![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Al tijdens de pauze, na het eerste deel van de set van de band, is daar één man naar buiten gedragen omdat hij niet meer op zijn benen kon staan van zattigheid. Slechts enkele minuten later kwam er een vrouw (van in de 40 met 2 jonge kinderen) naar buiten gestrompeld om vervolgens keihard tegen de grond te gaan om met haar kinnebakkes op een betonnen bloembak terecht te komen. Verder ook nog iemand buiten in de struiken zien kotsen. En dit was dus géén jeugdcafe he. De aanwezigen waren hoofdzakelijk dertigers en veertigers en nog ouder. Enfin, ik weet het, anekdotes bewijzen helemaal niets, maar ik moest toen ik daar buiten stond toch even denken aan deze discussie hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik wit poeier aan Jef verkoop, dan ben ik daarmee akkoord, en is Jef daarmee akkoord. Dat dat niet goed is voor de gezondheid van Jef, dat is natuurlijk waar. Zoals roken en teveel zuipen ook niet goed zijn, of teveel hamburgers fretten, of te snel rondrijden met een sportwagen, of te hoog op een ladder kruipen die niet vastgezet is. Maar Jef, als volwassene, moet weten wat hij doet. Citaat:
Niemands individuele vrijheden worden met de voeten getreden als ik wit poeier aan Jef verkoop. Niemands individuele vrijheden worden met de voeten getreden als ik een homoseksuele relatie heb met iemand anders (die daar vrijwillig in meegaat). Er is dus geen reden om mij van een hoge toren te gooien. Nochtans is dat wat sommige staten voorzien. Niemands individuele vrijheden worden met de voeten getreden als ik niet geloof in uw godheid en uw godsdienst. Nochtans hebben veel staten daar verschrikkelijke straffen op voorzien, en in sommige gevallen nog steeds. Victimless crime is een idiotie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trick, ge zou een boekske moeten schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad onvoorzichtig om dingen te doen in landen waar er zo van die gekke regels zijn. Zoals het nogal onvoorzichtig is om homo te zijn in Iran. Zoveel is natuurlijk waar. Of dat moet toegejuicht worden, is een heel andere vraag. Waarom zijn drugsdealers crapuul die *verdienen* van afgemaakt te worden, zijn drankverkopers enkel maar crapuul geweest tijdens de drooglegging in de USA, en zijn homo's crapuul in Iran die opgeknoopt dienen te worden, en anderzijds mensen die je niet mag discrimineren bij ons ? Waarom zijn vrouwen die er een wat eigenaardige levensstijl op nahouden, crapuul dat moet verbrand worden 400 jaar geleden, en nu respectabele medeburgers ? Ik wil onderlijnen dat *wat de wet dicteert als zijnde crimineel* voor een groot stuk arbitrair is en totaal afhangt van plaats en tijd. Er is dus niks fundamenteels aan het concept van "crapuul zijn" als er geen slachtoffers zijn. Dat je natuurlijk bijzonder onvoorzichtig bent door je bloot te stellen aan de wrede gevolgen van die willekeurige definitie is helemaal een andere zaak. Het is niet omdat je onvoorzichtig was toen je op je dak kroop, dat het "een goeie zaak is dat je als crapuul van je dak gevallen bent" niewaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2015 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op drugsdealen staat nu éénmaal de doodstraf in Indonesia. Die dealers hebben dus gegokt en verloren. Indonesia kampt jaarlijks met duizenden tot tienduizenden doden door drugsgebruik. Zij kiezen dus voor de hardste sanctie en andere landen hebben zich niet te moeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is jouw antwoord wat naast de kwestie en irrelevant is, en niet ter zake doet. Je valt een stroman aan, en je gaat te keer over iets waar het nu even niet over gaat. Het ging namelijk niet over de wetten van het land, maar over het verwoesten van levens. En tabak is de grootste verwoester van levens, met alcohol een goede tweede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 29 april 2015 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van grootste doder naar lager: godsdienst, tabak, alcohol, .... en sommige uilskuikens zouden de actuele illegale drugs graag een paar trapjes laten stijgen in deze afschuwelijke ladder. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want niemand behalve jijzelf kan daarvan het bilan opmaken. Kortstondig intens plezier kan te verkiezen zijn boven lang, gezond en saai te leven. Niemand kan die beslissing in jouw plaats nemen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2015 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is nu niet speciaal dat we met te weinig zijn, niewaar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k denk een snaar van den Eli zijn clit geraakt te hebben.
Moet kunnen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is 't verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder domme homo's... hoop ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut, ieder historisch naslagwerk leert ons welke ravage op menselijk leed, religies hebben aangericht, de laatste duizend jaar.
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verder nog veel succes met jouw tegenstanders! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de actuele illegale drugs teveel verspreid geraken onder de bevolking, dan zullen er meer slachtoffers vallen. Het slachtoffer van drugsdealen is dus gans de maatschappij. Idem dito met de invoer van geneesmiddelen op ongecontroleerde wijze. Nog een misdrijf zonder benadeelde: mee reizen met bus of trein zonder te betalen. Dat kost de gemeenschap geen eurocent meer om die bus of trein te laten rijden met een extra passagier. Maar toch is er het algemeen belang. Ik zeg niet dat er niet omzichtig mee omgesprongen moet worden enz. bla bla ... maar toch. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het veel minder erg om anderen slachtoffer te maken van uw keuzes, dan zelf het slachtoffer te zijn van uw eigen keuzes volgens velen hier. Qua zin voor individuele vrijheden kan dat tellen he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat persoonlijk geen eigen drama dat een roker longkanker krijgt. Ik juich dat niet toe. Maar ma foi, hij wist het, hij heeft gekozen om van zijn roken te genieten, en daar hing een risico aan vast. Niet dat dat "verdiend" is, maar het is een keuze geweest. Dat is toch 1) zijn zaak en 2) geen probleem voor de anderen ?? Want wie zegt er dat die mens niet veel gelukkiger is geweest door te roken, en tja, op 't einde een kanker, spijtig. Waarom moeten wij voortdurend volwassen mensen betuttelen, en anderen hun hoofd gaan afsnijden omdat zij anderen willen helpen te doen waarvan wij vinden dat ze dat niet zouden moeten doen omdat wij denken dat ze - in tegenstelling tot de mensen zelf - niet weten wat ze moeten kiezen en niet kiezen ? Citaat:
Citaat:
Zoniet is het niet waar, om de volgende reden. De rendabiliteit van een busvervoer komt van zijn ticket verkoop. En de tickets kunnen verkocht worden, omdat het niet mogelijk is om de busrit te bekomen zonder ticket. Het is omdat de nood bestaat aan busrit, en de mogelijkheid bestaat om tickets te kopen, dat men kan profiteren van de mensen hun nood naar busrit, dat men ze kan brengen tot het verkopen van tickets, wat de winst oplevert. Kan men mensen niet meer overhalen tot het kopen van tickets, omdat ze op een andere manier toch hun nood kunnen lenigen, dan is de winst er niet meer. Maw, de mogelijkheid tot free ride maakt dat bussen niet meer winstgevend worden, wat nadelig is. Dat is zoals muziek copieren. Als je enkel muziek copieert die je toch niet zou kopen, dan misdoe je niks. Als je muziek copieert, die je, had je ze niet kunnen copieren, toch zou gekocht hebben, dan veroorzaak je verlies voor de muziek fabrikant doordat hij uw solvabele nood aan muziek niet heeft kunnen uitbuiten. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2015 om 13:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wie weet hou je dan nog wel extra geld en mankracht over om mee in te zetten in de strijd tegen die zaken waar wél slachtoffers gemaakt worden. Laatst gewijzigd door JBM : 29 april 2015 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |