Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2016, 20:39   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht

Dat betwijfel ik ten zeerste. Je zou moeten weten dat in gevechtsporten erop getraind wordt bepaalde plekken op het lichaam te raken of om iemand in een klem te pakken. Dan mag je over incasseringsvermogen beschikken zoveel je wil.
Ja,... en gij gaat die boxer in een klem pakken. Die slaat jou van het kastje naar de muur jong, en nog enkele keer over en weer ook als je wil.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 21:29   #122
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat betwijfel ik ten zeerste. Je zou moeten weten dat in gevechtsporten erop getraind wordt bepaalde plekken op het lichaam te raken of om iemand in een klem te pakken. Dan mag je over incasseringsvermogen beschikken zoveel je wil.
Zoals deze hier? https://www.youtube.com/watch?v=95qvMQU0etw
Oud 7 februari 2016, 22:05   #123
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Zo kun je ze ook nog op afstand houden lady's, tenminste als er niet teveel wind zit.

https://www.youtube.com/watch?v=-IoZWlVYsLU
Oud 7 februari 2016, 22:23   #124
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zo kun je ze ook nog op afstand houden lady's, tenminste als er niet teveel wind zit.

https://www.youtube.com/watch?v=-IoZWlVYsLU
Een geschift wijf dat met zoiets in haar sacoche rondloopt is toch mijn ding niet. Die moet eerder naar een psychiater stappen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 23:27   #125
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=vPjI63QLbiE
Oud 8 februari 2016, 20:35   #126
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een geschift wijf dat met zoiets in haar sacoche rondloopt is toch mijn ding niet. Die moet eerder naar een psychiater stappen.
Welke keuze hebben ze anders? Pepperspray, verboden, baby browning, verboden, zels een schroevendraaier is al verboden.

De overheid moet eens eindelijk worden inzien dat ze met al hun verbieden de zaken verergeren.

Wat dit busje doet is minstens 10 keer zo efficiënt al pepperspray. Puit eerst wat van het spul op hun kruis en daarna, wroem. Hij zal dan wel een tijdlang geen zin meer hebben om te verkrachten. Als ik mocht kiezen zou ik dan toch liever met wat pepperspray in contact komen of zelfs liever een gaatje van een baby browning in mijn bil of zelfs mij knie.

Weet ge wie er naar een psychiater moet stappen? Onze ministers die de wetten maken. De wet voorziet de mogelijkheid tot zelfverdediging maar ze nemen de burger wel alle mogelijke middelen tot zelfverdediging af. Het enige wat we nog mogen is om als schietschijf te dienen. "De politie moet u beschermen meneer". Waar was die politie op nieuwjaar????

Laatst gewijzigd door Garry : 8 februari 2016 om 20:47.
Oud 8 februari 2016, 20:50   #127
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal mooi in theorie maar in de praktijk vallen ze niet aan zoals gij het voorziet hé.
Oud 8 februari 2016, 22:15   #128
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allemaal mooi in theorie maar in de praktijk vallen ze niet aan zoals gij het voorziet hé.
Tja, het heeft weinig zin te discussiëren als je tegenstander niet weet waar hij over praat en toch denkt dat hij de waarheid in pacht heeft.
Oud 9 februari 2016, 03:10   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, het heeft weinig zin te discussiëren als je tegenstander niet weet waar hij over praat en toch denkt dat hij de waarheid in pacht heeft.
Maar man toch, van heel dat filmpje is er niets echts bij maar alles voorgekauwd. Dat is juist zoals een keyboard waar er complete muziekstukken ingespeeld zijn, daar moet ge ook alleen maar op één knop drukken om een heel orkest te horen en dat klinkt allemaal fantatisch, maar dat zelf spelen is heel iets anders.

Ga jij mij nu komen vertellen dat dametjes die in enkele weken tijd zich op die manier gaan kunnen verdedigen? Nog niet bijna. Maar een trekker van een klein pistool over halen en het op de onder ledematen van hun belager richten, dat lukt wel in een uurtje om dat aan te leren en bovendien heb je daar totaal geen fysiek voor nodig wat niet het geval is voor het uitoefenen van een gevechtssport. Zelfs iemand met een fysieke handicap kan een pistool afvuren, die kul die jij daar wil promoten, niet.
Oud 9 februari 2016, 16:50   #130
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar man toch, van heel dat filmpje is er niets echts bij maar alles voorgekauwd. Dat is juist zoals een keyboard waar er complete muziekstukken ingespeeld zijn, daar moet ge ook alleen maar op één knop drukken om een heel orkest te horen en dat klinkt allemaal fantatisch, maar dat zelf spelen is heel iets anders.

Ga jij mij nu komen vertellen dat dametjes die in enkele weken tijd zich op die manier gaan kunnen verdedigen? Nog niet bijna. Maar een trekker van een klein pistool over halen en het op de onder ledematen van hun belager richten, dat lukt wel in een uurtje om dat aan te leren en bovendien heb je daar totaal geen fysiek voor nodig wat niet het geval is voor het uitoefenen van een gevechtssport. Zelfs iemand met een fysieke handicap kan een pistool afvuren, die kul die jij daar wil promoten, niet.
Het is duidelijk dat je niet weet waar je over praat.

Trouwens wat gaat die dame aan de politie verklaren als ze geschoten heeft? Ik heb dat pistool toevallig gevonden ? Goed gek.

En verder ; waar gaat ge dat pistool kopen en in uw handen krijgen ? Op de rommelmarkt ? Nog niet in de verste verte komt ge eraan als ge niet in het juiste milieu zit. En als ze het je al presenteren zit er een geurtje aan.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 9 februari 2016 om 16:54.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 20:40   #131
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De grootste idioot of het meest labiele wijf kan een wapen afvuren.
Oud 9 februari 2016, 20:57   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grootste idioot of het meest labiele wijf kan een wapen afvuren.
Op 't moment dat iemand aangevallen wordt maakt 't niet uit of je de grootste idioot bent of 'n labiel wijf, maar komt 't er op aan jezelf te verdedigen/zo snel mogelijk buiten gevaar te brengen.

En dat doe je niet met je aangeleerde danspasjes als er 'n bende op je toestapt, wel met 'n welgemikte straal pepperspray of 'n kogel ... ergens in z'n lijf.

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2016, 21:22   #133
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Op 't moment dat iemand aangevallen wordt maakt 't niet uit of je de grootste idioot bent of 'n labiel wijf, maar komt 't er op aan jezelf te verdedigen/zo snel mogelijk buiten gevaar te brengen.

En dat doe je niet met je aangeleerde danspasjes als er 'n bende op je toestapt, wel met 'n welgemikte straal pepperspray of 'n kogel ... ergens in z'n lijf.

Dat labiel wijf of die idioot zijn niet bekwaam of evenwichtig genoeg dat wapen alleen in uiterst gevaar te gebruiken (wat trouwens zéér zelden in een mensenleven voorkomt). Ik ben tegen wapens omdat de grote meerderheid van mensen ongeschikt is een wapen te hebben.

Met een vechtsport leert men dan nog controle opbouwen. Ik heb het dan over gehomologeerde clubs bij een betrouwbare federatie. Uiterst zelden gaan zulke mensen een gevecht aan. Caféruziemakers komen geen twee keer terug in zo een club.

Wij hadden special treatment voor zulke blaaskaken die van de eerste keer gedegouteerd waren. Soms waren er die dan nederig de tweede keer terug kwamen en die veranderden ook psychisch naarmate ze de techniek aanleerden.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 februari 2016 om 21:46.
Oud 10 februari 2016, 20:57   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat labiel wijf of die idioot zijn niet bekwaam of evenwichtig genoeg dat wapen alleen in uiterst gevaar te gebruiken (wat trouwens zéér zelden in een mensenleven voorkomt). Ik ben tegen wapens omdat de grote meerderheid van mensen ongeschikt is een wapen te hebben.

Met een vechtsport leert men dan nog controle opbouwen. Ik heb het dan over gehomologeerde clubs bij een betrouwbare federatie. Uiterst zelden gaan zulke mensen een gevecht aan. Caféruziemakers komen geen twee keer terug in zo een club.

Wij hadden special treatment voor zulke blaaskaken die van de eerste keer gedegouteerd waren. Soms waren er die dan nederig de tweede keer terug kwamen en die veranderden ook psychisch naarmate ze de techniek aanleerden.
Eender wie niet geschikt is om een wapen te hebben is evenmin geschikt om een auto te besturen want dat is op zich een veel groter en veel gevaarlijker wapen dan dat kleine pietluttige revolvertje met kogeltjes van ongeveer 6mm.
Oud 10 februari 2016, 21:41   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat je niet weet waar je over praat.

Trouwens wat gaat die dame aan de politie verklaren als ze geschoten heeft? Ik heb dat pistool toevallig gevonden ? Goed gek.

En verder ; waar gaat ge dat pistool kopen en in uw handen krijgen ? Op de rommelmarkt ? Nog niet in de verste verte komt ge eraan als ge niet in het juiste milieu zit. En als ze het je al presenteren zit er een geurtje aan.
Ik denk dat niet ik maar u niet weet waarover u spreekt.

In Italië, mijn tweede thuisland, zijn er verschillende ateliers waar men van bepaalde alarmpistolen echte maakt. Zo aldaar te verkrijgen voor een slordige 400 euro en zelfs nog een stuk goedkoper.

(zie: Italiaans pistolen uit de fabriek in Brescia)
http://www.nieuwsblad.be/cnt/gp77k5jj

Wat die vrouw verklaren zal aan de politie is totaal ondergeschikt aan het feit DAT ze het nog kan verklaren aan de politie.

Oké, ze zal waarschijnlijk beboet worden, de rest wordt wettige zelfverdediging, een kleine prijs voor het behoud van uw lijf en goed, ALS ze al iets hoeft te verklaren aan de politie, want als de politie aanwezig is heeft ze het niet nodig van haar pistool te gebruiken en zijn ze niet aanwezig, en ze muist er van onder, dat die geperforeerde ze dan maar gaan zoeken om ze aan te klagen.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 februari 2016 om 22:06.
Oud 10 februari 2016, 22:10   #136
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2
Waarom zou je gebruik maken van pepperspray wanneer pepperspray eveneens een verboden wapen is.

Ik ga je een anekdote vertellen over mijn grootvader zaliger toen die bij het leger was.

Die was met vrienden op stap geweest en ze hadden wat te veel en vooral te lang gefeest waardoor ze niet tijdig meer in de kazerne geraakte. Zijn vrienden waren, te laat, maar desalniettemin toch naar de kazerne gegaan. Mijn grootvader heeft van het feest meteen een heel lang uitgerekt feest gemaakt en is pas drie dagen later teruggekeerd naar de kazerne, de straf was toch de zelfde.

Pepperspray had gekund maar onze politici zijn zo'n stel onbekwame kluchtzagers en een bende foor-apen dat ze van dit vrij onschuldige verweermiddel een verboden wapen gemaakt hebben.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 februari 2016 om 22:24.
Oud 10 februari 2016, 22:27   #137
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eender wie niet geschikt is om een wapen te hebben is evenmin geschikt om een auto te besturen want dat is op zich een veel groter en veel gevaarlijker wapen dan dat kleine pietluttige revolvertje met kogeltjes van ongeveer 6mm.
Een auto is in principe niet gemaakt om te doden, een wapen wel. Ik stel alleen maar vast dat er hier enkele heldhaftige cowboys op het forum zitten die absoluut niet geschikt zijn een wapen te bezitten maar die branden om het te gebruiken. Een demonstratie in het absurde als het ware.

Men hoeft maar naar de US te gaan waar in sommige staten wapenbezit en zelfs wapendracht vrij zijn om de catastrofale gevolgen te zien van labiele kloten die nog niet recht kunnen pissen maar die mensen afschieten zoals ongedierte.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 10 februari 2016 om 22:35.
Oud 10 februari 2016, 22:34   #138
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Burgerlijke ongehoorzaamheid.

En nu gaan er hier weer enkele zijn die mij er gaan op wijzen dat de wapenwet democratisch tot stand is gekomen.

Ja, voor de meeloopschapen is dat misschien zo maar ik vind dat die helemaal niet democratisch tot stand is gekomen, zoals geen enkele wet trouwens.

Democratie is; het volk regeert. Is die wet gedragen door de meerderheid van de bevolking? Wie zal het zeggen?

Politiekers worden gekozen om het land te regeren aan de hand van een aantal programmapunten van hun partij.

Bij welke partij stond die vernieuwde wapenwet in hun programmapunten?

Politieke partijen lokken de kiezers (het volk dus) onder valse voorwendsels met een aantal programmapunten waarin ze de kiezer de sterren uit de hemel beloven en waar ze geen klote van realiseren. Dus moeten ze zich gaan profileren want ze moeten toch aantonen dat ze daar geen vier jaar gezeten hebben zonder iets te verrichten voor die vele duizenden euro's per maand. En dan heel toevallig loopt er in Antwerpen een zot de straat op met een punt .22 long rifle, die tot dan toe vrij in de handel te verkrijgen was, en die schiet een negerin dood. "Groot alarm, we hebben het gevonden hé, nieuwe wapenwet."

Zo komen ook de snelheidsbeperkingen tot stand. Democratisch? Gedragen door de bevolking? Ik denk het niet want dan zou niet 70% van de automobilisten te snel rijden en van die overige 30% die zich aan de snelheidsbeperking houd zit er zeker ook nog een heel deel bij die liever iets sneller zouden rijden maar die het als brave burgen dik tegen hun goesting niet doen uit schrik van geflitst te worden. Dan kan men toch onmogelijk nog spreken van een democratisch tot stand gekomen maatregel die gedragen is door de bevolking.

Gisteren nog in het nieuws; Vrachtwagens steken ondanks verbod toch voor in de regen, maar controle is niet opportuun want de boete is slechts iets van een 50 euro. Overtreding op het dragen van de gordel en de snelheid brengt meer op.

Komen ze ons dan nog vertellen dat het voor onze veiligheid is.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 februari 2016 om 22:51.
Oud 10 februari 2016, 22:41   #139
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trouwens zo een hoer zoals op die foto neuk je zoals ge hem aftrekt in een vuilbak. Ze zal misschien schieten maar niet met een pistool.
Oud 10 februari 2016, 23:08   #140
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een auto is in principe niet gemaakt om te doden, een wapen wel. Ik stel alleen maar vast dat er hier enkele heldhaftige cowboys op het forum zitten die absoluut niet geschikt zijn een wapen te bezitten maar die branden om het te gebruiken. Een demonstratie in het absurde als het ware.

Men hoeft maar naar de US te gaan waar in sommige staten wapenbezit en zelfs wapendracht vrij zijn om de catastrofale gevolgen te zien van labiele kloten die nog niet recht kunnen pissen maar die mensen afschieten zoals ongedierte.
Wanneer je een wapen hebt moet je dat verantwoord behandelen en al vast niet misbruiken of laten rondslingeren zodat het in handen kan komen van kinderen. Maar geldt dat niet evenzeer voor uw autosleutels.

Een kleine kan bij het pistool van zijn pa, neemt het mee naar school en schiet een medeleerling dood. Is dat erg? Natuurlijk is dat erg maar die zelfde kleine had evengoed de autosleutels van zijn pa kunnen nemen en daarmee in een groep kinderen kunnen rijden.

Nog niet zo heel lang geleden," een politie agent schiet bij een echtelijke ruzie zijn echtgenote overhoop met zijn dienstpistool. Groot alarm want het kon toch niet dat een dienstpistool thuis lag enz.

Denk jij nu echt dat die man, wanneer hij dat pistool niet thuis had gehad en wanneer die zo door het lint ging dat hij zijn vrouw neer schoot, zonder zijn pistool in die omstandigheden geen keukenmes zou genomen hebben om ze neer te steken???

't Is niet omdat uit een revolver boontjes uit vliegen dat dat gevaarlijker is dan eender wat anders hoor. Geen enkel pistool gaat zomaar uit zichzelf gaan schieten. Het moet met verstand gebruikt worden, dat is alles.

En inderdaad, zoals je zegt, een auto is niet gemaakt om te doden, maar de doden ten gevolge van een auto zijn er niet minder dood om hoor.

En verbied maar gelijk vliegtuigen ook hé want de dag dat er daar een van neer stort midden in een stad, dan gaan er veel meer dode vallen dan die één negerin in Antwerpen die die gek heeft neergeschoten met zijn long rifle hoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be