Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2015, 08:59   #121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben dom. Maar ik leer van mijn fouten en ga een diploma halen. Desnoods op mijn achterbank. Maar al wie mij voor dom versleet geef ik het nakijken.
Ik kom van verder dan de gemiddelde ... Maar aankomen zal ik ... Wat breekt groeit harder aan elkaar. En de liefde die ik rond mij heb zal geen verwijter ooit met geld kunnen kopen.
Maar je bent precies wel optimistisch van natuur.
Dat is ook al een voordeel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 09:08   #122
Peche
Banneling

Standaard

Voor mezelf wel. En voor minder doe ik het niet .
Bedankt voor de motivatie
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 09:10   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mezelf wel. En voor minder doe ik het niet .
Bedankt voor de motivatie
Ik ga nog een echte liberaal van u maken!
Oud 3 juni 2015, 09:11   #124
Peche
Banneling

Standaard

Ben ik dat dan niet altijd geweest?
Oud 3 juni 2015, 09:15   #125
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik dat dan niet altijd geweest?
Neen, je probeerde mijn tuin in te palmen voor jouw smeerlapperij.
Dat is eerder communistisch te noemen....
Oud 3 juni 2015, 09:18   #126
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb dat helemaal niet geprobeerd. Je weigert nadat ik het niet eens vroeg. En ik aanvaard.
Daar is niet eens een naam voor, en als dat er was was het geen communisme.
Oud 3 juni 2015, 18:54   #127
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Als men door allerhande te hoge belastingen, vooral ten eigen voordele als 'Staat', de gewone alledaagse arbeid uit de markt prijst, dan resten er alleen lapmiddelen als het 'dienstencheques-beleid', om de uit de markt geprijsden enigzins op te vangen.
Ok arbeid is te duur,maar 9 euro die je dan nog mag inbrengen bij je belasting is gewoon schandalig.Breng die cheques gewoon naar een euro of 18 zonder belastingaftrek,dan ben je nog goedkoop af voor personeel.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 19:41   #128
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik mocht vroeger van het systeem niet klussen voor mezelf, vrienden of familie als ik een uitkering trok. Nu wel toch?
Wat verandert er in het nadeel?
Laatst werd er toch een bericht de wereld ingestuurd waarin gesteld werd dat werklozen thuis zouden worden gecontroleerd?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150503_01661491

Als je werkloos bent mag je niet werken zonder dimona-contract (dus officieel als werknemer). Je mag wel starten als zelfstandige, maar niet in bijberoep.
En als zelfstandige verlies je natuurlijk al je rechten op een uitkering.
Ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dan moet je dat ook invullen op je controle-kaart.
Kortom: het mag dus niet.
Ik denk dat het zelfs niet mag indien je het vakje wegkruist als zijnde dat je die dag geen uitkering wil ontvangen. Want waar is je dimona-aangifte?
En waarom sta je een dag uitkering af als daar niets tegenover staat?
Dat stinkt dus.
Zelfs als je maar een minuut iemand helpt op een dag, moet je de hele dag wegkruisen bovendien.

Bovendien creëer je een meerwaarde (voor jezelf of voor een ander) en dat is productie dus zwartwerk.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 19:45   #129
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan een leefloon van den ocmw en zwartwerken he. Lol Ocmw leefloon is permanent en controle vrij.
Helemaal niet.
Tenzij je hele lakse omcw-beambten treft.
Zichzelf respecterend ocmw zit heel erg achter zijn leefloontrekkenden.

Dit is een laatste vangnet hé, geen systeem waar je eeuwig in mag blijven zitten.

- niet werkenden moeten werken, alles aannemen wat ze kunnen krijgen totdat ze voldoende hebben gewerkt om recht te hebben op werkloosheid, desnoods via artikel 60: aangepaste tewerkstelling aan een aangepast loon of ingezet anderszins in de sociale economie

- mensen die niet kunnen werken bv mankerende attitude moeten cursussen ed volgen waarin hieraan gewerkt wordt

- mensen die de taal niet spreken, moeten op taallens komen

Voldoet men hier niet aan -> schrapping leefloon

Vrijstelling obv individuele omstandigheden is wel mogelijk (bv gezinslast, zorg voor zieke, zelf ziek, ...). Komt er dus op aan voldoende met doktersbriefjes te kunnen smokkelen, indien jij gelukkig bent met thuis niets doen en daarvoor 800 euro per maand krijgen.
Oud 3 juni 2015, 19:47   #130
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Straks blijft er niets over Peche, alleen nog een machine met robotten waarover ooit het idee bestond dat het mensen met gevoelens waren. Het was een grote vergissing, het zijn slechts de verlengstukken van diegenen die zich God wanen.
Na het lezen van een aantal van je posts alsook topictitels stel ik me de volgende vraag, vanuit bezorgdheid en menselijkheid:

gaat het goed met je?
Krijg je begeleiding?

Hopend op het beste!
Oud 3 juni 2015, 23:08   #131
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zaai niks.
Ik zoek trouwens geen extra werk, ik ben blij met wat ik heb.
Dat heb ik nog horen zeggen.
Gewoonlijk zijn het steeds luiaarden die dit beweren.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 06:07   #132
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Laatst werd er toch een bericht de wereld ingestuurd waarin gesteld werd dat werklozen thuis zouden worden gecontroleerd?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150503_01661491

Als je werkloos bent mag je niet werken zonder dimona-contract (dus officieel als werknemer). Je mag wel starten als zelfstandige, maar niet in bijberoep.
En als zelfstandige verlies je natuurlijk al je rechten op een uitkering.
Ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dan moet je dat ook invullen op je controle-kaart.
Kortom: het mag dus niet.
Ik denk dat het zelfs niet mag indien je het vakje wegkruist als zijnde dat je die dag geen uitkering wil ontvangen. Want waar is je dimona-aangifte?
En waarom sta je een dag uitkering af als daar niets tegenover staat?
Dat stinkt dus.
Zelfs als je maar een minuut iemand helpt op een dag, moet je de hele dag wegkruisen bovendien.

Bovendien creëer je een meerwaarde (voor jezelf of voor een ander) en dat is productie dus zwartwerk.
Ja Tandem zei al dat ik me eerst op een lijst moest zetten.
Maar dan liever vrijwilligerswerk dan lets.
Oud 4 juni 2015, 06:16   #133
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.
Tenzij je hele lakse omcw-beambten treft.
Zichzelf respecterend ocmw zit heel erg achter zijn leefloontrekkenden.

Dit is een laatste vangnet hé, geen systeem waar je eeuwig in mag blijven zitten.

- niet werkenden moeten werken, alles aannemen wat ze kunnen krijgen totdat ze voldoende hebben gewerkt om recht te hebben op werkloosheid, desnoods via artikel 60: aangepaste tewerkstelling aan een aangepast loon of ingezet anderszins in de sociale economie

- mensen die niet kunnen werken bv mankerende attitude moeten cursussen ed volgen waarin hieraan gewerkt wordt

- mensen die de taal niet spreken, moeten op taallens komen

Voldoet men hier niet aan -> schrapping leefloon

Vrijstelling obv individuele omstandigheden is wel mogelijk (bv gezinslast, zorg voor zieke, zelf ziek, ...). Komt er dus op aan voldoende met doktersbriefjes te kunnen smokkelen, indien jij gelukkig bent met thuis niets doen en daarvoor 800 euro per maand krijgen.
Gelukkig dat ik ze dan nog nooit nodig heb gehad
Maar ik kan u bij de hand nemen en mensen aanwijzen die heel wat gedaan kregen. Alles is voor hen betaald door de OCMW. En ergens ben ik daar voor op mijn geen getrapt. Enkele hebben niet de minste bedoeling er iets van te maken en hun routine wordt gewoon onderhouden. Zonder de minste controle, of is op gesprek gaan en de sukkel uithangen een controle?
Oud 4 juni 2015, 10:31   #134
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Na het lezen van een aantal van je posts alsook topictitels stel ik me de volgende vraag, vanuit bezorgdheid en menselijkheid:

gaat het goed met je?
Krijg je begeleiding?

Hopend op het beste!
Volgende week heb ik m'n afspraak met DMMA, ik hoop dat ze me kunnen helpen want bij DMZA begrepen ze niet zo goed wat ik wou zeggen met PAE. Op de DMZA conformeren ze zich nog volledig aan AE, heb daar iets over gezegd met als gevolg ... je raadt het al, doorverwijzing naar DMMA. Ik verheug me er al op, daar zou het immers menselijker worden.

Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 10:32.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 12:41   #135
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Als je met twee fulltime gaat werken en kinderen hebt is een kuisvrouw geen overbodige luxe hoor. Ook de strijk laten doen met dienstencheques helpt ons om toch nog een beetje tijd met de kinderen te kunnen doorbrengen. Wij betalen met twee genoeg belastingen om ook een stukje van de koek te Mogen claimen.

Als de belastingen op onze lonen naar beneden gaan wil ik gerust wat meer betalen voor de kuisvrouw. Ik denk echter dat de staat daar slechter uit komt...
Waarom zou ik mee moeten bealen voor jouw poets- en strijkhulp??? Je kent toch de consequenties als je aan kinderen begint?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 12:50   #136
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Waarom zou ik mee moeten bealen voor jouw poets- en strijkhulp??? Je kent toch de consequenties als je aan kinderen begint?
Kinderen zeggen nagenoeg hetzelfde, waarom zouden ze überhaupt bekrompen volwassenen moeten volgen die niets van arbeidsmarktbeleid of economie kennen? En erger, gezien de arrogantie van die volwassenen willen ze nog een stapje verder gaan en de vergrijzing gewoon afschaffen. De paradox wil dat die kinderen hun stellingen onderbouwen met het werk dat door volwassenen geschreven is, blijkbaar zijn er verschillende soorten van volwassen zijn. Een aantal volwassenen noemen die kinderen arrogant, net zoals ze het prachtige studiewerk van velen aan hun laars lappen.
Oud 4 juni 2015, 13:12   #137
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Over dynamische processen heeft men nog niet veel begrepen, dat is correct. Nochtans simpel:

(1) promoot zwartwerk via VDAB
(2) schrap werklozen van de lijst na controle RVA
(3) die gaan ook zwartwerk doen, willens nillens

De enige doelstelling van VDAB is om de werklozenlijst korter te maken, op deze manier gaat dat veel sneller. VDAB kan dan ook drastisch beginnen besparen op het interne personeel.
Stop toch in godsnaam met zwanzen man!!

Je mag een hoop meningen verkondigen, tot in het absurde, maar hou je leugens aub voor jezelf!
Oud 4 juni 2015, 13:17   #138
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kinderen zeggen nagenoeg hetzelfde, waarom zouden ze überhaupt bekrompen volwassenen moeten volgen die niets van arbeidsmarktbeleid of economie kennen? En erger, gezien de arrogantie van die volwassenen willen ze nog een stapje verder gaan en de vergrijzing gewoon afschaffen. De paradox wil dat die kinderen hun stellingen onderbouwen met het werk dat door volwassenen geschreven is, blijkbaar zijn er verschillende soorten van volwassen zijn. Een aantal volwassenen noemen die kinderen arrogant, net zoals ze het prachtige studiewerk van velen aan hun laars lappen.
1) De vraag was niet aan jou gericht.

2) Als je je toch niet kan inhouden; geef dan een antwoord op de zeer concrete vraag en laat jouw gepreek achterwege.

Dank bij voorbaat
Oud 4 juni 2015, 13:24   #139
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop toch in godsnaam met zwanzen man!! Je mag een hoop meningen verkondigen, tot in het absurde, maar hou je leugens aub voor jezelf!
Straks wordt de arbeidsmarkt open gemaakt, we komen dan met een team om besparingen door te voeren. Het zal snel een pakje minder zijn met dat 'zwanzen' maar misschien heb je geen ervaring met echte auditors en crisismanagers?
Oud 4 juni 2015, 13:28   #140
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
1) De vraag was niet aan jou gericht.

2) Als je je toch niet kan inhouden; geef dan een antwoord op de zeer concrete vraag en laat jouw gepreek achterwege.

Dank bij voorbaat
Wij laten onze kinderen voortaan in het zwart werken. Hoe staat het nu met die VDAB-opleidingen voor prostitutie en drugshandelaar? We blijven - en onze kinderen zeker - een beetje op onze honger zitten eigenlijk. Of mogen we dat zelf organiseren via LETS? Geen dank achteraf, AUB!!!

Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 13:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be