![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt schijnbaar niet door dat de opeenvolging van een aantal berichten, waaronder het mijne, helemaal niet meer ging over godsdienst in het onderwijs, maar wel over een aantal algemeen vormende vakken. Als bijvoorbeeld muziek en LO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft die zever op een school te maken????? Is dat culturele verrijking???? Ik vind dat eerder een afstompende verarming. Geloven en niet mogen nadenken over de inhoud van het geloof maar gewoonweg blindelings moeten aanvaarden voor pure waarheid. Dat is hersenloze wezens kweken. Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2015 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bestaat hier in België vrijheid van opvoeding, ieder ouder heeft het recht van zijn kind op te voeden zoals hij dit wil. Wanneer ik als ouder wens dat mijn kinderen leerstof krijgen in de school in de plaats van onzin te moeten aanhoren is dat ook mijn recht. De vrijheid van de ene stopt waar de vrijheid van de andere begint. Geniet gij thuis maar van uw vrijheid zonder er mij mee te hinderen. Geen godsdienst noch sport noch muzieklessen op de dagdagelijkse schooldus. Wanneer gij behoefte hebt aan godsdienst lessen staat het u vrij deze te volgen buiten de schooltijd, idem voor sport en muziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke consequentie wilt u hieraan dan verbinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel uw redenering stuikt dus als een kaartenhuisje in elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus eigenlijk is het het uw kaartenhuis dat niet stand houd. Ook sport omdat men nooit alle takken van sport kan aan bod doen komen en men dan de ene weer voortrekt op de andere. Daarom kan men zich beter bij de essentie van de zaak houden, het bijbrengen van leerstof. Subsidies aanvaarden brengt ook verplichtingen met zich mee hé, allee zo zou het toch moeten zijn. Het volgen van het leerplan e basta cosi! Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2015 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mocht je uw eigen mening hebben en zelfs noteren op het blad !! Zolang je maar NIET dreigde met misdaad allerlei !! Schreef je op uw examen , ik geloof niet ; awel , dit werd aanvaard als argument !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 april 2015 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leerplannen zijn een concretisering en worden bepaald door de koepels. Niet door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook christelijk groot gebracht, heb katholieke scholen gevolgd en naar gewoonten eerste en plechtige communie gedaan omdat mijn vader uit een zeer christelijke familie afstamde waar zijn moeder samen met haar twee zusters woonde en die drie samen niet ander deden dan hele dagen rozenkransjes bidden, kapelletjes en kerk bezoeken. Die waren nog tien keer erger dan een stel kapnonnen in 't klooster. Maar voor iets anders hadden ze geen tijd, en maar bidden en god van hier en god van daar en overal heilige beeldekes en Christoffels. Ik word er nog misselijk van als ik eraan denk. En tot mijn zes jaar jaar ben ik eigenlijk daartussen grootgebracht, in het Frans, en als ik het niet mocht verstaan was het in het Engels, want ze waren alle drie naar Engeland op school geweest. Alleen hun bidden, dat deden ze in het Vlaams.
Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2015 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is daar levensbeschouwelijk aan aan het geloven in een hoop onzin en die onzin trachten op te dringen aan de jeugd.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, u verwart het overduidelijk. Uit het Schoolpact blijkt immers helemaal niet dat subsidies inhouden dat de overheid een bepaalde levensbeschouwelijke opvatting (of de afwezigheid ervan) zou kunnen afdwingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelovige zijn mensen die bijzonder goed zijn in het hun eigen blazen wijs maken wat niet zo erg is op zich voor zover dat ze die blazen voor zichzelf houden. Maar wanneer ze die geimagineerde bullschit voor waarheid gaan voorliegen aan de jeugd heb ik er toch problemen mee.
Laatst gewijzigd door Garry : 11 april 2015 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het hier over hé? De vraag, hoort geloof thuis op school, ja of nee? Ik zeg NEE!
|
![]() |
![]() |