![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals. Is Windows 10 de moeite waard om te upgraden vanuit Windows 7 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik heb ook het gevoel dat windows 10 meer "basic" is: een snel besturingssysteem zonder al te veel toeters en bellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben onderweg wel ergens al de icoontjes van mijn Office2010 kwijtgespeeld ... iemand enige ervaring hiermee ? bedoel dus excell, word, etc ... outlook icoontje staat er op één of andere manier wel nog op ... :s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gisteren viel het mij plots in dat ik nog altijd niet het beloofde 'bericht' van Microsoft i.v.m. de beschikbaarheid van mijn gereserveerde Windows 10 had gekregen. Dus eens klikken op dat icoontje rechtsonder waardoor je een infokadertje krijgt. Dat kader opent.....maar er komt maar niks.... Dus ondertussen eens op internet kijken waar we die avond weer eens niet naar zouden kijken op tv omdat we 't al X keer hebben gezien. Internet daarna 'uitgeklikt'.....zie ik dat dat spel aan 't downloaden is zonder dat er mij iets werd gevraagd....... ![]() DUs.....klik op 'download stoppen'....niks, noppes, dat speld laadt gewoon door ![]() Aha, dus ze willen mij liggen hebben ? Ik wacht tot dat voor de 100 % is gedownload....dan zullen ze wel vragen wat ik wil doen zeker ? Blijft haperen aan 99%....maar ik wacht geduldig tot 't op 100% zal springen. Niks van .....van 99% subiet op 'installatie voorbereiden'.....weer zonder iets te vragen. Dus......afbreken.....lukt niet..... Dan maar heropstarten. Niks van.....'even geduld....update 1 van 1 voorbereiden..... ![]() Dan maar een noodstop uitgevoerd....en heropgestart. VOnd ik nu toch maar raar. Dus ik klik nog eens op dat icoontje rechtsonder....weer dat traag kadertjevullen....en inderdaad.....als je dat icoontje aanklikt wordt dat beschouwd als een aanvraag om te beginnen met de download.... ![]() ![]() ![]() ![]() Zeer betrouwbare firma, die microsoft ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog anderen die dit hebben meegemaakt of ben ik weer de enige ????? ![]()
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik doe alles wat jullie met windows doen hoor alleen doe ik het vele beter en sneller met een veel stabieler systeem. Ach ja en nog iets, eerlijk zijn he jongens, wie start zijn windows systeem op binnen de 30 seconden? Ikke met mijn linux-gnome systeem wel, wie nog?
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 7 augustus 2015 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch alvast bedankt. Ik werk nog steeds op een i3 en daar is iedere snelheidswinst van belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oh trouwens, mijn Win10 gamepc staat na 15 seconden klaar. En als je alles doet met jouw Ubuntu, goed voor jou. Als sporadisch gamer kan ik dat dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Het enige wat je daartegen kan doen is de batterij van je mobo even verwijderen tot alle gegevens weg. voila en nu wachten op commentaar ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mint al eens geprobeerd? Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 augustus 2015 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
En Ja ik heb mint eens proefgedraaid op comp dochtertje maar we hadden moeilijkheden met Minecraft en zijn maar terug overgeschakeld naar ubuntu toendertijd.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 7 augustus 2015 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() En liefst iets dat te maken heeft met dat achterbaks gedoe van Microsoft om dat WIndows 10 dinges te installeren zonder iets te vragen, want d�*t is wat ik gisteren proefondervindelijk heb geleerd........
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2015 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geïnstalleerd. Ik word er, eerlijk gezegd, niet echt wild van.
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Jij mag je comp kopen en betalen, je mag betalen voor een besturingsprogramma en binnen enkele jaren voor de updates en verplichte upgrades, je computer is een voorwerp geworden dat jij mag gebruiken van Microsoft wanneer zij het willen, je comp kent geen geheimen meer voor hen. Je comp is eigenlijk de mol geworden in je leven. Tof he Windows 10
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 7 augustus 2015 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 augustus 2015 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Level1-cache
Omdat processors in de regel veel sneller zijn dan de gebruikelijke soorten (goedkope) DRAM, biedt het een voordeel veel gebruikte informatie tijdelijk op te slaan in een veel duurder maar sneller geheugen, SRAM, in de vorm van een ingebouwde cache. Deze wordt Level1-cache genoemd (of: On-chip-cache). Omdat deze cache zich in de processor bevindt, zijn de gegevens direct beschikbaar zonder dat deze eerst via een bus getransporteerd hoeven te worden. Level1-caches zijn relatief klein (meestal tussen de 8 en 256 kB elk) omdat de ruimte op een processor beperkt is. Toch leveren ze een behoorlijke snelheidswinst op. De eerste desktopprocessor met een level1-cache was de 80486 van Intel, die een geïntegreerde cache van 8 kB had. Tegenwoordig hebben processors meestal drie level1-caches: één voor instructies, één voor data en een zogenaamde Translation look-aside buffer (TLB) voor het vertalen van virtuele geheugenadressen naar fysieke geheugenadressen. Level2-cache Geheugentoegang is voor een processor relatief langzaam. Niet alleen moet de data via de bus getransporteerd worden, maar het hoofdgeheugen is zelf ook relatief langzaam. Om te zorgen dat de processor zo min mogelijk hoeft te wachten op gegevens uit het hoofdgeheugen ging men naast de level1-cache en pipelines gebruikmaken van een level2-cache. Oorspronkelijk bevond deze zich op een aparte chip op het moederbord, met een eigen controller. Deze level2-cache bestond uit geheugen dat geen refresh-cycles nodig had en daardoor aanzienlijk sneller (en duurder) was dan gewoon geheugen. Later werd de l2-cache op dezelfde chip als de processor geplaatst en met de processor verbonden door middel van een speciale cache-bus. Tegenwoordig hebben processors meestal een l2-cache van enkele megabytes. Wanneer een computer meerdere kernen heeft, heeft elke kern zijn eigen l2-cache. Level3-cache Vele moderne processoren beschikken over meerdere processorkernen. Om deze kernen (ook wel cores genoemd) efficiënt te laten samenwerken, moet het werk verdeeld worden. Om de kernen met elkaar te laten communiceren beschikken multi-coreprocessoren over een cache die gedeeld wordt door de cores, ook wel de L3-cache genoemd. Tot uw dienst https://nl.wikipedia.org/wiki/Cache_...jk_geheugen%29
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat telt is uw werkgeheugen (uw Ram) en uw storagegeheugen (SSD, HDD). Zo heeft mij pc 16GB werkgeheugen een totaal iets van een 4TB Storage (1TB over 3 SSD's en 3TB HDD). Als ge een spel van internet download, dat je kan spelen zonder browser, dan, in 99,99% van de gevallen, download je de verschillende files die dit spel nodig heeft (binary, assets, enz). Het enige dat dit gebruikt, is ruimte op uw harddisk. Start je dit spel op, dan laadt de binary de benodigde assests van je storage in het werkgeheugen en videoram (vb textures wanneer je een level laadt). Wanneer je het spel afsluit, verdwijnen deze terug uit het werkgeheugen. Wanneer je je pc heropstart, is je werkgeheugen zowiezo leeg. Uw L1 cache en dergelijke, is meestal niet groter dan een paar MB's. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 augustus 2015 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
En nu stop ik er mee ik heb hier geen zin in, doe wat u wil en geloof wat u wil. laat den Bill uwe pc maar beheren.
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je vertelt is onzin, accepteer het maar gewoon. U begint eerst over browser cache en dan post u een wikipedia over level-caches, twee dingen die eigenlijk niks met elkaar te maken hebben (of denk je dat je hele minecraft in uwen l2 cache wordt opgeslagen misschien?) Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 augustus 2015 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |