Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2015, 08:43   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Voor te beginnen interpreteren, moet je eerst lezen wat er staat, i.p.v. er zaken aan toe te voegen die er niet in staan. Vaak wordt er over fundamentalisten gezegd dat zij hun religieuze teksten "letterlijk interpreteren". Eigenlijk is het omgekeerd: zij slaan de stap van de letterlijke interpretatie, waarbij men vlijmscherp analyseert wat er staat en wat er niet staat, gewoon over en verklaren hun eigen persoonlijke opinie als enige mogelijke interpretatie.
Concreet voorbeeld van zo'n "overslaan van de letterlijke interpretatie" door Islamitische fundamentalisten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 10:07   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alice maakt inderdaad een amalgaam van slachtoffer, dader, schuldige en situatie.

Ik zou trouwens wel eens willen weten hoeveel % van de abortussen in België gebeuren doordat in een gezin de armoedegrens overschreden werd. Ik betwijfel heel sterk dat het er veel zijn.
Nee hoor dat doet Alice niet. Maar ik zeg wel dat gezien het aantal kinderen wat in armoede opgroeit met een moeder van andere origine, religie verantwoordelijk is voor de starre standpunten waarmee ze die armoede doen toenemen.
De meeste vrouwen die overgaan tot abortus zijn alleenstaand, moet iemand u nog uitleggen dat alleenstaande moeders een groter risico op armoede hebben? Vaak omdat de vaders van hun kinderen niet of amper bijdragen aan de kosten van de opvoeding?
En de vrouwen die wel een gezin hebben, zitten vaak in een onderdanige positie, hun man wil meer kinderen, maar zij kunnen nog meer gewoon niet aan. Geen enkele vrouw, uitzonderingen te na gelaten, kiest " zomaar" voor abortus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 10:10   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor te beginnen interpreteren, moet je eerst lezen wat er staat, i.p.v. er zaken aan toe te voegen die er niet in staan. Vaak wordt er over fundamentalisten gezegd dat zij hun religieuze teksten "letterlijk interpreteren". Eigenlijk is het omgekeerd: zij slaan de stap van de letterlijke interpretatie, waarbij men vlijmscherp analyseert wat er staat en wat er niet staat, gewoon over en verklaren hun eigen persoonlijke opinie als enige mogelijke interpretatie.

Dankbaarheid en Godsvrees staan haaks op trots en superioriteitsgevoelens.
Nou, mij lijkt toch dat IS gewoon de weg van de profeet volgt hoor, die heeft ook met geweld de islam verspreidt, en opgeruimd wat zich niet aansloot bij hem, soennieten en sjiieten vechten al eeuwenlang om wie nu de rechtmatige opvolgers zijn van het gedachtengoed van de warlord.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 10:29   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dankbaarheid en Godsvrees staan haaks op trots en superioriteitsgevoelens.
Laten we even testen:
wat staat hier?

9.5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

en hier?

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Kom op Kallikles, hoe moeten we lezen wat hier staat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2015 om 10:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 13:38   #125
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou, mij lijkt toch dat IS gewoon de weg van de profeet volgt hoor, die heeft ook met geweld de islam verspreidt, en opgeruimd wat zich niet aansloot bij hem, soennieten en sjiieten vechten al eeuwenlang om wie nu de rechtmatige opvolgers zijn van het gedachtengoed van de warlord.
Ja maar wij hebben die sukkelaars bevrijd van hun leiders.
Maar een kalifaat mogen ze niet hebben?
Wat moest het dan worden om uit te komen op vrede, een democratie?
Vrij dictatoraal he? Niet dat het kalifaat niet dictatoraal is, maar we zagen dit toch aankomen?
Herhaling loop, ach misschien, de rechtse en linksen zijn zo preuts geworden tegenwoordig en gapen er wat apatisch op...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 14:38   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja maar wij hebben die sukkelaars bevrijd van hun leiders.
Maar een kalifaat mogen ze niet hebben?
Wat moest het dan worden om uit te komen op vrede, een democratie?
Vrij dictatoraal he? Niet dat het kalifaat niet dictatoraal is, maar we zagen dit toch aankomen?
Herhaling loop, ach misschien, de rechtse en linksen zijn zo preuts geworden tegenwoordig en gapen er wat apatisch op...
daar hebt ge wel een punt.

Ze hadden Saddam, de Shah, Moebarak, Kaddhaffi, den diene van Tunesie etc... beter gewoon laten zitten.
Islamitische landen zijn nooit geschikt voor democratie. Islam verwijdert het zelfstandige denken uit hun hersenen, dus waarom zou je die mensen nog zelf iets willen laten kiezen? Kijk naar Lybië: gewoon stammentwisten en warlords, net zoals Afghanistan, Tsjetsjenië..... Ze dachten de Russen te slim af te zijn, maar ze hadden de zaken beter zozo gelaten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 14:56   #127
Peche
Banneling

Standaard

Ik ben al blij dat dit op de tafel ligt en erkend wordt hier circe.
Vraag is dan nu hoe gaan we ermee omgaan? En hoe ver zijn we al gegaan?
Weet iemand waar we voor staan?
Oud 28 juni 2015, 01:47   #128
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laten we even testen:
wat staat hier?

9.5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

en hier?

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Kan je niet anders lezen dan oproepen tot geweld en moord !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 09:30   #129
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laten we even testen:
wat staat hier?

en hier?

Kallikles, wij hebben uw 'wijsheid' dringend nodig. Haal ons uit de duisternis.
Oud 28 juni 2015, 09:47   #130
Peche
Banneling

Standaard

Die oorlog tegen de volgelingen voeren...
Voert dan geen oorlog? En geef ze een zone waar ze onderling zonder kufars kunnen leven. Dat is er al en ge kunt ze met one wat ticket opsturen als Men zoiets hier probeert.
Wat is het probleem? Waarom veel praat hebben?
Oud 28 juni 2015, 12:02   #131
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Een feit is dat twee culturen die haaks op elkaar staan, niet kunnen samenleven dus elk zijn eigen territorium zou perfect zijn.

Beeld je een westerse wereld in zonder islamieten...wat een verademing. En al de problemen die je in één keer zou oplossen. Wat een zalige gedachte.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 12:06   #132
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Een feit is dat twee culturen die haaks op elkaar staan, niet kunnen samenleven dus elk zijn eigen territorium zou perfect zijn.

Beeld je een westerse wereld in zonder islamieten...wat een verademing. En al de problemen die je in één keer zou oplossen. Wat een zalige gedachte.
Bs'd

Superdiversiteit is realiteit... ole ola

Superdiversiteit is vooral criminaliteit, debiliteit en werkloosheid.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 12:23   #133
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn verschillende soorten moslims.
Ge kunt nu eenmaal niet negeren dat zij een onderdeel van onze samenleving zijn.

Er zijn altijd ongemakkelijkheden geweest, maar de afgelopen jaren is er op wereldschaal zoveel afgespeeld dat we dringend (uiterst dringend) tot iets constructiever moeten komen dan alles in één hokje te drammen.
Bekijk het per categorie en dan heb je vat op de groepen waar het mis gaat.
Helaas dat Tunesië er maar pas na een aanslag moest achterkomen dat er bij bepaalde geradicaliseerde groepen wel degelijk een probleem is.
Een voorbeeld aan nemen?
Oud 28 juni 2015, 12:28   #134
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillende soorten moslims.
Ge kunt nu eenmaal niet negeren dat zij een onderdeel van onze samenleving zijn.

Er zijn altijd ongemakkelijkheden geweest, maar de afgelopen jaren is er op wereldschaal zoveel afgespeeld dat we dringend (uiterst dringend) tot iets constructiever moeten komen dan alles in één hokje te drammen.
Bekijk het per categorie en dan heb je vat op de groepen waar het mis gaat.
Helaas dat Tunesië er maar pas na een aanslag moest achterkomen dat er bij bepaalde geradicaliseerde groepen wel degelijk een probleem is.
Een voorbeeld aan nemen?
Uit ervaring heb ik geleerd dat de hier getogen en geboren moslims steeds religieuzer worden.
Dus, als ze nog niet (te) extreem zijn, zullen ze het wel worden.

Ik heb als westerling geen uitstaans en raakpunten met mensen die de misogynie actief levend houden en die niet meewerken aan onze maatschappij.

En dat onderdeel dat ze van onze maatschappij zijn: ik zal de kebabshops niet missen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 28 juni 2015, 12:33   #135
Peche
Banneling

Standaard

Wat maakt hen religieuzer? Ik verzet mij ook harder, maakt mij dat religieuzer in mijn geloof? Of verzet een ander zich eerst tegen mij?
Ik weet niet in detail hoe alles gaat...

Maar kunnen we hier wijzen, klagen, zagen, huilen zoveel we willen.
Er zijn nu eenmaal moslims in onze maatschappij. We leven er mee samen.
Er zijn verschillende groepen en misschien is het tijd dat wij onze vriendelijke groepen moeten beschermen tegen groepen waar zij zichzelf niet tegen kunnen beschermen.

Hen omarmen als verlichte (old) Europeanen en een voorbeeld etaleren, en hen gewoon laten doen zonder wijzen? Pas wanneer het in strijd gaat met onze Westerse democratische waarden (gespiegeld aan wetten) zou men overlast mogen melden en de ordehandhaving optreden.
Tot dan vind ik al dat vinger gewijs rustig aan zijn tijd gehad hebben, consensus is van doen.

Stel ik geef een klein hintje prijs dat ik Christen ben, vele zouden mij afschieten. Tot ik het eens in detail zou ontleden, ze zouden pal met hun mond open achterover vallen.
En weet je, dat is mijn vrijheid van meningsuiting!!!
Pas als ik U of een ander ermee schade zou aandoen zou je met je vinger mogen wijzen.

Laatst gewijzigd door Peche : 28 juni 2015 om 12:36.
Oud 28 juni 2015, 12:40   #136
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf bij mijn standpunt: de islamitische ideologie en de westerse democratie staan haaks op elkaar. Het is nutteloos om het te blijven proberen samen te leven. We doen dit al decennia lang en het wordt steeds erger.
Oud 28 juni 2015, 12:42   #137
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat maakt hen religieuzer? Ik verzet mij ook harder, maakt mij dat religieuzer in mijn geloof? Of verzet een ander zich eerst tegen mij?
Ik weet niet in detail hoe alles gaat...

Maar kunnen we hier wijzen, klagen, zagen, huilen zoveel we willen.
Er zijn nu eenmaal moslims in onze maatschappij. We leven er mee samen.
Er zijn verschillende groepen en misschien is het tijd dat wij onze vriendelijke groepen moeten beschermen tegen groepen waar zij zichzelf niet tegen kunnen beschermen.

Hen omarmen als verlichte (old) Europeanen en een voorbeeld etaleren, en hen gewoon laten doen zonder wijzen? Pas wanneer het in strijd gaat met onze Westerse democratische waarden (gespiegeld aan wetten) zou men overlast mogen melden en de ordehandhaving optreden.
Tot dan vind ik al dat vinger gewijs rustig aan zijn tijd gehad hebben, consensus is van doen.

Stel ik geef een klein hintje prijs dat ik Christen ben, vele zouden mij afschieten. Tot ik het eens in detail zou ontleden, ze zouden pal met hun mond open achterover vallen.
En weet je, dat is mijn vrijheid van meningsuiting!!!
Pas als ik U of een ander ermee schade zou aandoen zou je met je vinger mogen wijzen.
Misogynie is in strijd met onze wetten.
Vermits vrouwen 51% van de maatschappij uitmaken, is dit ene feit erg genoeg om er niet kunnen mee samen te leven.
Oud 28 juni 2015, 12:43   #138
Peche
Banneling

Standaard

ja dat klopt, maar waarom is het Westen dan aldaar democratie door de stroot gaan rammen en waarom vraagt gij U daarbij af waarom men religieuzer wordt?
Oud 28 juni 2015, 12:46   #139
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja dat klopt, maar waarom is het Westen dan aldaar democratie door de stroot gaan rammen en waarom vraagt gij U daarbij af waarom men religieuzer wordt?
Ik heb het niet over de islamitische pokkenlanden, ik heb het over het westen.

Trouwens, als 'de democratie door de strot rammen' een reden is om religieuzer te worden, dan is hebben we meteen ook een reden om de nog-niet-overdreven-religieuze islamieten ook te bannen. Is toch maar een kwestie van tijd vooraleer ze extremisten zijn.

Bedankt voor deze opheldering. Zeer interessant gegeven in onze strijd tegen deze walgelijke ideologie.
Oud 28 juni 2015, 12:49   #140
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Misogynie is in strijd met onze wetten.
Vermits vrouwen 51% van de maatschappij uitmaken, is dit ene feit erg genoeg om er niet kunnen mee samen te leven.
Kunnen homo's voor de kerk trouwen?
Kan een vrouw pastoor worden?
Waar staan de vrouwen in het vaticaan? Wat zijn de klusjes van de nonnen en wat is de taak van de pater?

Gewoon consequent een secularisme?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be