![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#122 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je hoeft me niet de vertellen welke taal de vriendelijke verpleegsters daar tegen mij spraken en welke de onbeschofte.... Gelukkig was de chirurg die mij behandelde een Nederlandstalige die, uiteraard, Frans sprak.
|
|
|
|
#123 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou dat in een niet onafhankelijk Vlaanderen wel moeten kunnen? De politici in Vlaanderen kunnen NU ook van zich laten horen. Ze dienen gewoon te beseffen dat de bevolking de huidige situatie niet wil. De rol van de media daarin is weer niet te overschatten. Die wiegen in slaap. Die weigeren afdoende te informeren. Onrecht doet men alzo slikken omwille van de goede vrede. Om het 'koninkrijk' te redden dient onrecht tegen Vlamingen gedoogd te worden of als onwichtig van de baan geschoven te worden. Ik vraag me af of die houding niet averrechts werkt.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 december 2015 om 15:53. |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor academische ziekenhuizen nog wel?
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij een tekort aan eigentalig personeel kiest de dispatcher er -gelukkig- voor om dan maar een anderstalige op pad te sturen om je te komen helpen. Of verkies je dat ze je eerst nog een uurje laten wachten, tot de nederlandstalige brancardier terug is van een transport ? Zolang je langs een taalgrens werkt, zullen zulke toestanden blijven voorvallen. Zolang ze de uitzondering blijven, zie ik niet in waarom ik me daar druk zou over maken. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik daaruit opmaken dat jij hem dan maar terug stuurt en een nederlandstalige pompier eist ? Gaat degene in de brandende kamer gelukkig zijn met jouw keuze ?
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan jouw gezicht niet zien, dus het kan evengoed lijkbleek zijn als rood aangelopen zijn, maar aan pathos ontbreekt het je zeker niet.
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voortredenerend op het relaas van de topic-starter ziet het ernaar uit dat Medische Zorgen nodig hebben buiten vlaanderen dat maar een "snotvod" groot is kan bestempeld worden als zijnde levensbedreigend.
Dus ook Nederland valt uit de boot, daar is het zelfs nodig TV programma met Nederlandse presentators te ondertitelen in een voor de vlaming verstaanbaar Nederlands. Voor sommigen is het dus raadzaam een vlaamse privé brancardier mee te nemen op reis. Als er dan iets gebeurd ben je tenminste zeker dat alles goed afloopt. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat de conclusie die gemaakt moet worden niet is dat men de nederlandsonkundige pompier terugstuurt, maar wel dat het als signaal moet gelden om meer Nederlandstalige pompiers aan te werven opdat zulke situaties in de toekomst niet meer/minder voorvallen.
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben me kostelijk aan het amuseren. Je weet toch dat ik vlaams nationalisme bijzonder grappig vind ?
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 december 2015 om 16:04. |
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is echt niet te geloven hoe men probeert goed te praten dat mensen in een taalgebied blijkbaar niet kunnen geholpen worden in de taal van dat taalgebied. |
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is gewoon belachelijk. |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk jij dat de franstaligen daar veel misbaar over maken ? Lees je verontwaardigde reacties in de pers ? Neen dus, men is blij dat men snel en goed geholpen is door een arts die van aanpakken weet. De kliniek organiseert zelf lessen nederlands en frans, die het personeel die dat wenst kan volgen. Wat ook veel succes kent. Pragmatiek moet het volgens mij altijd kunnen winnen van fanatieke sfeermakerij. |
|
|
|
|