Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2015, 13:25   #121
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben een pak ouder dan u denkt
Kun je nog rundvlees bijten?
Of is het enkel nog steak hachée en tapiocapudding als dessert?
Citaat:
en mijn vader was een Parisien
Over uw moeder zwijg je zedig.
Ik kan er mij iets bij voorstellen.
Citaat:
en ik mijn studies in het Frans gedaan bij de jesuieten.
Big deal.
In Wallonië en in Frankrijk doet de hele bevolking zijn studie in het Frans.
En die pronken daar niet mee.
Citaat:
Ik heb Rusland, Hongarije, Polen, Roemenië etc bezocht voor en na het ijzeren gordijn.
Ik ben al meer dan 150 keer naar Azie gevlogen, Hong Kong, Singapore, Cambodia, Thailand, Laos, Indonesia etc en heb al een paar jaren in totaal in China doorgebracht.
Naar apelanden op reis gaan is altijd een oplossing geweest voor stoeferkes zonder geld.

Citaat:
Daarbuiten heb ik een paar jaar in New York gewoond en een bedrijf "from scratch" opgericht dat nu nog altijd bestaat.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 april 2015 om 13:25.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 13:56   #122
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kun je nog rundvlees bijten?
Of is het enkel nog steak hachée en tapiocapudding als dessert?

Over uw moeder zwijg je zedig.
Ik kan er mij iets bij voorstellen.

Big deal.
In Wallonië en in Frankrijk doet de hele bevolking zijn studie in het Frans.
En die pronken daar niet mee.

Naar apelanden op reis gaan is altijd een oplossing geweest voor stoeferkes zonder geld.

Grappig gevonden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 16:14   #123
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Laatst gewijzigd door werkman : 11 april 2015 om 16:20.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 16:16   #124
werkman
Europees Commissaris

Standaard

OK. Parisien dus. En nog meer gereisd dan ondergetekende.
En daarom moeten de Vlamingen dan maar Frans leren want anders zijn het dus domme boeren.
Wil dat zeggen ook als ik tot uiting breng dat er in de Vlaamse kleine dorpkes soms geroddeld wordt; dat jij je daarom persoonlijk geviseerd moet voelen?
Je zoekt gewoon een reden om te kunnen zeveren.
Want wat jou betreft; ik weet nog niet eens of je in de grootstad of een schapenstal woont.
Geef eerlijk toe dat het je niet zint omdat ik verkies dat er voor Europa een overeenkomst zou komen om Engels te erkennen als tweede taal en dit dan gewoon om een einde te maken aan de toren van Babel-structuur.
Hetgeen ons bovendien veel geld kost om een massa tolken te betalen.
En omdat uw vader Franstalig is heb je een voordeel genoten.
Maar dat geeft je nog geen rechten om op zulke onbeleefde manier uw voordeel trachten te behouden als de gewone man logica voorop stelt.
Dat is nu feitelijk het probleem met die oudere generatie bourgeois.
Ze hebben een voordeel bekomen van thuis uit en ze zijn behoudsgezind om dat voordeel te kunnen blijven exploiteren tegenover de gewone man.
En dit onder het motto : "Ik kan het en jij moet het maar leren stomme boer".
Ben jij een echte Vlaming?
Ik geloof er geen barst van.
Je doet je voor alsof je Vlaming bent; zoekt allerlei drogredenen om uw gedrag goed te praten; en je hebt nogal vlug uw mening over de Vlaamse stomme boeren waaronder ikzelf dus.
En zelfs dat je meer gereisd zou hebben dan ik speelt geen enkele rol om vanuit de hoogte te doen.
Ik heb alleen maar een paar reizen vermeld om uw aanval te weerleggen
dat ik een stomme Hollander zou hebben ontmoet in Tenerife die Engels praatte. Met nog wel een Hollands accent! Ook al een stomkop zeker?
Want ik ben toch ook een stomkop omdat ik dit durf vermelden.
En in Tenerife ook allemaal stomkoppen waarschijnlijk want die nemen Hollanders in dienst die Engels praten maar.....het onvoldoende kunnen dus.
Goddank zijn er mensen zoals jij. Jij kan dat allemaal wel perfect.
Waarvan akte. Uw volgende bijdrage zal ik niet meer lezen.
Jij bent te hoog gegrepen voor mijn leefwereld.
Van notoire bourgeoisie moet ik trouwens niks hebben.
En van Vlamingen die graag Frans spreken met andere Flamins in Brussel nog minder.
Oud 11 april 2015, 16:48   #125
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Chinees of een Amerikaan kan men het nog vergeven maar een Vlaming die geen deftig Frans machtig is dat is een achterlijke boer.

Trouwens zowel in China of Amerika is de scholing in het Frans in stijgende lijn. Cultureel gezien blijft Frans een wereldtaal.
Niet zeveren, de stelling was dat iemand die 'de finesses' van het Frans niet machtig is, een boerenpummel is. Er was geen sprake van het al of niet kunnen/willen aanleren van het Frans.
Het is tenandere perfect doenbaar om in de huidige tijd zonder Frans de wereld rond te komen zonder daarom cultuurbarbaar te zijn.....
Oud 11 april 2015, 17:20   #126
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Niet zeveren, de stelling was dat iemand die 'de finesses' van het Frans niet machtig is, een boerenpummel is. Er was geen sprake van het al of niet kunnen/willen aanleren van het Frans.
Het is tenandere perfect doenbaar om in de huidige tijd zonder Frans de wereld rond te komen zonder daarom cultuurbarbaar te zijn.....
Daarom waarschijnlijk dat bv in China na het Engels het Frans de meest gesproken vreemde taal is. Méér dan 70 Chinese universiteiten geven Franse lessen en het gaat in stijgende lijn ook al omdat de Chinezen bezig zijn Afrika in te palmen en dat het Frans in veel Afrikaanse landen nog altijd de voertaal is.
Oud 11 april 2015, 19:52   #127
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Daarom waarschijnlijk dat bv in China na het Engels het Frans de meest gesproken vreemde taal is. Méér dan 70 Chinese universiteiten geven Franse lessen en het gaat in stijgende lijn ook al omdat de Chinezen bezig zijn Afrika in te palmen en dat het Frans in veel Afrikaanse landen nog altijd de voertaal is.
goh, 'k ben eerlijk gezegd benieuwd welke universiteiten géén faculteit moderne talen hebben....
Over Afrikaanse oud-kolonies gesproken...welke hebben de voertaal van hun kolonisator vervangen door een 'eigen' taal ?
En het ging hoofdzakelijk over die boerenpummels die boerenpummels zijn enkel en alleen omdat ze 'de finesses' van het Frans niet kennen
'k Moet wel eerlijk toegeven dat de Franse literatuur mij nooit heeft geboeid omdat ik er in 't middelbaar een hekel aan heb gekregen door dat obsessieve 'o wat is het Frans toch een superdeluxeculturele taal.....laten we het nu maar eens tot in de punten en de komma's ontrafelen'...... Kots...kots...kots....
"Jammer genoeg" bestaat mijn werk uit 99 % franstalige teksten. Als ik die vergelijk met nederlandstalige teksten valt me enkel op dat in die eerste voor meer dan de helft blablabla staat, en dat het dan nog eens de helft meer volume beslaat om precies hetzelfde te zeggen als de Nederlandse tekst.....
Ja, als d�*t de finesses van het Frans zijn
Oud 11 april 2015, 20:46   #128
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een pak ouder dan u denkt en mijn vader was een Parisien en ik mijn studies in het Frans gedaan bij de jesuieten. Ik heb Rusland, Hongarije, Polen, Roemenië etc bezocht voor en na het ijzeren gordijn. Ik ben al meer dan 150 keer naar Azie gevlogen, Hong Kong, Singapore, Cambodia, Thailand, Laos, Indonesia etc en heb al een paar jaren in totaal in China doorgebracht.

Daarbuiten heb ik een paar jaar in New York gewoond en een bedrijf "from scratch" opgericht dat nu nog altijd bestaat.

Van respect gesproken dit waren uw woorden tegenover mij een paar dagen geleden:
Speculeren en fantaseren is typisch voor de Vlaamse dorpsbewoner.
Niks is zo plezant. Onderwijl groeien de "patatten" en de selderij in den hof lustig verder.
Je moet toch een verzetje hebben om de lege tijd ondertussen op te vullen.
Hedde het al gemerkt? Suska van de Kortestraat had ne nieuwe jas aan
Totaal naast de plak dus en zéér neerbuigend.
Dat jouw vader "Parisien" was maakt niet de minste indruk. Je moet goed beseffen beste Brusselaar dat de periode dat de Walen en de Beulemansen de Vlamingen nog ontzag konden inboezemen door hen vanuit de hoogte in "la langue de Voltaire" toe te spreken, die is definitief voorbij. Steeds meer Vlamingen zijn ervan overtuigd dat de eerste vreemde taal die in ons Vlaams onderwijs moet onderwezen worden het Engels is. Steeds meer leerlingen hebben de pest aan het Frans.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 20:56   #129
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat jouw vader "Parisien" was maakt niet de minste indruk. Je moet goed beseffen beste Brusselaar dat de periode dat de Walen en de Beulemansen de Vlamingen nog ontzag konden inboezemen door hen vanuit de hoogte in "la langue de Voltaire" toe te spreken, die is definitief voorbij. Steeds meer Vlamingen zijn ervan overtuigd dat de eerste vreemde taal die in ons Vlaams onderwijs moet onderwezen worden het Engels is. Steeds meer leerlingen hebben de pest aan het Frans.
Ik ben geen Brusselaar en voel me ook ver van Vlaming zijn. Ik ben internationaal, heb een Amerikaanse social security card en heb bovendien een tweede nationaliteit. Mijn interventie is juist gebaseerd op mijn liefde voor de Franse taal. Ik woon hier toevallig en heb absoluut geen roots gevoel.
Oud 12 april 2015, 08:19   #130
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Brusselaar en voel me ook ver van Vlaming zijn. Ik ben internationaal, heb een Amerikaanse social security card en heb bovendien een tweede nationaliteit. Mijn interventie is juist gebaseerd op mijn liefde voor de Franse taal. Ik woon hier toevallig en heb absoluut geen roots gevoel.
Dat is dan uw preferentie. Het zij zo. Maar dan hoeft u hier ook niet te zitten prediken tegenover de Vlamingen omtrent hun vermeende minder goede kennis van het Frans.

Overigens, u bent zogezegd "internationaal"... , wat louter bullshit en stoef is. Zoals iedereen hebt u een of andere nationaliteit. Als u er twee hebt, dan is er steeds één waarmee u zich het meest verbonden voelt.

Laatst gewijzigd door quercus : 12 april 2015 om 08:35.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2015, 21:26   #131
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is dan uw preferentie. Het zij zo. Maar dan hoeft u hier ook niet te zitten prediken tegenover de Vlamingen omtrent hun vermeende minder goede kennis van het Frans.

Overigens, u bent zogezegd "internationaal"... , wat louter bullshit en stoef is. Zoals iedereen hebt u een of andere nationaliteit. Als u er twee hebt, dan is er steeds één waarmee u zich het meest verbonden voelt.
Ik weet niet wat die onnozelaar verder schrijft want ik lees het niet meer.
Verder denk ik dat het best is dat we hem laten stikken in zijn hoogheidswaanzin.

Wat hij over zijn cultuur ook nog mag verkondigen; hij ziet alleen maar zijn eigen voordeel. Hij kent dus het Frans perfect en degenen die dat niet zo perfect kunnen zijn dus stomme Vlaamse boerkes.

Voor twee dagen was er op TV nog een bijdrage over de internet-handel waar er weeral serieus naast de zaak gewauweld werd.
Want uit onderzoek is gebleken dat weeral de Nederlanders veel beter meespelen dan de Vlamingen.

En om dat feit te verklaren werd als oorzaak opgegeven dat in Vlaanderen de internet-handel geen pakjes bij nacht mag versturen naar de klanten.

Ooit al zo'n Bullshit gehoord?

De voornaamste reden is het feit dat de handelaars in Vlaanderen minder verkopen via internet omdat ze te weinig PC-kennis bezitten om een verkoopsite via internet uit te bouwen.

Trouwens Frankrijk doet het evenmin schitterend wat die verkoop betreft.
Moesten er zelfs geen PC's worden verkocht die lopen op Franse hard- en software dan was er waarschijnlijk in heel Frankrijk geen enkele PC die gebruikt werd door particulieren.

En dat er in Afrika in sommige gewezen kolonies nog Frans gesproken wordt komt omdat de aboriginals van de vorige generaties er uitsluitend les kregen op rudimentaire basis in het Frans.

Voor Zaire werden deze lessen zelfs door Vlaamse zendelingen en of grondstoffen-stelers in de taal van Voltaire gegeven.
De kennis van die taal is dus wel een gevolg van indoctrinatie en ook van het feit dat zelfs Vlaamse zendelingen minder in aanmerking kwamen voor de job.
Een gevolg van achterstelling dus.

Maar dat snapt onze slimme internationaal dus niet.
En als ge U dan laat ontvallen dat er in kleine Vlaamse dorpen meer geroddeld wordt als in de grootstad; m.a.w. dat er verschil is tussen de dorpsmentaliteit en deze van de grootstad; vindt onze internationaal het nodig om iemand die dit beweert te bestempelen als een stomme boer.

Hij kan veel weten of pretenderen. Maar een minimum aan beleefdheid en logica heeft hij noch in de school noch van thuis uit meegekregen.
Verwaandheid zoveel te meer.

En dat hij hier zou aangewaaid zijn en niet de minste voeling zou hebben met de geplogenheden van dit land; wat ook geldt voor vele andere vreemdelingen; doet mij vurig hopen dat de wind aanzwelt zodat hij weg waait en op een ander gaat kankeren.

Onbeschoftheid zal geen stimulans geven aan onze economie en nog minder aan ons samenlevingsmodel. Het is zo al erg genoeg geworden.

Laatst gewijzigd door werkman : 12 april 2015 om 21:32.
Oud 13 april 2015, 00:13   #132
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Chinees of een Amerikaan kan men het nog vergeven maar een Vlaming die geen deftig Frans machtig is dat is een achterlijke boer.

Trouwens zowel in China of Amerika is de scholing in het Frans in stijgende lijn. Cultureel gezien blijft Frans een wereldtaal.
Ik persoonlijk ken deftig ( en minder deftig ) Frans, maar toch begrijp ik uw reactie niet goed ?
Dat een Fransman die taal leert en spreekt is normaal, maar voor een ander ? Als het er hem enkel om gaat om met zoveel mogelijk mensen te kunnen communiceren leer je toch beter iets anders vind ik. Engels en Spaans voor te beginnen, en voor de zakenmannen onder ons Chinees waarom niet...Maar Frans ?
Waarom zou een Vlaming, meer als een andere Europeaan, nu Frans moeten leren ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 00:15   #133
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik dacht dat het hier ging over het dansen op het graf van Stevaert

Tja, denk en dans maar verder hé...
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 11:42   #134
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik persoonlijk ken deftig ( en minder deftig ) Frans, maar toch begrijp ik uw reactie niet goed ?
Dat een Fransman die taal leert en spreekt is normaal, maar voor een ander ? Als het er hem enkel om gaat om met zoveel mogelijk mensen te kunnen communiceren leer je toch beter iets anders vind ik. Engels en Spaans voor te beginnen, en voor de zakenmannen onder ons Chinees waarom niet...Maar Frans ?
Waarom zou een Vlaming, meer als een andere Europeaan, nu Frans moeten leren ?
We palen aan 4 miljoen Franstaligen met een hoofdstad die hoofdzakelijk Frans is en in het zuiden palen we aan Frankrijk met 67.000.000 inwoners. Bovendien is het Frans de mooiste taal ter wereld met een rijke cultuur aan schrijvers en artiesten.
Oud 13 april 2015, 12:46   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We palen aan 4 miljoen Franstaligen met een hoofdstad die hoofdzakelijk Frans is en in het zuiden palen we aan Frankrijk met 67.000.000 inwoners. Bovendien is het Frans de mooiste taal ter wereld met een rijke cultuur aan schrijvers en artiesten.
Er zijn zoveel schoonheden, maar ge kunt die toch niet allemaal veroveren zeker ??

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 15:30   #136
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Spreek eens voor jezelf.
Het IS niet zo, jij vindt dat ......
Oud 13 april 2015, 16:49   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat deed ik niet. Haar overlijden liet me koud.
Edoch....

Je schreef dat Thatcher een hele natie verkrachtte.
Maar als iemand zegt dat Stevaert een proces wegens verkrachting ontloopt sta jij op je achterste poten. Die is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Thatcher is ook dood, maar zij ontliep geen proces wegens het verkrachten van een hele natie.

In de ogen van Doomy dans jij op het graf van Thatcher en ben jij een lijkenpikker.

Maar geen nood. Van iemand die je dat anoniem verwijt hoef je je niets aan te trekken.
Oud 13 april 2015, 17:43   #138
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En je liefde voor de Franse taal geeft je het recht om onbeschoft te reageren als er iemand anders durft zeggen dat Vlamingen meer wereldburgers worden en meer slaagkansen zouden hebben om internationaal handelsactiviteiten uit te oefenen indien ze mochten kiezen voor Engels als tweede taal in het onderwijs?
Dat is een mening. Moet je daarom onbeschoft en neerbuigend worden en ons uitmaken omdat die mening afwijkt van jouw visie?

Hoe je ook pocht en jezelf de hemel in prijst doet mij grondig twijfelen aan het feit dat je een volwassen persoon zou zijn.

En indien zo dan vermoed ik aanvullend dat er hier toch een vijs teveel moet zijn. Want je denkt van jezelf dat je er meer hebt dan anderen natuurlijk.

Hebben ze je gelost en verkeerd gedacht dat je genezen zou zijn?
Wat is je echte naam? Toch niet Napoleon zeker?

Laatst gewijzigd door werkman : 13 april 2015 om 17:45.
Oud 13 april 2015, 17:49   #139
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik dacht dat het hier ging over het dansen op het graf van Stevaert

Hier nog eentje met een vijs teveel.
Wat ze verdorie tegenwoordig allemaal laten los lopen!
Oud 13 april 2015, 18:26   #140
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Spreek eens voor jezelf.
Het IS niet zo, jij vindt dat ......
Liever caviar dan patatten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be