Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2004, 07:42   #121
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het amalgaam van die winkels vult de noden van de markt, als er 1 staat die dat niet doet, sluit hij wel na een tijdje door de marktwerking. De meeste besparingen zijn te doen in de overheidssector. Wie dat niet ziet, is blind.
Daar hebde 200 % gelijk in, ... ik weet niet of iemand van jullie al eens voor de overheid gewerkt heeft, of nog maar gewoon door een ministerie, De Post of de bureau's bij de NMBS is gewandeld, maar als je daar als werknemer uit de Privé moet werken, dan ziede direct wat daar loos is, ...

Daar lopen veel te veel mensen met veel te weinig te doen. vb, het quotum is een tiental installaties per dag zo', op 't gemakske, ...

't tempo ging daar rap omhoog, toen dat geslinter mij na nen halven dag al tegenstak, ... ik heb daar toen nekeer rap de riem opgelegd en mijne collega het woord, zweet, snel, efficient en nu geleerd. Met als resultaat da we op't einde van de week gedaan, hadden, om 4 uur al in 't autoke zaten, en de week daarachter niemeer moesten terugkomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 07:44   #122
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Inderdaad, maar wellicht konden we ook een paar ambtenaren missen als er minder ketens waren.
Dat denk ik niet, want minder ketens wil automatisch zeggen, grotere ketens, en ik denk dat de meeste BBI inspecteurs liever 5 kleine ketens hebben dan 2 giganten die geld genoeg hebben om de beste consultants en revisoren in te huren.
Oud 26 oktober 2004, 13:44   #123
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ja maar dat is in uitzonderlijke situaties alleen hé.

vb, software, of bij exclusieve producten, (exclusief door kwaliteit of hoeveelheid gebouwd) of bij spullen die men zo vaak nodig heeft dat men er niet buiten kan.

Als ge bv, vijzen van een bepaald type maakt, die op dat moment gegeerd zijn in zowat alle industrietakken, en waar bv, maar 2 of 3 fabrieken van bestaan. Ge zult rap een villa op de Bahama's kunnen zetten.
Daarom dat wij juist moeten ozrgen voor een kenniseconomie, omdat de secundaire sector niet meer voor hoge winsten kan zorgen.
Oud 26 oktober 2004, 14:34   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Denken we aan den aldi en den lidl. Vraag mij toch af, wat de prijzen zouden zijn, moest bvb den gb in den tijd een monopolie hebben gehad. Denk niet dat zij lager zouden zijn.
Juist die twee had ik in gedachten, vergelijkbaar assortiment en prijzen.
Toch vindt ge ze beiden in een groot dorp waardoor hun individuele omzet daalt.
De GB ondervindt eerder concurrentie van de Colruyt voor wat de merkproducten betreft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 14:49   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet, want minder ketens wil automatisch zeggen, grotere ketens, en ik denk dat de meeste BBI inspecteurs liever 5 kleine ketens hebben dan 2 giganten die geld genoeg hebben om de beste consultants en revisoren in te huren.
Misschien wel, maar ook de kleinere ketens hebben wel goede consultanten denk ik.
De privé kan nu eenmaal meer betalen waardoor ze de competentste mensen kunnen aantrekken. Ambtenaren komen altijd achterop hinken, voorzover ze al voldoende mankracht hebben om effectief te controleren.
Oud 26 oktober 2004, 14:56   #126
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Daarom dat wij juist moeten ozrgen voor een kenniseconomie, omdat de secundaire sector niet meer voor hoge winsten kan zorgen.
Ben ik volledig mee eens.

Maar een bedrijf zoals DHL of autoassamblages en dergelijke die we hier nog hebben, houden we best hier. Er zullen nu eenmaal altijd mensen uit de boot vallen, in die kenniseconomie. Ge moet die mensen ook een kans kunnen geven zich nuttig te maken. En zelf voor het verlenen van goeie service, heb je mensen nodig die goe met hun handen kunnen werken.
Oud 26 oktober 2004, 14:58   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof maar niet dat België alleen over de kenniseconomie beschikt.
De concurrentie is daar even hoog vrees ik.
Niets geleerd uit L&H ?
Oud 26 oktober 2004, 15:21   #128
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Ben ik volledig mee eens.

Maar een bedrijf zoals DHL of autoassamblages en dergelijke die we hier nog hebben, houden we best hier. Er zullen nu eenmaal altijd mensen uit de boot vallen, in die kenniseconomie. Ge moet die mensen ook een kans kunnen geven zich nuttig te maken. En zelf voor het verlenen van goeie service, heb je mensen nodig die goe met hun handen kunnen werken.
Die zullen altijd aanwezig zijn, en dat zal zich concentreren in kleine KMO's & zelfstandigen
Oud 26 oktober 2004, 15:22   #129
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Geloof maar niet dat België alleen over de kenniseconomie beschikt.
De concurrentie is daar even hoog vrees ik.
Niets geleerd uit L&H ?
Je moet dat ruimer bekijken, het zal handelen over het westers blok.
Oud 26 oktober 2004, 15:36   #130
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Al dat gelul over de kenniseconomie, dat zal binnen een paar jaar hetzelfde onnozele effect hebben als de multikul zever. Kan er eens iemand uitleggen wat daar zo speciaal aan is. Ik zie niet in welke kennis wij kunnen opbouwen die zo uniek is, dat het zal volstaan om de arbeidsmarkt te vergroten.
Er kunnen wel een paar niches zijn waarin we sterk staan, zoals bij IMEC, plant genetica en nog een paar, maar we spreken maar over een paar 1000 mensen.
In de wereld waarin we nu leven is kan wat wij kunnen evengoed uitgevoerd worden door Indiërs of Chinezen.
Het enigie dat telt is marktaandeel, vergroten we de markt dan is er meer werk.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 15:48   #131
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Al dat gelul over de kenniseconomie, dat zal binnen een paar jaar hetzelfde onnozele effect hebben als de multikul zever. Kan er eens iemand uitleggen wat daar zo speciaal aan is. Ik zie niet in welke kennis wij kunnen opbouwen die zo uniek is, dat het zal volstaan om de arbeidsmarkt te vergroten.
Er kunnen wel een paar niches zijn waarin we sterk staan, zoals bij IMEC, plant genetica en nog een paar, maar we spreken maar over een paar 1000 mensen.
In de wereld waarin we nu leven is kan wat wij kunnen evengoed uitgevoerd worden door Indiërs of Chinezen.
En hoe bent u van plan om de marktvergroting door te voeren? Wij kunnen alleszins niet concurreren met deze landen alleen op basis van loonkosten. U komt automatisch terug uit op het feit dat wij zullen moeten werken volgens hogere kwaliteitsnormen om onze economische welvaart in stand te houden.
Oud 26 oktober 2004, 15:56   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Het enige wat ons van die Chinezen en die Indiërs onderscheid is dat die Chinezen en die Indiërs in het beste geval iets brabelen dat op Engels trekt. (Indiërs klappen deftig Engels, maar met een vreselijk grappige tongval, ze hebben daar zelf een komische serie aan gewijd, ... )

Het is daar dat we onze voorsprong moeten houden, namelijk Brains die zich kunnen uitdrukken in minstens 2 wereldtalen, en als het even kan, in het Duits , Italiaans of Spaans, En nu moogde maar eens nen Chinees zoeken die dat kan, ... ze zullen wel bestaan, maar 't zal toch wel eventjes zoeken zijn.
Oud 26 oktober 2004, 16:01   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe bent u van plan om de marktvergroting door te voeren? Wij kunnen alleszins niet concurreren met deze landen alleen op basis van loonkosten. U komt automatisch terug uit op het feit dat wij zullen moeten werken volgens hogere kwaliteitsnormen om onze economische welvaart in stand te houden.
Dat moeten we nu zowiezo al doen overigens,...

De enige reden dat er nog een Volvo fabriek staat in Gent en een VW fabriek in Vorst en een Opel fabriek in Antwerpen.

Is dat die mensen hard willen werken, efficient willen werken, en clever genoeg zijn om bij te scholen enz... Dat die ook nog een mentaliteit hebben dat ze echt een goe kwaliteitsproduct willen afleveren, nekeer dat ze dat nie meer hebben, zulde die fabriekspoorten rap zien dichtgaan.
Oud 26 oktober 2004, 22:35   #134
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard DHL-vakbonden stappen vrijdag mars voor werk

Citaat:
De vakbonden van DHL organiseren vrijdag in Brussel een mars voor werk. Het voorstel dat de vakbondsafgevaardigden gisterenmiddag uitwerkten is afgelopen nacht goedgekeurd tijdens personeelsvergaderingen in het sorteercentrum DHL Aviation.

,,Met deze manifestatie eisen we enerzijds van DHL werkzekerheid voor het personeel, ook na 2008, en anderzijds van de politici een rechtszeker, stabiel politiek kader voor de luchthavenactiviteiten op Zaventem. De nachtvluchten in het bijzonder, en dit niet alleen voor DHL maar voor alle bedrijven op de luchthaven", zei vakbondssecretaris Lode Verschingel (LBC).

De onderhandelingen met DHL starten woensdag 3 november. De ondernemingsraad die de vakbonden voor vandaag hadden bijeengeroepen, gaat niet door. ,,Wij willen met DHL enkel gaan praten over behoud van tewerkstelling. Ook de politiek kan hierin een rol spelen, want in de mate dat er een rechtszeker kader komt voor de luchthaven, groeit de kans dat wij het koeriersbedrijf kunnen overtuigen dat ze na 2008 hun activiteiten op Zaventem niet moeten afbouwen", aldus Verschingel.

Vrijdag wordt om 8 uur verzameld aan het station Brussel-Noord. Vandaar zal worden betoogd in de richting van de Wetstraat. ,,Er wordt niet enkel gemobiliseerd onder de werknemers van alle DHL-bedrijven in ons land, maar ook bij de andere bedrijven die op de luchthaven van Zaventem actief zijn. Er komt eveneens een nationale oproep tot deelname vanuit de vakbondscentrales voor transport", stelde Verschingel. In de loop van dag willen de vakbonden ook praten met vertegenwoordigers van de federale, Vlaamse en Brusselse regering.
http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GQ19PIT6
Gaan deze acties bijbrengen tot oplossingen van het probleem? Of is het tijd- en geldverlies en zou met zich niet beter concentreren tot het aantrekken van bijkomende arbeidsplaatsen. Men heeft immers nog enkele jaren om constructief, samen met Biac, de politiek en de bedrijfswereld naar oplossingen te zoeken...

Deze acties gaan ongetwijfeld miljoenen euro kosten... Geld dat onherroepelijk weg is... Waarschijnlijk met bijkomende arbeidsplaatsen.
Gaat men met dergelijke acties (in een heel vroeg stadium) goodwill kweken bij eventuele investeerders?

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 oktober 2004 om 22:36.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2004, 22:46   #135
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Gaan deze acties bijbrengen tot oplossingen van het probleem? Of is het tijd- en geldverlies en zou met zich niet beter concentreren tot het aantrekken van bijkomende arbeidsplaatsen. Men heeft immers nog enkele jaren om constructief, samen met Biac, de politiek en de bedrijfswereld naar oplossingen te zoeken...

Deze acties gaan ongetwijfeld miljoenen euro kosten... Geld dat onherroepelijk weg is... Waarschijnlijk met bijkomende arbeidsplaatsen.
Gaat men met dergelijke acties (in een heel vroeg stadium) goodwill kweken bij eventuele investeerders?

Al die werknemers zouden eens goed de bijbel moeten lezen: Als men je op de linkerwang slaat, biedt dan de rechter aan.
(Ja, dit is ironisch bedoeld!!!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 oktober 2004 om 22:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 10:48   #136
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat ons van die Chinezen en die Indiërs onderscheid is dat die Chinezen en die Indiërs in het beste geval iets brabelen dat op Engels trekt. (Indiërs klappen deftig Engels, maar met een vreselijk grappige tongval, ze hebben daar zelf een komische serie aan gewijd, ... )

Het is daar dat we onze voorsprong moeten houden, namelijk Brains die zich kunnen uitdrukken in minstens 2 wereldtalen, en als het even kan, in het Duits , Italiaans of Spaans, En nu moogde maar eens nen Chinees zoeken die dat kan, ... ze zullen wel bestaan, maar 't zal toch wel eventjes zoeken zijn.
Nu onderschat de chinezen en de indiers niet. Om het racitstisch te klasseren, het zijn wel de chinezen en de indiers die den top uitmaken, weliswaar gevolgd door de blanken.
Trouwens wat bepaald dat een taal een wereldtaal is ? Frans was dit. Is het dit nog ? Zal chinees dit worden ?
Nu in dit laatste geval zal het dan weer moeilijk zijn van ne europeaan te zoeken die deftig chinees spreekt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 10:54   #137
Tegendradigaard

Standaard

Ik zit nog altijd met de vraag in mijn maag waar Pietje den delegee nog geen antwoord op gegeven heeft : is het ACOD een onderdeel van het ABVV ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 11:00   #138
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu onderschat de chinezen en de indiers niet. Om het racitstisch te klasseren, het zijn wel de chinezen en de indiers die den top uitmaken, weliswaar gevolgd door de blanken.
Trouwens wat bepaald dat een taal een wereldtaal is ? Frans was dit. Is het dit nog ? Zal chinees dit worden ?
Nu in dit laatste geval zal het dan weer moeilijk zijn van ne europeaan te zoeken die deftig chinees spreekt.

Daar hebde gelijk in, maar het is wel zo dat tot hiertoe bijna alle wetenschappelijke werken en studies enz... in het Engels gepubliceerd worden en dat er overal ter wereld wel mensen gevonden kunnen worden die als tweede taal Engels spreken, en anders zeker Frans of Spaans.

Niets is echter zeker natuurlijk.

Latijn was ook een wereldtaal...
Oud 27 oktober 2004, 11:02   #139
Tegendradigaard

Standaard

Was latijn wel een wereldtaal ??? Want de wereld waar latijn werd gesproken was wel eigenlijk maar heel klein tov de rest van de wereld he.
In heel Amerika N+Z sprak geen kat latijn.. of het zouden de latino's moeten zijn geweest...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2004, 11:34   #140
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Was latijn wel een wereldtaal ??? Want de wereld waar latijn werd gesproken was wel eigenlijk maar heel klein tov de rest van de wereld he.
In heel Amerika N+Z sprak geen kat latijn.. of het zouden de latino's moeten zijn geweest...

In die tijd was dat de wereld hé Tegendradigaard, ...

Wie zegt er niet dat we morgen bevrijd worden door de goden van Von Danicken, krijgt die mens eindelijk gelijk en kunnen we misschien allemaal terug sanskriet of Arameens gaan leren of iets dat er op trekt. 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be