Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2015, 17:12   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Fredje voor een goed begrip, niet ik trek de geloofwaardigheid van de bootvluchtelingen in twijfel, maar wel jij.
Het probleem is niet dat ze geen reden hebben om te vluchten.
Het probleem is dat er nog een miljard met dat zelfde probleem zitten en zullen volgen.
En dan vrijzinnige...zitten wij met datzelfde probleem dat we moeten vluchten.

Hopelijk versta je dat een beetje.
Of is dat de bedoeling?
Economisch en sociaal koude oorlogsvoering met de uitdrukkelijke bedoeling een land...Europa te destabiliseren?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juni 2015 om 17:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 17:16   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem is dat er nog een miljard met dat zelfde probleem zitten en zullen volgen.

In 2020 of 2030 : TWEE miljard.

Het is het einde van de beschaafde wereld zoals wij die kennen. Ze zullen Europa overspoelen en het een vierdewereldland maken. En dan komt er geen bijkomende gezondheidszorg of ondersteuning meer. En dan kunnen ze twaalf kinderen werpen waar er drie van overleven en 1 de vruchtbare leeftijd bereikt. En dan zijn ze allemaal content.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2015 om 17:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 17:54   #123
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad dat doe ik zeker.En als je ziet hoeveel van die mensen uiteindelijk maar echt erkend worden als (politiek) vluchteling (nog geen 10 %) door jouw geprezen diensten dan kan je me toch moeilijk ongelijk geven.
Trouwens ik neem geen beslissing dat doen terecht de bevoegde diensten.Maar niemand kan me weerhouden een mening te hebben wat iets heel anders is.

Sowieso is de mens een leugenachtig wezen.Ze liegen meestal al over totaal onbenullige dingen ...dus om hun hachje te redden zal dat nog wat erger zijn.

Je hebt gelovigen en goedgelovigen...ik ben geen van beiden.
Waar haal jij dat cijfer van nog GEEN 10 % erkenning ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 17:58   #124
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Of is dat de bedoeling?
Economisch en sociaal koude oorlogsvoering met de uitdrukkelijke bedoeling een land...Europa te destabiliseren?
En treft Europa volgens jou GEEN schuld, als het over oorzaken van die mensen vlucht gaat ?
Oud 27 juni 2015, 18:35   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal jij dat cijfer van nog GEEN 10 % erkenning ?
Af en toe lees ik eens iets.En dat iets blijft me bij...ik heb een redelijk goed geheugen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2015 om 18:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 18:37   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En treft Europa volgens jou GEEN schuld, als het over oorzaken van die mensen vlucht gaat ?
Ja toch wel het probleem belangt iedereen aan.Juist daarom moet men de oorzaak bestrijden.Maar ook andere samenlevingen hebben hun rechten en beperkingen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2015 om 18:38.
Oud 27 juni 2015, 18:50   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definieer: 'Europa'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 18:54   #128
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Af en toe lees ik eens iets.En dat iets blijft me bij...ik heb een redelijk goed geheugen.
Als je geheugen dan toch zo goed is, dan zal het voor jou dus heel simpel zijn om die link te posten, zodat dit ganse forum kan mee genieten van jou speurwerk.
Oud 27 juni 2015, 18:56   #129
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Wat bombarderen wij eigenlijk in Afghanistan met onze F16's?

Dit komt niet in het nieuws.

Maar als in het lokaal Rode Kruis hier 8 op 10 Afghanen zijn moet je consequent denken.

Wij haten allemaal het fundamentalisme: maar de slachtoffers van het fundamentalisme willen we niet opvangen of begeleiden. Enkel wat bommen gooien op wijken.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 18:56   #130
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Definieer: 'Europa'.
Meer bepaald de landen die ZONDER VN mandaat mee deden en nog steeds mee doen met het bombarderen van....ja wie eigenlijk ?
Oud 27 juni 2015, 18:57   #131
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is deels schuld van een bepaalde politieke strekking in Europa die dat om persoonlijk gewin heeft aangemoedigd.

Tegen ieders zin in.
Oud 27 juni 2015, 18:57   #132
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

Maar als in het lokaal Rode Kruis hier 8 op 10 Afghanen zijn moet je consequent denken.

Wij haten allemaal het fundamentalisme: maar de slachtoffers van het fundamentalisme willen we niet opvangen of begeleiden. Enkel wat bommen gooien op wijken.
Bedankt Tamam, want daar wilde ik eigenlijk ook naar toe, maar....jij bent mij duidelijk te snel af
Oud 27 juni 2015, 19:03   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je geheugen dan toch zo goed is, dan zal het voor jou dus heel simpel zijn om die link te posten, zodat dit ganse forum kan mee genieten van jou speurwerk.
Ben jij ook al zo'n leukerd die over alles en nog wat een link wil ?? Ik doe daar niet meer aan mee .Opdat als je die link dan bijstuurt geloof je hem niet of doe je zelfs de moeite niet om hem te lezen want hij beantwoordt niet aan je verwachtingen of wordt in het beste geval naast je neergelegd.

Ik ga me ook niet bezighouden met alles wat ik lees op te slaan....ik ben geen gek he.Als ik dat schrijf is het opdat ik het gisteren of eergisteren ergens las ..in de krant of tijdschrift of wat dan ook

Maar goed als jij wil blijven geloven dat 99 % van die jongens op die bootjes op de vlucht zijn wegens politieke redenen of uit angst is dat je goed recht.Ik ben iets minder goedgelovig.....Mischien opdat ik in de buurt waar ik woon al wat meer te horen krijg en zie als waar jij woont.

Trouwens de enige mensen die omzeggens allemaal echt om politieke redenen op bootjes op de vlucht zijn gegaan waren de boat people....ten tijde van het post vietnam tijdperk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2015 om 19:06.
Oud 27 juni 2015, 19:08   #134
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

Misschien heeft dat iets te maken met Al Qaida ? En of met de taliban ?
Maar andere vraag ...wie zijn die wij ? Waar heb jij je F 16 geparkeerd misschien ?
Oud 27 juni 2015, 19:08   #135
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij ook al zo'n leukerd die over alles en nog wat een link wil ?? Ik doe daar niet meer aan mee .Opdat als je die link dan bijstuurt geloof je hem niet of doe je zelfs de moeite niet om hem te lezen want hij beantwoordt niet aan je verwachtingen of wordt in het beste geval naast je neergelegd.

Ik ga me ook niet bezighouden met alles wat ik lees op te slaan....ik ben geen gek he.Als ik dat schrijf is het opdat ik het gisteren of eergisteren ergens las ..in de krant of tijdschrift of wat dan ook

Maar goed als jij wil blijven geloven dat 99 % van die jongens op die bootjes op de vlucht zijn wegens politieke redenen of uit angst is dat je goed recht.Ik ben iets minder goedgelovig.....Mischien opdat ik in de buurt waar ik woon al wat meer te horen krijg en zie als waar jij woont.
Als jij in het ijle wil blijven praten, mij niet gelaten hoor Fredje, maar doe dit dan liefst aan een bruine plaatselijke toog.
Maar om je enigszins uit je lijden te verlossen heb ik zelf wel een link gezocht. Maar die cijfers zou ik best wel NIET gebruiken aan die bruine toog, want dan ga jij ZEER snel het etiket LINKSE kwiet of onozelaar opgekleeft krijgen, en dat zal in jou geval veel erger zijn dan dat ze je blokker noemen.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1824943
Oud 27 juni 2015, 19:16   #136
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij in het ijle wil blijven praten, mij niet gelaten hoor Fredje, maar doe dit dan liefst aan een bruine plaatselijke toog.
Maar om je enigszins uit je lijden te verlossen heb ik zelf wel een link gezocht. Maar die cijfers zou ik best wel NIET gebruiken aan die bruine toog, want dan ga jij ZEER snel het etiket LINKSE kwiet of onozelaar opgekleeft krijgen, en dat zal in jou geval veel erger zijn dan dat ze je blokker noemen.

Of ik links of rechts ben maakt hier niet uit.Misschien ben ik zelfs geen van de beiden.
Ook ga je Fredje zelden vinden aan de plaatselijke bruine toog.

Nu beste je link is er wel ééntje van twee jaar geleden (O1/2014)en heeft dus totaal niks te maken met de toestroom van bootvluchtelingen waar we de laatste weken mee te maken krijgen en daar ging het wel over in hetgeen ik heb gelezen
Verder lees ik in je oude link iets van 30 % die erkend worden maw 70 % had in feite niet echt een wettige reden om te vluchten of zie ik dat verkeerd ?

Komt daar nog eens bij dat een zeer groot deel van deze mensen verdwijnen in de illegaliteit en zelfs nooit een aanvraag indienen en die zullen niet worden vermeld....Enig idee hoeveel illegalen er rondlopen in onze contreien ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2015 om 19:18.
Oud 27 juni 2015, 19:21   #137
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt mij de enige oplossing.
Kunnen ze daar gaan getuigen dat hier weinig te rapen valt.
Ofwel gaan ze getuigen hoe harteloos wij zijn en dat ze het hier beter gewapenderhand bestormen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2015, 19:26   #138
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ik links of rechts ben maakt hier niet uit.Misschien ben ik zelfs geen van de beiden.
Ook ga je Fredje zelden vinden aan de plaatselijke bruine toog.

Nu beste je link is er wel ééntje van twee jaar geleden (O1/2014)en heeft dus totaal niks te maken met de toestroom van bootvluchtelingen waar we de laatste weken mee te maken krijgen en daar ging het wel over in hetgeen ik heb gelezen
Verder lees ik in je oude link iets van 30 % die erkend worden maw 70 % had in feite niet echt een wettige reden om te vluchten of zie ik dat verkeerd ?

Komt daar nog eens bij dat een zeer groot deel van deze mensen verdwijnen in de illegaliteit en zelfs nooit een aanvraag indienen en die zullen niet worden vermeld....Enig idee hoeveel illegalen er rondlopen in onze contreien ?
28000 illegalen MINDER dan in de periode 2007- 2009 toen CD&V-NVA en de blauwe partijen MR en Open VLD een grote regularisatie goedkeurde.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ernissen.dhtml

Maar meer actueel dan:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...lyse/1.2377929
Oud 27 juni 2015, 19:28   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik deed ook weer wat speurwerk bij de SDV vreemdelingenzaken lees ik dat er in 2013 15840 asielaanvragen waren en dat er daarvan 2986 werden erkend ? Dus waren 80 % leugenaars aangezien jij de bevoegde diensten hun kennis en kunde niet in twijfel trekt daarover zijn we toch akkoord dact ik ? Maar ik zoek verder ..misschien komen we nog aan die 10 % eerlijke mensen.
Oud 27 juni 2015, 19:33   #140
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Een link naar een artikel posten van januari 2014.

Recent nieuws past waarschijnlijk niet in uw kraam ?

Traditioneel komen er tijdens de zomer minder asielzoekers naar ons land. Dat is nu anders. Het aantal asielaanvragen is in België voor de tweede maand op rij gestegen. Zo melden De Standaard en Het Nieuwsblad.

In juli waren er 1.490 aanvragen, bijna 14 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Op die manier ligt het aantal asielaanvragen in korte tijd weer op het niveau van januari 2013.

Vooral Eritreeërs hebben voor een stijging in de aanvragen gezorgd. Maar ook van Syriërs en Palestijnen, die zijn weggevlucht voor conflicten of uit vrees voor vervolging, werden er meer aanvragen geregistreerd. Dat meent de woordvoerster van het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen (CGVS) Tine Van Valckenborg.

Tijdens de eerste zeven maanden van dit jaar heeft het CGVS dan ook al in 42 procent van alle beslissingen asiel verleend. De voorbije jaren schommelde dat cijfer rond de 25 tot 30 procent. (Belga/WB)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/co...al-269553.html

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2277736

vr 20/03/2015 - 17:03 Ellen Maerevoet, Belga
Het aantal asielaanvragen in België is vorig jaar met 8% gestegen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be