Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2015, 20:28   #121
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
lijkt me op zich al stevige kritiek op de franstaligen? U en Marie gaan het nog eens worden met elkaar !
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:39   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik goochel liever niet met artificiële termen als 'overtuigde' vlamingen. Vlaming zijn is een feitelijk gegeven dat voortspruit uit je woonplaats.
Je weet drommels goed dat de notie "overtuigde Vlaming" niets met de woonplaats te maken heeft maar alles met een uitgesproken identiteits-bewustzijn. Jouw geografisch criterium is al even inhoudsloos als "Nederlandstalige Belg".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:39   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, zelfde vraag aan jou als aan Quercus : je begrijpt toch dat vlaming zijn geen synoniem is van N-VA lid ?
De veranderde omgevingsfactor in de politiek is dat n-va vroeger militant vlaams nationalistische praat verkocht maar sinds ze mee aan de federale dis zitten dat ze gedomesticeerd zijn.
Ze vormen geen bedreiging meer, dus kan de oppositie zijn attitude daaraan aanpassen.
Pandareus hou op met jezelf blaasjes wijs te maken; Bruxelles is voor iedereen een ééntalige franse stad geworden; de hele rand hebben ze ook al voor 80% ingelijfd en heel Vlaams Brabant zit op het juiste schema.
De verpaupering van Vlaanderen zit in de lift, terwijl de franstaligen met de Vlaamse miljarden aan een versnelde reconversie van hun economie bezig zijn en geen enkele druppel federaal geld Vlaanderen ook maar het minste tegemoet komt...
De franstalige schuldenberg is op het Vlaamse bord gelegd en als de NVa al gedomesticeerd is dan is het dank zij de zesde staatsmisvorming waar ze Vlaanderen de genadeslag gegeven hebben...

Vlaanderen is afgeschreven; in la Belgique is alles uitgeklaard in het voordeel van de francofonie en zit alles muurvast en bij elke nieuwe Vlaamse vraag voor gelijkberechtiging zal elke toegeving met nog meer afgang afgekocht moeten worden. Willen ze afscheiden zal de rekening ook daarvoor peperduur door Vlaanderen betaald moeten worden...
En Europa, het grootkapitaal zal de franstaligen geen strobreed in de weg leggen, want het enige dat zij willen is zoveel mogelijk geld terugkrijgen en Vlaanderen is en was al altijd de borg daarvoor...

En het is niet omdat de regimemedia braaf zijn mond houdt dat het niet bestaat, in tegendeel..., het is de grootste barometer van hoe slecht de toestand er voor Vlaanderen wel voorstaat...
Wat een geluk dat ze de NVa hebben als bliksemafleider...
Oud 26 oktober 2015, 20:39   #124
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Geen commentaar (vrij naar wijlen premier J.L. Dehaene)

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 oktober 2015 om 20:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:40   #125
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie jij hier een forumlid, waals en franstalig van oorsprong die in vlaanderen gaat wonen, trouwt met een vlaming en dan als hobby heeft om systematisch op de kop van de vlamingen te kakken ?

Ik niet. En dat is dus het omgekeerde van de situatie van ons Marie.

Moest er hier zo een waal zijn, die zich op dezelfde hoogst vermakelijke manier gedraagt dan zou dat ook "een goeike" zijn.
Pandareus, heel Bruxelles en de Vlaamse rand tot ver in Brabant zit er vol van...
Oud 26 oktober 2015, 20:45   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik wil de rol wel op mij nemen.
"Ik zit hier van 's morgens vroeg tot 's avonds laat tussen de nazi's!!"
Sorry, je moet zeggen dat je fan bent van de franstaligen facisten; de nazi's zijn ver uitgestorven en in tegenstelling met de grote francofonie die nu nog steeds droomt van Napoleon en zijn zogenaamde heldendaden hebben de meeste Duitsers hun oorlogsverleden en de daarbij behorende oorlogsverschrikkingen wel de rug toegekeerd, veroordeeld en verwerkt...
Oud 26 oktober 2015, 20:45   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je weet drommels goed dat de notie "overtuigde Vlaming" niets met de woonplaats te maken heeft maar alles met een uitgesproken identiteits-bewustzijn. Jouw geografisch criterium is al even inhoudsloos als "Nederlandstalige Belg".
Laat dat criterium nu net de ruggegraat zijn van heel ons systeem, tenzij je de franstaligen in vlaams brabant wil plezieren en hen toelaten om zich als waal te kunnen identificeren ?
Veel gekker moet het echt niet worden...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:47   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bart De Nijn is daar een voorbeeld van, en Rob Envelop Van De Velde.
Ik ken die mensen niet en ik kan er dan ook niet over oordelen...
Oud 26 oktober 2015, 20:47   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Sorry, je moet zeggen dat je fan bent van de franstaligen facisten; de nazi's zijn ver uitgestorven en in tegenstelling met de grote francofonie die nu nog steeds droomt van Napoleon en zijn zogenaamde heldendaden hebben de meeste Duitsers hun oorlogsverleden en de daarbij behorende oorlogsverschrikkingen wel de rug toegekeerd, veroordeeld en verwerkt...
Ik geef toe:
Ik ben een Franstalige Napoleontische fascist.
Elke nacht droom ik over zijn heldendaden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:49   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken die mensen niet en ik kan er dan ook niet over oordelen...
Het is inderdaad gemakkelijker om alle Franstaligen persoonlijk te kennen...
Oud 26 oktober 2015, 20:51   #131
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is inderdaad gemakkelijker om alle Franstaligen persoonlijk te kennen...

Bam, in de Marie

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 26 oktober 2015 om 20:53.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 20:55   #132
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht

Bam, in de Marie

Haar voorzetten zijn dan ook perfect.
De Bruyne zou het niet beter kunnen....
Oud 26 oktober 2015, 20:56   #133
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe doen die dat eigenlijk met 35% van de bevolking om (volgens jou toch) vlaanderen te 'overspoelen' terwijl wij 65% van de bevolking uitmaken ?

En welke rechtsbron bepaalt volgens jou dat franstalige -quote- 'facisten' boven de elementaire rechten van de mens staan ? (ik heb het gevoel dat ik hier weer één en ander ga bijleren...)
Welk zijn die persoonsgebonden rechten van de franstaligen in vlaanderen, die de rechten (volgens jou) van de vlamingen naar de prullenbak verwijzen ?

Ik neem aan dat je dit toch allemaal wel wat kunt stofferen met wat verwijzingen naar de rechtsbronnen ?
Hou ons vooral niet in spanning, Marie !

Laatste vraagje : wat komen die islamitische broeders hier in dit verhaal doen ? Maken die deel uit van de francofone samenzwering ?
Pandareusje je vergaat van de achterlijkheid want als het niet op papier staat bestaat het niet voor jou.
Hoe heeft Bruxelles zo kunnen verfransen, volgens jou? Waarom gaat die verfransing gewoon verder in de rand en in gans Vlaams Brabant; enfin, overal waar een franstalige zijn neus laat zien...
Staat er niet in de grondwet dat Vlaanderen ééntalig Nederlands is??? Of telt de grondwet voor de franstaligen niet als het hen niet zint???

Wat komt de Islam hierbij kijken??? Waarom werd van nieuwkomers niet geeist om zich aan te passen aan onze waarden; waarom mocht dat niet???
Denk je dat ze aan franstalige zijde veel blablabla maakten met de islameisen??? De foulard in de meeste middelbare scholen is daar verboden zonder pardon, zonder dat het centrum van gelijkheid en tegen racisme ook maar zijn mond opendeed, terwijl dat aan Vlaamse zijde niet kon want zogezegd neigde dat naar Vlaams racisme???

Steeds en altijd opnieuw twee maten en twee gewichten; maar Pandareusje ziet dat niet want aan franstalige kant staat het grootst om de franse eigenheid te verdedigen tegen de Vlaamse meerderheid, maar oh wee een Vlaming die durft opspelen over de franstalige inhaligheid, zelfs in Vlaanderen is dan het pro-Belgique kot te klein van verontwaardiging met onze regimemedia aan de kop...
Oud 26 oktober 2015, 21:04   #134
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen elkaar opzetten ? Mag men politiek nog van mening verschillen of is dat in jouw leefwereld not done ?

De breuklijn links versus rechts is heel wat relevanter hoor in de politiek dan de stoorzender 'nationalisme' die daarin een aparte rol speelt en geen tegenhanger kent aan de andere kant.
Waar ziet jij een breuklijn links-rechts??? Noem jij de kapitalistische vakbonden, mutualiteiten, en hun aanverwante partijen die leven op de pot van de sociale zekerheid en zich daarop schromelijk verrijken, noem jij dat onze linkse vertegenwoordigers??? En noem jij de zogenaamde bazen die steeds weer en opnieuw buigen voor de eisen van de eerste groep kapitalisten, noem jij hen de rechterzijde???

Het enige dat de slinger terug naar het midden wil doen glijden zijn de Vlaamse nationalisten, maar natuurlijk dat de grote Belgische kapitalisten er alles aan doen om hen te verketteren en monddood te maken; zij willen niet inleveren en zij willen verder gaan met hun zakken te vullen op het zweet van de werkmensen...
Oud 26 oktober 2015, 21:06   #135
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Pandareusje je vergaat van de achterlijkheid want als het niet op papier staat bestaat het niet voor jou.
Hoe heeft Bruxelles zo kunnen verfransen, volgens jou? Waarom gaat die verfransing gewoon verder in de rand en in gans Vlaams Brabant; enfin, overal waar een franstalige zijn neus laat zien...
Staat er niet in de grondwet dat Vlaanderen ééntalig Nederlands is??? Of telt de grondwet voor de franstaligen niet als het hen niet zint???

Wat komt de Islam hierbij kijken??? Waarom werd van nieuwkomers niet geeist om zich aan te passen aan onze waarden; waarom mocht dat niet???
Denk je dat ze aan franstalige zijde veel blablabla maakten met de islameisen??? De foulard in de meeste middelbare scholen is daar verboden zonder pardon, zonder dat het centrum van gelijkheid en tegen racisme ook maar zijn mond opendeed, terwijl dat aan Vlaamse zijde niet kon want zogezegd neigde dat naar Vlaams racisme???

Steeds en altijd opnieuw twee maten en twee gewichten; maar Pandareusje ziet dat niet want aan franstalige kant staat het grootst om de franse eigenheid te verdedigen tegen de Vlaamse meerderheid, maar oh wee een Vlaming die durft opspelen over de franstalige inhaligheid, zelfs in Vlaanderen is dan het pro-Belgique kot te klein van verontwaardiging met onze regimemedia aan de kop...
Als dat geen persoonlijke aanval is...
Oud 26 oktober 2015, 21:10   #136
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat dat criterium nu net de ruggegraat zijn van heel ons systeem, tenzij je de franstaligen in vlaams brabant wil plezieren en hen toelaten om zich als waal te kunnen identificeren ?
Veel gekker moet het echt niet worden...
Je praat niet tegen mij maar naast mij. Ik heb het over het begrip "overtuigde Vlaming". Dat is niet iedereen die zich als een geografische "Vlaming" beschouwt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 21:10   #137
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, voel jezelf niet zo superieur tegenover ons, vlamingen. Vanuit je troon in Durbuy zit je continu neerbuigende praat te verkopen alsof de vlaming een onnozele inboorling is die de snode plannen van jouw ingebeelde établissement niet begrijpt en kan begrijpen. Dat paternalisme zit heus niemand op te wachten hoor.
Maar dat paternalisme is toch juist jouw politiek correct denken; de Vlaamse media zullen de mensen eens zeggen wat ze moeten geloven en moeten denken...
Normaal dat de meeste die dat niet doorzien totaal geen benul meer hebben van de Belgische werkelijkheid en lopen te juichen over hun eigen verval...

Ha, ha, ha, pandareus die hier anderen komt verwijten paternalistisch te zijn...
Oud 26 oktober 2015, 21:11   #138
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je praat niet tegen mij maar naast mij. Ik heb het over het begrip "overtuigde Vlaming". Dat is niet iedereen die zich als een geografische "Vlaming" beschouwt.
Overtuigd van jouw mening?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 oktober 2015 om 21:11.
Oud 26 oktober 2015, 21:12   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ziet jij een breuklijn links-rechts??? Noem jij de kapitalistische vakbonden, mutualiteiten, en hun aanverwante partijen die leven op de pot van de sociale zekerheid en zich daarop schromelijk verrijken, noem jij dat onze linkse vertegenwoordigers??? En noem jij de zogenaamde bazen die steeds weer en opnieuw buigen voor de eisen van de eerste groep kapitalisten, noem jij hen de rechterzijde???

Het enige dat de slinger terug naar het midden wil doen glijden zijn de Vlaamse nationalisten, maar natuurlijk dat de grote Belgische kapitalisten er alles aan doen om hen te verketteren en monddood te maken; zij willen niet inleveren en zij willen verder gaan met hun zakken te vullen op het zweet van de werkmensen...
Welke vlaamse nationalisten ?

Oud 26 oktober 2015, 21:14   #140
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat paternalisme is toch juist jouw politiek correct denken; de Vlaamse media zullen de mensen eens zeggen wat ze moeten geloven en moeten denken...
Normaal dat de meeste die dat niet doorzien totaal geen benul meer hebben van de Belgische werkelijkheid en lopen te juichen over hun eigen verval...

Ha, ha, ha, pandareus die hier anderen komt verwijten paternalistisch te zijn...
Wat weet jij eigenlijk over de vlaamse media ? Je schrijft zelf dat je die niet leest...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be