Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2015, 16:39   #121
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Toen het verstand werd uitgedeeld stond jij ook niet op de eerste rij zekers?

"You never realise I take the piss out of you, you come up to see me and I'll beat you black and blue One day... I'll send you away!"
Wat wil je nu zeggen? Of durf je het niet klaar en duidelijk?
Om mij te imponeren, moet je met wat anders afkomen, jongetje.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 17:45   #122
Matonge
Schepen

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Matonge : 26 augustus 2015 om 18:01.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 18:01   #123
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Wat wil je nu zeggen? Of durf je het niet klaar en duidelijk?
Om mij te imponeren, moet je met wat anders afkomen, jongetje.
In tegenstelling tot uzelf probeer ik niet te imponeren maar de piss tussen uw twee oren te verwijderen. Misschien wordt het dan ooit nog wat. Respecteer alvast de chronologische volgorden. Ik had gehoopt dat uw verstand de rest zou doen, maar mij werd ondertussen her den der duidelijk dat dit erg veel energie gaat kosten. Dus dit is mijn laatste effort. Ik raad u 'The Sex Pistols' erg aan. Men zegge dat het punkrock is, maar meer dan dat gaat het over zelfrespect.

De betreffende song gaat zelfs nog verder en bevat nog enkele leuke toepasselijke lijntjes. Ik ga mild zijn en geef er nog ééntje;

"I look around your house you got nothing to steal"

Interpretatie is alvast zéér belangrijk. En deze mag u wél als een persoonlijke benadering aanvaarden.
Oud 26 augustus 2015, 18:05   #124
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik vertegenwoordig mezelf en jij?
Dat is denk ik duidelijk. Maar wat dat is, iets minder. Een circus?
Oud 26 augustus 2015, 21:23   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Niemand?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe omschrijft u de leden en sympathisanten van een belgicistische partij als BUB?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 21:34   #126
Matonge
Schepen

Standaard

Belg..

B-E-L-G

Belg..
Oud 26 augustus 2015, 21:55   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is schijn.
Het onafhankelijk Vlaanderen is alleen goed als verkiezingsslogan.
Waarmee u dan eigenlijk toegeeft dat het blijkbaar toch leeft bij een niet onaanzienlijk deel van de bevolking.
Oud 26 augustus 2015, 22:55   #128
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Belg..

B-E-L-G

Belg..
Je handtekening is foutief geschreven.
Oud 27 augustus 2015, 05:43   #129
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Je handtekening is foutief geschreven.
Nee hoor dat is gewoon referentie, maar dat is slechts kwestie van geloof geloof ik. Feit, blijft dat Belgica werd waargenomen nog voor het rijk der Franken. En eigenlijk is het zelfs gewoon hoe ik mij hedendage voel op het kruispunt van Europa.

'I’m not German I’m not French and I’m not Dutch, I’m a Belgian so thank you very much!'

Bedankt voor de bezorgdheid, maar het hoeft echt niet .

Citaat:
Waarmee u dan eigenlijk toegeeft dat het blijkbaar toch leeft bij een niet onaanzienlijk deel van de bevolking.
Als dat zo is, zouden men effectief de onafhankelijkheid als primerend via mantra hebben verkondigd, eerder dan oneindig rond de pot draaien en slechts met zéér veel moeite en mondjesmaat "indien het echt niet anders kan" van tussen de lippen masseren. Denk dat dit de slogan was maar niemand weet het zeker; 'Afrit vlaanderen en alles komt goed'. Hoe naïef kan men willen zijn natuurlijk. Zichzelf alleen op de planeet wanen. Maar het is een beetje typerend werkelijk..
Tenzij men 6 of minder procenten als een niet onaanzienlijk deel beschouwen lijkt het tegenovergestelde van wat u suggereert alvast meer van toepassing.

Trouwens, leest u topics steeds van achter naar voor? Koran gewijs? Of heeft dat ook met kenmerk te maken? Ik probeer die vlaamse identiteit namelijk nog steeds te ontdekken.

Laatst gewijzigd door Matonge : 27 augustus 2015 om 06:12.
Oud 27 augustus 2015, 13:10   #130
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor dat is gewoon referentie, maar dat is slechts kwestie van geloof geloof ik. Feit, blijft dat Belgica werd waargenomen nog voor het rijk der Franken. En eigenlijk is het zelfs gewoon hoe ik mij hedendage voel op het kruispunt van Europa.

'I’m not German I’m not French and I’m not Dutch, I’m a Belgian so thank you very much!'

Bedankt voor de bezorgdheid, maar het hoeft echt niet .

Die Belgen 'van voor de Franken' waar je het over hebt, hebben niks te makenmet de huidige Belgen en geografisch is er ook geen verband. Dat waren Kelten en zijn verdwenen in het grote Romeinse Rijk. De huidige Belgen zijn een mengeling van Germanen en achtergebleven Romeinen.
Oud 27 augustus 2015, 13:16   #131
Matonge
Schepen

Standaard

Alléz nog ééntje dan;

"I think you're funny you're funny ha ha, i don't need it don't need your blah blah".

Enkel de 'vlamingen' bestaan sinds 2000 voor Christus (of zoiets). Alleen in 1830 waren ze nergens te bespeuren.
Oud 27 augustus 2015, 23:48   #132
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Alléz nog ééntje dan;

"I think you're funny you're funny ha ha, i don't need it don't need your blah blah".

Enkel de 'vlamingen' bestaan sinds 2000 voor Christus (of zoiets). Alleen in 1830 waren ze nergens te bespeuren.
Spring gerust wat van de hak op de tak. Dat bewijst dat de argumenten op zijn.

Over Vlamingen beginnen in een draad over belgicisme is het toppunt van off-topic-gaan.
Oud 28 augustus 2015, 00:11   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alléz nog ééntje dan;

Christus was separatist, dat heeft hij met de Vlaming gemeen.
Oud 28 augustus 2015, 01:44   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Belgen 'van voor de Franken' waar je het over hebt, hebben niks te makenmet de huidige Belgen en geografisch is er ook geen verband. Dat waren Kelten en zijn verdwenen in het grote Romeinse Rijk. De huidige Belgen zijn een mengeling van Germanen en achtergebleven Romeinen.
Hilarisch gewoonweg wanneer mensen nog met die onzin afkomen als zouden "wij, Belgen", al bestaan hebben in de Romeinse tijd. Iedereen die de Latijnse humaniora heeft gevolgd, weet toch dat dit klinkklare onzin is.
Oud 28 augustus 2015, 09:21   #135
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alléz nog ééntje dan;

Hoezo, nergens te bespeuren? U denkt toch niet dat de gehele bevolking als één man achter het separatisme van 1830 stond?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 augustus 2015 om 09:22.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 14:29   #136
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Hilarisch gewoonweg wanneer mensen nog met die onzin afkomen als zouden "wij, Belgen", al bestaan hebben in de Romeinse tijd. Iedereen die de Latijnse humaniora heeft gevolgd, weet toch dat dit klinkklare onzin is.

Oh maar uw consequente is even hilarisch hoor. Wat geld voor Belgen geld dan net zozeer voor 'vlamingen'. 't is Niet hocus pocus voila een nieuw volkske.

Een waarlijke Belg moet er niet van weten, aangezien 'Belg' vooral een betekenis in zich draagt. Hij is vrij apolitiek dus een fascistische vlaggen parade gaat hij ook nooit van ze leven slikken. Nee hoor, Belgen zijn nog steeds alive and kicking, maar enkel de toekomst zal het uitwijzen .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoezo, nergens te bespeuren? U denkt toch niet dat de gehele bevolking als één man achter het separatisme van 1830 stond?

Vreemd toch he, hoe nog steeds minstens 3/4 afkerig staan over een aansluiting bij den Hollander. Minstens.

De Vlaamse zaak, nog zoiets, is die niet voor velen gestreden? Aka het recht (onze) volkstaal te mogen spreken etc. Door de lange bocht denk ik dat de 'Vlamingen' (voor mij staat dit gelijk met Nederlandstalige Belgen) vele van hun 'eisen' ingewilligd zagen. Enkel voor de vlaams nationalisten (=/= vlamingen) is het nooit voldoende. Zij zijn bereid hen in een onafhankelijke staat te storten (en NIET aansluitend bij Nederland) waar niemand, zelf zijzelf niet, de gevolgen van kennen, volledig tégen de wil van een OVERGROTE meerderheid in. Het interesseert hen ook niet.

Bart De Wever;"Liever een arm vlaanderen dan een rijk België".

Het zijn dan ook (taal)racisten. En nog veel meer dan dat.

Laatst gewijzigd door Matonge : 28 augustus 2015 om 14:31.
Oud 28 augustus 2015, 14:36   #137
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vreemd toch he, hoe nog steeds minstens 3/4 afkerig staan over een aansluiting bij den Hollander. Minstens.
3/4 staat afkering ten opzichte van verandering. De meeste mensen in Vlaanderen hebben het zo goed, dat ze niet graag uit hun veilige, zekere cocon worden gehaald.

Moesten België en Nederland vandaag de dag nog één land zijn, dan zou er amper iemand in Vlaanderen voorstander zijn van een onafhankelijk België.

Maar ook andersom: moesten Vlaanderen en Wallonië vandaag de dag twee afzonderlijke landen zijn, dan zou quasi niemand het in zijn hoofd halen om die twee te willen verenigen.

Een rijke mens zonder zorgen houdt nu eenmaal van een status quo.

U heeft trouwens mijn vraag niet beantwoord, dus ik stel ze opnieuw: denkt u dat de tegenstanders van het separatisme van 1830 verwaarloosbaar waren in aantal?
Oud 28 augustus 2015, 14:39   #138
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dezelfde reflex zie je ook bij voorstellen voor fusies en dergelijke. Zelden zal je een meerderheid van de bevolking vinden die voorstander is, ook al zouden er (puur hypothetisch) enkel maar voordelen aan verbonden zijn. Men staat nu eenmaal wantrouwig ten opzichte van het onbekende.
Oud 28 augustus 2015, 15:09   #139
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
3/4 staat afkering ten opzichte van verandering. De meeste mensen in Vlaanderen hebben het zo goed, dat ze niet graag uit hun veilige, zekere cocon worden gehaald.

Moesten België en Nederland vandaag de dag nog één land zijn, dan zou er amper iemand in Vlaanderen voorstander zijn van een onafhankelijk België.

Maar ook andersom: moesten Vlaanderen en Wallonië vandaag de dag twee afzonderlijke landen zijn, dan zou quasi niemand het in zijn hoofd halen om die twee te willen verenigen.

Een rijke mens zonder zorgen houdt nu eenmaal van een status quo.

U heeft trouwens mijn vraag niet beantwoord, dus ik stel ze opnieuw: denkt u dat de tegenstanders van het separatisme van 1830 verwaarloosbaar waren in aantal?
Ja ik denk dat. (maar ik had het vooral over vlaams nationalisten)

Uiteindelijk is alles vatbaar voor een eigen interpretatie natuurlijk he.

Maar zelf geloof ik in een natuurlijk verloop, aka de geschiedenis, en word ik, naar mijn gevoel, anno 2015 nog steeds geconfronteerd met mogelijke redenen die overeenstemmen met de betekenis van het woord 'Belg'.. Dat er reeds erg vroeg sprake was van een Belgica en het feit dat de Belgen uiteindelijk hun eigen land zouden afdwingen zie ik liever als logisch eerder dan als toeval. Belg is bovendien hoe ik mij zelf in vele dingen voel en weer sommige dingen wil ik niet verloochenen.

Maar als ik u iets ten positieve wil meegeven is het dat ik persoonlijk een aansluiten bij Nederland beter zie zitten dan een 'vlaamse' onafhankelijkheid, waar ik me tégen zal blijven afzetten als tegen de baarlijke duivel zelve. Alleen, ik geloof er niet in. Integendeel geloof ik dat de Nederlands -en Franstaligen onderling veel meer met elkaar gemeen hebben dan met Nederlanders (Hollanders) of Fransen. Natuurlijk zijn er verschillen, maar niet groter dan tussen mij en pakweg een Bruggeling. We zijn in verhouding een Hollander of Fransman even introvert.

(maar dat kunt ge een vlaams nationalist niet wijsmaken)

Laatst gewijzigd door Matonge : 28 augustus 2015 om 15:31.
Oud 28 augustus 2015, 15:31   #140
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als ik u iets ten positieve wil meegeven is het dat ik persoonlijk een aansluiten bij Nederland beter zie zitten dan een 'vlaamse' onafhankelijkheid, waar ik me tégen zal blijven afzetten als tegen de baarlijke duivel zelve. Alleen, ik geloof er niet in. Integendeel geloof ik dat de Nederlands -en Franstaligen onderling veel meer met elkaar gemeen hebben dan met Nederlanders (Hollanders) of Fransen.
Ik hoor zo vaak het argument dat Vlamingen en Walen meer zouden delen dan Vlamingen en Nederlanders.

Wat dan concreet vraag ik me af? We kijken totaal andere tv programma's, we kennen elkaars politici amper (behalve degene in het federale
parlement). BV's zijn in Nederland bekender dan in Wallonië en ga zo maar verder. Ook qua pers zie je meer en meer samenwerking/overnames tussen België en Nederland.

Hoeveel Vlamingen kijken wel eens naar Waalse zenders, en hoeveel kijken wel eens naar Nederlandse zenders? Hoeveel gemengde huwelijken zijn er tussen Vlamingen en Nederlanders en tussen Vlamingen en Walen?

Hoe vaak heb je een Nederlander als gast in een Vlaams tv-programma (slimste mens, sportprogramma's...), en hoe vaak een Waal? Hoeveel Vlamingen kennen de premier van Nederland, en hoeveel Vlamingen kennen de minister-president van het Waals Gewest?

En over het deeltje dat je liever een aansluiting bij Nederland hebt dan een onafhankelijk Vlaanderen: voor mij lijkt een onafhankelijk Vlaanderen een noodzakelijke tussenstap om de samenwerking met Nederland (die idealiter, maar niet noodzakelijk uitmondt in een hereniging) naar een hoger niveau te tillen. Een onafhankelijk Vlaanderen is voor mij eerder een middel dan een doel.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 augustus 2015 om 15:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be