Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2003, 12:20   #121
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
1. Voor de elvendertigste keer: ik heb niks te maken met het Vlaams Blok.
Tssss... En dat terwijl je lid bent zeg...
NiVeA-prutserke, ik ben geen lid van het Vlaams Blok! Ik WAS vroeger lid.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2003, 12:45   #122
el flamon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Moeial
Komaan, geloof je nu zelf wel wat je zegt? Het stakingsrecht van de INDIVIDUELE arbeider blijft inderdaad gehandhaafd, maar DE VAKBOND wordt aangeklaagd bij vakbondsacties... Dit betekent een fragmentatie van de slagkracht van de arbeider om in solidariteit te staken tegen asociale maatregels... Dat had je nu toch wel zelf kunnen bedenken.

Jongens dit is met VUUR spelen! Het Vlaams Blok is nooit duidelijk geweest wanneer het op de kwestie van de vakbonden aankwam. Een discussie werd altijd afgewenteld op het migrantenprobleem... Dit zorgt voor zowel overdreven negatieve uitlatingen ter linkerzijde (zij denken dat ze de vakbonden weg willen) als overdreven positieve berichten ter rechterzijde (zij weten dat ze de vakbonden niet wegwillen, en denken dat er dus niets aan de hand is). De waarheid is dat het Vlaams Blok de slagkracht van de arbeiders wil fragmenteren, door de vakbonden machteloos te willen maken (en volgens sommigen ook door verdeling te zaaien in het arbeiderskamp tussen auto- en allochtonen, hoewel deze verdeling volgens mij niet (enkel) aan het Vlaams Blok kan toegeschreven worden).

Stel jezelf de vraag: Als het Vlaams Blok dan toch zo'n sociale volkspartij is, die in de grootste stad van Vlaanderen veruit het meeste stemmen haalt bij de arbeiders, waarom heeft het dan geen vakbond? En zoek zelf het antwoord, i.p.v. naar het hunne te luisteren. Wees alsjeblieft kritisch. Een echte Sinjoor weet het altijd BETER. Ook beter dan hetgeen het Vlaams Blok hem wil wijsmaken.

Het doet me pijn naar argumenten te luisteren van mensen die zichzelf schade berokkenen door iets niet te willen zien.

Met evenveel respect,

De Moeial
De emoticon achter je naam staat er dus niet zomaar.

Om het nog eens te zeggen: men kan niet veroordeelt worden voor iets wat gebeurt binnen de uitoefening van zijn rechten (in dit geval het stakingsrecht) waarbij geen daden worden gesteld die uitdrukkelijk verboden zijn.

En bovendien heeft iedereen het recht om zich te verenigen in vakbonden.

Dus hiermee is al je gezever weerlegt. Dus vooraleer je iemand iets verwijt, ...

En ik vind dat vakbonden die van politieke partijen afhangen alleen thuishoren in een particratie, niet in een democratisch Vlaanderen.
el flamon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be