Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2015, 14:16   #121
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch wel, toch wel... Je moet altijd zo bescheiden niet zijn.
Hoe ga je alle aangerichte schade vergoeden Jack?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 14:19   #122
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, toch wel...
Je moet altijd zo bescheiden niet zijn.
Bedankt voor het compliment.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 14:19   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Bedankt voor het compliment.
Graag gedaan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 14:21   #124
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag gedaan.
Denk je dat het je weer gaat lukken?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 14:47   #125
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat moet lastig zijn.

Tenslotte moet je als muzikant wel spelen als er volk opdaagt, maar als publiek ben je niet verplicht van te komen zien.

Ik weet niet zeker als ik dat had als toeschouwer of dat ik dan wel zou gaan zien.
Ik heb nooit de behoefte gevoeld idioten te gaan bekijken. Ik luister wel naar Jef als die aan het zingen is. Die zingt onder het werk voor zijn plezier, niet voor geld. Soms val ik zelfs in.

Die zingt dan ook nog zelfgemaakte liedjes, waar ik geen Sabam op moet betalen.
Je weet wel, zo van: Ik speel nooit met Marie haar tenen, want ze heeft geen benen. Ik draag haar op handen, want anders toekt ze me op mijn tanden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 15:05   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik heb nooit de behoefte gevoeld idioten te gaan bekijken. Ik luister wel naar Jef als die aan het zingen is. Die zingt onder het werk voor zijn plezier, niet voor geld. Soms val ik zelfs in.

Die zingt dan ook nog zelfgemaakte liedjes, waar ik geen Sabam op moet betalen.
Je weet wel, zo van: Ik speel nooit met Marie haar tenen, want ze heeft geen benen. Ik draag haar op handen, want anders toekt ze me op mijn tanden.
Ik veronderstel dat Jef geen idioot is.
Oud 16 augustus 2015, 16:20   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom negeerden goede muzikanten u steeds?
Omdat de hoge "C" te moeilijk lag.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 16:21   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man die geen Sol van een Do kent zal eens wat komen trollen.
De werelds beste gitaristen kennen geen noot muziek.

De beste N-VA politiekers kennen ook niets van niets... dus ook geen maatstaf.
Oud 16 augustus 2015, 16:22   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel het maar hoe je wil.

Ik heb altijd graag muziek gespeeld, op een aantal instrumenten waarvan de gitaar altijd de eerste plaats innam.

Dus neem het me niet kwalijk, als ik u - iemand die niets van muziek kent - niet al te ernstig neem.
2de maal :
Veel van de wereld beste, levende en niet-levende gitaristen kent/kende geen noot muziek.
Oud 16 augustus 2015, 16:24   #130
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De beste nog levendige ervaring was een benefietconcert van HAMc, een event om nooit te vergeten.
Oud 16 augustus 2015, 16:34   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De werelds beste gitaristen kennen geen noot muziek.

...
Dus de 'beste' gitaristen weten niet in welke toon ze aan het spelen zijn?

Ik veronderstel dat je wil zeggen dat ze hun solo's chromatisch spelen?
Oud 16 augustus 2015, 18:54   #132
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In China ben ik liever dan hier. De winsten liggen daar trouwens veel hoger. De grote reden van de relatief kleine devaluatie is vooral omdat de USD op amper één jaar tijd 25% is gestegen tegenover de meeste valuta. De Chinese RMB daarentegen is reeds jaren gekoppeld aan de USD en is dus ook 25% duurder geworden. Dat geeft een onhoudbare situatie die niet de economische realiteit volgt.

Ik noteer dat u me graag zéér ziek ziet worden en Tavek dat ik failliet zou gaan. Typisch voor linkse haters en op menselijk vlak zeer pover. Als ik hier blijf dan is het omdat tot hiertoe de hoofdzetel in Belgie blijft en dat ik hier nog een tweede belangrijk bedrijf heb die vastgoed bezit, beheerd en ontwikkeld. Dat vastgoed kan ik moeilijk in mijn valies steken.

Moest het gaan met alle plezier want jullie soort maakt het verblijf in Belgie voor ondernemenden niet prettiger.
Verkoop je vastgoed en koop in China. Gemakkelijk zat.

Wat betreft die devaluatie moet je hier niet proberen een verhaaltje op te hangen.

Het probleem van China is dat door de crisis de vraagin de EU en ook in de VS afgenomen is en er geen zicht is op een verbeterde vraag. Ze proberen dat nu op te lossen door via een devaluatie hun producten goedkoper te maken.

Feitelijk had hun munt duurder moeten worden in de afgelopen jaren omdat ze een goed draaiende economie hadden.
Maar het is nogmaals duidelijk dat China geen vrije economie heeft.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 augustus 2015 om 19:07.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 18:56   #133
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat geldt inderdaad voor jou.

En moest jij bij mij werken dan zou ik je zeker ontslagen.
Ach kijk een weet al, die mij door en door kent. Ik ben in de laatste 5 jaar zelfs geen enkel keer thuis geweest, slimmerd.

Jouw soort loopt over van het soort van kennis dat weinig aan de verbeelding over laat.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 augustus 2015 om 18:57.
Oud 16 augustus 2015, 19:11   #134
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit met een staking te maken gehad. Al mijn activiteiten kan ik niet verhuizen naar buitenland. Alleen als er een economische of practische reden toe is.
Dus ge zit of ge het nu wenst of niet vast aan belgische wetgeving voor een deel van uw activiteiten. Prachtig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 19:13   #135
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In China ben ik liever dan hier. De winsten liggen daar trouwens veel hoger. De grote reden van de relatief kleine devaluatie is vooral omdat de USD op amper één jaar tijd 25% is gestegen tegenover de meeste valuta. De Chinese RMB daarentegen is reeds jaren gekoppeld aan de USD en is dus ook 25% duurder geworden. Dat geeft een onhoudbare situatie die niet de economische realiteit volgt.

Ik noteer dat u me graag zéér ziek ziet worden en Tavek dat ik failliet zou gaan. Typisch voor linkse haters en op menselijk vlak zeer pover. Als ik hier blijf dan is het omdat tot hiertoe de hoofdzetel in Belgie blijft en dat ik hier nog een tweede belangrijk bedrijf heb die vastgoed bezit, beheerd en ontwikkeld. Dat vastgoed kan ik moeilijk in mijn valies steken.

Moest het gaan met alle plezier want jullie soort maakt het verblijf in Belgie voor ondernemenden niet prettiger.
Niks haters Onbenullen zoals u die mensen ontslaan omwille van een zwakke gezondheid horen geen ondernemer te zijn.

Als u niet overweg kan met werknemers kan u best eenmanszaak blijven. Of chinezen inhuren.

En dat vastgoed kan u liquideren, of zelfs die hele vennootschap verpatsen. Of bent u een van de grootfraudeurs die hun hele hebben en houden in de vennootschap hebben steken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 19:14   #136
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Omdat de hoge "C" te moeilijk lag.
Omdat hij altijd te laat was voor de repetities...
Hij reed altijd verkeerd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 19:16   #137
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Verkoop je vastgoed en koop in China. Gemakkelijk zat.

Wat betreft die devaluatie moet je hier niet proberen een verhaaltje op te hangen.

Het probleem van China is dat door de crisis de vraagin de EU en ook in de VS afgenomen is en er geen zicht is op een verbeterde vraag. Ze proberen dat nu op te lossen door via een devaluatie hun producten goedkoper te maken.

Feitelijk had hun munt duurder moeten worden in de afgelopen jaren omdat ze een goed draaiende economie hadden.
Maar het is nogmaals duidelijk dat China geen vrije economie heeft.

China heeft een immense domestic markt waar bedrijven veel meer achter verdienen dan aan export. Ik weet het want ik verkoop mijn producten ongeveer dubbel zo duur als in Europa. Ik zie dat u de valutamarkten niet volgt want de Chinese RMB is fors gestegen tegenover de Euro. Het is nogal evident dat dit voor China een handicap is voor hun export die ze toch ook moeten competitief houden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 19:25   #138
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
China heeft een immense domestic markt waar bedrijven veel meer achter verdienen dan aan export. Ik weet het want ik verkoop mijn producten ongeveer dubbel zo duur als in Europa. Ik zie dat u de valutamarkten niet volgt want de Chinese RMB is fors gestegen tegenover de Euro. Het is nogal evident dat dit voor China een handicap is voor hun export die ze toch ook moeten competitief houden.
De stijging van de rmb is vooral sinds 2014 een feit, daarvoor überhaupt niet. Dus uw verhaaltje gaat niet op.

35% van het gdp is een immense markt ? Ik vraag me af of de Chinese boer in het hinterland van China aan uw producten een boodschap heeft.

Overigens stel ik mij de vraag waarom een Chinees zijn munt zou devalueren als hij zo'n immense markt heeft. Dan kan hij hem beter lekker duur houden en dan is de import van grondstoffen goedkoper.

Niet dat het mij wat kan schelen.

Ik hoop van ganser harte dat de Chinezen zich in de voet geschoten hebben dit keer. In elk geval heeft het er alle schijn van.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 16 augustus 2015 om 19:26.
Oud 16 augustus 2015, 19:30   #139
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niks haters Onbenullen zoals u die mensen ontslaan omwille van een zwakke gezondheid horen geen ondernemer te zijn.

Als u niet overweg kan met werknemers kan u best eenmanszaak blijven. Of chinezen inhuren.

En dat vastgoed kan u liquideren, of zelfs die hele vennootschap verpatsen. Of bent u een van de grootfraudeurs die hun hele hebben en houden in de vennootschap hebben steken ?
Kijkt als u blijft doorschelden voeg ik u simpel aan de negeerlijst toe. Ik kom niet op dit forum om in een viswijvengevecht te zitten.
Oud 16 augustus 2015, 19:39   #140
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De stijging van de rmb is vooral sinds 2014 een feit, daarvoor überhaupt niet. Dus uw verhaaltje gaat niet op.

35% van het gdp is een immense markt ? Ik vraag me af of de Chinese boer in het hinterland van China aan uw producten een boodschap heeft.

Overigens stel ik mij de vraag waarom een Chinees zijn munt zou devalueren als hij zo'n immense markt heeft. Dan kan hij hem beter lekker duur houden en dan is de import van grondstoffen goedkoper.

Niet dat het mij wat kan schelen.

Ik hoop van ganser harte dat de Chinezen zich in de voet geschoten hebben dit keer. In elk geval heeft het er alle schijn van.
Omdat de RMB gelinkt is aan de dollar en zolang de dollar laag bleef was er geen probleem integendeel. Sinds de stijging van de dollar is er wel een exportprobleem en zeker naar Europa toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be