, maar weten dat de mens zolang op aarde zich eigenlijk voornamelijk met zichzelf bezighoudt en hoe te overleven, is een feit mijns inziens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Vreemdeling
|
![]() .... het spijt me te zeggen... maar jullie spotten met mijn Vader...
en ... ik denk dat jullie er ook niet over kunnen als er met je vriend/ vriendin wordt gespot... zo .. kan ik hier ook niet over... ik wordt er een btje pist van... maar des al niet te min hou ik toch van jullie hoor.... ik hoop alsnog dat jullie enigsinds een btje aan het denken zijn gezet God = liefde |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Vreemdeling
|
![]() .. als je de vragen nog een x wilt aanhalen.. wil ik wel een poging doen een antwoord te geven
![]() .. sorry .. kheb niet heel veel behoefte om uit alle post wat te gaan citeren (ben lui hé) .. maar goed... ik wil cker wel antwoorden waar ik kan |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Er is geen god, alles begint en eindigt met de 4 elementen. Aarde, Lucht, Water en Pizza.
(Er zijn strekkingen die beweren dat er nog een vijfde element zou bestaan, nl Vuur, maar die hypothese mist m.i. bewijskracht)
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() ik vind overigens niet alle christenen hypocriet, men mag geloven wat hij of zij wil. Doe dat vooral en spread the word als m dat goed doet. Waar ik alleen kippenvel van krijg op de verkeerde plaatsen is het beetje neerkijken op de heidenen die, en Kantineke deed het op vrij duidelijke wijze ook, ons wil duidelijk maken dat een ongelovige het Grote Geluk van een Christen niet kent. Dat vind ik bullshit. Grote bullshit. Geluk valt niet te meten aan iemand die we nog nooit hebben gezien en waarvan sommigen onder ons geloven dat Hij bestaat al weten we niet waar en we weten ook niet wat hij nu eigenlijk voor belofte in petto heeft. Het geluk dat ik ken bestaat hier op aarde, van een goed liedje (aangepast omdat Superstaaf er rare gedachtes bij kreeg...;-0), een heel mooi boek, een goede tongzoen doet ook wonderen of een avondje in mijn eentje door de stad langs de Coupure wandelen. dat iemand anders zijn geluk haalt uit een Almachtige, moet hij nzelf weten en dat is prima, maar vertel mij niet dat ik wat mis. Als ik al iets mis, is het de realiteitszin van een heleboel mensen in mijn directe omgeving. Of de menselijke zijde van een overgrootdeel op deze aarde.
Hypocriet vind ik nog meer het verhaal dat Jezus van iedereen houdt, dat Hij al zijn onderdanen als zijn kinderen beschouwt, maar de homosexuelen eigenlijk toch niet. iemand die een zonde begaat en er voor biecht wordt terug in Zijn armen genomen, iemand die verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht die moet toch nog even zichzelf bekeren en pas terugkomen als hij of zij in heeft gezien dat dat toch niet echt de bedoeling is. Ik had ooit zo'n klasgenootje en ik kreeg haar maar niet aan het verstand gepeuterd dat liefde tussen mensen nooit verkeerd kan zijn, indien wederzijds en op de juiste gronden. Homosexualtitei is ondertussen zodanig aan de orde van de dag dat ik vind, dat mocht er een God bestaan, hij toch op zijn minst zijn normen moet aanpassen aan deze tijd. Moet ik ook doen. We slachten elkaar hier in Europa ook niet meer af omdat de een protestants is en de ander katholiek. Ik pas me aan aan deze tijd, mogen Hij en zijn gelovigen ook wel een beetje doen. begint hier anders eens mee. Hoe sta jij tegenover Homosexualteit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() zeg ik probeer hier een serieuze discussie te voeren, houd u een beetje in. ![]() Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 8 oktober 2004 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik blijf de vraag stellen wie al die destructies en gruwelen in deze wereld veroorzaakt. Zulke dingen komen niet van mijn God maar worden niet hocus pocus veroorzaakt door het verkeerde gedrag van zielen hier belichaamd. Ik ben niet akkoord met de oorzaak van de verkeerde ingrepen. Laatst gewijzigd door Klaarheid : 8 oktober 2004 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
mar als ik mijn buurman stukmaak met een loden pijp omdat hij zijn vuil over de schutting gooit, dan ben IK toch degeen die dat doe? Ik en ik alleen ben er verantwoordelijk voor! Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 8 oktober 2004 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Garfield zal steevast beweren dat het Lasagne is, dat vierde element.
Kantineke: als je met wetenschappelijk bewijsmateriaal kunt aantonen dat uw "Vader" (klinkt nogal Star Wars-achtig nietwaar?) bestaat, dan zwijgen we der over. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Vreemdeling
|
![]() als eerste wil ik iets duidelijk hebben:
ik kijk NIET neer op heidenen.. ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik het echt onwijs *** vind dat er mensen zijn die niet in Hem geloven... aangezien ik weet dat hun lot niet al te tof is.. en dat wens ik niemand toe! en hoe sta ik tegenover homosexualiteit... mensen die homosexueel zijn.. heb ik niets op tegen. ken meerdere mensen die homo/lesbie's zijn en ik hou net zo veel van hen als van een andere vriend/vriendin. en zo ook Jezus, Hij houd zeker wel van homofielen!!! Hij keurt alleen hun daden af! ik snap dat et onwijs moeilijk is om als homofiel niet aan je sexuele trekken te komen... want wij hebben allemaal die drang om onze liefde met een bepaald persoon te delen. maar ... God heeft geen man & man geschapen.. God heeft een man en een vrouw geschapen, die onwijs goed bij elkaar pasten en Hij heeft ons zo gemaakt dat we op een onwijs toffe manier de liefde kunnen bedrijven. maar geod.. trug komend op homosexualiteit ik heb niets en dat ook echt niets op homofielen tegen, maar hun daden wijs ik af, het is niet normaal als een man en een man, of een vrouw met een vrouw de liefde bedrijven.. hoe goed het volgens sommige mensen ook mag voelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
de gevallen engen lucifer, ook wel bekend als satan.... die er op uit is om alles aantrekkelijk te maken wat God niet goed vind, die er op uit is om vele relaties naar de grootjes te helpen.. ziektes de wereld instuurd... depressies de wereld instuurd enz enz en daarnaast.. onze eigen begeerte is ook erg groot wij zijn het zelf die die verleidingen aan nemen en de fout ingaan (en nu zeg ik dus niet dat je ziek wordt omdat je er zelf voor kiest!!!) Laatst gewijzigd door kantineke : 8 oktober 2004 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kantineke: de Mens heeft God uitgevonden, het omgekeerde moet nog steeds worden bewezen
![]() ![]()
![]() |
![]() |