![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je nog rundvlees bijten?
Of is het enkel nog steak hachée en tapiocapudding als dessert? Citaat:
Ik kan er mij iets bij voorstellen. Citaat:
In Wallonië en in Frankrijk doet de hele bevolking zijn studie in het Frans. En die pronken daar niet mee. Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 april 2015 om 13:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 april 2015 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() OK. Parisien dus. En nog meer gereisd dan ondergetekende.
En daarom moeten de Vlamingen dan maar Frans leren want anders zijn het dus domme boeren. Wil dat zeggen ook als ik tot uiting breng dat er in de Vlaamse kleine dorpkes soms geroddeld wordt; dat jij je daarom persoonlijk geviseerd moet voelen? Je zoekt gewoon een reden om te kunnen zeveren. Want wat jou betreft; ik weet nog niet eens of je in de grootstad of een schapenstal woont. Geef eerlijk toe dat het je niet zint omdat ik verkies dat er voor Europa een overeenkomst zou komen om Engels te erkennen als tweede taal en dit dan gewoon om een einde te maken aan de toren van Babel-structuur. Hetgeen ons bovendien veel geld kost om een massa tolken te betalen. En omdat uw vader Franstalig is heb je een voordeel genoten. Maar dat geeft je nog geen rechten om op zulke onbeleefde manier uw voordeel trachten te behouden als de gewone man logica voorop stelt. Dat is nu feitelijk het probleem met die oudere generatie bourgeois. Ze hebben een voordeel bekomen van thuis uit en ze zijn behoudsgezind om dat voordeel te kunnen blijven exploiteren tegenover de gewone man. En dit onder het motto : "Ik kan het en jij moet het maar leren stomme boer". Ben jij een echte Vlaming? Ik geloof er geen barst van. Je doet je voor alsof je Vlaming bent; zoekt allerlei drogredenen om uw gedrag goed te praten; en je hebt nogal vlug uw mening over de Vlaamse stomme boeren waaronder ikzelf dus. En zelfs dat je meer gereisd zou hebben dan ik speelt geen enkele rol om vanuit de hoogte te doen. Ik heb alleen maar een paar reizen vermeld om uw aanval te weerleggen dat ik een stomme Hollander zou hebben ontmoet in Tenerife die Engels praatte. Met nog wel een Hollands accent! Ook al een stomkop zeker? Want ik ben toch ook een stomkop omdat ik dit durf vermelden. En in Tenerife ook allemaal stomkoppen waarschijnlijk want die nemen Hollanders in dienst die Engels praten maar.....het onvoldoende kunnen dus. Goddank zijn er mensen zoals jij. Jij kan dat allemaal wel perfect. Waarvan akte. Uw volgende bijdrage zal ik niet meer lezen. Jij bent te hoog gegrepen voor mijn leefwereld. Van notoire bourgeoisie moet ik trouwens niks hebben. En van Vlamingen die graag Frans spreken met andere Flamins in Brussel nog minder. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is tenandere perfect doenbaar om in de huidige tijd zonder Frans de wereld rond te komen zonder daarom cultuurbarbaar te zijn.....
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Over Afrikaanse oud-kolonies gesproken...welke hebben de voertaal van hun kolonisator vervangen door een 'eigen' taal ? En het ging hoofdzakelijk over die boerenpummels die boerenpummels zijn enkel en alleen omdat ze 'de finesses' van het Frans niet kennen ![]() 'k Moet wel eerlijk toegeven dat de Franse literatuur mij nooit heeft geboeid omdat ik er in 't middelbaar een hekel aan heb gekregen door dat obsessieve 'o wat is het Frans toch een superdeluxeculturele taal.....laten we het nu maar eens tot in de punten en de komma's ontrafelen'...... Kots...kots...kots.... "Jammer genoeg" bestaat mijn werk uit 99 % franstalige teksten. Als ik die vergelijk met nederlandstalige teksten valt me enkel op dat in die eerste voor meer dan de helft blablabla staat, en dat het dan nog eens de helft meer volume beslaat om precies hetzelfde te zeggen als de Nederlandse tekst..... Ja, als d�*t de finesses van het Frans zijn ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, u bent zogezegd "internationaal"... ![]() Laatst gewijzigd door quercus : 12 april 2015 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder denk ik dat het best is dat we hem laten stikken in zijn hoogheidswaanzin. Wat hij over zijn cultuur ook nog mag verkondigen; hij ziet alleen maar zijn eigen voordeel. Hij kent dus het Frans perfect en degenen die dat niet zo perfect kunnen zijn dus stomme Vlaamse boerkes. Voor twee dagen was er op TV nog een bijdrage over de internet-handel waar er weeral serieus naast de zaak gewauweld werd. Want uit onderzoek is gebleken dat weeral de Nederlanders veel beter meespelen dan de Vlamingen. En om dat feit te verklaren werd als oorzaak opgegeven dat in Vlaanderen de internet-handel geen pakjes bij nacht mag versturen naar de klanten. Ooit al zo'n Bullshit gehoord? De voornaamste reden is het feit dat de handelaars in Vlaanderen minder verkopen via internet omdat ze te weinig PC-kennis bezitten om een verkoopsite via internet uit te bouwen. Trouwens Frankrijk doet het evenmin schitterend wat die verkoop betreft. Moesten er zelfs geen PC's worden verkocht die lopen op Franse hard- en software dan was er waarschijnlijk in heel Frankrijk geen enkele PC die gebruikt werd door particulieren. En dat er in Afrika in sommige gewezen kolonies nog Frans gesproken wordt komt omdat de aboriginals van de vorige generaties er uitsluitend les kregen op rudimentaire basis in het Frans. Voor Zaire werden deze lessen zelfs door Vlaamse zendelingen en of grondstoffen-stelers in de taal van Voltaire gegeven. De kennis van die taal is dus wel een gevolg van indoctrinatie en ook van het feit dat zelfs Vlaamse zendelingen minder in aanmerking kwamen voor de job. Een gevolg van achterstelling dus. Maar dat snapt onze slimme internationaal dus niet. En als ge U dan laat ontvallen dat er in kleine Vlaamse dorpen meer geroddeld wordt als in de grootstad; m.a.w. dat er verschil is tussen de dorpsmentaliteit en deze van de grootstad; vindt onze internationaal het nodig om iemand die dit beweert te bestempelen als een stomme boer. Hij kan veel weten of pretenderen. Maar een minimum aan beleefdheid en logica heeft hij noch in de school noch van thuis uit meegekregen. Verwaandheid zoveel te meer. En dat hij hier zou aangewaaid zijn en niet de minste voeling zou hebben met de geplogenheden van dit land; wat ook geldt voor vele andere vreemdelingen; doet mij vurig hopen dat de wind aanzwelt zodat hij weg waait en op een ander gaat kankeren. Onbeschoftheid zal geen stimulans geven aan onze economie en nog minder aan ons samenlevingsmodel. Het is zo al erg genoeg geworden. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 12 april 2015 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat een Fransman die taal leert en spreekt is normaal, maar voor een ander ? Als het er hem enkel om gaat om met zoveel mogelijk mensen te kunnen communiceren leer je toch beter iets anders vind ik. Engels en Spaans voor te beginnen, en voor de zakenmannen onder ons Chinees waarom niet...Maar Frans ? Waarom zou een Vlaming, meer als een andere Europeaan, nu Frans moeten leren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het IS niet zo, jij vindt dat ......
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edoch....
Je schreef dat Thatcher een hele natie verkrachtte. Maar als iemand zegt dat Stevaert een proces wegens verkrachting ontloopt sta jij op je achterste poten. Die is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Thatcher is ook dood, maar zij ontliep geen proces wegens het verkrachten van een hele natie. In de ogen van Doomy dans jij op het graf van Thatcher en ben jij een lijkenpikker. Maar geen nood. Van iemand die je dat anoniem verwijt hoef je je niets aan te trekken.
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is een mening. Moet je daarom onbeschoft en neerbuigend worden en ons uitmaken omdat die mening afwijkt van jouw visie? Hoe je ook pocht en jezelf de hemel in prijst doet mij grondig twijfelen aan het feit dat je een volwassen persoon zou zijn. En indien zo dan vermoed ik aanvullend dat er hier toch een vijs teveel moet zijn. Want je denkt van jezelf dat je er meer hebt dan anderen natuurlijk. Hebben ze je gelost en verkeerd gedacht dat je genezen zou zijn? ![]() Wat is je echte naam? Toch niet Napoleon zeker? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 13 april 2015 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |