![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is ook al een voordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Voor mezelf wel. En voor minder doe ik het niet .
Bedankt voor de motivatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Ben ik dat dan niet altijd geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Ik heb dat helemaal niet geprobeerd. Je weigert nadat ik het niet eens vroeg. En ik aanvaard.
Daar is niet eens een naam voor, en als dat er was was het geen communisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ok arbeid is te duur,maar 9 euro die je dan nog mag inbrengen bij je belasting is gewoon schandalig.Breng die cheques gewoon naar een euro of 18 zonder belastingaftrek,dan ben je nog goedkoop af voor personeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150503_01661491 Als je werkloos bent mag je niet werken zonder dimona-contract (dus officieel als werknemer). Je mag wel starten als zelfstandige, maar niet in bijberoep. En als zelfstandige verlies je natuurlijk al je rechten op een uitkering. Ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dan moet je dat ook invullen op je controle-kaart. Kortom: het mag dus niet. Ik denk dat het zelfs niet mag indien je het vakje wegkruist als zijnde dat je die dag geen uitkering wil ontvangen. Want waar is je dimona-aangifte? En waarom sta je een dag uitkering af als daar niets tegenover staat? Dat stinkt dus. Zelfs als je maar een minuut iemand helpt op een dag, moet je de hele dag wegkruisen bovendien. Bovendien creëer je een meerwaarde (voor jezelf of voor een ander) en dat is productie dus zwartwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tenzij je hele lakse omcw-beambten treft. Zichzelf respecterend ocmw zit heel erg achter zijn leefloontrekkenden. Dit is een laatste vangnet hé, geen systeem waar je eeuwig in mag blijven zitten. - niet werkenden moeten werken, alles aannemen wat ze kunnen krijgen totdat ze voldoende hebben gewerkt om recht te hebben op werkloosheid, desnoods via artikel 60: aangepaste tewerkstelling aan een aangepast loon of ingezet anderszins in de sociale economie - mensen die niet kunnen werken bv mankerende attitude moeten cursussen ed volgen waarin hieraan gewerkt wordt - mensen die de taal niet spreken, moeten op taallens komen Voldoet men hier niet aan -> schrapping leefloon Vrijstelling obv individuele omstandigheden is wel mogelijk (bv gezinslast, zorg voor zieke, zelf ziek, ...). Komt er dus op aan voldoende met doktersbriefjes te kunnen smokkelen, indien jij gelukkig bent met thuis niets doen en daarvoor 800 euro per maand krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
gaat het goed met je? Krijg je begeleiding? Hopend op het beste! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan liever vrijwilligerswerk dan lets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik kan u bij de hand nemen en mensen aanwijzen die heel wat gedaan kregen. Alles is voor hen betaald door de OCMW. En ergens ben ik daar voor op mijn geen getrapt. Enkele hebben niet de minste bedoeling er iets van te maken en hun routine wordt gewoon onderhouden. Zonder de minste controle, of is op gesprek gaan en de sukkel uithangen een controle? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Kinderen zeggen nagenoeg hetzelfde, waarom zouden ze überhaupt bekrompen volwassenen moeten volgen die niets van arbeidsmarktbeleid of economie kennen? En erger, gezien de arrogantie van die volwassenen willen ze nog een stapje verder gaan en de vergrijzing gewoon afschaffen. De paradox wil dat die kinderen hun stellingen onderbouwen met het werk dat door volwassenen geschreven is, blijkbaar zijn er verschillende soorten van volwassen zijn. Een aantal volwassenen noemen die kinderen arrogant, net zoals ze het prachtige studiewerk van velen aan hun laars lappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je mag een hoop meningen verkondigen, tot in het absurde, maar hou je leugens aub voor jezelf! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Als je je toch niet kan inhouden; geef dan een antwoord op de zeer concrete vraag en laat jouw gepreek achterwege. Dank bij voorbaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Straks wordt de arbeidsmarkt open gemaakt, we komen dan met een team om besparingen door te voeren. Het zal snel een pakje minder zijn met dat 'zwanzen' maar misschien heb je geen ervaring met echte auditors en crisismanagers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |