Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2004, 01:35   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Als er een echt probleem achter deze discussie zit, is het volgens mij dit:

Om de gemeentekas te spekken geeft men geen boetes meer, maar rekent men de extra parkeertijd heel duur aan. Daardoor gaat de opbrengst naar de gemeente, niet naar de staat. En die heeft dit op nationaal niveau toegestaan. Men had ook een andere oplossing kunnen kiezen, bijvoorbeeld door een deel van de boetes aan de gemeenten terug te betalen.

Maar dat wilt ook zeggen dat de gerechtelijke procedure wegvalt. Dus dat de procureur er nog weinig mee te maken heeft. Tenzij je niet betaald misschien. Wel de burgemeester als eindverantwoordelijke van de gemeente. En de gemeente geeft inderdaad een minder onafhankelijke indruk dan de procureur.

Ik kan me voorstellen dat er omstandigheden zijn waarbij men dit parkeergeld niet meer eist, wie ook de bevoegdheid heeft. Maar hoe garandeert men de onafhankelijkheid van zo een beslissing?

Wel leuk zijn de eerste reacties op dit bericht, met de meest verregaande conclusies, op een moment dat het voor mij in elk geval nog helemaal niet duidelijk was waarover het echt ging.
[font='Times New Roman']Het enige probleem is dat iedereen gelijk is voor de wet.8) [/font]
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 01:46   #122
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
[font='Times New Roman']Het enige probleem is dat iedereen gelijk is voor de wet.8) [/font]
Wat gelukkig niet wil zeggen dat er geen beslissingen genomen mogen worden, rekening houdend met individuele omstandigheden.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 01:55   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat gelukkig niet wil zeggen dat er geen beslissingen genomen mogen worden, rekening houdend met individuele omstandigheden.
Je las blijkbaar niet de hele draad.
Citaat:
Aangezien iedereen gelijk is voor de wet moet een burgemeester iedereen een gelijke behandeling geven. Als iemand bij een dokter zit en het onderzoek loopt langer uit dan de parkeerduur krijg hij een boete. Als iemand na een begrafenis wat grote potten gaat pakken wordt zijn boete kwijtgescholden.
Ik heb niet de indruk dat een burgemeester elk individueel geval moet onderzoeken.
Dat hij dan een ombudsman aanstelt om betwistingen te onderzoeken.
Oud 23 oktober 2004, 02:22   #124
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je las blijkbaar niet de hele draad.
Neen, maar het aangehaalde stukje wel. Ik had er eigenlijk al op geantwoord (1. Alles gebeurt in de naam van de burgemeester in een gemeente. 2. Zulke beslissingen worden genomen, wie dat ze ook neemt.)

Overigens een ombudsman bemiddelt, maar neemt geen beslissingen.

Als men de wet zo zou toepassen zoals je schijnt te suggereren zou een rechter altijd dezelfde straf moeten uitspreken voor dezelfde overtreding, zonder rekening te houden met de omstandigheden, zou de procureur elke vastgestelde overtreding naar de rechter moeten gaan en zou er geen minnelijke schikking mogelijk zijn. Dit is niet echt de realiteit geloof ik. (Het zou misschien wel advocaten uitsparen. Altijd de maximum straf. Pleiten heeft geen zin.)
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 09:01   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar het aangehaalde stukje wel. Ik had er eigenlijk al op geantwoord (1. Alles gebeurt in de naam van de burgemeester in een gemeente. 2. Zulke beslissingen worden genomen, wie dat ze ook neemt.)
Ok uit de openingspost dan maar.

Citaat:
Meer nog, daar waar in eerste instantie de politie zegt dat het onmogelijk is om de parkeerbonnen ongedaan te maken en ze laat weten dat de parkeerbonnen terecht werden uitgeschreven,
Trouwens Beke zat op AVS wel degelijk verveeld met zijn beslissing had ik de indruk.
Waarom zou hij naar de rechter moeten gaan om een minnelijke schikking mogelijk te maken ? Die 20 € is een minnelijke schikking.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be