![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar lopen veel te veel mensen met veel te weinig te doen. vb, het quotum is een tiental installaties per dag zo', op 't gemakske, ... 't tempo ging daar rap omhoog, toen dat geslinter mij na nen halven dag al tegenstak, ... ik heb daar toen nekeer rap de riem opgelegd en mijne collega het woord, zweet, snel, efficient en nu geleerd. Met als resultaat da we op't einde van de week gedaan, hadden, om 4 uur al in 't autoke zaten, en de week daarachter niemeer moesten terugkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch vindt ge ze beiden in een groot dorp waardoor hun individuele omzet daalt. De GB ondervindt eerder concurrentie van de Colruyt voor wat de merkproducten betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De privé kan nu eenmaal meer betalen waardoor ze de competentste mensen kunnen aantrekken. Ambtenaren komen altijd achterop hinken, voorzover ze al voldoende mankracht hebben om effectief te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een bedrijf zoals DHL of autoassamblages en dergelijke die we hier nog hebben, houden we best hier. Er zullen nu eenmaal altijd mensen uit de boot vallen, in die kenniseconomie. Ge moet die mensen ook een kans kunnen geven zich nuttig te maken. En zelf voor het verlenen van goeie service, heb je mensen nodig die goe met hun handen kunnen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De concurrentie is daar even hoog vrees ik. Niets geleerd uit L&H ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Al dat gelul over de kenniseconomie, dat zal binnen een paar jaar hetzelfde onnozele effect hebben als de multikul zever. Kan er eens iemand uitleggen wat daar zo speciaal aan is. Ik zie niet in welke kennis wij kunnen opbouwen die zo uniek is, dat het zal volstaan om de arbeidsmarkt te vergroten.
Er kunnen wel een paar niches zijn waarin we sterk staan, zoals bij IMEC, plant genetica en nog een paar, maar we spreken maar over een paar 1000 mensen. In de wereld waarin we nu leven is kan wat wij kunnen evengoed uitgevoerd worden door Indiërs of Chinezen. Het enigie dat telt is marktaandeel, vergroten we de markt dan is er meer werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is daar dat we onze voorsprong moeten houden, namelijk Brains die zich kunnen uitdrukken in minstens 2 wereldtalen, en als het even kan, in het Duits , Italiaans of Spaans, En nu moogde maar eens nen Chinees zoeken die dat kan, ... ze zullen wel bestaan, maar 't zal toch wel eventjes zoeken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige reden dat er nog een Volvo fabriek staat in Gent en een VW fabriek in Vorst en een Opel fabriek in Antwerpen. Is dat die mensen hard willen werken, efficient willen werken, en clever genoeg zijn om bij te scholen enz... Dat die ook nog een mentaliteit hebben dat ze echt een goe kwaliteitsproduct willen afleveren, nekeer dat ze dat nie meer hebben, zulde die fabriekspoorten rap zien dichtgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze acties gaan ongetwijfeld miljoenen euro kosten... Geld dat onherroepelijk weg is... Waarschijnlijk met bijkomende arbeidsplaatsen. Gaat men met dergelijke acties (in een heel vroeg stadium) goodwill kweken bij eventuele investeerders? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 oktober 2004 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (Ja, dit is ironisch bedoeld!!!) Laatst gewijzigd door filosoof : 26 oktober 2004 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wat bepaald dat een taal een wereldtaal is ? Frans was dit. Is het dit nog ? Zal chinees dit worden ? Nu in dit laatste geval zal het dan weer moeilijk zijn van ne europeaan te zoeken die deftig chinees spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Ik zit nog altijd met de vraag in mijn maag waar Pietje den delegee nog geen antwoord op gegeven heeft : is het ACOD een onderdeel van het ABVV ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hebde gelijk in, maar het is wel zo dat tot hiertoe bijna alle wetenschappelijke werken en studies enz... in het Engels gepubliceerd worden en dat er overal ter wereld wel mensen gevonden kunnen worden die als tweede taal Engels spreken, en anders zeker Frans of Spaans. Niets is echter zeker natuurlijk. Latijn was ook een wereldtaal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Was latijn wel een wereldtaal ??? Want de wereld waar latijn werd gesproken was wel eigenlijk maar heel klein tov de rest van de wereld he.
In heel Amerika N+Z sprak geen kat latijn.. of het zouden de latino's moeten zijn geweest...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die tijd was dat de wereld hé Tegendradigaard, ... Wie zegt er niet dat we morgen bevrijd worden door de goden van Von Danicken, krijgt die mens eindelijk gelijk en kunnen we misschien allemaal terug sanskriet of Arameens gaan leren of iets dat er op trekt. 8) |
|
![]() |
![]() |